تعریف creator account و 5 راز موفقیت در آن

احمد عربی
نویسنده : احمد عربی
تاریخ انتشار : 2020-05-23

فهرست

پیج کریتور

همه ما حداقل یکبار به فکر کسب درآمد از اکانت اینستاگرام خود افتاده ایم، اولین کار در این زمینه تغییر حساب شخصی به حرفه ای (Professional) است. حساب حرفه‌ای به دو دسته تقسیم می‌شود: پیج بیزینسی و پیج کریتور. در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات، ملزومات و نکات یک پیج کریتور آشنا کنیم.

پیج کریتور (Creator) چیست؟

این نوع پیج آخرین نوع پیج معرفی شده توسط اینستاگرام و طراحی‌شده برای کسب و کار‌های کوچک و نو‌پا، اینفلوئنسر‌ها و تولیدکنندگان محتواست تا با دست باز بتوانند به تولید محتوا بپردازند. این پیج قابلیت رشد و تعامل و پتانسیل ایجاد درآمد را دارد. البته قبل از تبدیل اکانت شخصی به اکانت کریتور توجه داشته باشید اکانت های حرفه‌ای نمی‌توانند شخصی (Private) باشند.

خصوصیات پیج کریتور

پیج کریتور معمولا منبع درآمد مهمی برای صاحبان آن‌هاست و تعامل دائمی با مخاطبان و رشد ممتد برایشان از اهمیت بالایی برخوردار است. آشنایی با برتری‌های پیج کریتور نسبت به پیج بیزنسی و پیج شخصی می‌تواند زحمت‌های اضافی شما را به حداقل برساند و یک پرستیژ کاملا حرفه‌ای به پیج کریتور شما بدهد.

فاکتور های اساسی یک پیج کریتور حرفه‌ای

موفقیت در پیج کریتور

همه به سادگی می‌توانند یک پیج اینستاگرام داشته باشند، تبدیل آن به پیج کریتور هم کار سختی نیست؛ اما چیزی که باعث متفاوت بودن پیج ها از هم می‌شود، رعایت فاکتور‌های یک پیج حرفه‌ای است. در ادامه به معرفی هر یک ازین فاکتور‌ها می‌پردازیم.

1. اسم پیج کریتور

انتخاب اسم برای پیج جزو کارهای اولیه، ضروری و البته سخت است. این‌که اسمی انتخاب کنید که بعدها نخواهید آن را عوض کنید کار مهمی است. در این قسمت روش‌هایی معرفی می‌کنیم که این کار برایتان آسان‌تر شود.

  • راحت در یاد بماند تا بتوانند از قسمت جستجو به شما دسترسی داشته باشند.
  • مرتبط باشد.
  • اسم را تمیز بنویسید. از گذاشتن عدد، خط و غلط املایی تا حد امکان پرهیز کنید.
  • مفید و مختصر باشد.

البته مشخص است که 800 میلیون کاربر اینستاگرام همگی سعی کرده اند اسم‌های شاخص را انتخاب کنند. با این وجود هنوز می‌توانید اسم‌هایی انتخاب کنید که برای مخاطب جذاب باشد. برای این کار زمینه کاری خود را در نظر بگیرید؛ تهیه یک لیست از واژه‌های مرتبط با موضوع پیجتان می‌تواند کمک بزرگی باشد. برای مثال پیجی که هدف تولید محتوای طنز دارد می‌تواند کلماتی مثل: خنده، شادی، طنز، خوشحالی و … داشته باشد. داشتن این لیست، ساختن ترکیب‌های جذاب را برایتان آسان‌تر می‌کند.

2. اجزای پیج کریتور

وقتی کسی از پیج شما بازدید میکند اولین چیزهایی که میبیند عکس پروفایل، بیو و هایلایت های شماست. شما می‌توانید با کار روی این موارد باعث جذب بیشتر مخاطب و رشد سریع‌تر پیج خود شوید.

1. عکس پروفایل

عکس پروفایل برای creator account مهم است؛ اما چقدر؟ بگذارید یک مثال بزنم. تمام ما روزانه اعلان‌های زیادی درمورد کسانی که ما را منشن، تگ یا فالو کرده اند دریافت می‌کنیم. وقتی اعلان‌ها را باز می‌کنیم با یک لیست بلند بالا مواجه می‌شویم؛ کدام را چک می‌کنیم؟ به احتمال زیاد کسی که عکس بهتری دارد. عکس پروفایل تمام چیزیست که مخاطبانتان در خارج پیجتان می‌بینند. در ادامه به چند نکته اشاره کرده‌ایم که رعایت آن‌ها می‌تواند برایتان مفید باشد.

  • حتما عکس داشته باشید. آمار نشان داده تعداد کلیک روی پروفایل‌های عکس‌دار 7 برابر بیشتر از پروفایل‌های بدون عکس است.
  • مطمئن شوید لوگو شما در دایره به شکل درستی نمایش داده می‌شود.
  • از فضای موجود استفاده کنید.
  • عکس پروفالتان را شلوغ و آشفته طراحی نکنید.
  • اندازه ایده‌آل عکس پروفایل 180×180 است و حداقل اندازه آن هم 110×110 است (عکس‌های کوچک‌تر کشیده می‌شوند و تار نمایش داده می‌شوند). مهم‌ترین فاکتور در سایز عکس پروفایل، برابر بودن طول و عرض آن است تا عکس کشیده و مبهم نشود.

2. بیوگرافی

شما با بیوگرافی، خودتان را به مخاطب معرفی می‌کنید. بعضی مخاطبان با همین معرفی تصمیم می‌گیرند که برای پیجتان وقت بگذارند یا نه؛ البته نباید فکر کنید که با نوشتن یک بیو طولانی می‌توانید مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. خلاصه نوشتن، توجه مخاطب را روی قسمتی که می‌خواهید متمرکز می‌کند و بهترین بازده را دارد. رعایت این چند نکته می‌تواند بیوگرافی پیجتان را بهتر کند:

  • با در نظر گرفتن مخاطبانتان بیو بنویسید. مثلا برای پیج انگیزشی بیوگرافی عاشقانه ننویسید.
  • از تیکه‌کلام‌های قدیمی که از مد افتاده استفاده نکنید.
  • جواب این سوال مشتری را در بیو بدهید: “فالو کردنت چه سودی برای من داره؟”
  • با رشد محتوا، تغییر اهداف پیج یا یاد گرفتن مهارت‌های جدید بیو خود را بروزرسانی کنید.

3. هایلایت‌ها

هایلایت‌ها در صفحه اصلی پیج شما در زیر بیوگرافی به شکل دایره قرار دارند. هایلایت‌ها محدودیتی در تعداد ندارند و انتخاب نام برای آن‌ها اختیاری است. تغییر دادن آن‌ها هم به سادگی با نگه داشتن انگشت روی آن امکان‌پذیر است.

چند ایده برای هایلایت

1. کتاب‌هایی که می‌خوانید یا به نظرتان تاثیرگذار بوده اند.
2. موزیک‌های مورد علاقه‌تان را با قسمتی از آن استوری کنید.
3. از تفریحات خود هایلایت بسازید. مسافرت‌ها یا دورهمی‌های دوستانه می‌توانند گزینه خوبی برای هایلایت باشند.
4. مشتریان راضی و پیام‌های آن‌ها.
5. نقل‌قول‌هایی که دوست دارید را بنویسید.
6. از پستی و بلندی‌های مسیر ساخت پیج کریتور بنویسید.


فراموش نکنید که چیزهایی که برای شما جذاب هستند می‌توانند برای مخاطبان شما هم جذاب باشند. خلاقیت خودتان را محدود نکنید.

چند نکته مهم در مورد هایلایت‌ها

  • اسم هایلایت را ساده و کوتاه انتخاب کنید؛ حداکثر ظرفیت اسم برای هایلایت 15 کاراکتر است ولی 10 کاراکتر از آن قابل نمایش است.( بیشتر از این تعداد نقطه‌چین نمایش داده می‌شود.)
  • کاور هایلایت در ترغیب مخاطب به باز کردن بسیار مهم است، برای جذابیت بیشتر می‌توانید کاور هایلایت را با عکس پروفایل ست کنید یا می‌توانید تمام کاور‌ها را متناسب باهم انتخاب کنید.
  • هایلایت ها مانند استوری بعد از 24 ساعت پاک نمی‌شوند، محتوای هایلایت را با دقت انتخاب کنید.

3. تعیین استراتژی

تعیین استراتژی برای creator account

استراتژی در هر‌کاری جزو قسمت‌های جدایی‌ناپذیر آن است؛ اینستاگرام و creator account هم از این قاعده مستثنی نیستند. استراتژی به شما کمک می‌کند اهداف و مسیر رشد برند خود را مشخص کنید. این کار در حفظ روحیه و انرژی بسیار مؤثر است. در ادامه به توضیح چند استراتژی برتر می‌پردازیم.

1. تحلیل رقبا

استفاده از اینستاگرام برای اهداف بازاریابی به سرعت در حال افزایش است و بیش از ۷۰ درصد از شرکت‌ها از این پلتفرم استفاده می‌کنند. در این رقابت سخت، داشتن ابزارهایی غیر از Insight که شما را در رقابت نگه دارند اهمیت زیادی دارند. در ادامه لیستی از ابزارهای رایگان را آورده‌ایم که به شما در تحلیل رقیبانتان کمک خواهد کرد.

  1. Hashtagify: ابزاری برای تحلیل هشتگ‌هاست و برخلاف دیگر رقیبانش رایگان است.
  2. Combin: یک ابزار برنامه‌ریزی محتواست که آمار اینستاگرام را به صورت رایگان در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.
  3. Squarelovin : یک ابزار رایگان و کاملا قدرتمند است و به شما در انتخاب زمان ارسال محتوا کمک می‌کند.
  4. Socialbakers: این برنامه به شما در تجزیه و تحلیل هشتگ‌ها و جستجوی مفید کمک می‌کند.
  5. Pixlee : داده‌هایی مانند رشد فالوورهایتان و محبوبیت هشتگ‌های شما جزو داده‌های روزانه این برنامه است. مزیت اصلی این برنامه پیدا کردن هواداران بالقوه برای تبلیغات برندتان است.

2. خلق هویت خود

خاص باشید و بگذارید مخاطبان شما را با خاص بودنتان بشناسند. با اضافه کردن خلاقیت به کارهای خود می‌توانید بیشتر از چیزی که فکرش را می‌کنید مخاطب جذب کنید. حتی می‌توانید هشتگ اختصاصی خودتان را داشته باشید تا دسترسی به محتوایتان آسان‌تر باشد. آزادانه خودتان باشید ولی بهترین نسخه از آن. برای این کار:

  • مخاطب خودتان را بشناسید و به آن احترام بگذارید.
  • لوگو، شعار یا هشتگ مخصوص به خودتان را بسازید.
  • گویش خودتان را در تعامل با مخاطبان پیدا کنید.
  • بدانید نباید کدام کارها را انجام دهید.
  • همیشه روی برند پیج کریتور خود تمرکز داشته باشید و وجهه خود را به هیچ وجه خراب نکنید.

3. شناخت الگوریتم اینستاگرام

وقتی اینستاگرام را باز می‌کنید این الگوریتم اینستاگرام است که تصمیم می‌گیرد بعضی پست‌ها در اول ظاهر شوند، بعضی‌ها بعد از آن و بعضی در آخر. اگر تعداد زیادی را فالو کرده باشید شاید حتی پست‌های بعضی از آن‌ها را به شما نمایش ندهد. اما اینستاگرام از چه فاکتورهایی برای دسته‌بندی محتوا استفاده می‌کند و چطور می‌توانیم از این قوانین استفاده کنیم تا محتوای ما در بالای صفحه مخاطبان نمایش داده شود؟

اینستاگرام از رفتارهای قبلی کاربر الگو می‌گیرد، تمام محتوا را جمع می‌کند و حدس می‌زند کدام محتوا برای کاربر جذاب‌تر است؛ بعد آن‌ها را به ترتیب جذابیت برای کاربر به نمایش درمی‌آورد. اینستاگرام از 6 فاکتور برای مرتب‌سازی محتوا استفاده می‌کند: ارتباط، جدول زمانی، علاقه، دفعات بازگشت کاربر به برنامه، تعداد فالووینگ و زمانی که کاربر در برنامه می‌گذراند؛ که البته 3 مورد اول تاثیر بیشتری دارند.

برای بهره‌برداری بیشتر از الگوریتم اینستاگرام پست‌هایتان را منظم ارسال کنید، سعی نکنید الگوریتم را دور بزنید، از ابزارهای جدید اینستاگرام مثل Reels استفاده کنید و زمانی پست ارسال کنید که مخاطبانتان آنلاین هستند.

و اما مهم‌ترین و تاثیرگذارترین کاری که می‌توانید انجام دهید تا الگوریتم اینستاگرام، creator account شما را لایق جایگاه‌های اول بداند تعامل با مخاطبان است.

4. سرمایه‌گذاری روی ابزارهای مناسب

در محیط‌هایی مانند اینستاگرام که رقابت بسیار زیاد است اهمیت سرمایه‌گذاری بیشتر مشخص می‌شود. منظور ما لزوماً سرمایه‌گذاری مالی نیست. زمان، انرژی و هزینه‌های اقتصادی هر کدام نقش مهمی در رشد پیج دارند. مهم است که با انتخاب درست جلوی هدر رفتن سرمایه خود را بگیریم.

با شناخت الگوریتم متوجه می‌شویم که پیج‌های کریتور با محتوای جذاب و جذب مخاطب، رده‌بندی‌های خوبی کسب می‌کنند. داشتن ابزاری که بدون خستگی و در تمام شبانه‌روز مخاطب هدفمند به سوی پیجتان سرازیر می‌کند، می‌تواند باعث رشد چشمگیری شود.

5. تعامل با مخاطبان

با آپدیت‌های جدید اینستاگرام اهمیت تعامل با کاربران بیشتر از قبل شده است. تعامل بیشتر با مخاطب و محبوبیت بیشتر در بین آن‌ها باعث می‌شود اینستاگرام شما را به افراد بیشتری معرفی کند و به رشد شما سرعت ببخشد. هر چه بیشتر با روش‌های تعامل در اینستاگرام آشنا باشد، همان‌قدر پتانسیل رشدتان بیشتر خواهد شد.

4. تولید محتوای پیج کریتور

تولید محتوا اصلی ترین فاکتور برای پیج و مانند سوخت در مسیر حرکت شما به سوی موفقیت است. این کار شاید در ابتدا ساده به نظر برسد اما عدم رعایت اصول در این مورد عامل اصلی رشد نکردن بسیاری از پیج‌هاست. در ادامه به بررسی این مورد می‌پردازیم.

1. تم پست‌هایتان را جذاب انتخاب کنید!

داشتن تم برای creator account ضروری نیست اما بهتر است نسبت به موضوع پیج خود یک تم انتخاب کنید. یک رنگ‌بندی زیبا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهتر کردن فضای پیج داشته باشد.

2. محتوای دست اول تولید کنید!

دلیل این مورد کاملا مشخص است.شما creator account دارید؛ شما باید تولید کننده باشید. با کپی کردن محتوای دیگران دیر یا زود مخاطبانتان جذب پیج اصلی می‌شوند؛ البته اینستاگرام هم کپی محتوا را تشخیص می‌دهد و به روش‌هایی آن را جریمه می‌کند. کسب‌‌و‌کار ها هم به دنبال محتوای اورجینال هستند و سعی می‌کنند در پیج‌هایی دیده شوند که محتوای دست اول ایجاد می‌کنند.

3. قدرت کپشن را دست کم نگیرید!

شاید این چند خطی که زیر پستتان می‌نویسید تا الان برایتان مهم نبوده اما بهتر است از الان برای رشد پیجتان حداکثر استفاده را از آن بکنید. چند نکته که بهتر است در نوشتن کپشن از آن استفاده کنید عبارتند از :

  • کپشن را کوتاه بنویسید. این روزها متن‌های طولانی دیگر جذابیتی برای کسی ندارد.
  • اگر کپشن قرار است بیش از یک جمله باشد، حتما آن را با جمله‌ای جذاب شروع کنید.
  • کپشن را مرتبط بنویسید.
  • به هیچ وجه خشک و تبلیغاتی ننویسید.
  • از ایموجی استفاده کنید. ایموجی‌ها تاثیر زیادی روی ایجاد جو دوستانه دارند.

4. از هشتگ‌ها درست استفاده کنید!

هشتگ‌ها جزو مواردی هستند که اگر درست استفاده شوند می‌توانند سیلی از مخاطب را به پیجتان سرازیر کنند. چند نکته که بهتر است قبل از نوشتن هشتگ‌هایتان رعایت کنید :

  • از هشتگ‌های اسپم استفاده نکنید.
  • به طور معمول از 5 -10 هشتگ استفاده کنید. با هشتگ دیوار درست نکنید!
  • هشتگ‌های بی‌ربط و تکراری تاثیر مخربی روی پیج دارند.
  • از نحوه کار پیج‌های هشتگ مطلع شوید تا بتوانید به قسمت Top برسید.

5. از ابزار‌های تولید محتوای قوی استفاده کنید!

پست‌هایی که خوب طراحی شده باشند در جلب اعتماد مخاطب نقش مثبتی خواهند داشت. از طرفی تولیدمحتوا نباید به حدی سخت و زمانگیر باشد که کل انرژیتان را تخلیه کند. وقتی Creator account دارید، باید انرژی خود را مدیریت کنید و این کار با استفاده از ابزارهای درست به خوبی انجام می‌شود.

در تولید‌محتوا به این نکات توجه کنید

  • پست‌های خود را پشت سر هم ارسال نکنید. میانگین روزانه 1.5 پست کافیست تا هم با مخاطبان در ارتباط باشید و هم آزاردهنده نباشید.
  • پس از مدتی فعالیت می‌توانید ببینید بیشترین تاثیر شما بر روی مخاطبانتان چه زمانیست. پست‌های خود را زمانی منتشر کنید که بیشترین تاثیر را روی مخاطبتان بگذارید.
  • تمام تلاش خود را برای ساخت پست‌های هیجان‌انگیز به کار بگیرید. تلاش شما در این زمینه سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید نتیجه می‌دهد.
  • سعی کنید هرگز مطالب نامربوط پست نکنید. این کار احتمال ریزش شدید فالوور دارد.

5. رسیدن به اکسپلور

قطعا رسیدن به اکسپلور اینستا هدفیست که اکثر فعالان اینستاگرام و صاحبان Creator account به دنبال آن هستند. این کار باعث بیشتر دیده شدن پیج و رشد سریع‌تر و پرقدرت‌تر آن می‌شود. به علت اهمیت بالای این مطلب در مقاله‌ای مجزا به آن پرداخته ایم.

الگوریتم اینستاگرام برای دیده شدن در اکسپلور

پرسش‌های معمول

چطور فالوورهای پیجم رو زیاد کنم؟

✅ برای این کار راه‌های زیادی مثل تولید محتوای جذاب و افزایش نرخ تعامل وجود دارد که در همین مقاله به توضیح آن‌ها پرداخته ایم.

کی میتونم به 200K برسم؟

✅ این سوال بستگی به نوع کار و تداوم تولید محتوا دارد ولی در مقاله، راه‌هایی برای افزایش سرعت این روند گفته شده است.

چطور یه پیج خفن درست کنم؟

✅ با انجام ترفندهای ساده‌ای که در مقاله به آن اشاره شد، به‌راحتی می‌توانید تعداد دنبال‌کنندگان و لایک‌های خود را به نحو قابل توجهی افزایش دهید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش کردیم سیر تا پیاز Creator account را پوشش دهیم. امیدواریم توانسته باشیم کمکی به حرکت شما در مسیر موفقیت بکنیم. اگر سوالی داشتید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید تا شما را راهنمایی کنیم؛ یا اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید برایمان ارسال کنید. از این‌که تا این جا با ما همراه بودید متشکریم!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

عکس‌ یا ویدیو؟ کدام باعث پیشرفت در اینستاگرام می شود؟

عکس‌ یا ویدیو؟ کدام باعث پیشرفت در اینستاگرام می شود؟

بیش از یک دهه از تأسیس اینستاگرام می‌گذرد و همچنان کاربران این شبکه‌ی اجتماعی روز به روز در حال افزایش هستند. یکی از اصلی‌ترین دلایل این محبوبیت، رسانه-محور بودن اینستاگرام است. محتواهایی که در فضای...

ادامه مطلب