حساب Creator Account اینستاگرام چیست و چگونه میتوان آن را فعال کرد؟

حساب creator account اینستاگرام

حساب Creator account چیست و چه کاربردی دارد؟  برای اینستاگرام اینفلوئنسرها و بازاریابان اهمیت ویژه ای دارند و برای اینکه افراد بتواندد بهتر به استفاده تجاری از اینستاگرام بپردازند؛ این حساب را فعال نمود. تا اطلاعات و گزارش‌های دقیق تری را در اختیار افراد قرار دهد. ضمنا در ابتدا این حساب برای حساب‌هایی که بالای 10 هزار فالوور داشتند فعال بود. اما در حال حاضر این نوع حساب را برای هر تعداد فالوور میتوان فعال نمود.

از آنجا که دارندگان برند شخصی و اینفلوئنسرها بخاطر فعالیت زیاد در اینستاگرام، برای این شبکه اجتماعی بسیار مهم تلقی میشوند. بنابراین اینستاگرام هم روز در تلاش است تا قابلیت‌های بیشتری ایجاد نماید تا این دسته از طرفدارانش را حفظ کند.

البته طبق آمارهای رسمی جهانی اینفلوئنسرها هم اینستاگرام را پلتفرم بسیار مناسبی برای کسب و کار خود دانسته اند و آن را محبوب ترین پلتفرم فعالیت خود میدانند.

حساب Creator account  چیست و برای چه کسانی فعال است؟

اوایل 2019 قابلیتی جدید بر روی اینستاگرام قرار داده شد، البته ابتدا این قابلیت برای صفحات بالای 10 هزار فالوور فعال شد. که امکانات بیشتری به نسبت اکانت‌های شخصی و تجاری در اختیار کاربران قرار میداد. امکاناتی از جمله آنالیز دقیق تر صفحه، آمارهای رشد صفحه و امکان مدیریت پیام‌ها از جمله قابلیت‌های این حساب هستند که در ادامه بیشتر در مورد هر بخش توضیح میدهیم.

هدف اینستاگرام از فعالسازی createor account  چیست؟

در وحله اول همانطور که پیشتر هم اشاره شد، هدف اینستاگرام از افزودن این قابلیت کمک به اینفلوئنسرها و جلب رضایت آنهاست و در مرحله بعد با این کار توانسته حساب‌های شخصی، حساب‌های مربوط به کسب و کار و حساب‌های اینففلوئنسرها را از هم تفکیک کند.

آیا به نفع مان است که حساب creator account را فعال کنیم؟

قابلیت‌های آماری که این نوع حساب میدهد خیلی بیشتر از آمارهای انالیزی حساب‌های تجاری است. البته به شما پیشنهاد میدهیم تنها در صورتی این قابلیت را فعال نمایید که از سایر سایت‌های آنالیز اینستاگرام استفاده نکنید.

چرا که آن سایت‌ها برای آنالیز از قابلیت api Instagram برای تحلیل استفاده میکنند که متاسفانه طبق آمار خود اینستاگرام هنوز حساب creator account بعلت اینکه آزمایشی است هنوز با این api سازگار نیست. و شما دیگر قادر نخواهید بود از آن سایت‌های آنالیز برای گرفتن اطلاعات در مورد عملکرد پیج تان استفاده نمایید.

اما اگر تنها از ابزار داخلی خود اینستاگرام یا همان insight  استفاده می نمایید بهتر است از حساب creator account استفاده نمایید تا بتوانید آمارهای بیشتری دریافت کنید.

قابلیت های حساب creator account  چه چیزهایی هستند؟

  • آمار رشد صفحه

میزان تاثیر پست ها در فالو و آنفالو شدن فالوورها را میتوانید ببینید و از این طریق دسترسی دقیقی به آمار رشد صفحه خواهید داشت. و قطعا میتوانید به علایق فالوورهایتان پی ببرید و بر آن اساس برای ادامه انتشار محتوا برنامه ریزی داشته باشید.

در قسمت view insight بغیر از آمارها به شما گزارش میدهد که چند نفر پروفایل شما را بخاطر این پست دیده اند و چند نفر شما را فالو کرده اند.

  • استفاده از سرویس Creator studio

 در صورتی که حساب creator account را فعال نموده باشید و البته صفحه اینستاگرام خود را به فیسبوک متصل نموده باشید. شما میتوانید از خصیصه creator studio فیسبوک برای زمانبندی انتشار محتوا (پست و igtv  ) در اینستاگرام استفاده نمایید.

  • مدیریت راحت تر پیام ها

سه دسته پیام در این حساب وجود دارد که در ادامه بیشتر با آنها آشنا خواهید شد.

مدیریت دایرکت در حساب creator account
مدیریت دایرکت در حساب creator account

1- Primary

پیام های کاری و مهم خود را در این قسمت نگاه دارید.مزیت این دسته این است که نوتیفیکیشن های آن را دریافت خواهید کرد و میتوانید به موقع به آنها پاسخ دهید.

2- General

این بخش مثل دایرکت حساب های معمولی است. و میتواند سلام و احوال پرسی های معمولی فالوورها و یا دوستان تاد در این قسمت قرار گیرد. از پیام هایی که در این قسمت قرار گرفته اند نوتیفیکیشنی از طریق اینستاگرام دریافت نخواهید نمود.

برای پاسخ به این پیام ها عجله ای ندارید و میتوانید سر فرصت آنها را پاسخ دهید.

3- Requests

در حساب معمولی زمانی که از کسی که او را فالو نکرده اید پیامی دریافت نمایید. در این دسته قرار میگیرد. در حساب creator account هم میتوانید این بخش را داشته باشید. و تنها کسانی که میخواهید به آنها پاسخ دهید را انتخاب نموده و تایید نمایید. در این بخش میتوانید پیام های اسپم را decline نموده تا دیگر پیامی از این کاربران دریافت ننمایید.

نکته خوبی که در بخش مدیریت پیام های حساب creator account وجود د ارد. این است که شما میتوانید افراد را در بین دسته های مختلف جابجا نمایید. ممکن است مثلا یکی از فالوورهایتان که قبلا در پوشه general قرار گرفته بود را به بخش primary منتقل نمایید تا برای پیام هایش نوتیفیکیشن دریافت نمایید.

  • قابلیت ایموجی های اضافه

برای اینکه اینفلوئنسرها بتوانند خود و حوزه کاری خود را بهتر و بیشتر معرفی نمایند امکان اضافه کردن ایموجی های بیشتری در بخش پروفایل برای آنها مهیا گشته است.

  • عدم نمایش بخش هایی از پروفایل به کاربران

در حساب های تجاری برای اینکه ایمیل و یا شماره تماس شما به فالوورها و یا کاربران نشان داده نشود شما مجبورید فیلدهای مربوطه از پروفایل را حذف نمایید. اما در حساب creator account شما گزینه ای به نام display category and contact info دارید که که با  انتخاب آن میتوانید برای نمایش و یا عدم نمایش بخش های مختلف پروفایل خود تصمیم بگیرید.

چگونه حساب creator account را در اینستاگرام فعال کنیم؟

  • وارد صفحه پروفایل کاربری خودتان شوید و بر روی دکمه 3 نقطه کلیک نمایید
دکمه 3 نقطه اینستاگرام
دکمه 3 نقطه اینستاگرام
  • گزینه تنطیمات یا settings را انتخاب نمایید.
دکمه تنظیمات اینستاگرام
دکمه تنظیمات اینستاگرام
  • در بخش تنظیمات گزینه Account یا حساب را انتخاب نمایید
گزینه حساب اینستاگرام
گزینه حساب اینستاگرام
  • سپس گزینه Switch to professional account یا رفتن به حساب سازنده را انتخاب نمایید.
رفتن به حساب account creator
رفتن به حساب account creator
  • در صفحه جدید از شما میخواهد دسته ای برای حوزه کاری خود انتخاب نمایید و یکسری از حوزه ها هم در زیر لیست شده اند که بر حسب نوع حوزه کاری خود میتوانید یکی از این گزینه ها را فعال نمایید.پس از انتخاب دسته مورد نظر بر روی دکمه done یا انجام شد بزنید.
انتخاب حوزه کاری حساب account creator
انتخاب حوزه کاری حساب account creator

بخش insight creator account

در این قسمت سه تب content , Activity  و audience وجود دارد.

  • بخش content

تعداد پست ها و استوری هایی که در این بخش قرار داده اید نشان داده میشود و میزان تعامل هایی که کاربران با هر کدام از محتواها داشته اند نمایش داده میشود. با استفاده از اطلاعات این بخش براحتی میتوانید با یک نظر اجمالی مشاهده کنید کدام تصویر یا استوری بیشتر مشاهده و یا مورد پسند قرار گرفته است.

با استفاده از اطلاعاتی که در این بخش مشاهده مینمایید میتوانید در انتخاب موضوع برای پست های بعدی تصمیم گیری نمایید.

بخش content  از آمار تحلیلی حساب creator account
بخش content از آمار تحلیلی حساب creator account
  • بخش activity

یکسری آمار هم این بخش از فعالیت های کاربرانتان در روزهای مختلف در اختیار شما قرار میدهد. مثلا چه تعداد پروفایل شما را دیده اند یا چه تعداد بازدید در روزهای مختلف داشته اید و یکسری آمار مفید دیگه که مثلا میتوانید بر اساس آن متوجه شوید که پست های یک روز خاص تا چه حد در رشد کاری شما تاثیر گذار بوده است .

بخش activity  از حساب content creator
بخش activity از حساب content creator
  • بخش audience

در این بخش میتوانید ببینید که در هر روز چه تعداد شما را فالو و چه تعداد شما را آنفالو کرده اند. یا اینکه از کدام کشورها بیشتر بازدید داشته اید و حتی به تفکیک شهر هم به این اطلاعات دسترسی خواهید داشت.

آمار جالب دیگری که در این بخش برای شما قابل مشاهده است، فالوورهایتان در چه روزها و چه ساعت هایی بیشتر در اینستاگرام فعال هستند که بر اساس آن میتوانید زمان انتشار پست های خود را زمان بندی نمایید.

بخش Audience از حساب content creator
بخش Audience از حساب content creator

نتیجه گیری

اینستاگرام برای افزایش کاربران خود مدام بروزرسانی میشود و امکانات و قابلیت های ویژه برای کاربران می افزاید. یکی از این قابلیت ها انواع حساب های مختلف در اینستاگرام است که هر کدام به اندازه کافی به مخاطبین در اداره پست یاری میدهد. در حال حاضر سه نوع حساب شخصی، تجاری و سازنده یا همان حساب creator account  وجود دارد که هر کدام قابلیت های خود را دارد. با مطالعه در مورد قابلیت های هر کدام از اینها بهترین گزینه را برای صفحه خود انتخاب نمایید.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments