17 نکته مهم برای تولید محتوای طنز در اینستاگرام

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2021-09-18

فهرست

تولید محتوای طنز در اینستاگرام

امروزه به دلیل شرایط جوامع و بنا به علاقه‌ی مردم، تولید محتوای طنز بیش از پیش مورد توجه تولیدکنندگان محتوا قرار گرفته است. بیشتر کاربران محتوای صمیمی و دوستانه را به محتواهای با لحن رسمی ترجیح می‌دهند. به همین دلیل حتی برندهای بزرگ نیز در سیاست‌های تولید محتوای خود، محتوای طنز را نادیده نمی‌گیرند.

در این مقاله قصد داریم اصول و روش‌های تولید محتوای طنز در اینستاگرام را باهم مورد بحث و بررسی قرار دهیم. جهت تولید محتوای فان برای پیج خود و داشتن تعامل بیشتر با فالوورها با ما همراه باشید.

چگونه برای پیج اینستاگرامی خود محتوای طنز تولید کنیم؟

برای اینکه بتوانید محتوای طنزی تولید کنید که مورد استقبال کاربران اینستاگرام قرار بگیرد، می‌بایست برخی قوانین را رعایت نمایید. در این بخش از مقاله تمامی نکاتی که در تولید محتوای طنز به آن‌ها نیاز دارید، به صورت مفصل شرح داده شده‌اند.

1. در تولید محتوای طنز اینستاگرام اهمیت استوری بیشتر از پست است.

تولید محتوای طنز در استوری

نکته‌ای که در تولید محتوای طنز اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که برای پیج‌هایی که محتوای زیادی منتشر می‌کنند، استوری از اهمیت بیشتری برخوردار است. پیج‌های طنز اینستاگرامی نیز جزو این دسته هستند. بر اساس مشاهدات و تجربیات، کاربران بیشتر تمایل دارند محتوای طنز را در قالب استوری مشاهده کنند.

علاوه بر علاقمندی کاربران، الگوریتم اینستاگرام نیز پیج‌های تولیدکننده‌ی محتوای طنز را به سمت انتشار استوری هدایت می‌کند. در آخرین آپدیت‌های اینستاگرام تمامی پست‌های فالووینگ‌ها برای کاربران نمایش داده نمی‌شود، بلکه نمایش پست‌ها بر اساس نرخ تعامل پیج تعیین می‌گردد. این در حالی است که تمامی استوری‌ها به صورت یکجا برای کاربران نمایش داده می‌شوند.

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام، سری قوانین و دستور العمل‌هایی را شامل می‌شود که کاربران در صورت رعایت آن‌ها می‌توانند شاهد پیشرفت پیج خود باشند.

2. تولید محتوای طنز در اینستاگرام به صورت مداوم

آیا شما تمایل دارید پیجی را فالو کنید که هیچ فعالیتی ندارد؟
اگر به دنبال پیشرفت پیج خود هستید، نباید حتی برای مدتی کوتاه فعالیت خود را متوقف کنید. در صورتی که در فعالیت خود وقفه ایجاد کنید، به این دلیل که تعداد پیج‌های اینستاگرامی با موضوع طنز زیاد است، به احتمال زیاد فالوورهای پیج، شما را آنفالو کرده و پیج‌های دیگر را فالو خواهند کرد.

3. استفاده از میم‌های معروف در تولید محتوای طنز اینستاگرام

استفاده از میم‌ها

میم‌ها دسته‌ای از تصاویر هستند که می‌توانند در شرایط مختلف، وضعیت موجود را نشان دهند.

برای محبوبیت بیشتر پیج خود می‌توانید از میم‌هایی استفاده کنید که احتمال می‌دهید بیشتر کاربران فضای مجازی با آن‌ها آشنا باشند. به کارگیری این روش می‌تواند کاربران را به فالو کردن پیج شما ترغیب کند.

علاوه بر استفاده از میم‌های معروف، در صورتی که بخواهید محتوایی متفاوت تولید کنید، می‌توانید میم‌های خود را داشته باشید. استفاده از این عکس‌ها می‌تواند به شناخته شدن (Branding) شما کمک کند.

4. استفاده از زبان محاوره و صمیمی به جای زبان رسمی

یکی از اصول اولیه‌ی تولید محتوای طنز در اینستاگرام این است که لحن شما دوستانه باشد. در صورت استفاده از لحن دوستانه، مخاطب احساس راحتی و صمیمیت خواهد کرد.

فرض کنید می‌خواهید یک اتفاق طنز را برای دوستان خود بازگو کنید. به نظر شما این مطلب با لحن صمیمی بیان شود، نتیجه‌ی بهتری خواهید گرفت یا با لحن رسمی؟

5. در تولید محتوای طنز اینستاگرام از داستان استفاده کنید.

استفاده از داستان برای تولید محتوای طنز

انتشار داستان‌های کوتاه با بار طنز بالا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی روی افزایش فالوورهای شما داشته باشد. بازدیدکنندگانی که وارد پیج شما می‌شوند، در صورت مشاهده‌ی این نوع محتوا ترغیب به خواندن آن‌ها خواهند شد. همچنین به منظور دسترسی آسان در هنگام مطالعه‌ی مجدد، پیج شما را فالو خواهند کرد. البته این نوع محتوا در صورت نگارش حرفه‌ای می‌تواند باعث افزایش نرخ تعامل پیج شما نیز بشود.

6. شوخی با مسائل روز جامعه در تولید محتوای طنز اینستاگرام

تولید محتوای طنز در اینستاگرام نیازمند این است که مطالب پیج شما همیشه بروز باشند. سعی کنید درباره‌ی اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، محتوای طنز تولید کرده و انتشار دهید. مطمئن باشید اگر محتوای شما کیفیت لازم را داشته باشد، مورد استقبال کاربران زیادی قرار خواهد گرفت.

چنانچه نتوانید مطالب ترند را پوشش دهید و همچنان محتواهای طنز قدیمی را در پیج خود آپلود کنید، متاسفانه فالوورهای خود را از دست خواهید داد.

7. انتشار محتوای ارسالی کاربران (UGC)

انتشار محتوای ارسالی توسط کاربران

از دیگر محتواهایی که مورد استقبال کاربران اینستاگرام قرار می‌گیرد، میتوان به انتشار محتوای تولیدشده توسط کاربران (User Generated Content) اشاره کرد. منتشر کردن این نوع محتوا، رابطه‌ی شما با فالوورها را بهبود خواهد بخشید. به همین دلیل محتوای بیشتری از سوی کاربران برای شما ارسال خواهد شد. این مسئله می‌تواند باعث ارتقای سطح تولید محتوای طنز شما در اینستاگرام شود.

8. پست کردن لحظات واقعی خنده‌دار

سعی کنید علاوه بر مطالب طنزی که روزانه به صورت عادی منتشر می‌کنید، محتوایی بسازید که چاشنی واقعیت هم داشته باشد. برای مثال اگر به صورت تیمی در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید، می‌توانید از لحظات فان پشت صحنه‌، ویدیو ضبط کرده و در پیج خود انتشار دهید. مطمئن باشید این نوع محتوا به اندازه‌ی محتواهای عادی مورد پسند کاربران قرار خواهد گرفت.

9. گفتن خبرهای روز به صورت طنز

انتشار اخبار طنز

یکی از موضوعاتی که اخیراً در زمینه‌ی تولید محتوای طنز در اینستاگرام رایج شده و مورد استقبال کاربران نیز قرار گرفته است، اعلام اخبار روز به صورت فان و خنده‌دار است. تولیدکنندگان محتوا از این روش استفاده می‌کنند تا کاربران برای مشاهده‌ی پست‌های این پیج که به صورت روزانه منتشر می‌شوند، اکانت مربوطه را فالو کنند.

10. استفاده از شوخی‌های مبهم در تولید محتوای طنز اینستاگرام

یکی از محتواهایی که از مدتی قبل در اینستاگرام ابداع شده و کاربران زیادی نیز از آن استقبال کرده‌اند، استفاده از تصاویر طنزی است که نکته‌ی فان آن به راحتی قابل تشخیص نیست.

برای استفاده از این نوع محتوا باید تصویر یا ویدویی انتشار دهید که بخشی از آن به سادگی قابل درک نباشد. سپس از کاربران بخواهید تا نکته‌ی طنز آن را پیدا کرده و در قالب Reply یا پاسخ برای Question Box برای شما ارسال کنند. در این صورت نرخ تعامل پیج شما نیز افزایش خواهد یافت.

11. معرفی ادمین‌ها برای ارتقای سطح تولید محتوای طنز در اینستاگرام

معرفی ادمین‌های پیج

در تولید محتوای طنز در اینستاگرام، هرچه کاربران با ادمین‌ها بیشتر آشنا شوند، تعامل بهتری در پیج خواهند داشت. یکی از تکنیک‌هایی که این پیج‌ها در تولید محتوای پیج اینستاگرامی خود از آن استفاده می‌کنند، معرفی ادمین‌ها به صورت طنز است.

شما هم می‌توانید محتوای مربوط به معرفی ادمین یا ادمین‌های پیج خود را در قالب یک هایلایت یا پست در صفحه‌ی خود قرار دهید تا باعث تعامل بیشتر کاربران شود. در این صورت شرایط بهتری برای ادامه‌ تولید محتوا خواهید داشت.

12. تولید محتوای طنز در اینستاگرام با کمی اغراق

اگر قصد دارید برای مسائل روز تولید محتوا کنید، می‌توانید خبرها یا اتفاقات روز را با اغراق و بزرگنمایی و البته با استفاده از کلمات طنز اعلام کنید.

فرض کنید قصد دارید نتیجه‌ی مسابقه‌ی فوتبال بین تیم‌های شهر منچستر، یعنی منچستر یونایتد و منچستر سیتی را اعلام کنید. می‌توانید در عنوان محتوای خود از عبارات زیر استفاده کنید:

  • آبی‌های منچستر در خانه بمانید؛ خطر تحقیر در کمین است!
  • یونایتدی‌ها اتحاد خود را پشت درهای اتحاد جا گذاشته بودند!
  • تساوی که رنگ قرمز جدول را پررنگ‌تر کرد!

البته این نکته را به یاد داشته باشید که شوخی و اغراقی که در محتوای طنز خود به کار می‌برید، برای فرد یا گروهی خاص توهین‌آمیز تلقی نشود.

13. نگه داشتن محتوای طنز برای انتهای مطلب!

از ترفندهایی که برخی پیج‌های طنز اینستاگرامی مورد استفاده قرار می‌دهند، میتوان به این مورد اشاره کرد که نکته‌ی طنز را برای انتهای مطلب نگه می‌دارند.

برای استفاده از این روش بهتر است یک بحث جدی و جذاب انتخاب کنید. موضوع انتخابی خود را تا انتهای مطلب به صورت جدی و ترجیحاً با لحن رسمی ادامه دهید. در انتهای این مطلب باید محتوای طنز خود را طوری قرار دهید که همه‌ی بار طنز مطلب به یکباره به مخاطب منتقل شود.

14. رعایت برخی مرزها در تولید محتوای طنز اینستاگرامی

مطالب طنزی که در پیج خود انتشار می‌دهید، نباید برای نژاد، زبان و عقاید گروه خاصی توهین‌آمیز تلقی شود. در این صورت علاوه بر بازخوردهای منفی که از سمت فالوورها دریافت خواهید کرد، احتمال دارد که با ریپورت شدن از سوی کاربران، پیج شما توسط اینستاگرام دیسیبل شود.

15. ذکر منبع در صورت استفاده از محتوای پیج‌های دیگر

ذکر مبنع برای محتوای طنز کپی در اینستاگرام

طبق قوانین اینستاگرام، انتشار محتوای پیج‌های دیگر بدون ذکر منبع، قانونی نبوده و در صورت مشاهده توسط اینستاگرام، جریمه‌هایی را در پی خواهد داشت. اگر قصد دارید محتوایی منتشر کنید که توسط پیج‌های دیگر تولید شده است، باید منبع آن را ذکر نمایید. برای این کار باید پیج مربوطه را تگ کنید.

16. هایلایت‌ها را فراموش نکنید!

پس از مدتی فعالیت در اینستاگرام و تولید محتوای طنز به صورت منظم، می‌توانید برترین استوری‌های پیج را انتخاب کرده و در قسمت هایلایت قرار دهید. در این صورت فالوورهایی که پس از این به پیج شما اضافه شوند، خواهند توانست استوری‌های منتخب پیج را در این بخش مشاهده کنند.

💡 راهنمایی: برای تشخیص استوری‌هایی که مورد علاقه‌ی فالوورهای شما بوده‌اند، از ابزار Insights استفاده کنید.

17. قرار دادن لوگو و نام کاربری پیج در عکس‌ها و ویدیوها

قرار دادن لوگو روی تصاویر

چنانچه محتوایی تولید می‌کنید که قصد ندارید بدون ذکر منبع توسط پیج‌های دیگر منتشر شود، باید لوگو و یوزرنیم پیج خود را به صورت واترمارک روی محتوای تصویری خود قرار دهید. همچنین برای مطمئن شدن از عدم کپی توسط پیج‌های دیگر می‌توانید وارترمارک خود را به صورت متحرک روی ویدیوها قرار دهید.

سخن پایانی …

تولید محتوای طنز در اینستاگرام و درآمدزایی از طریق آن به یکی از مشاغل پرطرفدار فضای مجازی تبدیل شده است. در این مقاله راهکارهایی را برای پیشرفت این پیج‌ها ارائه کردیم. دانستن این نکات برای داشتن یک پیج اینستاگرامی موفق در زمینه‌‌ی محتوای طنز ضروری است.

اکنون که با اصول تولید محتوای طنز در اینستاگرام آشنا شده‌اید، می‌توانید فعالیت خود را شروع کنید. توجه داشته باشید استفاده از این روش‌ها به یک برنامه‌ی میان‌مدت نیاز دارد. برای نتیجه گرفتن در این زمینه باید مدتی را صرف پیاده کردن این تکنیک‌ها کنید.

امیداوریم مطالب گفته‌شده در مقاله برای شما همراهان همیشگی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

با تشکر از همراهی شما!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب