تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

اکتای پاسبان
تاریخ انتشار : 2020-02-23
نویسنده : اکتای پاسبان
تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

شاید در نظر همه ی ما ها تولید محتوا در شبکه های اجتماعی خیلی کار سختی باشد. البته لازم است بگویم که منظور از راه و روش های تولید محتوا در شبکه های اجتماعی این است که به بهترین شکل ممکن این کار را انجام بدهید، نه اینکه هر محتوایی را منتشر کنید. چون اگر هر محتوایی را انتشار دهید باعث بی اعتبار شدن سایت یا صفحه ی شما می شود. باید طبق قاوانینی عمل کنید تا بتوانید با تولید محتوا به هدف های خودتان برسید. مخاظبان شما همیشه در پی محتوا های جدید و شگفت انگیزی هستند یعنی شما باید همیشه درحال بروز رسانی محتوا های خود باشید.میتوانم بگویم با مدیریت صحیح انواع شبکه های اجتماعی میتوانید به خوبی هم تولید محتوا کنید و هم محبوبیت به دست بیاورید. برای مدیریت صحیح میتوانید از مقاله زیر نیز استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: مدیریت صحیح شبکه های اجتماعی

برای داشتن محتوای مناسب لازم است مطلبی را انتشار دهید که انقدر جذاب باشد که همه ی کاربران مشتاق به منتشر ان باشند. برای این کار حتما هدفی را برای خود تعیین کنید. از هشتگ های مناسب برا بیشتر دیده شدن استفاده کنید. برای افزایش ترافیک سایت ها میتوانید از مقاله پیشنهادی زیر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: افزایش ترافیک سایت ها

انواع محتوا برای شبکه های اجتماعی

  1. محتوای متنی
  2. محتوای ویدیو
  3. محتوای عکس
  4. محتوای پادکست

تولید محتوای متنی در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای متنی در شبکه های اجتماعی

مهم ترین تولید محتوا درشبکه های اجتماعی، تولید محتوای متنی است. زیرا بیشتر کاربران برای رسیدن به اهداف خود در انواع شبکه ها مطالعه متنی میکنند. این کار کم هزینه ترین محتوا برای سایت شما هست. و به راحتی شما میتوانید برای صفحه ی خود تولید محتوا انجام بدهید یا با هزینه ی خیلی کم ان را ه دیگر مجموعه ها بسپارید. برای مثال با تولید محتوای متنی مناسب میتوانید به را حتی در موتور های جستوجو گوگل رتبه به دست بیاورید و در نتایج برتر گوگل دیده شوید.

ویژگی تولید محتوای متنی مناسب در شبکه های اجتماعی

1. مطلب باید با هدفی نوشته شود، که کاربر با خواندن ان به خواسته خود به اسانی برسد.

یک هدفی را برای خود انتخاب کنید و بعد از انتخاب هدف به توضیح ان بپردازید. به گونه ای که مختصر و مفید باشد خوانایی بهتر داشته باشد.جملات در مورد عنوان انتخاب شده ی شما باشد.جملات هرچه کوتاه تر بهتر. برای مثال : عنوان پیج شما در مورد دکراسیون داخلی است. شما باید کلمات و یا جملاتی به کار ببرید که در مورد دکراسیون داخلی باشد.

2. متن باید از مسائل حاشیه‌ی بیش از حد کنار باشد.

هنگام تایپ باید جملات شما مربوط به عنوان شما باشد و حاشیه سازی نکند زیرا این کار باعث می شود تا کارر مورد نظر مطلب اصلی را فراموش کند و حوصله سر بر باشد. برای مثال: اگر شما سایتی در مورد مانتو فروشی دارید. نباید در مورد کیف یا کفش حرف بزنید تا کاربر اصل موضوع را از یاد ببرد.

3. در اخر محتوای خود مطرح کنید که این محتوا بروز رسانی خواهد شد تا کاربران تشویق به دوباره دیدن شبکه اجتماعی شما شوند.

اگر میخواهید کاربران شما به طور مداوم از شبکه اجتماعی شما دیدن کنند حتما خبر بروز رسانی را بدهید و حتما همیشه صفحه مورد نظر خودتان را بروز رسانی کنید.

4.یک محتوای خوب همیشه تمامی مشکل کاربر را حل میکند.

همیشه سعی کنید در محتوای خود تمامی سوال های کاربران را مد نظر بگیرید. تا با توضیح سوال های متداول تمامی مشکلات کاربر را حل کنید. برای مثال: شما در مورد اشپزی توضیحاتی میدهید بس باید به طور کل طرز تهیه ی غذای مورد نظر کاربر را توضیح دهید تا کاربر بتواند ان غذا را در خانه خود بپزد.

5.انتخاب سبک فردی در نوشتن متن

یکی از پر کاربردی ترین کار برای جذب کاربر بیشتر انتخاب سبک فردی است. اگر شما سبک مشخص نداشته باشید و مانند سایر شبکه ها کتابی یا کپی کنید کاربر شما خسته میشود و احساس صمیمت نمیکند. این کار باعث کاهش بازدید کننده های شما می شود.

تولید محتوای ویدیو در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای ویدیو در شبکه های اجتماعی

بعضی وقت ها کاربران شما از خواندن متن احساس خستگی میکنند و برای اموزش یا رسیدن به اهداف خود سراغ ویدیو میروند. تولید محتوا ویدیو درشبکه های اجتماعی به دلیل ادامه دار بودن و راحتی در دیدار و هم شنیدار یم موضوع می‌تواند مخاطبین بیشتری را برای پست های شما جذب کند.

ویژگی های تولید محتوای ویدیو مناسب در شبکه های اجتماعی

1. عنوان مناسب برای تولید محتوای ویدیو

در تولید محتوای ویدیو دقت کنید که عنوان مناسبی انتخاب کنید زیرا کاربران همیشه به دنبال سوال های خود هستند نه محتوا هایی که شما میسازید. به عنوان مثال: اگر شما در مورد حذف دایرکت اینستاگرام ویدیو ای میسازید عنوان ان را دایرکت انتخاب نکنید. حتما بنویسید حذف دایرکت اینستاگرام.

2. ویدیو مفید مختصر

حتما ویدیو خود را کوتاه و مفید بسازید. زیرا کاربران همیشه به دنبال راه های اسان هستند. و دوست ندارند وقت گیر باشد.

3. حتما کیفت را در نظر بگیرید

کیفیت ویدیو را به طوری انتخاب کنید که نه زیاد باشد که قابل دانلود کاربر نباشد و نه کیفت ان کم باشد که کاربر نتواند ویدیو را ببیند. هر شبکه اجتماعی برای خود سایز مناسبی دارد که برای یک دست کردن پست های خود این اصول را رعایت کنید.

4.استفاده از یک قالب مشخص

اینکه شبکه اجتماعی شما یک دست و از یک اصول مشخصی پیروی کند حس خوبی را به کاربران شما القا میکند. و باعث خوش ایند بودن آن میشود بنابراین کاربران شما همیشه برای دوباره دیدن شبکه ی اجتماعی شما مشتاق تر می شوند.

5. استفاده از لوگوی مخصوص برند خود

برای شناخته شدن و همیشه دنبال شدن باید از لوگوی مخصوص برند خود استفاده کنید. به کار گرفتن لوگوی اختصاصی که مختص برند خودتان باشد سبب ان می شود که کاربران اشنایی نسبی با پیج شما پیدا کنند.

6. قرار دادن شماره تماس و ادرس شبکه خودتان

ممکن است ویدیو شما خیلی مفید باشد و و در صفحه های دیگر نیز منتشر شود. اگر میخواهید بازدید کننده و کاربران شبکه شما بیشتر شود حتما شماره تماس و ادرس شبکه خودتان را بگذارید.

7. استفاده از زیر نویس

در زیر ویدیو های خود حتما زیر نویس قرار دهید زیرا کاربران همیشه قادر به با صدا گوش دادن ویدیو شما نیستند. برای مثال: ممکن است کاربر مورد نظر شما توانایی شنوایی نداشته باشد و برای فهمیدن ویدیوی شما تنها دیدن کافی نباشد. بس برای فهمیدن ان کاربر نیاز به زیر نویس خواهد داشت.

تولید محتوای تصاویر در شبکه های اجتماعی

یکی دیگر از تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تصلویر هستند. این نوع محتوا ها شامل عکس هایی هستند که یا طراحی شده یا گرفته شده است. با استفاده از این کار به طور مختصر و مفید میتوانید به کاربران خود اموزش بداهید و یا هدف اصلی را برسانید.

ویژگی های تولید محتوای تصاویر مناسب در شبکه های اجتماعی

1. انتخاب عکس مناسب نسبت با موضوع

در این نوع تولید محتوا اول باید موضوع انتخاب کنیم و تصاویر مربوط به ان موضوع را منتشر کنیم. تا کاربر مورد نظر به هدف خود برسد و مشکل خود را حل کند. اگر محتوای شما در مورد موسیقی هست شما موضف هستید عکس هایی در مورد ابزار های موسیقی قرار دهید مثلا نه در مورد تئاتر.

2. سایز مناسب در تولید محتوای عکس

هر برنامه ای که ساخته می شود سازندگان ان سایز مناسبی برای سایت خود تعیین میکنند. برای مثال: اینستاگرام سایز مناسب شبکه خود را ۱۸۰×۱۸۰ تایین کرده. اگر میخواهید کیفیت شبکه شما بالا باشد حتما تصاویر خود را با این سایز منتشر کنید.

3. کیفت مناسب

کیفیت عکس را در نظر بگیرید. نه انقدر زیاد باشد که کاربر در دانلود ان سختی بکشد و باعث مصرف زیاد اینترنت شود و نه انقدر کیفیت تصاویر کم باشد که خوانا نباشد.

4. اگر از جایی تصویر مورد نظر را برداشته اید قانون کپی رایت را رعایت کنید.

برای رعایت قانون کپی رایت سعی کنید روی تصاویر خود تغییراتی ایجاد کنید یا حداقل تصاویر مد نظر خود را داخل قالب اختصاصی خود جای دهید.

5. لوگوی شخصی

حتما برای شبکه ی اجتماعی خود لوگوی مخصوص برند خود را انتخاب کنید و ان را در تصاویر خود جای دهید. زیرا لوگوی شخصی شما معرف و نوع فعالیت شبکه اجتماعی شما را نشان می دهد. در ادامه میتواند در برند سازی محتوای شما کمک شایانی بکند.

تولید محتوای پادکست در شبکه های اجتماعی

تولید محتوای پادکست در شبکه های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه های اجتماعی پادکست ها را نیز شامل میشود. پادکست همان فایل صوتی هست. با تولید محتوای صوتی میتوانید کاربرانی که علاقه به شنیدن مباحث مختلفی را دارند را جذب شبکه ی خودتان بکنید. امروزه کاربران به شدت درگیری فعالیت های روز مره هستند. از این رو توانایی تماشای فایل های تصویری و ویدیو ای را ندارند. ب طور مثال: در حال رانندگی هستید در این حالت شما نمیتوانید فایل های ویدیوای تماشا کنید. اما به راحتی میتوانید انواع فال های پادکست ها را با موضوعات مختلف بشنوید. مجموعه دیگر از کاربران، افراد نابینا هستند که از پادکست ها استفاده می کنند.

ویژگی های تولید محتوای پادکست مناسب در شبکه های اجتماعی

1. موضوع مناسب در تولید محتوای پادکست

با توجه به اینکه در پادکست با صوت سر و کار داریم وتصاویر نداریم باید از مفاهیمی استفاده کنیم که به تصویر احتیاج نداشته باشد.

2.بدون نویز بودن فایل صوتی

یعنی یک محیط مناسب اکوستیک برای ضبط صدا انتخاب کنیم. انتخاب موزیک انرژی بخش در پس زمینه.تدوین صدا و نویز گیری و همچنین رتوش صدا.

3.قابل فهم عام باشد

در پادکست خود از جملات و کلمات ساده استفاده کنیم. استفاده ا کلمات تخصصی و سنگین باعث می شود قابل فهم هر مخاطبی نباشد در نتیچه کاربر خسته میشود و نمیتواند مشکل خود را حل کند.

4.کیفیت فایل بالا باشد

برای بالا بردن کیفیت پادکست از میکروفون های تخصصی استفاده شود و فایل موسیقی پس زمینه نیز کیفیتی بالا داشته باشد.

جمع بندی

همان طور که در مقاله ی بالا بیان شد تولید محتوا یکی از مهم ترین کار در شبکه های اجتماعی است. زیرا تولید محتوای خوب باعث پیشرفت سایت یا صفحه ی شما میشود و تولید محتوای بد باعث پست رفت ان ها می شود. برای داشتن محتوای مناسب لازم است مطلبی را انتشار دهید که انقدر جذاب باشد که همه ی کاربران مشتاق به منتشر ان باشند. برای این کار حتما هدف و مقصدی را برای خود تعیین کنید. ما چهار نوع تولید محتوا داریم عکس، ویدیو، پادکست و متن. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مطالب بالا را بخوانید. اگر سوالی برای شما پیش امد میتوانید از پشتیبانی ما کمک بگیرید.

نظرات کاربران

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

15 روش شگفت انگیز برای افزایش کامنت در اینستاگرام

15 روش شگفت انگیز برای افزایش کامنت در اینستاگرام

احتمالاً شما هم می‌دانید که مهم‌ترین عامل برای پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی، زیاد بودن نرخ تعامل پیج است. میزان نرخ تعامل در اینستاگرام به موارد متعددی بستگی دارد. این موارد عبارتند از لایک، ذخیره کردن، فوروارد کردن، کلیک روی لینک‌ها و ...یکی از مواردی که در محاسبه‌ی...

ادامه مطلب

چگونه خطای Challenge required را رفع کنیم؟ 3 روش متفاوت

این روزها با افزایش میزان استفاده از تکنولوژی در جوامع، ارتباطات از طریق کانال‌های الکترونیکی بیش از پیش رواج یافته است. با بیشتر شدن محبوبیت شبکه‌های مجازی در بین افراد، حفظ سلامت و امنیت این شبکه‌ها به دغدغه‌ی مالکان آن‌ها تبدیل شده است. شبکه‌ی مجازی اینستاگرام با...

ادامه مطلب
14 روش موثر برای افزایش Save در اینستاگرام

14 روش موثر برای افزایش Save در اینستاگرام

در حال حاضر کمتر کسی را میتوان پیدا کرد که با کسب و کارهای آنلاین سر و کار نداشته باشد. تقریباً تمامی افراد جامعه به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم از بیزینس‌های آنلاین استفاده می‌کنند. حمل و نقل، انجام معاملات، کارهای اداری، خرید محصولات، ارتباط با دیگر افراد جامعه و ......

ادامه مطلب