نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

نحوه تولید محتوا در شبکه های اجتماعی

ماهیت شبکه های اجتماعی در هر جامعه ای متفاوت است. ولی هر کدام از آنها برای ارتباط افراد مختلف تشکیل شده اند که در حال حاضر هم به عنوان یک ابزار برای دیجیتال ‌مارکتینگ به حساب می آیند. برای تولید محتوا در شبکه های اجتماعی یک سری افراد معمولی، برند ها و کسب و کارها در تلاشند! تا با استفاده از اینستاگرام، تلگرام و فیس بوک کسب و کار خود را رونق دهند.

کاربران دیگری هم در این شبکه‌های اجتماعی فعالیت می کنند تا رابطه بیشتری با دوستان خود برقرار کنند. به این نکته توجه کنید که تولید محتوا در شبکه های اجتماعی مختلف، فرق می کند. برای مثال تولید محتوا در لینکدین به مراتب از شبکه های اجتماعی دیگر سخت تر است. به خاطر اینکه رقبای حرفه ای تری در زمینه کسب و کار در آن جا فعالیت می کنند.

در گذشته تولید محتوا، به علت نبود شبکه های اجتماعی، فقط مخصوص نویسندگان بود که البته از جذابیت بالایی هم برخوردار نبود.

آموزش شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام بخش بسیار قابل توجهی در توسعه کسب و کار دارد.

شما وقتی که برای گسترش کسب و کار خود از اینستاگرام استفاده می کنید، تولید محتوا بسیار مهم است. و شما به راحتی می توانید از این فرصت برای رونق بیزینس خود استفاده کنید. در این زمینه مشتری هایی که شما را در اینستاگرام پیگیری می کنند و یا با شما در ارتباط هستند بسیار مهم است به دلیل اینکه!

اگر شما محتوای مختص کسب و کارتان را به درستی انجام دهید می تواند یک تعاملی بین شما و مشتری برقرار کند که او به بیزینس شما وفادار بماند. چرخه بازایابی در اینستاگرام در محور برنامه ریزی، تولید محتوا، بهینه سازی، توزیع و پخش محتوا و آنلایز می چرخد.

فهرست

چرخه بازایابی در اینستاگرام

نحوه آنالیز دیگر پیج ها برای رقابت در اینستاگرام

در اولین قدم از بازاریابی محتوا باید تحقیق و جستجو کنید تا متوجه بشوید که برای کسب و کار شما چه موضوعی مفید است و سپس ایده‌پردازی را انجام دهید. پس باید با خودتان قرار بگذارید و یک جلسه فکری برگزار کنید تا همه تفکرات شما روی یک برگ کاغذ بیاید تا بتوانید بهترین آن را انجام دهید.

در دومین قدم شما باید برای ایده‌ای که از نظر شما مثبت است محتوایی را تولید کنید. و به طور خلاصه قسمت برنامه ریزی محتوایی شامل تحقیق، ایده پردازی و آماده سازی برنامه است. در تولید محتوا هم همانطور که از نامش پیداست! باید به فکر یک محتوای با کیفیت باشید که با توجه به مرحله قبل باید یک سری از موضوع های مختلف را فراهم کنید.

در مرحله بهینه سازی باید یک سری از مطالب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید! و همچنین باید از این موضوع مطلع شوید که مخاطبان شما به چه چیزی علاقه دارند تا بتوانید برنامه خود را پیاده سازی کنید. در توزیع محتوا باید محتوا های خود را در فضاهای مختلف مانند شبکه‌های اجتماعی و وب سایت ها پخش کنید. که البته یکسری از این وب سایت ها ممکن است در قبال کاری که انجام می دهند هزینه بگیرند.

پس شما باید توجه کنید که فقط به وب سایت ها و شبکه های اجتماعی معتبر محصول خود را ارائه دهید که بازخورد مثبتی برای شما داشته باشد. قدم بعدی آنالیز کردن است که باید با ابزارهای آنالیز به تحلیل و بررسی محتوای خود بپردازید. تا آنگاه شرمی که کدام محتواها بازخورد مناسبی داشته اند تا بتوانید برای تولید محتوای دیگر انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید. اگر شما این چرخه را به درستی رعایت کنید قطعا در زمینه کسب و کار خود موفق خواهید شد پس تولید محتوای با کیفیت را در اینستاگرام جدی بگیرید.

منظور از اینستاگرام مارکتینگ

علت اهمیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ یک نوع بازاریابی اینترنتی در محیط اینستاگرام به حساب می آید. بازاریابی روش های مختلفی دارد و همینطور شبکه های اجتماعی مختلف یک محیطی را برای تبلیغات اینترنتی و آنلاین فراهم آورده اند. که در حال حاضر هم با توجه به یکسری از این تغییراتی که در شبکه‌های اجتماعی شده است اینستاگرام به یک محیط بسیار محبوب برای بازاریابی اینترنتی تبدیل شده است. شما می توانید از هشتگ ها، تگ ها، استوری ها و ویدئو های مختلف برای بازاریابی استفاده کنید.

در اینستاگرام تعداد فالوور های شما بر روی اعتبار شما تاثیر مستقیم می‌گذارد و شما می توانید از طریق روش های مختلف به فکر زیاد شدن فالوور های خود باشید. از جمله این روشها می توان به یکسری ربات اینستاگرام برای جذب فالوور و تبلیغات اشاره کرد! ولی بهترین و نتیجه بخش ترین روش های جذب کاربر تولید محتوای با کیفیت است.

یعنی اگر مطلبی که شما در پیج خود منتشر می کنید به اندازه کافی مفید باشد حتما در کوتاه‌ترین زمان ممکن فالوورهای زیادی به صفحه شما جذب خواهند شد. در اینستاگرام کسانی که شما را فالو می کنند جزء مخاطبان حقیقی به حساب می‌آیند و در صورت داشتن فالوورهای واقعی فروش محصولات و خدمات شما بیشتر خواهند شد. در اینستاگرام از نام کاربری های کوتاه استفاده کنید تا تگ کردن آن برای دیگران راحت باشد و در ذهن مخاطب بماند.

هر چقدر شما کاربران بیشتری را بتوانید به سمت خود جذب کنید کسب و کار شما موفق خواهد بود. منظور از تولید محتوا در اینستاگرام، به تولید فیلم صدا، متن و عکس تولید محتوا می گویند. با توجه به اهمیت بازاریابی محتوایی در دنیای امروز تمامی روش‌های بازاریابی احتیاج به یک محتوای با کیفیت دارند. حال با تکنیک های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا خواهیم شد.

الگوهای آماده را بررسی کنید

اولین نکته‌ای که مخاطب شما با آن روبرو خواهد شد عکس ها هستند پس ترغیب مخاطب به پست های شما رابطه مستقیمی با کیفیت عکس ها دارند. و اگر تصاویر از کیفیت مناسبی برخوردار باشند مخاطب تمرکز خاصی روی صفحه شما می کند در غیر این صورت صفحه شما را رد خواهد کرد.

روش های بسیار زیادی مانند عکس های جذاب یا طراحی های آنلاین در اینستاگرام وجود دارد که شما را در این مسیر کمک خواهند کرد. پس شما باید نحوه استفاده از اپلیکیشن های خاص را یاد بگیرید تا از این طریق مخاطب را جذب کنید.

اگر شما یک فولدر عکس با کیفیت از بیزینس خود داشته باشید، در تولید محتوا بسیار کمک کننده است. همچنین اگر تعامل و ارتباط شما با کاربران قوی باشد حتی یک عکس ساده هم مخاطب را به صفحه شما ترغیب می کند.

از عکس و قالب های آماده و با کیفیت استفاده کنید

درست است که عکس های آماده ای که در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مختلف وجود دارد کار جالبی به نظر نمی آید! ولی در بعضی مواقع استفاده از این عکس ها در تولید محتوا و گسترش بیزینس بسیار حائز اهمیت است. و در صورت وجود عکس های مشابه، به راحتی می توانید از تصاویر آماده و همچنین ساخت یک فایل در حوزه کسب و کار خود، محتوای با کیفیت ای بسازید.

یک روش دیگر هم وجود دارد که شما از سایت های مختلفی برای عکس ها استفاده کنید. و همچنین تصاویری را در صفحه خود به اشتراک بگذارید که برند های دیگر از آن استفاده نکردند و عکس مورد نظر متناسب با کسب و کار شما است. پس به راحتی تصویر را دانلود کنید و در صفحه خود قرار دهید.

همیشه به این نکته توجه کنید که سایز تصاویر در اینستاگرام به صورت مربعی و ۱۰۸۰*۱۰۸۰ است.

برای گرفتن عکس ها حتما از دوربین حرفه ای استفاده کنید تا عکس شما واضح باشد و تاثیر بسیار زیادی بر روی مخاطب بگذارد. در غیر این صورت انتشار عکس نتیجه خوبی نخواهد داشت. همچنین در استوری برای جذاب تر شدن عکس ها حتما از فیلتر های اینستاگرام استفاده کنید.

از برنامه های ادیت عکس و ویدئو برای تولید محتوای خود استفاده کنید

برنامه های ادیت و افکت بسیار زیادی برای عکس و ویدئو در سیستم عامل های اندروید و ios وجود دارد. که به راحتی می توانید با استفاده از این برنامه ها به تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام بپردازید. برای اینکه بتوانید به راحتی از این برنامه ها در تولید محتوا استفاده کنید ما را همراهی کنید. توجه داشته باشید که ما به صورت مختصر این آموزش ها را به شما می دهیم. از نرم افزار فتوشاپ و سایر برنامه های اندرویدی برای ادیت عکس استفاده کنید:

  • برای اینکه بتوانید لایه‌های مختلف را در فتوشاپ جابه‌جا کنید باید از ابزار Move tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید یک قسمت از تصویر را انتخاب کنید باید از ابزار rectangular marquee tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید قسمت هایی از تصاویر که رنگ های مشابه دارند را انتخاب کنید باید از ابزار magic wand tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید قسمت‌هایی از تصاویر را برش بزنید باید از ابزار crop tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید در فتوشاپ کد رنگ های مختلف را تشخیص دهید باید از ابزار eyedropper tool استفاده کنید
  • برای رنگ آمیزی هم می‌توانید از ابزار brush tool استفاده کنید
  • برای این که بتوانید کل پس زمینه را از بین ببرید از ابزار background eraser tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید روی عکس ها یک متنی بنویسید باید از ابزار type tool استفاده کنید
  • برای اینکه بتوانید عکس را باید از ctrl+z و zoom tool استفاده کنید

همچنین یکسری از برنامه های دیگری مانند VSCO Cam، Snapseed، Overgram، Squaready، Hipstamatic، Pic Stitch، Camera+برای ادیت و ویرایش عکس بسیار مناسب است.

از نرم افزار های kine master و viva video برای ساخت ویدئو استفاده کنید. این برنامه‌ها قابلیت های بسیار زیادی دارد. که می توانید با استفاده از ابزارهای مختلف آن یک ویدئو دلخواه بسازید یا تصاویر مختلف را در کنار هم بچینید و روی آن هر صدایی که دوست دارید بگذارید.

چندین فرمت را ترکیب کنید

نکته ای که در تولید محتوای اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است، استفاده از انواع فرمت ها است. اگر کسی برای کسب و کار خود یک صفحه اینستاگرام داشته باشد، حتماً باید انواع فرمت ها را بشناسند و آن را در اختیار کاربران خود قرار دارد. به عنوان مثال برای انجام این کار شما می‌توانید برای معرفی محصولات خود یک فیلم یک دقیقه ای تولید کنید! یا یک آموزش کوتاه از کسب و کار خود به نمایش بگذارید. همچنین می توانید ۱۰ پست را به طور همزمان به اشتراک بگذارید تا یک آلبوم ایجاد شود.

البته شما باید به این نکته توجه کنید که نباید با انتشار تصاویر زیاد کاربران خود را آزرده کنید. همچنین تنوع در محتوای عکس ها برای ترغیب کاربران و خواندن ادامه پست بسیار مهم است. همچنین برای انجام این کار می توانید از گیف ها استفاده کنید. گیف در اینستاگرام حکم یک ویدئو را دارد و می تواند یک روش بسیار مفید برای برقراری با کاربران باشد. به دلیل اینکه کاربران به گیف علاقه زیادی نشان می دهند.

برای تولید محتوا از برندهای دیگر استفاده کنید

اگر شما نمی توانید برای صفحه اینستاگرام خود محتوا تولید کنید یا وقت کافی برای ایجاد یک محتوای مناسب را ندارید جای هیچ نگرانی نیست! و شما اصلاً نیازی هم به این کار ندارید. در واقع می توانید با رعایت یک سری از اصول از محتوای پیج هایی که محصولات مشابهی با برند شما دارند، استفاده کنید. شما در واقع با به کار بردن این روش، اعتبار خود را در کسب و کار بالا خواهید برد. ما در اینجا یکسری از اصولی را بیان می کنیم تا بتوانید به درستی برای تولید محتوا از بیزینس های دیگر در جهت رونق کسب و کارتان استفاده کنید:

استفاده درست از هشتگ ها و حساب کاربری را جدی بگیرید:

برای این که بتوانید محتوای مناسبی را مجددا بارگزاری کنید نباید از هشتگ هایی که مرتبط با کسب و کار شما است غافل شوید. این هشتگ ها را می توانید از برندها و صفحه های اینستاگرام معتبر که حوزه کاری شما هم مرتبط با آنها است، بردارید.

برای انجام این کار یک لیستی را از افراد مختلف و یا برند هایی که در حوزه کسب و کار شما، حرفی برای گفتن دارند، تهیه کنید. و آنها را حتماً فالو داشته باشید تا بتوانید هر اطلاعات جدیدی که منتشر می‌کنند را ببینید. و اگر پستی از این پیج ‌ها برای شما جذابیت خاصی داشت با استفاده از آیکون سیو که در زیر پست ها موجود است، آن را ذخیره کنید. تا در مواقع لزوم بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

حتماً باید به این نکته توجه داشته باشید هشتگ هایی که به جتسجوی آن می پردازید با حوزه کاری شما متناسب باشد! به دلیل اینکه سرچ نامناسب هشتگ در حوزه کاری شما سبب ایجاد یک محتوای غلط خواهد شد. سعی کنید از هشتگ هایی استفاده کنید که مناسب پست شما است و همچنین برای هر پست خود، حداکثر پنج هشتگ به کار ببرید. در صورتی که شما از هشتگ هایی استفاده کنید که ربطی به پست شما نداشته باشد! ربات های موجود در اینستاگرام شما را جریمه خواهند کرد و حتی ممکن است پست شما را حذف کنند.

از طریق مستند، تولید محتوا کنید:

منظور از مستند این است که شما باید از کسب و کار خود به صورت روزانه در اینستاگرام تصویر یا یک فیلمی را منتشر کنید. یعنی اگر به دفتر یک مشتری می روید حتماً داستان این پروژه را برای آنها بنویسید، در صورت خواندن کتاب جدید حتماً آن را به کاربران توضیح دهید.

همچنین در صورت شروع کردن یک پروژه ای تازه آن را به فایلها شرح دهید البته اگر برای تان ممکن است این کار را انجام دهید! به دلیل اینکه یکسری از موارد در کسب و کار محرمانه است. شما باید همه این محتواها را بدون هیچ سیاستی و به طور خیلی عادی در معرض کاربران خود قرار دهید. به عنوان مثال نام یا جلد کتاب را به فالوورها نشان دهید و مقداری راجع به آن توضیح دهید.

این روش مزیت‌های بسیار زیادی دارند که از جمله می توان به محتوای مستند سازی اشاره کرد. یعنی شما هر روز به راحتی راجع به یک موضوع می توانید صحبت کنید. به همین دلیل این روش یکی از بهترین روش ها برای تولید محتوا و همینطور سبب افزایش اعتماد فالوورها به شما خواهد شد. البته به این نکته توجه کنید که این نوع محتوا جایگزین روش‌های دیگر نمی شود ولی باید توجه بیشتری به آن شود.

از نقل قول ‌های افراد بزرگ برای تولید محتوا استفاده کنید:

اگر شما شناخت کافی از مخاطبان خود دارید سعی کنید برای آنها محتوا های انگیزشی تولید کنید. به دلیل این که بسیاری از افراد همیشه دنبال این نوع محتوا ها هستند. به عنوان مثال اگر شما یک پیج ورزشی دارید حتماً از نقل قول های ورزشکاران بزرگ استفاده کنید. یا اگر صاحب یک پیج حقوقی هستید حتماً در صفحه خود از فلسفه و حقوق صحبت کنید! یا اگر یک پیج پزشکی دارید حتما مطالب پزشکان معتبر را در صفحه خود منتشر کنید.

حتماً از پشت‌صحنه کسب و کار خود یک فیلم و یا عکسی تهیه کنید

منظور از پشت صحنه کسب و کار این نیست که فروش شما چقدر است یا حقوق کارمندان شما چقدر است! یا چقدر هزینه می کنید یا بیایید همه چیز را به فالوورها نشان دهید به دلیل اینکه یکسری از اطلاعات همیشه باید محرمانه بماند. ولی یکسری از مسائل را می توان برای جلب مخاطب به آنها نشان داد تا کاربران بتوانند به شما اطمینان داشته باشند.

به طور مثال می توانید نحوه بسته‌بندی کردن را به آنها نشان دهید. یا اینکه از کارمندان خود یک عکسی را داخل پیج خود قرار دهید یا اگر مسابقه ای قرعه کشی انجام داده اید حتماً فیلم قرعه‌کشی را در صفحه خود منتشر کنید. یا اگر به یک جلسه‌ای می روید حتماً از حضور افراد مختلف یک عکسی در در صفحه خود بگذارید.

این روش یک ایده بسیار جالبی برای تولید محتوا در اینستاگرام است. و همچنین نوع محتوا تاثیر بسیار زیادی روی کاربر می‌گذارد و سبب می شود که اعتماد کاربر نسبت به شما جلب شود.

حتماً از برندهای دیگر برای استفاده از پست ها اجازه بگیرید

اگر یک پیج، پستی را به اشتراک گذاشته و شما می خواهید عیناً آن پست را در صفحه خود منتشر کنید! باید حتماً از صاحب پست و آن پیج از طریق دایرکت اجازه بگیرید. البته ناگفته نماند که صاحب پیج اصلی هم به طور معمول رضایت می دهد به دلیل این که پست او در معرض دید بیشتری قرار خواهد گرفت.

از این طریق به راحتی با استفاده از یک نشانه‌ای که زیر هر پست وجود دارد، می‌توانید پست مورد نظر را به اشتراک بگذارید. با این کار رضایت خود را از پست مربوطه نشان می دهید. به این صورت شما به طور اصولی از محتوای بیزینس های دیگر، ایجاد محتوا کرده اید و اعتبار خاصی هم به برند مورد نظر داده اید.

توسط کاربران مختلف محتوای با کیفیت بسازید

یکی از ایده های مناسب برای تولید محتوا، استفاده از پیج های دیگران است که به کاربر برای ایجاد محتوای بهتر انگیزه می دهد. حال چگونه می توان این کار را انجام داد؟ شما به راحتی می توانید از کاربران پیج خود درباره یک موضوع خاصی که مربوط به حیطه های کسب و کارتان است!

سوال کنید یا نظر سنجی بگذارید تا کاربر به راحتی به آن جواب دهد و شما را در تولید محتوای با کیفیت کمک کند. در واقع به این شیوه از تولید محتوا که کاربر نقش اصلی را در ایجاد آن دارد، محتوای تولید شده کاربری می گویند. که فرد می تواند یک محصول یا یک خدمت خاص را به همگان معرفی کند.

در حال حاضر بسیاری از برندها از این شیوه استفاده می‌کنند. حتی اگر شما کسب و کار بزرگی داشته باشید باز هم کاربران در تولید محتوای اینستاگرام نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. در پیج خود مسابقه برگزار کنید یا در مورد یک جمله و یک عکس خاص به کاربران جایزه دهید تا آنها هم در تولید محتوا به شما کمک کنند.

یکی دیگر از روش‌های انگیزه دهی به کاربران تخفیفات محصولات کسب و کار خود به آنها است. در این صورت شما می توانید از کاربران بخواهید که از هشتگ شما استفاده کنند تا برندتان بیشتر دیده شود.

همیشه به این نکته توجه کنید محتوایی که شما از کاربر درخواست می کنید! به هیچ عنوان محدود کننده نباشد و او را اذیت نکند در واقع محتوای کاربر باید مکمل محتوای شما باشد. همچنین اگر شما از محتوایی که کاربر تولید می کند بیش از حد استفاده کنید در واقع او متوجه این سوء استفاده گری خواهد شد. و فکر می کند که شما هیچ تلاشی برای کسب و کار خود نمی کنید.

با اینفلوئنسرها و افراد معتبر همکاری کنید

اگر شما می خواهید کنترل بسیار زیادی در کسب و کار خود داشته باشید و برای برند خود به صورت مداوم محتوای مشخصی تولید کنید، باید با اینفلوئنسرها همکاری کنید. در واقع همکاری کردن با افرادی که فالوور های زیادی دارند! و همچنین کاربران مختلفی آنها را دنبال می کنند، یک فرصت مناسبی را برای شما در جهت افزایش فالوور های پیج‌تان ایجاد می کنند. اگر کسب و کار شما کوچک است و بودجه کافی ندارید می توانید از افرادی که اصطلاحاً میکرو اینفلوئنسر هستند و فالورهای تا حداکثر ۵۰ هزار دارند، استفاده کنید.

البته باید به این نکته توجه کنید که بهتر است پیج شما با پیج مورد نظر از لحاظ کسب و کاری مشابه باشد. و فالورهای آن به محصولات شما علاقه داشته باشند پس حتماً باید با میکرو اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که در زمینه کاری شما به فعالیت می‌ پردازند.

تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای عکس ها

تولید محتوای جذاب در اینستاگرام برای عکس ها

یک نقطه کانونی واضحی را مشخص کنید

یکی از مهمترین کارهایی که صاحب یک پیج باید برای آن تلاش کند، ایجاد یک محیط مناسب برای درگیر شدن کاربر و همچنین مکث بر روی پست مورد نظر است. پس برای جذب و ترغیب کاربران به صفحه خود باید از یک نقطه کانونی در انتخاب تصاویر استفاده کنید تا آن ها بیشتر از پست های شما استفاده کنند. به هیچ عنوان از عکس های شلوغ که کاربر را گیج می‌کند، استفاده نکنید به دلیل اینکه تاثیر غلطی روی محتوای شما می گذارد. برای تولید محتوای خود حتماً زمان مناسبی را اختصاص دهید و درباره آن فکر کنید تا پیج شما کاربر پسند شود.

قانون یک سوم را بکار بگیرید

قانون یک سوم در حوزه عکاسی یکی از قوانینی است که هر فردی می تواند آن را یاد بگیرد. پس شما برای انجام این کار باید عکس را به نه بخش تقسیم کنید به طوری که قسمت های جذاب عکس در خطوط تقاطع قرار بگیرند. همچنین اگر شما نقطه کانونی را در یک سوم عکس خود قرار دهید قطعاً یک تصویر جذابی تولید خواهد شد.

در اینستاگرام از فضا و حاشیه سفید در عکس استفاده کنید

یکی از قابلیت های برنامه اینستاگرام این است که حاشیه عکس را سفید می کند! و اگر شما از این ویژگی اینستاگرام استفاده کنید تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب می گذارد. همچنین استفاده از این حاشیه ها در عکس های شلوغ، که سبب گمراهی مخاطب می شود، بسیار تاثیرگذار است و از میزان شلوغی عکس کم می کند. اگر شما علاوه بر اینکه از نقطه کانونی و قانون یک سوم استفاده می کنید، بتوانید حاشیه سفید را هم به کار ببرید، جذابیت عکس را دو چندان می کند. و همچنین مخاطبان بیشتری را هم جذب خواهید کرد.

نحوه ویرایش عکس در اینستاگرام:

اینستاگرام قابلیت های مختلفی از جمله ویرایش و افکت دهی تصاویر را انجام می دهد. برای اینکه شما از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید باید ابتدا عکس خود را انتخاب کنید و سپس گزینه Next یا بعدی را بزنید. و در قسمت پایین صفحه باید گزینه Edit را انتخاب کنید. در صورت انتخاب گزینه های زیر را خواهید دید:

  • Adjust: این گزینه تصاویر را به انتخاب خودتان عمودی و یا افقی می کند.
  • Contrast: گزینه کنتراست به طور کلی تضادها را نشان می دهد یعنی نقاط تیرو و روشن را برای شما مشخص می کند.
  • Brightness: به وسیله این گزینه می توان به راحتی نور نصاویر انتخابی را به طور قابل توجهی کم و زیاد کرد.
  • Structure: یکسری از جزئیات تصاویر از جمله بافت ها و الگوهای مختلف را به شما نشان می دهد.
  • Saturation: این گزینه شدت رنگ های تصویری که انتخاب کرده اید را ارائه می دهد.
  • Warmth: این گزینه هم همانطور که از اسمش پیداست برای گرم تر کردن ( نارنجی) و سردتر کردن ( آبی) رنگ تصاویر به کار می رود.
  • Color: هر وقت تمایل داشتید که رنگ های خاصی را به تصویر مورد نظر اضافه کنید حتما از این گزینه استفاده کنید.
  • Highlights: اگر بخواهید روی قسمت های روشن تصویر فوکوس کنید باید از این گزینه استفاده کنید.
  • Fade: این گزینه افکت های کلاسیک و قدیمی به تصویر شما می دهد.
  • Shadow: اگر بخواهید روی قسمت های تیره تصویر فوکوس کنید باید از این گزینه استفاده کنید.
  • Sharpen: این گزینه تصاویر را شفاف تر می کند و یک عکس واضحی به شما می دهد.
  • Vignette: قسمت های حاشیه تصویر را تیره تر می کند به طوری که بیننده فقط قسمت های وسط تصویر تمرکز خواهد کرد.

اگر می‌خواهید به فیلترهای مختلفی دسترسی پیدا کنید باید روی گزینه manage بزنید که فیلتر های مختلف را ببینید.

به تضاد ها و ایجاد تعادل توجه کنید

برای اینکه مخاطبان بیشتری را در اینستاگرام جذب کنید باید از یک تضادی در انتخاب عکس هایتان استفاده کنید. این تضادها شامل مقیاس رنگ، نور، اشکال مختلف و فونت های جذاب است. برای انجام این کار می توانید از یک سری برنامه های ادیت عکس و فیلترهای موجود در اینستاگرام استفاده کنید.

استفاده از برنامه هایی مانند فتوشاپ، شما را در این مسیر کمک خواهد کرد ولی قابلیت های برنامه اینستاگرام هم برای ویرایش عکس مناسب است. به دلیل اینکه اکثر این ویرایش ها مربوط به تغییر نور و ایجاد کنتراست است. توجه کردن به این تضادها در تصاویر یک گام مهم برای افزایش فالوور و جذابیت کسب و کار به حساب می آید.

برای تولید محتوای متنی به موارد زیر توجه کنید

تولید محتوای متنی یا کپشن نویسی

از کپشن های مناسبی استفاده کنید

پس از اینکه عکس را انتخاب کردید باید یک محتوای متنی مناسب با عکس پیدا کنید. که برای این کار می توانید از روش داستان سرایی استفاده کنید البته توجه کنید که داستان مورد نظر باید با عکس‌های شما مرتبط باشد. همچنین می توانید از شخصیت‌های خیالی که متناسب با کسب و کار شما است هم، بهره ببرید.

در کل استفاده از یک محتوای متنی مناسب میزان جذابیت پست ها را بیشتر می‌کند. هر چقدر شما محتوای طولانی تری بسازید کیفیت پیج بالاتر خواهد رفت و پست مورد نظر بیشتر در معرض دید قرار می گیرد. البته توجه داشته باشید که محتوای طولانی باید از جذابیت خاصی برخوردار باشد.

برای انتشار هر پست برنامه ریزی داشته باشید

برای اینکه محتوای متنی شما مخاطبان بسیار زیادی را جذب کند باید یک هماهنگی بین پست های خود برقرار کنید. مثلا وقتی می خواهید یک پست را منتشر کنید یک نکته مهم از پست قبلی را در پست فعلی بیاورید که این سبب انسجام پیج و افزایش فالوور می شود.

شما باید به این نکته توجه کنید که حتماً یک زمانبندی مناسبی را برای گذاشتن پست ها اختصاص دهید. در این مرحله استفاده از ابزار Insights اینستاگرام، کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. که به این منظور میتوانید پیج خود را به بیزینس پروفایل تغییر دهید تا قابلیت Insights در پیج شما اضافه شود.

مخاطب هدف پیج شما باید مشخص شوند

قبل از اینکه شما محتوایی را تولید کنید باید حتماً به مخاطبین خود توجه کنید. اینکه شما برای چه کسانی تولید محتوا می کنید، بسیار حائز اهمیت است. برای تولید هر محتوایی باید به مواردی از قبیل! جنسیت مخاطبان، رده سنی مخاطبان، هدف مخاطبان از دنبال کردن پیج، محل زندگی فالوور ها و اینکه فالوورهای پیج به چه چیزهایی علاقه نشان می‌دهند، توجه کنید.

در حقیقت شما نمی توانید انتظار داشته باشید که در یک صفحه آشپزی، صاحب پیج مسائل پزشکی را منتشر کند. به طور کلی اگر شما ادمین پیج پزشکی هستید، به فروش لباس مردانه بپردازید، مخاطبین شما خوششان نمی آید. به همین خاطر باید حوزه کسب و کار شما به درستی مشخص شود تا بتوانید در همین زمینه فعالیت کنید. در حقیقت تولید محتوای مناسب در اینستاگرام کسب و کار شما را رونق می ‌بخشد.

از جملات انگیزه ای و پر انرژی استفاده کنید

اگر در محتوای متنی پست ها از جملات انگیزشی و پر انرژی استفاده کنید مخاطبان بسیار زیادی را جذب کرده اید. همچنین می توانید یک عکسی را که محتوای انگیزشی دارد، منتشر کنید تا انگیزه‌های مخاطبان هم بیشتر شود.

موقعیت مکانی را در پستهای خود قرار دهید

اگر شما لوکیشن را در پست ها و استوری خود بگذارید وقتی کسی یک مکانی را بخواهد جستجو کند به راحتی های شما را از این طریق می‌بیند. و سبب می‌شود که پیج شما بیشتر در دید عموم قرار بگیرد. البته این موقعیت را به صورت استیکر هم می توانید به استوری های تان اضافه کنید! و استفاده از این روش یک استراتژی بازاریابی محتوا در اینستاگرام به حساب می آید پس از آن غافل نشوید.

بیو اینستاگرام خود را جذاب کنید

در قسمت بیو باید خلاقیت به خرج دهید یعنی از کلمات مناسبی استفاده کنید تا کاربر را جذب کرده باشید. اگر قادر به انجام چنین کاری نیستید سعی کنید از بیو رقیبان خود استفاده کنید. و از این طریق متوجه می شوید که کدام یک از بیو ها برای شما جذاب تر هست سپس آنها را تقلید کنید.

محصولات خود را تگ کنید

یکی از روشهای بازاریابی محتوا در اینستاگرام این است که شما به پست‌های خود قابلیت فروشگاه را اضافه کنید. و از این طریق فالوور های شما دیگر به وبسایت شما نخواهند رفت! بلکه به راحتی می‌توانند از طریق پست های شما و فقط با انتخاب رنگ محصول و خدمات شما خرید خود را انجام دهند. در حقیقت شما باید خرید محصولات را برای مشتریان خود راحت تر کنید.

از دایرکت ها و کامنت ها استفاده کنید

یکی از مواردی که مورد توجه کاربران است، کامنت های دیگران در مورد کسب و کار شما است. پس به راحتی می توانید از نظرات فالوورها در زیر پست ها در جهت بهبود بیزینس استفاده کنید. همچنین ممکن است یکسری از کاربران مسائل مهمی را در دایرکت مطرح کنند! در این صورت اگر کاربری نظر خودش را مطرح کرد یا از شما درباره یک محصول سوالی پرسید حتماً پاسخ آن را در پست یا استوری منتشر کنید. و از طریق این روش به تولید محتوای با کیفیت بپردازید. همچنین از استیکر های مختلف، نظر سنجی، سوال پرسیدن، منشن، لوکیشن و لینک گذاری برای ایجاد محتوای مناسب استفاده کنید.

روش مصاحبه هم بسیار پرکاربرد است

روش دیگر برای تولید محتوای متنی، مصاحبه کردن با افراد معروف است. به این صورت که شما محصولات کسب و کار خود را برای این افراد ارسال می کنید و از آن ها می خواهید که درباره محصولات شما نظر دهند. البته ممکن است یکسری از این افراد در قبال همچین کاری پولی دریافت کنند. پس به این نکته هم توجه کنید و با توجه به بودجه خود، فرد موردنظر را انتخاب کنید.

در آخر تولید محتوا در اینستاگرام از ارزش بالایی برخوردار است و برنامه ریزی برای آن بسیار حائز اهمیت است. پس شما باید بدانید که در روزهای آینده چه پستی را منتشر کنید.

برای تولید محتوای صوتی طبق نکته زیر عمل کنید

تولید محتوای صوتی در شبکه های اجتماعی

برای اینکه پیج شما یک صفحه کسل کننده برای مخاطب نباشند گاهی اوقات پست های خود را در اینستاگرام به صورت صوتی منتشر کنید. به این نکته هم توجه کنید که تولید محتوا به صورت صوتی از روش ویدئو و عکس بسیار آسان تر است. و تجربه چندین ساله اینستاگرام نشان داده است که مخاطبان تمایل بیشتری به محتوای صوتی دارند. محتواهایی که در اینستاگرام پر طرفدارند.

  • مطالب عاشقانه و شعری
  • مطالب انگیزشی
  • مطالب دانستنی
  • مطالب طنز و کمدی
  • مطالب آرایشی و زیبایی
  • معرفی غذا و رستوران ها

در اینستاگرام نمی توان به طور مستقیم صدا را در یک پست قرار داد ولی می توان به طور جداگانه آن را ضبط کرد. و از طریق یک سری نرم افزارهای مختلف صدا را بر روی یک سری از عکس ها و یا فایلهای ویدیویی انداخت و از آن استفاده کرد‌. یعنی در تولید محتوای صوتی هم می‌توان از عکس استفاده کرد هم صدا و هم ویدئو.

رعایت موارد مهم در تولید محتوای اینستاگرام

برای اینکه بتوانید یک سری اصول را برای تولید محتوا در اینستاگرام رعایت کنیم باید موارد زیر را انجام دهید:

موضوعات محتوا را مشخص کنید

قبل از اینکه به تولید محتوا بپردازید باید موضوعات پست های شما مشخص شوند. برای انجام این کار یک لیستی را تهیه کنید که در آن موضوعات مختلف را یادداشت کنید و آن را بر اساس محبوبیت طبقه بندی کنید. برای اینکه بتوانید این کار راحت تر انجام دهید می توانید از ابزار آنالیز اینستاگرام یا هشتگ ها استفاده کنید. به دلیل اینکه یک سری از موضوعات پرطرفدار هستند و برخی خیر! پس شما باید درباره موضوعات پرطرفدار پست بیشتری را منتشر کنید.

به عنوان مثال اگر حوزه فعالیت شما رستوران است می توانید راجع به موضوعاتی مانند غذاهای سنتی و ایرانی، غذاهای خارجی و فست فودها به تولید محتوا بپردازید. و اگر طرفدار غذاهای فست فود بیشتر باشد شما باید مطلب بیشتری هم راجع به این موضوع منتشر کنید! و به طور کلی باید یک نسبتی را بین موضوع های مختلف برقرار کنید.

به زمان انتشار پست توجه کنید

برای بسیاری از افراد اینستاگرام یک فضای سرگرم کننده است حتی برای آن هایی که به روش درستی از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند. همین مسئله سبب شده است که افراد بسیار زیادی زمان خود را در طول روز به این برنامه اختصاص دهند. یکی از مواردی که در بازخورد پست ها تأثیرگذار است، زمان انتشار پست می باشد.

یعنی شما باید بدانید که در طول روز چه ساعت هایی برای انتشار پست مناسب است که برای شناسایی این موضوع باید از ابزار آنالیز اینستاگرام استفاده کنید. که با استفاده از این ابزار فعالیت کاربران در ساعات مختلف مشخص می شود.

به مشارکت کاربران اهمیت دهید

به طور کلی تعامل کاربران به رشد یک صفحه اینستاگرامی کمک بسیار زیادی خواهند کرد. وقتی که شما موضوع و ساعت انتشار پستی را مشخص می کنید در واقع همه اینها به خاطر مشارکت کاربران است. که شامل کامنت گذاشتن در زیر پست ها، ارسال آن به دیگران، لایک کردن پست ها و ذخیره کردن آنها است.

اگر یک پیج بیزینسی باشد این تعامل به معنای فروش محصولات و خدمات است. شما برای افزایش مشارکت کاربران، می توانید از صفحه های رقیب هم استفاده کنید. و برای تولید محتوا از این طریق متوجه شوید که فالوور ها به چه پست هایی علاقه نشان می دهند یا برای چه پست هایی بیشتر کامنت می گذارند.

پس اگر شما ادمین یک پیج کسب و کاری هستید و می خواهید به تبلیغ محصولات خود بپردازید نباید بیش از حد از تبلیغات استفاده کنید. در واقع وقتی که فالووری پست شما را می بیند نباید فکر کند که با یک صفحه تبلیغاتی روبرو است.

برای اینکه بتوانید از تبلیغات به درستی استفاده کنید باید ۸۰ درصد از پست های شما مفید و ۲۰ درصد تبلیغاتی باشد. تا کاربران بتوانند از کسب و کار شما به نحو احسن استفاده کنند. همچنین برای تبلیغ بیزینس خود از مزیت های محصولات خود نگویید بلکه از کاربردهای آن در زندگی روزمره صحبت کنید. پس بازاریابی کسب و کار اینترنتی به ارائه اطلاعات مفید بستگی دارد.

نتیجه تولید محتوای مناسب در اینستاگرام

نتیجه تولید محتوای مناسب در اینستاگرام

آگاهی از برند شما

هر بیزینسی که شروع به فعالیت می کند باید بالاخره از یک طریقی اطلاع رسانی خود را انجام دهد. در این مسیر محتوای مناسب و بازاریابی با کیفیت به کسب و کار شما کمک زیادی خواهد کرد تا بتوانید اطلاع‌رسانی درستی داشته باشید. و افراد بیشتری از برند شما باخبر شوند.

اطلاع از محصولات شما

علاوه بر این که شما باید روی شهرت خود متمرکز شوید حتماً باید محصولات خود را به دیگران بشناسانید! و در مورد ویژگی ها و مزایای که محصولات شما دارند اطلاع رسانی کنید. شما به این توجه کنید که وقتی محصول شما مورد توجه قرار خواهد گرفت که روی ویژگی‌های بخش خصوصی تمرکز کنید. وقتی از محصول صحبت می کنیم منظور یک کالا یا خدمات است.

زیاد کردن تعداد موقعیت های فروش

به علت وجود بازاریابی محتوا و منتشر کردن محصولات از طریق شبکه های اجتماعی مختلف مخصوصاً اینستاگرام می توانید به راحتی موقعیت و فروش محصولات خود را افزایش دهید. و همچنین خدمات بیشتری را ارائه دهید.

وفاداری مشتری به برند شما

هرچقدر محتوایی که شما از محصولات و برند و تولید می کنید با کیفیت و با ارزش باشد و وفاداری مشتری به کسب و کار شما بیشتر می‌شود. پس سعی کنید به تولید محتوای بپردازید که توجه کاربران بیشتری را به سمت خود جلب کند .تا بتوانید از این طریق و روابط موثرتری را ایجاد کنید. در حقیقت یک محتوای با کیفیت رابطه مستقیمی با افزایش مستمری دارد فقط باید شما مخاطب هدف خود را بشناسید و آنها را آپدیت کنید

هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

هزینه محتوا یکی از مواردی است که در استراتژی بازاریابی محتوا بسیار اهمیت دارد. پس اگر شما به دنبال محتوای با کیفیت در اینستاگرام هستید حتماً به هزینه‌های آن هم فکر کرده اید. اگر حوزه کاری شما مشخص شود تا حدودی می توانید هزینه ‌های آن را محاسبه کنید. ولی به طور کلی هزینه تولید محتوا به کیفیت عکس، ویدئو کیپ، ساخت موشن گرافی و طراحی های مختلف گرافیکی بستگی دارد.

در این زمینه میتوانید با استخدام ادمین اینستاگرام از سایت اینبو برای پیج خود محتوا‌های با کیفیت و حرفه ای‌تری را ترتیب ببنید تا در روز های آینده با افزایش فالوور در پیج خود روبرو شده باشید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله راجع به تولید محتوای اینستاگرام صحبت کردیم. اگر شما هم به دنبال یک محتوای جذاب برای کسب و کار خود هستید، حتما موارد گفته شده را رعایت کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  عضویت  
اطلاع از