احتمالاً افراد زیادی را دیدهاید که قصد افتتاح یک پیج در اینستاگرام و درآمدزایی از آن را داشتهاند اما پس از مدتی فعالیت در آن با شکست مواجهاند. حتی ممکن است خود شما هم زمانی در این فکر بوده باشید، اما بعداً به دلیل نرسیدن به نتیجه دلخواهتان منصرف شوید. فکر میکنید چرا بیشتر کسانی که این مسیر را شروع میکنند، در میانه کار کنار میکشند؟
به جرات میتوان گفت دلیل عدم موفقیت 90 درصد کاربران اینستاگرام در درآمدزایی یا مشهور شدن در این غول شبکههای اجتماعی، عدم آشنایی با نحوه درست مدیریت پیج اینستاگرام و ترفندهای پیشرفت دادن پیج است. برای اینکه بتوانید پیجتان را به درستی مدیریت کنید و آن را رو به جلو حرکت دهید، میبایست یک سری اصول و قوانین را رعایت نمایید. در این مقاله با نحوه مدیریت اینستاگرام آشنا میشوید و میدانید که برای اداره یک پیج اینستاگرامی به چه چیزهایی نیاز دارید یا باید چه کارهایی انجام دهید.
فهرست عناوین
مدیریت پیج اینستاگرام چیست؟
وقتی برای کسب و کاری که دارید پیج اینستاگرام باز میکنید یا حتی میخواهید بیزینس جدیدی را در اینستاگرام شروع کنید، باید یک سری کارها را انجام دهید تا پیج تازه تاسیس خود را پس از مدتی به مرحله سودآوری برسانید. به مجموعه این کارهایی که قرار است به صورت مداوم انجام دهید، مدیریت پیج اینستاگرام گفته میشود. برای اینکه بتوانید این کارها را به بهترین نحو به انجام برسانید، باید با یک سری اصول آشنا باشید و البته به ابزارهایی هم نیاز خواهید داشت. در ادامه اصول مدیریت اینستاگرام و همچنین برنامه های مدیریت پیج اینستاگرام را به صورت کامل معرفی خواهیم کرد.
1. تولید و انتشار محتوا
اولین چیزی که برای شروع فعالیت در اینستاگرام باید به آن توجه کنید، محتوا است. وقتی مخاطب وارد پیج شما میشود، انتظار دارد محتوا ببیند؛ آن هم محتوای با کیفیت. در صورتی که نتوانید این انتظار کاربر را برآورده کنید، در همان قدم اول درجا خواهید زد. پس اساسیترین نیاز شما برای مدیریت یک پیج اینستاگرامی، تولید محتوای خوب و باکیفیت است. اما محتوای خوب چه ویژگیهایی دارد؟ محتواهایی که امروزه در اینستاگرام طرفداران زیادی دارند، حداقل دارای یک یا چند تا از ویژگیهای زیر هستند:
- مفید و کاربردی هستند!
- سرگرم کننده هستند!
- درباره اتفاقات داغ جهان هستند!
- از کیفیت تصویر بالایی برخوردارند!
- مخاطبان پیج را به تعامل وادار میکنند!
اگر بتوانید به صورت مداوم محتواهایی تولید کنید که دارای خصوصیات بالا باشند، قدم بزرگی در جهت مدیریت موفق پیج اینستاگرامتان برداشتهاید.
بحث دیگری که در مورد محتوا مطرح است، انتشار آن است. زمان انتشار محتوا از مهمترین مسائل در مدیریت پیج اینستاگرام است. اگر محتوا در زمان مناسب منتشر شود، میتواند به مخاطبان زیادی نمایش داده شود و به این ترتیب بازخورد بسیار مناسبی هم از سمت آنها دریافت کند. به همین دلیل بهتر است یک تقویم محتوایی برای پیجتان تنظیم کنید و بر اساس آن پستها و استوریهای پیجتان را انتشار دهید. اگر فکر میکنید برخی اوقات نمیتوانید محتواها را دقیقاً سر وقت تعیینشده در اینستاگرام آپلود کنید، پس به یک برنامه انتشار پست زمانبندی شده نیاز دارید. با این برنامهها میتوانید تنظیم کنید که محتوایتان دقیقاً در چه تاریخ و ساعتی در اینستاگرام منتشر شود.
2. افزایش فالوور اینستاگرام
قدم بعدی که باید برای مدیریت پیج اینستاگرامتان بردارید، جذب مخاطب است. محتوایی که بازدیدکننده نداشته باشد، طبیعتاً کاربردی هم نخواهد داشت. هدف اصلی از تولید محتوا این است که دیده شود و بازدیدکنندگان را به سمت هدف خاصی مثلا خرید یک محصول هدایت کند. پس حالا باید به فکر افزایش فالوور برای پیجتان باشید تا محتواهایی که منتشر کردهاید، بیثمر نباشند. افزایش فالوور در اینستاگرام معمولاً یک روند آهسته دارد. البته بنا به بودجهای که در اختیار دارید، میتوانید کمی سرعت آن را افزایش دهید. به عنوان مثال با تبلیغات در پیجهای دیگر میتوانید روند افزایش فالوور پیجتان را تسریع کنید. اما تبلیغات فقط یکی از راههای افزایش فالوور است. ضمناً لازم نیست همیشه برای افزایش فالوور هزینه زیادی بپردازید.
در مقاله افزایش فالوور اینستاگرام یاد میگیرید چگونه با روشهای مختلف، بازدیدکنندگان را به مخاطبان دائمی پیجتان تبدیل کنید یا بازدیدکنندگان بیشتری به پیجتان جذب کنید. روشهای رایگان و تخصصی گفته شده در این مقاله برای بیشتر کردن فالوورهای پیج شما بسیار مناسبند اما طبیعی است که روشهای پولی که در همین مقاله به آنها اشاره شده است، شما را سریعتر به هدفتان میرسانند.
3. برنامه های مدیریت پیج اینستاگرام
همانطور که گفتیم برای مدیریت اینستاگرام میتوانید از ابزارهای مختلفی کمک بگیرید. برای این کار چند دسته از برنامهها وجود دارند که میتوان از آنها برای کمک گرفتن در اداره پیج استفاده کرد. برای مثال رباتهای اینستاگرامی، برنامههای آنالیزور، آنفالویابها از این برنامهها هستند. در ادامه چند مورد از این اپلیکیشنها را معرفی میکنیم.
اپلیکیشن مدیریت اینستاگرام اینبو
از برنامههای برتر مدیریت اینستاگرام میتوان به ربات اینبو اشاره کرد. این برنامه با قابلیتهایی که دارد، میتواند شما را از انجام کارهای تکراری که برای پیشرفت پیجتان به آنها نیاز دارید، بینیاز کند. برای مثال یکی از روشهای جذب بازدیدکننده در اینستاگرام فالو و آنفالو کردن است. اما مطمئناً این کار پس از مدتی برای شما خستهکننده خواهد شد؛ تازه اگر الگوریتم اینستاگرام متوجه عمل غیرطبیعی شما نشود. ربات این کارها را بدون خستگی و البته با سرعت نرمال انجام میدهد تا بازدیدکنندههای هدفمند جذب پیجتان شوند. قابلیتهای برنامه مدیریت پیج اینستاگرام اینبو عبارتند از:
- فالو، لایک و کامنت بر اساس مخاطبین و هشتگهای هدفمند
- حذف فالوور فیک
- حذف فالووینگ به صورت یکجا (کاملاً اتوماتیک)
- ابزار رایگان دانلود پست، استوری و عکس پروفایل
- ارسال پست زمانبندی شده
- ارائه آمار لحظهای از فعالیت اپلیکیشن
برای تهیه ربات اینستاگرام کافی است به صفحه زیر مراجعه کرده و بسته دلخواه خود را انتخاب کنید:
برنامه مدیریت فالوور Followers & Unfollowers
برنامه آنالیز فالوور Followers & Unfollowers اطلاعات بسیار کاربردی در ارتباط با مخاطبین پیج شما در اختیارتان قرار میدهد. با استفاده از این اپلیکیشن میتوانید میزان جذب و از دست دادن فالوورهای پیجتان را در بازههای زمانی مختلف محاسبه کنید. با این آماری که به دست میآورید، میتوانید بفهمید کدام محتواها از نظر فالوورهایتان تا چه حد محبوب بودهاند. امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار شما قرار میدهد، عبارتند از:
- کسانی که شما فالو کردهاید
- کسانی که فالو بک دادهاند/ ندادهاند
- کسانی که اخیراً پیجتان را آنفالو کردهاند
- امکان اضافه کردن چند پیج به صورت همزمان
نتیجه گیری
در این مقاله از اینبو به صورت کامل درباره نحوه مدیریت پیج اینستاگرام بحث کردیم. همچنین ابزارهای کاربردی که برای مدیریت هر چه بهتر پیج اینستاگرامتان به آنها نیاز دارید، در این مقاله معرفی کردیم. امیدواریم مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشند. اگر سوال یا ایده خاصی در این رابطه دارید، لطفاً در بخش نظرات با ما و سایر کاربران اینبو به اشتراک بگذارید.
با تشکر از همراهی شما!