قیمت گذاری پیج اینستاگرام همیشه یکی از چالشهایی بوده است که خریداران پیجهای اینستاگرامی با آن روبرو بودهاند. به دلیل تنوع خدماتی که در زمینه خرید پیج وجود دارد و همچنین متفاوت بودن کیفیت این خدمات، محاسبه قیمت پیج اینستاگرام تا حدودی برای کاربران مشکل است. اگر قصد دارید پیجی را برای خود خریداری کنید، مطمئناً شما هم به دنبال این خواهید بود تا قیمت واقعی پیجهای اینستاگرامی را بدانید. در این مقاله از اینبو با نحوه محاسبه قیمت پیج اینستاگرام آشنا میشوید تا یک خرید با خیالی آسوده را تجربه کنید!
ویدیوی آموزش نحوهی قیمت گذاری پیج واقعی
هر آنچه از این ویدیو خواهید دید:
- ارزشمندی پیج اینستاگرام واقعی به چه عواملی بستگی دارد؟
- مواردی که فروشنده باید در اختیارتان قرار دهد.
- بررسی آیتمهای مختلف در ارزشگذاری پیج اینستاگرام واقعی
محاسبه قیمت پیج اینستاگرام چگونه انجام میشود؟
قیمت پیج اینستاگرام به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ اما قبل از این که به بررسی عوامل تاثیرگذار روی تعیین قیمت پیج اینستاگرام بپردازیم، باید بدانید که پیجهای اینستاگرامی به دو دسته تقسیم میشوند و قیمت گذاری آنها باهم متفاوت است. وقتی میخواهید پیج اینستاگرام بخرید، ابتدا باید مشخص کنید که قصد دارید پیج واقعی خریداری نمایید یا پیج با فالوورهای فیک. سپس بر اساس آن عوامل موثر بر قیمت پیج را بررسی کنید. در این بخش ابتدا محاسبه قیمت پیج اینستاگرام واقعی را آموزش میدهیم و سپس به بررسی قیمت گذاری پیجهای فیک میپردازیم.
عوامل موثر بر قیمت گذاری پیج واقعی اینستاگرام
میدانید که ارزشمندی پیجهای واقعی به تعاملی است که از سمت مخاطبینشان دریافت میکنند؛ چون محاسبه میزان تعامل دریافتی از سوی مخاطبان پیج کمی سخت است، تعیین قیمت این پیجها نیز پیچیده تر از پیجهای فیک است. تعیین قیمت پیجهای واقعی اینستاگرام به عوامل بسیار مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها در اولویت بالاتری نسبت به سایر موارد قرار دارند. در این بخش مهمترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت گذاری پیج واقعی اینستاگرام را معرفی میکنیم:
💡 راهنمایی: مواردی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم، اطلاعاتی هستند که ابزار Insights اینستاگرام در اختیار کاربران قرار میدهد. قبل از خریداری کردن پیج، از فروشنده بخواهید یک اسکرین ویدیو از آمار این بخش در اختیارتان قرار دهد.
1. تعداد فالوور
یکی از عوامل مهمی که در قیمتگذاری پیج اینستاگرام نقش دارد، تعداد فالوورهای پیج است. شاید اینطور به نظر برسد که در تمامی پیجهای اینستاگرامی، معیار تعیین قیمت صرفاً تعداد فالوور است؛ اما در مورد پیجهای واقعی چنین نیست. در پیجهای واقعی، تعداد بازدیدکنندگان پیج و دریافت بازدید از اکسپلور هم نقش بسیار مهمی در محاسبه قیمت پیج دارند.
💡 نکته مهم: توجه داشته باشید چون در پیجهای واقعی، تعیین قیمت پیج فقط به تعداد فالوور بستگی ندارد، نمیتوان مبلغ مشخصی را برای هر 1000 فالوور در نظر گرفت.
2. تعداد کل بازدیدها (Impression)
آمار Impression تعداد کل بازدیدهایی را نشان میدهد که در طول یک دوره مشخص از پروفایل، پستها و استوریهای شما صورت گرفته است.
3. بازدیدکننده یونیک (Account Reach)
آمار Account Reach تعداد بازدیدکنندههای یونیک را برای شما مشخص میکند. یعنی اگر یک نفر چندین بار از محتوای پیجتان بازدید کند، فقط یک بازدیدکننده یونیک به آمار این بخش اضافه خواهد شد. اهمیت این بخش به این دلیل است که شما تعداد واقعی مخاطبین پیجتان را میفهمید؛ نه تعداد بازدیدکنندههای تکراری. پس هنگام تعیین قیمت پیج اینستاگرام به این نکته توجه ویژهای داشته باشید.
4. بازدید پروفایل (Profile Visit)
در الگوریتمهای جدید اینستاگرام، بازدید از پروفایل یکی از فاکتورهای مهم محسوب میشود. اگر آمار بازدید پروفایل پیجی زیاد باشد، احتمال رفتن پستهای این پیج به اکسپلور بالا خواهد بود. همچنین اگر پستهای این پیج به اکسپلور راه پیدا کنند، متقابلاً آمار Profile Visit را افزایش خواهند داد. این چرخه میتواند باعث پیشرفت و افزایش مخاطبین یک پیج اینستاگرامی شود. به همین دلیل در تعیین قیمت پیج اینستاگرام این مورد هم یکی از موارد مهم به حساب میآید.
5. تعداد اکانتهایی که با پیج تعامل داشتهاند (Accounts Engaged)
تعداد اکانتهایی که با محتوای پیج تعامل داشتهاند، در بخشی به نام Accounts Engaged مشخص میشود. با استفاده از آمار این قسمت میتوانید تا حدودی به این نکته پی ببرید که آیا محتوای پیجتان برای مخاطبین پیج جذاب است یا نه. اگر آمار این بخش زیاد باشد، نشاندهنده این است که بسیاری از فالوورهای پیج به محتوای آن علاقهمند هستند و پیج پتانسیل پیشرفت بیشتر را دارد؛ پس مطمئناً در افزایش قیمت پیج تاثیر مستقیم خواهد داشت. اما اگر عددی که این بخش نمایش میدهد، کمتر از حد نرمال باشد، باعث کاهش قیمت پیج خواهد شد.
نکته بسیار مهمی که در بخش Accounts Engaged باید به آن توجه کنید، نمودار دایرهای شکلی است که در این قسمت قرار دارد. این نمودار به دو بخش Followers و Non Followers تقسیم میشود که نشان میدهد چه نسبتی از تعامل کنندگان جزو فالوورهای شما بودهاند و چه نسبتی هنوز شما را فالو نکردهاند. اگر قسمت بزرگی از نمودار متعلق به دسته Non Followers باشد، میتوان به این نتیجه رسید که پستهای پیج به اکسپلور راه یافتهاند. پس مطمئناً این پیج قیمت بالاتری خواهد داشت.
6. نمودار جذب و ریزش فالوورها (Growth)
در نمودار Growth این امکان برای کاربران فراهم است که روند جذب و ریزش فالوورها را مشاهده کنند. این نمودار میتواند اطلاعات بسیار با ارزشی را در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید در تعیین قیمت پیج اینستاگرام از آنها استفاده کنید. دو نمونه از استنباطهایی که میتوان از آنها در جهت قیمت گذاری پیج اینستاگرام استفاده کرد، به شکل زیر هستند:
A. تشخیص واقعی یا فیک بودن فالوورها: طبیعی است که در یک پیج با فالوورهای واقعی روزانه تعدادی از فالوورهای خود را از دست دهید (البته این ریزش معمولاً با جذب فالوور جبران میشود.) این ریزش فالوورها معمولاً تعداد ثابتی دارد و تغییر چندانی نمیکند. مثلاً ممکن است یک پیج 100K روزی 100 الی 120 فالوور از دست دهد. اگر ریزش فالوورها در یک روز یا چند روز خاص بسیار زیاد باشد و سپس به روال عادی برگردد، احتمال وجود فالوور فیک در پیج زیاد است. چون به احتمال زیاد این ریزش مربوط به شناسایی فالوورهایی فیک توسط اینستا و حذف آنهاست. پس قیمت این پیج پایینتر از حد معمول خواهد بود.
⚠ تذکر: این نکته را به یاد داشته باشید که اگر در تاریخ خاصی ریزش فالوورها بیش از حد بود، ابتدا به محتوای پیج در آن تاریخ نگاهی بیندازید. این احتمال وجود دارد که به دلیل یک محتوای نامناسب یا به دلایل مشابه تعداد زیادی از فالوورها پیج را آنفالو کرده باشند. البته این احتمال هم وجود دارد که ریزش فالوورها به دلیل تبلیغات باشد. معمولاً وقتی یک پیج تبلیغات انجام میدهد، پس از اینکه جذب فالوور داشت، در روزهای بعدی تعدادی از این فالوورها پیج را آنفالو خواهند کرد.
B. تشخیص اکسلپورخور بودن محتوای پیج: معمولاً پیجهای اینستاگرامی که با نظم و به صورت مستمر تولید محتوا میکنند، نرخ رشد فالوور مشخصی دارند و روزانه تعداد نسبتاً ثابتی فالوور به پیج آنها اضافه میشود. اگر در یک یا چند روز خاص، فالوورهای پیج بیش از حد معمول رشد کردهاند، به احتمال زیاد پستهای آن دوره زمانی به اکسپلور راه یافتهاند و بازدیدکنندگانی که از این طریق وارد پیج شدهاند، پیج را فالو کردهاند. این مورد میتواند باعث افزایش قیمت پیج اینستاگرام شود.
7. زمانی که فالوورها بیشترین فعالیت خود را دارند (Most Active Time)
بخش Most Active Time به کاربران اطلاع میدهد که فالوورهای پیج بیشتر در چه روزها و چه ساعاتی آنلاین هستند. این آمار علاوه بر این که میتواند در پیدا کردن بهترین زمان پست گذاشتن کاربران را راهنمایی کند، دادههای بسیار مفیدی در خصوص میزان فعال بودن فالوورها و واقعی بودن آنها در اختیار صاحب پیج قرار میدهد. اگر درصد زیادی از فالوورها در روزهای مختلف هفته آنلاین باشند، میتوانید از واقعی بودن فالوورهای پیج مطمئن شوید. میزان فعال بودن فالوورها نیز به نوبه خود در تعیین قیمت پیج اینستاگرام نقش دارد و افزایش فعالیت فالوورها باعث افزایش قیمت پیج میشود.
میزان فعال بودن فالوورها، مهمترین فاکتور تعیین قیمت پیج اینستاگرام است. طبق گزارشات اخیر، حداقل درصد فعال بودن فالوورها در پیجهای واقعی بایستی بین 40 الی 60 درصد باشد. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که پیجهایی که درصد فعال بودن فالوورهایشان از 60 درصد بیشتر است، نسبت به پیجهایی که درصدهای پایین دارند، گرانتر هستند.
8. بازدید استوری (Seen Story)
یکی از عوامل مهم دیگری که در محاسبه قیمت پیج اینستاگرام نقش دارد، تعداد بازدیدکنندگان استوریها است. در پیجهایی که تمامی فالوورهای آنها واقعی هستند و تعامل قابل قبولی هم از سمت مخاطبینشان دریافت میکنند، معمولاً تعداد بازدید استوریها 5 الی 10 درصد کل فالوورها است. هرچقدر نسبت بازدیدکنندگان استوری به کل فالوورها بیشتر باشد، قیمت پیج اینستاگرام نیز افزایش خواهد یافت.
نکته مهمی که در بررسی نقش بازدیدکنندگان استوری در تعیین قیمت پیج اینستاگرام باید به آن توجه کنید، این است که اگر پستهای یک پیج به اکسپلور بروند و بازدیدکنندگان زیادی از این طریق جذب پیج شوند، مطمئناً تعداد بازدیدکنندگان استوری نیز افزایش قابل توجهی خواهد داشت. معمولاً این افزایش بین 40 تا 70 درصد کل بازدیدکنندگان استوری است. برای مثال اگر پیجی 100k فالوور و 10k سین استوری دارد، در صورتی که پستهایش به اکسپلور راه بیابند، احتمالاً بازدید استوریها به 14k تا 17k خواهد رسید.
مقاله پیشنهادی : چرا بازدید استوری هام کم شده
9. پربازدیدترین پستهای پیج (Top Posts)
در Insights اینستاگرام قسمتی وجود دارد که میتوانید در آن برترین پستهای پیجتان از نظر بازدید را مشاهده کنید. یکی از مهمترین عوامل در افزایش بازدید پستها، رفتن ستها به اکسپلور است. پس اگر برترین پستهای پیج بازدید زیادی داشته باشند، میتوانند این نتیجه را به شما بدهند که محتواهای پیج پتانسیل زیادی برای رفتن به اکسپلور دارند. مشاهده این پستها از مسیر زیر امکانپذیر است:
- در صفحه پروفایل روی Insights بزنید.
- از طریق آیکون بازشوی بالای صفحه، بازه زمانی را از حالت پیشفرض (7 روز) به Last 90 Days تغییر دهید.
- وارد بخش Accounts Reached شوید.
- در پایین صفحه دو بخش Top Posts و Top IGTV Videos را بررسی کنید. بر اساس مدل گوشی و اینترنتی که مصرف میکنید، ممکن است پستهای پیجتان در این دو بخش قرار گرفته باشند.
- پس از ورود به هر کدام از بخشها دو نکته را باید رعایت کنید. اول اینکه از طریق آیکون اول، معیار چینش پستها را از Reach به Video Views تغییر دهید. نکته بعدی هم اینکه بهتر است بازه زمانی را از Last Year به Last 2 Year تغییر دهید تا بتوانید پستهای منتشرشده در بازه زمانی بیشتری را بررسی کنید.
سایتهای تشخیص نرخ تعامل پیج اینستاگرام
سایتهای تشخیص نرخ تعامل پیج اینستاگرام با دریافت یوزرنیم از شما، آمار کلی پیج شامل نرخ تعامل و بسیاری آمار مفید دیگر را در اختیارتان قرار میدهند. اگر هنوز قصدتان برای خرید پیج قطعی نیست و صرفا میخواهید یک نگاه کلی به وضعیت پیج داشته باشید، این سایتها بسیار کاربردی هستند. فقط در نظر داشته باشید که این ابزارها چون به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار میگیرند، درصد خطا دارند و ممکن است آمارشان کمی از هم متفاوت باشد اما باز هم قابل اطمینان هستند. به همین دلیل توصیه میکنیم اگر قصدتان برای خرید قطعی شد، قبل از خرید پیج از فروشنده بخواهید از صفحه Insights برایتان اسکرین ویدیو ارسال کند تا آمار دقیق تعامل پیج را مشاهده کنید.
نحوه محاسبه نرخ تعامل توسط سایتهای تشخیص نرخ تعامل به این صورت است که مجموع تعداد تعاملات را محاسبه کرده و در نهایت بر تعداد کل فالوورهای پیج تقسیم میکنند. این فرمول، نحوه کلی محاسبه نرخ تعامل است. البته در محاسبه نرخ تعامل عوامل بسیار زیادی مثل تعداد ذخیره (Save)، به اشتراک گذاری (Share) و پاسخ دادن به استوریها (Reply) نیز موثر هستند. اما چون وبسایتهای تشخیص نرخ تعامل به این دادهها دسترسی ندارند، صرفا با لایک و کامنت نرخ تعامل را محاسبه میکنند.
💡 تذکر: نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، این است که معمولاً با بالا رفتن تعداد فالوورهای پیج نرخ تعامل کاهش مییابد. پس اگر پیجی میخرید که فالوور بسیار زیادی دارد، باید انتظار نرخ تعامل کمتری نسبت به پیجهای کممخاطبتر داشته باشید.
عوامل موثر بر تعیین قیمت پیج آماده اینستاگرام
قیمت گذاری پیجهای آماده با پیجهای دارای فالوور واقعی بسیار متفاوت است و میتوان گفت کار بسیار سادهای پیش روی ماست. چون در پیجهایی که فالوور واقعی ندارند، بحث نرخ تعامل مطرح نیست، محاسبه قیمت پیج هم پیچیدگی چندانی نخواهد داشت. در تعیین قیمت این نوع پیجها صرفاً دو عامل کیفیت فالوورها و تعداد فالوورها مطرح است. در ادامه این موارد را بیشتر توضیح میدهیم:
1. نوع فالوور (فیک / روح)
در پیجهای آماده چند نوع فالوور از نظر کیفیت وجود دارند. اما عموماً با دو دسته اصلی شناخته میشوند:
- فالوور روح
- فالوور فیک
تفاوت این دو گروه از فالوورها در نحوه ساخت آنهاست. فالوورهای فیک توسط رباتها ساخته میشوند و معمولاً بدون شماره، ایمیل و یوزرنیم معنادار به ثبت میرسند. اینستاگرام معمولاً این فالوورها را شناسایی و حذف میکند. اما فالوورهای روح، فالوورهایی هستند که توسط افراد عادی ساخته شدهاند و دارای شماره تلفن و ایمیل معتبر هم هستند. به همین دلیل معمولاً از طرف اینستاگرام به عنوان فالوور اسپم شناسایی و حذف نمیشوند.
2. تعداد فالوور
پس از نوع فالوور، دومین عاملی که در محاسبه قیمت پیج اینستاگرام نقش دارد، تعداد فالوورهای پیجی است که خریداری میکنید. طبیعتاً هر هزار فالوور تعرفه مشخصی دارد و قیمت پیج مورد نظرتان هرچقدر فالوور داشته باشد، بر اساس این تعرفه مشخص میشود.
خرید پیج اینستاگرام اینبو
وب سایت اینبو با بیش از 6 سال سابقه در زمینه خرید و فروش پیج اینستاگرام این امکان را برای شما فراهم کرده است که پیجهای واقعی یا آماده را با بیشترین کیفیت و با بهترین قیمت خریداری کنید. جذب مخاطب پیجهای واقعی که در این مجموعه به فروش میرسند، بر عهده اعضای خود تیم بوده و فالوورهای آنها 100% واقعی میباشند. جهت خرید یا دیدن قیمت پیج واقعی یا آماده به صفحه خرید پیج اینستاگرام مراجعه کنید!
نتیجه گیری
قیمت پیجهای اینستاگرامی مسئلهای است که خریداران زیادی با آن درگیر هستند و متاسفانه منبع مشخصی برای پاسخگویی به سوالات موجود در این زمینه وجود ندارد. به همین دلیل در این مقاله عوامل موثر در تعیین قیمت پیج اینستاگرام را معرفی کردیم. امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشند. اگر سوالی در این زمینه دارید، لطفاً آن را در بخش نظرات مطرح کنید تا در سریعترین زمان به پاسخ آن برسید!
از همراهی شما بینهایت سپاسگزاریم!
پیج اینستاگرامم با ناگ کاربری و شمارم نمیاد بالا کمکم کنید