نویسنده: احمد عربی
2022-02-22

ساخت پروفایل اینستاگرام برای افزایش مخاطب و درآمد

ساخت پروفایل اینستاگرام حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا بیشترین مخاطبان ممکن را جذب پیج کنید و بتوانید فروش خود را به حداکثر برسانید.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

پروفایل حرفه ای برای پیج کاری یکی از ده ها مواردی است که هر کسب و کاری در اینستاگرام باید آن را جدی بگیرد! پروفایل شما اولین چیزی است که کاربر هنگام روبرو شدن با پیجتان خواهد دید، بنابراین اهمیت زیادی دارد که بتوانید در همان نگاه اول، کاربر را تحت تاثیر قرار دهید.

خرید فالوور اینستاگرام

در این مطلب از تیم اینبو، به شما خواهیم گفت چگونه یک پروفایل جادویی بسازید که هر کاربری را در نگاه اول مجذوب پیج خود کنید؛ اما به شرطی که تا پایان این مطلب با ما همراه باشید!

راهنمای مطالعه

عکس پروفایل خوب بگذارید!

اهمیت عکس خوب در ساخت پروفایل

ما به چه چیزی لوگو میگوییم؟ یک طرح گرافیکی که کسب و کار سعی میکند با آن خود را آسان تر به کاربر معرفی کند و از طرف دیگر، کاربران نیز بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند. در اینستاگرام نیز بسیاری از کاربران، شما را با تصویر پروفایلتان میشناسند. به این ترتیب، عملا تصویر پروفایل شما، یک لوگو برای کسب و کار اینستاگرامیتان به شمار میرود.

با توجه به تمامی این موارد، سعی کنید عکسی برای پروفایلتان تنظیم کنید که بتواند به عنوان لوگو هم برایتان عمل کند. البته به یاد داشته باشید که اگر برند شما یک برند شخص محور است، شاید استفاده از عکس خودتان نیز ایده بدی نباشد!

نام فارسی پیج را بنویسید!

نوشتن نام کسب و کار یا پیجتان به فارسی در قسمت بیو اهمیت بسیار زیادی دارد. این موضوع باعث میشود حتی کاربرانی که آیدی پیجتان را فراموش میکنند، قادر باشند به سرعت شما را پیدا کنند. از طرفی، این موضوع باعث افزایش فروش شما نیز خواهد شد؛ چون کاربران معمولا زمانی به یاد یک کسب و کار خاص می افتند که به محصولات یا محتوای آن نیاز داشته باشند. بگذارید با یک مثال، قضیه را ساده تر کنیم.

تصور کنید کاربری قبلا با پیجتان روبرو شده، فالو نکرده اما حالا به دنبال پیجتان میگردد. احتمال بسیار کمی وجود دارد که این کاربر نام کاربری دقیق پیج شما را بداند؛ بنابراین به احتمال قوی سعی میکند با سرچ فارسی شما را پیدا کند. در این مرحله اگر شما نام پیجتان را به فارسی در بیو نوشته باشید، قطعا در نتایج جستجو ظاهر خواهید شد؛ وگرنه به احتمال قوی باید با این کاربر خداحافظی کنید. (البته یک خداحافظی غیابی!)

مقاله پیشنهادی: بیش از 150 ایده جذاب برای انتخاب اسم پیج کاری

برای داشتن پروفایل حرفه ای، بیو خوب بنویسید!

بیو خوب برای پروفایل حرفه‌ای چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه، مهم‌ترین پاسخ‌های این سوال را برای شما لیست کرده‌ایم. آماده‌اید؟

1. در چند کلمه، کسب و کارتان را توضیح دهید.

سعی کنید در چند کلمه به صورت کوتاه، کسب و کارتان را توضیح دهید. توضیح کسب و کارتان میتواند یک یا دو بخش باشد، اما به هیچ وجه زیاده روی نکنید. همچنین اگر کسب و کارتان شعاری برای خود دارد، میتوانید این شعار را در در یک عبارت و هدف کسب و کارتان را در یک عبارت دیگر بنویسید.

دقت کنید این بخش را به قدری طولانی نکنید که جا برای ذکر دیگر موارد در بیو باقی نماند!

2. از کال تو اکشن استفاده کنید.

کال تو اکشن بخش بسیار مهمی از بازاریابی و فروش است که در صورت استفاده درست، میتواند به شدت بازدهی پیج شما را افزایش دهد. استفاده از کال تو اکشن در بیو میتواند به صورت جداگانه و یا در همان بخش ذکر هدف کسب و کار اتفاق بیفتد.

برای مثال، فرض کنید که شما یک پیج فروش روسری به نام دریا دارید. به جای اینکه به صورت جداگانه کسب و کارتان را معرفی کنید و سپس از کال تو اکشن استفاده کنید، میتوانید در یک جمله «اگه میخوای روسری باکیفیت و ارزون بخری، پیجمون رو فالو کن!» منظورتان را بیان کنید.

3. لینک موردنظرتان را بنویسید.

استفاده از لینک در پروفایل

بسیاری از کسب و کارها علاوه بر اینستاگرام، در پلتفرم دیگری نیز فعالیت میکنند. همچنین ممکن است شما وبسایتی داشته باشید که خرید و فروش محصولات در این بستر انجام میگیرد. بهتر است لینک این پلتفرم را نیز در بیو خود قرار دهید.

4. از زبان دوم شخص استفاده کنید.

برای درک تاثیر زبان دوم شخص، این دو جمله را مقایسه کنید:

در این مطلب روش ساختن یک پروفایل حرفه ای گفته شده است.

این مطلب را بخوانید و پروفایل حرفه ای خودتان را مثل آب خوردن بسازید!

کدام جمله شما را بیشتر ترغیب میکند که این مطلب را بخوانید؟ به طور کلی، استفاده از لحن مجهول یا سوم شخص، بار رسمی و غریبه بودن را به کاربر منتقل میکند و ساده تر بگوییم، حوصله کاربر را زودتر سر میبرد! به همین دلیل، بهتر است در پروفایل خود تا حد ممکن از لحن دوم شخص استفاده کنید.

اگر سن اکثر مخاطبانتان پایین است و یا نوع کارتان رسمی بودن خاصی نیاز ندارد، حتی شاید بهتر باشد از دوم شخص مفرد استفاده کنید!

5. از نوشتن موارد اضافی در بیو پرهیز کنید!

پروفایل شما مانند ویترینی است که کاربران در اولین برخورد با پیجتان مشاهده خواهند کرد. بنابراین، در این قسمت باید تنها موارد مهم را بنویسید، نه بیشتر! بیو جایی است که در آن باید کسب و کارتان را توضیح دهید، مزیت های رقابتی بگویید و یا راجع به جشنواره های بزرگ (اگر قرار است برگزار کنید) حرف بزنید. بنابراین موارد اضافی مانند جملات بیش از حد شعاری، آدرس دقیق شعبات، ساعات کاری حضوری و این دست از موارد را برای بعد نگه دارید.

قبل از نوشتن بیو، به این فکر کنید که یک کاربر در اولین برخورد با کسب و کارتان چه چیزهایی را باید بداند و چه چیزهایی در اولویت های بعدی قرار دارد. سپس سعی کنید فقط موارد اولویت بالا را در بیو خود بنویسید تا یک بیوی مختصر، مفید و البته بسیار موثر داشته باشید!

دکمه های تماس را حتما تنظیم کنید

دکمه ی تماس و ایمیل برای تکمیل ساخت پروفایل اینستاگرام

در بسیاری از موارد، وقتی نام یک برند را میشنوید، اولین چیزی که به ذهنتان میرسد، لوگوی آن برند است. همین موضوع کافی است بدانید که لوگو چقدر در برندسازی اهمیت دارد. شاید در این مرحله از خود میپرسید لوگو چه ربطی به دکمه‌های تماس دارد؟ خوب، خیلی هم ربط دارد!

دکمه های تماس این قابلیت را ایجاد میکنند که کاربر تنها با زدن یک دکمه، بتواند با شما مستقیما تماس بگیرد و یا ایمیل ارسال کند. در نظر داشته باشید که هرچقدر روش های برقراری ارتباط با کسب و کار را برای کاربر ساده تر کنید، احتمال بیشتری دارد که مخاطب با شما تماس بگیرد و هر تماس مساوی است با یک احتمال فروش!

هایلایت ها را جدی بگیرید!

هایلایت ها جایی فراهم میکنند که بتوانید خودتان را بیشتر معرفی کنید، محصولاتتان را دسته بندی کنید، کسب و کارتان را توضیح دهید و اعتماد کاربر را جلب کنید. بنابراین، هایلایت ها جزو مواردی هستند که برای پیج های کاری در اینستاگرام حکم مرگ و زندگی دارند!

بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام از این بخش به صورت بسیار پراکنده و بی نظم استفاده میکنند که نه تنها مزیت خاصی ندارند، بلکه باعث میشوند پیج در چشم مخاطبان غیرحرفه ای و بی نظم به نظر برسد.

ما در این بخش به صورت قدم به قدم، به شما خواهیم گفت که چگونه هایلایت‌های طلایی برای پیجتان درست کنید!

اهدافتان را بنویسید

قبل از هرچیزی، یک تکه کاغذ بردارید و به این فکر کنید که میخواهید کاربر بعد از دیدن هایلایت های شما چه چیزی را بداند؟ در اینجا ما لیست کوچکی از مواردی که تقریبا باید در هایلایت های خود پوشش دهید، گفته ایم. البته در نظر داشته باشید که این موارد میتواند بسته به کسب و کار و پیج شما کمی تفاوت کند و کم و زیاد شود.

معرفی یا همان در مورد ما

بهتر است در یک هایلایت، به طور نسبتا مفصلی کسب و کارتان را معرفی کنید و در مورد اینکه چه کاری انجام میدهید و یا مزیت های رقابتی شما چیست، صحبت کنید. بدین ترتیب، کاربر شناخت بیشتری از کسب و کار شما داشته و راحت تر به شما اعتماد خواهد کرد. اما یادتان باشد که در این مورد زیاده روی نکنید!

همه ی کسب و کارها نقاط ضعف و نقاط قوت دارند. در این بخش، سعی نکنید که خودتان را بی عیب و نقص جلوه دهید! این موضوع باعث میشود نه تنها مخاطب به شما اعتماد نکند، بلکه احساس کند که دارید در مورد خودتان حسابی اغراق میکنید!

اعتماد مشتریان

مخاطبان شما باید بدانند کسب و کاری که با آن طرف هستند چقدر قابل اعتماد است؛ و برای این هدف چه چیزی بهتر از نظر مثبت مشتریان قبلی! این روزها تقریبا هر کسب و کاری یک قسمت در هایلایت ها تحت عنوان اعتماد مشتریان دارد و این تکنیک تا حدی موثر است که توصیه میکنیم شما نیز هایلاتی مانند این را داشته باشید. اما طبق معمول، یک نکته بسیار مهم در مورد این هایلایت ها وجود دارد: زیاده روی نکنید!

اولا در نظر داشته باشید اینکه تمامی نظرات تعریف و تمجید خالص باشند، تاثیر واقعا مثبتی روی کاربران نخواهد داشت. از طرف دیگر، برای اثبات اینکه مشتریانتان از شما راضی هستند، نیازی نیست صدها استوری را در این هایلایت جا کنید! صرفا چند استوری خوب و مفید که بتوانند پیام مدنظرتان را به کاربر منتقل کنند، برای این منظور کافی خواهد بود.

دسته بندی محصولات

با اینکه گاید اینستاگرام قابلیت بسیار خوبی برای دسته بندی محتوا و محصولاتتان به شمار میرود، اما شما میتوانید از هایلایت ها نیز به این منظور استفاده کنید. از طرف دیگر، متاسفانه بسیاری از کاربران با قسمت گاید اینستاگرام آشنا نیستند، بنابراین هایلایت گزینه خوبی به شمار می رود که این کاربران را نیز از دست ندهید.

برای دسته بندی محصولاتتان در هایلایت ها، صرفا دسته های اصلی محصولاتتان را انتخاب کنید. برای مثال اگر یک پیج فروش کفش دارید، بهتر است یک هایلایت کفش تابستانی بسازید تا انواع کفش تابستانی.

در نظر داشته باشید که قسمت هایلایت ها به صورت تخصصی برای اینکار ارائه نشده است؛ بنابراین وظیفه تمیز نگه داشتن این قسمت برعهده خودتان است. پس سعی کنید با ساختن تعداد معقولی هایلایت، کاربر را مجبور نکنید که برای پیدا کردن یک هایلایت بخصوص مجبور شود نصف روزش را همچنان اسکرول کند!

پروسه سفارش و ارسال

برای درک اینکه چرا انتشار محتوا در مورد پشت زمینه کار شما تا این حد اهمیت دارد، بیایید به یک مثال فکر کنیم. تصور کنید میخواهید به بازار بروید و برای خودتان لباس بخرید. ترجیح میدهید از مغازه ای خرید کنید که تعداد زیادی لباس روی قفسه ها گذاشته، یا از یک مغازه کاملا خالی که روی شیشه مغازه نوشته فروشگاه لباس؟

دقیقا همین مثال را در فضای اینستاگرام در نظر بگیرید، اما بسیار جدی تر! چون در مثال کسب و کار سنتی کاربر حداقل با یک مغازه روبروست، اما در کسب و کار اینستاگرامی چطور؟ بنابراین، شما قبل از هرچیزی باید بتوانید کاربر را قانع کنید واقعا کسب و کار فعالی دارید!

انتشار ویدیوهایی از پروسه تولید محصول، بسته بندی و یا ارسال سفارشات بهترین گزینه برای این است که به کاربر نشان دهید واقعا در زمینه ای که ادعا میکنید فعالیت دارید و تعداد مناسبی مشتری هم دارید! این موضوع باعث میشود کاربران بتوانند بسیار ساده تر به شما اعتماد کنند و همچنین، در چشم آن ها کاملا حرفه ای به نظر برسید!

نمونه کارهای قبلی

اگر کسب و کاری دارید که در آن بسته به سلیقه و سفارش مشتری محصول تولید میکنید، مثلا مانند ساخت دفترهای جلد چرمی و یا چاپ عکس روی لباس و وسایل، بهتر است چند نمونه کار جذاب قبلی را در هایلایت های خود قرار دهید.

داشتن هایلایت هایی با موضوع نمونه کار، به مخاطبان نشان میدهد که کیفیت محصولاتتان در چه سطحی است، در چه حد امکان شخصی سازی محصولات وجود دارد و از همه مهم تر، اینکه تا چه میزان قادر هستید سفارشات مشتریان را دقیقا بر اساس خواسته های آنان بسازید. به این ترتیب، کاربر شما را یک سر و گردن حرفه ای تر از رقیبانتان خواهد دید که این یعنی یک زمینه سازی فوق العاده برای داشتن کسب و کاری شدیدا موفق!

تقسیم بندی کنید و نام دقیق بنویسید!

بگذارید یک راز در مورد محتوا به شما بگوییم: بیشتر کاربران دوست دارند قبل از صرف زمان روی محتوا، بدانند که قرار است دقیقا با چه چیزی مواجه شوند! بنابراین، قبل از تنظیم هایلایت، هدف و محتوای هر کدام را تعیین کنید.

یادتان باشد که برای هر هایلایت یک نام تنظیم کنید. این موضوع هم کمک میکند که کاربران بتوانند چیزی را که به دنبالش هستند سریعتر پیدا کنند و هم باعث میشود هایلایت های منظمی داشته باشید.

در نظر داشته باشید که هرچقدر هایلایت‌های شما منظم، کوتاه و مفید باشند، همانقدر موثرتر خواهند بود. بنابراین، نیازی نیست در هر هایلایت ده ها استوری قرار دهید! معمولا توصیه میشود که تعداد استوری های هر هایلایت را بین 15-30 استوری نگه دارید؛ اما تعداد طلایی چیزی در حدود 20 استوری است.

برای هایلایت، کاور جذاب تنظیم کنید!

در نظر داشته باشید که هرچقدر بتوانید کاربر را به دیدن محتوای بیشتری از پیجتان ترغیب کنید، همانقدر موفق تر خواهید بود! کاربرانی که محتوای بیشتری از پیجتان میبینند، احتمال بیشتری دارد که به فالوور شما و یا حتی مشتری ثابتتان تبدیل شوند.

کاور و عنوان جذاب، مواردی هستند که کاربر را ترغیب به دیدن محتوای شما میکنند. از آنجایی که در کاور هایلایت فضای چندانی برای عنوان نویسی وجود ندارد، اهمیت بسیار بیشتری نیز پیدا میکند.

در نظر بگیرید که تصویر کاور هایلایت ابعاد بسیار کوچکی دارد و از طرفی، برای ترغیب کاربر باید کاری کنید که در نگاه اول بتواند موضوع را تشخیص دهد.از این رو، کاور هایلایت ها را طوری باید تنظیم کنید که در کنار جذابیت، جزئیات بسیار زیادی نداشته باشد که کاربر بلافاصله پس از نگاه کردن، منظور شما را درک کند.

تناسب رنگ کاورهای هایلایت با تم پیج شما نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر رنگ هایی برای این موضوع انتخاب کنید که با تم رنگ کلی پیجتان همخوانی نداشته باشد، پروفایل شما نامنظم دیده خواهد شد که از وجهه حرفه ای پیجتان کم خواهد کرد.

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه را که برای تنظیم یک پروفایل حرفه ای در اینستاگرام باید بدانید، توضیح دادیم. توصیه ما این است که علاوه بر این موارد، به نکاتی فکر کنید که ممکن است مختص به پیج شما باشند.

موارد زیادی هستند که میتوانند بسته به نوع پیج شما و مخاطبانتان تغییر کنند؛ بنابراین هرگز این نکته را از یاد نبرید که مخاطبان شما چه کسی هستند و چه انتظاری از شما دارند.

اگر نکاتی در مورد تنظیم یک پروفایل فوق العاده میدانید که در این مطلب به آنها اشاره نشده، میتوانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. منتظر سوالات و پیشنهادات شما هستیم. از اینکه تا این نقطه از مطلب با تیم اینبو همراه بودید، سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!