پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام چیست؟ پرسش متداول در دایرکت اینستاگرام چیست؟ چجوری پیج های بیزینسی متن آماده در دایرکت میذارن؟ واکنش سریع در اینستاگرام و پرسش های متداول، دو قابلیت جدید در اینستاگرام هستند که مخصوص پیج های بیزینسی طراحی شدهاند.
پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام قابلیتی است که با استفاده از آن، می توانید برای سوالات پرتکرار مخاطبان خود، جواب های آماده طراحی کنید. بدین ترتیب شما قادر خواهید بود به پرسش های پرتکرار، تنها با دو کلیک پاسخ دهید! از طرفی، میتوانید پاسخهای سریع در دایرکت اینستاگرام را با استفاده از کاراکتر میانبر، دستهبندی کنید!
اما منظور از پرسشهای متداول در دایرکت اینستاگرام چیست؟ در قسمت دایرکت بعضی از پیجهای بیزینسی، ممکن است با یک سری پیامهای آماده در دایرکت مواجه شوید. یعنی قبل از این که شما چیزی بنویسید، چند پیام از پیش آماده در دایرکت وجود دارند. این متنها ممکن است شامل یک خوشامدگویی ساده یا برخی سوالات متداول باشند. این قابلیت، همان امکان پرسشهای متداول در دایرکت است!
راهنمای مطالعه
ویدیوی آموزش ایجاد پاسخ سریع و سوالات متداول
آنچه در این ویدیو میبینید:
- توضیحات مربوط به پاسخ سریع و متن آماده یا سوالات متداول در اینستاگرام
- توضیح شرایط ایجاد پاسخ سریع و سوالات متداول و کاربردهای آن
- آموزش ایجاد سوالات متداول و متن آماده در دایرکت اینستاگرام
- آموزش ایجاد پاسخ سریع با کلید میانبر در دایرکت اینستاگرام
تفاوت پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام و سوالات متداول
واکنش های سریع در دایرکت اینستاگرام برای سهولت و سرعت در پاسخگویی به سوالهای پرتکرار طراحی شده است. برای مثال، اگر پیج فروشگاهی داشته باشید، حتما دیدهاید که تعداد زیادی از کاربران در مورد قیمت یا نحوهی ارسال محصولات شما سوالات تکراری میپرسند. شما می توانید برای این دسته از سوال ها پاسخ سریع بسازید. در این صورت مجبور نیستید هربار جواب جداگانه ای به مخاطب بدهید.
در سمت دیگر، سوال های متداول بیشتر برای این کاربرد دارد که کار مخاطبان خود را راحت کنید. البته از آن جایی که هنگام ورود کاربر به قسمت دایرکت، این پیامها بطور پیشفرض به کاربر نشان داده می شوند، برخی از صاحبان کسب و کار از پرسشهای متداول در دایرکت اینستاگرام به عنوان متن خوشامدگویی به کاربران استفاده میکنند. در هر حال، ایدهی اولیهی اینستاگرام برای ایجاد پرسشهای متداول در دایرکت اینستاگرام این بوده که شما بتوانید چهار سوال پرتکرار در این قسمت آماده کنید. بدین ترتیب مشتریان قادر خواهند بود به جای تایپ سوال، تنها با یک کلیک پرسش مدنظر خود را انتخاب کنند!
آموزش ایجاد سوالات متداول در دایرکت اینستاگرام!
سوالات متداول در دایرکت اینستاگرام، قابلیتی مخصوص برای پیج های بیزینسی و کریتور یا همان حسابهای کاری است. اگر نمیدانید چگونه پیج خود را بیزینسی کنید، ما صفر تا صد این کار را در مقاله ی بیزینسی کردن اینستاگرام به شما آموزش دادهایم! اگر قبلا پیج خود را بیزینسی کردهاید، برای ایجاد پرسش های متداول در دایرکت اینستاگرام، مراحل زیر را دنبال کنید:
- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به صفحهی پروفایل خود مراجعه کنید.
- از سمت راست و بالای صفحه آیکون سه خط را لمس کرده و سپس در پایین نیم صفحه ی باز شده، بخش Settings یا همان تنظیمات را باز نمایید.
- در صفحهی جدید، قسمت Business را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.
- در این صفحه که مربوط به تنظیمات اختصاصی پیجهای بیزینسی است، مورد Frequently Asked Questions را برگزینید.
- اگر برای اولین بار است که وارد این بخش می شوید، صفحهای به شما نشان داده میشود که توضیح مختصری در مورد قابلیت پرسشهای متداول در دایرکت اینستاگرام ارائه میدهد. در این صفحه، گزینه ی Set Up را لمس کنید.
- در صفحهی باز شده کادری وجود دارد که شما می توانید متن مدنظر خود را در این کادر وارد کنید. توجه کنید این متن همان پرسش متداول در دایرکت اینستاگرام است. به این معنی که کاربر به محض ورود به بخش دایرکت پیج شما، با این پیام مواجه خواهد شد.
- حالا شما یک سوال متداول یا متن آماده در دایرکت اینستاگرام خود دارید!
آموزش درست کردن پاسخ سریع در دایرکت اینستا
برای ایجاد واکنش سریع در اینستاگرام مراحل زیر را دنبال کنید:
- اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و به صفحه ی پروفایل خود مراجعه کنید.
- از سمت راست و بالای صفحه آیکون سه خط را لمس کرده و سپس در پایین نیم صفحهی باز شده، به بخش Settings یا همان تنظیمات مراجعه کنید.
- در صفحهی جدید، قسمت Business را مطابق شکل زیر انتخاب کنید.
- برای تنظیم پاسخ سریع در دایرکت، مطابق شکل به قسمت Saved Replies بروید.
- برای اضافه کردن متن آماده در دایرکت، آیکون بعلاوه در سمت راست و بالای صفحه را بزنید.
- در این بخش شما میتوانید یک جواب آماده و یک کاراکتر میانبر برای آن تعریف کنید. کاراکتر میانبر به شما کمک میکند که سریعتر پاسخ آمادهی مدنظر خود را از بین دیگر پاسخهای سریع پیدا کنید.
- بعد از تنظیم جواب آماده، گزینه ی Save در بالا و سمت راست صفحه را بزنید. شما میتوانید به همین روش، به تعداد دلخواه متن آماده ایجاد کنید!
- حالا پاسخهای سریع شما آماده است! هنگامی که مایل بودید از طریق پاسخ آماده در دایرکت به سوال کاربران جواب دهید، تنها کافیست کاراکتر میانبر را وارد کنید. در این صورت بلافاصله یک آیکون پیام ظاهر میشود که با لمس کردن آن، متن آماده ظاهر خواهد شد!
- البته میتوانید مطابق تصویر زیر به بخش پیام های آماده مراجعه نمایید.
- و پیام آماده مورد نظرتان را انتخاب کنید.
مقاله پیشنهادی: آموزش کامل دایرکت اینستاگرام
سوالات متداول
تو یه پیج بیزینسی قبل پیام من چند پیام آماده وجود داشت! چجوری این کارو میکنن؟
✅ از طریق سوالات متداول در دایرکت اینستا! اگر پیج بیزینسی دارید، به راحتی با آموزش های ما می توانید سوال آماده یا متن خوشامدگویی به بخش دایرکت پیج خود اضافه کنید!
میخوام برای جواب به سوال ها متن آماده تو اینستا درست کنم! این کار ممکنه؟
✅ کاملا! ما در این مقاله نحوه ی ایجاد پاسخ سریع در دایرکت اینستاگرام را به طور کامل توضیح داده ایم!
چجوری میتونم پاسخ های سریع در دایرکت رو دسته بندی کنم؟
✅ با استفاده از کاراکتر میانبر! ما نحوه ی تنظیم کاراکتر میانبر را در این مقاله به طور کامل آموزش داده ایم!
جمع بندی
پرسشهای متداول در دایرکت اینستا و نیز پاسخهای سریع در اینستاگرام دو قابلیت جدید هستند که می توانند به صاحبان بیزینسی در مدیریت دایرکتها کمک کنند. البته همانطور که گفته شد، برخی از کاربران از سوالات متداول برای خوشامدگویی در دایرکت نیز استفاده میکنند. این مورد نیز میتواند به ایجاد ارتباطی بهتر با مخاطبان کمک کند. شما نیز اگر پیج بیزینسی دارید، میتوانید با استفاده از واکنش سریع و سوالات متداول اینستاگرام، ارتباط خود با مشتریانتان را بهینه کنید!
ما در این مقاله نحوهی تنظیم پاسخ آماده و پرسش متداول را به طور کامل توضیح داده ایم. چنانچه سوال یا مشکلی در مورد استفاده از این قابلیت داشتید، میتوانید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. از اینکه تا این نقطهی مقاله با ما همراه بودید، سپاسگزاریم!
سلام وقت بخیر
یه سوال در مورد دایرکت اتوماتیک دارم اونم اینه که وقتی یه مشتری بهم دایرکت میده فقط برای اولین بار اون سوالات آماده بهش نشون داده میشه و برای دفعات بعدی دیگه سوالاروبهش نشون نمیده آیا راه حلی داره که هربار مشتری میخواد دایرکت بده این سوالات براش نمایش داده بشه
ممنون میشم راهنمایی کنید
سلام. برای من قسمت پیام خوش آمدگویی فعال نیست. یعنی نمیبینمش. پیجم به حالت بیزینس هست. لطفا من را راهنمایی کنید.
حساب باید حتما حرفه ای باشه؟
سوال هارو آماده کردم ولی وقتی کسی میخاد بیاد مسنجرم ک بهم پیام بده ،بعد اون سوال هایی ک آماده کردم اصلا نیست که بخواد برام بفرسته باز اتومات جوابشون بره؟ لطفا کمک کنید
سلام من چند وقت پیش رفتم یه حقیقتی رو توی اینستاگرام گفتم و بعدش دیلت اکانت کردم آیا میتونند شماره مو پیدا کنند؟
سلام من تو دایرکت اینستا هر پیامی میدم چنبار تکرار میشه همون یا اصن ارسال نمیشه
لطفا تو هر سه تا استوری هم به حالت دکمه ای خرید از طریق دایرکت بنویس یعنی چی ؟!
سلام
من جواب دایرکت اینستاگرام و نمیتونم بدم
چگونه پیجی که اینیستا اشتباهی به ربات تشکیل داده رو برگردونیم کمکم کنین♥️
چجوری business رو فعال کنیم؟
چجوری میتونیم دایرکت رو جوری کنیم ک خودش خیلی سریع نوشته باشه و وقتی مخاطب میاد دایرکت بزنه روش و پاسخ سریع براش ارسال بشه؟منظورم اینه ک مثلا زده باشه شات رایگان بزنه روش و برای ما ارسال بشه
سلام دایرکتم قفله تا کسی رو فالو نکنم نمیتونه پیام بده چی کار کنم؟؟
ممنون عالی بود
کامل و چه خوب توضیح دادین
سلام یه قابلیت جدید هس وقتی پستی برات تو دایرکت میاد رو همون پست میتونی نظر بدی یا استیکر بفرستی
ببخشید تو قسمت استوری ها چطور میتونم پاسخ های سریع رو فعال کنم هرکاری میکنم نیست اون قسمت
سلام میشه لطفا بگید چجوری لیست تماسارو حذف کنم
سلام خسته نباشید.اگر بخوام یه پیام رو تو دایرکت برای چند نفر بفرستم به چه صورت؟
خداخیرتون بده تشکر
دمت گرم
باسلام و تشکر از اموزش خوب شما
من برای ایجاد سوال در دایرکت توسط کاربران، راهی که گفتید رو رفتم همه گزینهها هست بجز گزینه frequently asked question با چندتا پیج هم تست کردم و vpn هم روشن کردم اما اصلا این گزینه ظاهر نشد. ممنون میشم راهنماییم کنید.