اینستاگرام در سالهای اخیر به یکی از مهمترین کانالهای ورودی هر بیزینسی تبدیل شده است. از آژانسهای گردشگری تا مکانیکی و انواع کارهای خدماتی همگی میتوانند مشتریان خود را از طریق اینستاگرام افزایش دهند. اما از روزی که اینستاگرام هم در بیزینس اهمیت پیدا کرد به یک ابزار کاربردی در مارکتینگ و بازاریابی تبدیل شد. به همین دلیل هم مشاوره کسب و کار اینستاگرام اهمیت بیشتری پیدا کرده تا بتوانید با استفاده از کوچینگ زودتر به اهداف خودتان برسید.
پیجها و سایتهای مختلفی هستند که خدمات کوچینگ ارائه میکنند. کافیست بهترین مدرس اینستاگرام یا بهترین کوچ اینستا را بشناسید تا در مدت زمان کوتاهی به اهداف خود از این پلتفرم برسید. در این مطلب با مزایای کوچینگ اینستاگرام بیشتر آشنا می شوید.
کوچینگ پیج اینستاگرام چیست؟
کوچ اینستاگرام در واقع یک مربی حرفه ای و باتجربه است که به پیجهای مختلف کمک میکند تا رشد چشمگیری در جذب فالوور، افزایش نرخ تعامل و تبدیل بازدید کنندگان به مشتری را تجربه کنند.
در واقع وقتی پیج خود را با آموزشهای مربی اینستاگرام جلو میبرید، تازه متوجه میشوید که تعامل واقعی چگونه است و چطور باید یک پیج کاری را مدیریت کرد. با کوچینگ پیج اینستاگرام به نقاط قوت و ضعفتان پی خواهید برد و بر اساس یک استراتژی حرفهای ، تمام نقاط ضعفتان را به نقطه عطف تبدیل خواهید کرد.
کوچ و مدرس اینستا اغلب به پیجهای فعال خدمات میدهد؛ یعنی شما باید برای کسب و کارتان یک پیج داشته باشید، در آن فعالیت و تولید محتوا کرده باشید تا مربی بر اساس آزمون و خطاهای شما و با تکیه بر تجربه خود، بهترین استراتژی را جهت پیشرفت صفحه ارائه دهد.
کوچینگ پیج اینستاگرام به دو صورت انجام میشود؛ شما میتوانید پیج خود را به بهترین کوچ اینستاگرام بسپارید تا آن را بررسی کند و یک برنامه آماده برای گسترش کسب و کارتان در اختیارتان قرار دهد و یا مدیریت و کوچینگ پیج را از یک مدرس حرفهای اینستاگرام یاد بگیرید و سپس خودتان برای پیج خود استراتژی بچینید.
مهمترین مزایای کوچینگ پیج اینستاگرام
اکنون که میدانید کوچینگ اینستاگرام چیست، وقت آن رسیده است که مزایای آن را نیز بشناسید. در این بخش به چند مورد از مهمترین خوبیهای مشاوره کسب و کار اینستاگرام اشاره خواهیم کرد تا بدانید چرا استفاده از این تخصص برای رشد پیج ضروری است.

بهینه سازی پروفایل برای حضور حرفه ای در اینستاگرام
کسب و کارهای اینستاگرام باید یک ویترین حرفهای و مشتری پسند برای پیج خود طراحی کنند؛ دقیقا همانطور که مغازهدار ها برای ویترین فروشگاهشان از عناصر تزئینی، جملات ترغیب کننده برای جذب مشتری و نمایش بهترین محصولات خود استفاده میکنند.
ویترین شما در اینستاگرام، پروفایلتان است. به کارگیری از روش جدید برای بهینه سازی پروفایل اینستاگرام در هر دوره و طراحی بیوگرافی در بهترین حالت ممکن، یکی از کارهایی است که کوچینگ اینستاگرام انجام میدهد تا آن پیج هم از نظر مخاطب و هم از نظر خود اینستا با ارزش به نظر برسد.
در ابتدا کاربر باید بتواند از طریق عکس پروفایل، نام کاربری و اسم پیچ تشخیص دهد شما در چه زمینهای فعالیت میکنید؛ سپس وقتی وارد پیج شد باید یک اطلاعات کلی از کسب و کار، هدف پیج، محصولات و یا خدماتی که ارائه میشود را در بیوگرافی و هایلایت استوریها در اختیار داشته باشد. با این کار، کسب و کارتان حرفهای تر به نظر میآید و پتانسیل پیجتان برای جذب فالوور نیز بیشتر میشود.
ایجاد هویت بصری برای برندسازی
هویت بصری به معنای هویت ظاهری و تصویری است؛ یعنی پستها و استوریهای شما به یک نحوی شخصی سازی شوند تا برای همیشه در ذهن مخاطب بماند. برای مثال اگر کاور پستهای آموزشی پیجتان با رنگ بنفش و پستهای معرفی محصولتان با رنگ صورتی طراحی شود، ابتدای تمام ویدیوها را با ژست نیم رخ شروع کنید و در پایان ویدیو نیز دستتان را جلوی دوربین بیاورید تا سیاه شود؛ در واقع یک هویت بصری برای خود ایجاد کردهاید.
با این روش، هرگاه شخصی در پیج دیگری با حرکاتی مشابه شما مواجه شود، دوباره به یاد پیجتان افتاده و یک سری به آن میزند و یا وقتی در جمع دوستانش صحبت از بهترین آنلاین شاپ در اینستاگرام میشد، ناگهان تصاویر و حرکات شما در ذهنش نقش میبنند و پیجتان را به آنها معرفی میکند. در مجموع، هویت بصری همان چیزی است که قرار است مخاطب، برند شما را با آن بشناسد و به یاد بیاورد.
کوچینگ اینستاگرام با طراحی قالب خاص برای پستها، ریلزها و استوریها، راهنمایی در مورد انتخاب فونت نوشتار در کاور و استوری، استفاده از ایموجیهای منحصر به فرد، لحن و زبان صحبت با مخاطب، طریقه شروع و پایان ویدیو، ژستهای خاص در تصاویر و فیلمها به پیج کمک میکند تا یک هویت بصری حرفهای برای خود داشته باشد.
کمک به پیدا کردن مخاطب هدف
برای بهرهمندی از فواید داشتن فالوور زیاد در اینستاگرام باید صبر پیشه کرد و در جهت افزایش اصولی آن تلاش کرد؛ زیرا صرفا تعداد دنبال کننده مهم نیست، بلکه این افراد باید جزء مخاطبین هدف شما باشند و بتوانند از محصولات و خدمات شما استفاده کنند.
برای مثال اگر شما پیج فروش ابزارهای صنعتی دارید، باید تمرکز خود را روی جذب افرادی بگذارید که احتمال میدهید به این ابزارها نیاز دارند و سا حداقل به آشنایی با آنها علاقمند هستند، نه اینکه هر زن و مردی را با هر گروه سنی به پیجتان دعوت کنید و فقط آن را الکی شلوغ کنید.
مشاور رشد پیج اینستاگرام به شما کمک میکند تا مخاطب هدف خود، یعنی آنهایی که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند را پیدا کنید و به سمت پیجتان جذب نمایید. این کار نیاز به بازاریابی تخصصی دارد که فقط یک مربی حرفهای اینستاگرام میتواند از پس آن بربیاید.

طراحی استراتژی قدرتمند برای تولید محتوا
کار اصلی کوچینگ پیج اینستاگرام، طراحی استراتژی برای رشد پیج است که استراتژی تولید محتوا بخشی از این وظیفه محسوب میشود. کوچینگ محتوای اینستاگرام یک نقشه دقیق برای پیجتان میکشد تا از طریق آن محتواهایی تولید کنید که مناسب با هدف پیج باشد، تعامل با مخاطب هدف را افزایش دهد، اعتماد سازی کند و پیج را در مسیر رشد فالوور و بازدید پیش ببرد.
زمانی که شما یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام داشته باشید دیگر برای سناریو و طراحی پست دچار سردرگمی نخواهید شد؛ زیرا همیشه میدانید دقیقا به چه نوع محتوایی نیاز دارید.
کمک به هشتگ گذاری اصولی
یکی از مهمترین اقدامها برای افزایش بازدید پیج اینستاگرام و جذب فالوورهای جدید از اکسپلور، هشتگ گذاری بر اساس سئو اینستاگرام است. یکی از مهمترین مزایای کوچینگ پیج اینستاگرام این است که به شما در نوشتن هشتگهای اصولی، سئو شده و متناسب با محتوا کمک میکند تا کسب و کارتان بیشتر دیده شود.
شناسایی رقبا و پیروزی در رقابت
یکی دیگر از مهمترین مزایای کوچینگ اینستاگرام، شناسایی پیج همکاران و رقابت دوستانه با آنها است. تا زمانی که رقابت و مسابقه نباشد، انگیزهای هم برای حرکت نخواهد بود؛ به همین سبب مربی پیج اینستا به شما آموزش میدهد که چطور رقبا را پیدا کنید، با آنها ارتباط بگیرید، از طریق شناسایی آنها به بهبود کسب و کارتان کمک کنید و در رقابت با آنها پیروز شوید.
مهارتهای لازم برای کوچینگ پیج اینستاگرام
تا این بخش از مطلب متوجه شدید که کوچینگ پیج اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد؛ حال اگر میخواهید در زمینه کوچینگ برای برندینگ اینستاگرامی آموزش ببینید و درباره مهارتهای لازم برای مشاوره رشد پیج اینستاگرام نیاز به اطلاعات دقیق دارید، ادامه مطلب را از دست ندهید.

توانایی مذاکره و قانع کردن دیگران
یکی از مهمترین مهارتهای یک کوچ پیج اینستاگرام، توانایی در مذاکره و متقاعد سازی دیگران است. مربی باید بتواند دغدغه و نیازهای پیج را بشناسد، بهترین استراتژی را طراحی کند و سپس تیم و مشتری را برای اجرای آنها قانع سازد.
مهارت بالا در زمینه تولید محتوا
یک کوچ حرفهای زمانی به رشد چشمگیری در پیج اینستاگرام میرسد که بر تولید محتوای اصولی و هدفمند تسلط کافی داشته باشد. او باید بداند چه نوع محتوایی برای هر پیج بهتر جواب میدهد و چطور از طریق محتوا باید تعامل با مخاطبان را افزایش دهد. داشتن دیدگاه خلاق و شناخت نیاز فالوورها در این بخش از کوچینگ ضرورت دارد.
آشنا با جزئیات الگوریتم اینستاگرام
شناخت الگوریتم اینستاگرام و اطلاع از تغییرات آن در آپدیت، یکی از پایههای اساسی در کوچینگ پیج اینستا است؛ زیرا الگوریتم اینستا است که مشخص میکند کدام پیج و کدام محتوا در معرض دید چه تعداد از کاربران قرار گیرد.

آشنا با راه های تبلیغات اینستاگرام و پروموت کردن کسب و کار
انجام تبلیغات در اینستاگرام به روشهای مختلف و موثر یکی از مهمترین بخشهای کوچینگ پیج اینستاگرام است. یک مربی حرفهای باید با انواع روشهای تبلیغات در اینستاگرام، راههای تبادل با پیجهای دیگر، پروموشن پست اینستاگرام، ویژگی های تیزرهای تبلیغاتی موفق در اینستاگرام، طریقه شناسایی بهترین پیجها برای تبلیغ و طراحی اصولی تیزر و تصویر تبلیغاتی آشنا باشد.
دارای تخصص در زمینه افزایش امنیت پیج اینستاگرام
صاحبان پیج از کوچهای حرفهای انتظار دارند که پیج آنها را در امینت کامل نگه دارند تا مبادا زحمات و هزینههایشان بر باد برود. کوچ باید با روشهای افزایش امنیت پیج اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن، فیشینگ و دسترسی غیرمجاز آشنا باشد و بتواند امنیت اکانت را در بالاترین سطح نگه دارد.
فعال سازی احراز هویت دو مرحلهای، بررسی دسترسیها به صورت روتین و رعایت اصول امنیتی از جمله اقداماتی است که کوچ باید به صاحب پیج آموزش دهد و یا برای او اجرا کند.
دارای دانش لازم برای برندسازی کسب و کار
برندسازی در اینستاگرام فقط به طراحی لوگو یا رنگ پیج ختم نمیشود؛ بلکه یک کوچ برندینگ حرفهای باید بداند چطور از طریق محتوا، رفتار، لحن و تعامل مداوم، شخصیت برند را بسازد و آن را به بهترین شکل معرفی کند. او به کسب و کارها کمک میکند تا در ذهن کاربران ماندگار شوند و یک هویت منسجم و حرفهای در فضای رقابتی اینستاگرام داشته باشد.
مراحل کوچینگ اینستاگرام: از تحلیل تا خودکفایی
کوچینگ اینستاگرام کسی است که برنامهریزی اصولی برای رشد پیج را در اختیار دیگران قرار میدهد و حتی آنها را در این زمینه نیز به خودکفایی میرساند؛ بنابراین انتظار میرود خود مربی هم مطابق با یک برنامه مشخص پیش برود و مسیر شفافی داشته باشد. در ادامه، مراحل کوچینگ پیج اینستاگرام را که باید به صورت یک فرآیند پیوسته و هدفمند طی شود بررسی خواهیم کرد.

ارزیابی اولیه و تحلیل وضعیت کنونی پیج
اولین قدم کوچ اینستاگرام، معاینه پیج است؛ یعنی او با وسواس و دقت زیاد تمام جزئیات پیج از جمله تعداد فالوورها، نوع دنبال کنندهها، نرخ تعامل در هر زمان و برای هر محتوا، عملکرد ریلزهای قبلی، چگونگی فعالیت تا به امروز و استراتژی محتوایی فعلی را بررسی میکند.
هدف کوچ از تحلیل و ارزیابی اولیه این است که با نقاط قوت و ضعف پیج آشنا شود و وضعیت کنونی آن را شناسایی نماید تا بتواند بهترین استراتژی را برای رشد پیج ارائه دهد.
تعیین اهداف و شناسایی مخاطب هدف
پس از ارزیابی اولیه نوبت به هدف گذاری و پیدا کردن مخاطب هدف میرسد. در این مرحله، کوچ با همکاری صاحب پیج اهدافی واقع بینانه، قابل دستیابی و قابل اندازهگیری برای پیج تعیین میکند؛ سپس مخاطب هدف را بر اساس آن شناسایی کرده و استراتژی جذب او را میچیند.
بهینه سازی پروفایل اینستاگرام
در مرحله سوم از کوچینگ تخصصی اینستاگرام، پروفایل باید بهینه سازی شود. کوچ با تکیه بر تجربه و هنر خود، پروفایل پیج را طوری طراحی میکند که حرفهای، جذاب و دارای اطلاعات مهم باشد. کوچ در این مرحله به انتخاب بهترین عکس پروفایل، مناسبترین متن برای بیو، مفیدترین هایلایتها و… میپردازد.
طراحی استراتژی محتوایی
کوچ پیج اینستاگرام بر اساس اهداف و مخاطبان هدف، یک استراتژی محتوایی منحصر به فرد برای پیج تدوین میکند. این استراتژی شامل انتخاب موضوعات جذاب و مرتبط با پیج، نحوه بهرهمندی از انواع فرمت محتوا مانند ریلز و پست اسلایدی، ایجاد تقویم محتوایی منظم، انتخاب بهترین ساعت و مناسبترین روزها برای انتشار محتوا است.
مشاوره در تولید و مدیریت محتوا
مرحله پنجم از آموزش بالا بردن پیج کاری اینستاگرام توسط کوچینگ، نحوه تولید و مدیریت محتوا است. کوچ به صاحب پیج آموزش میدهد که چگونه محتواهای خلاقانه، خاص و باکیفیت تولید کند، سناریوهای محتواها را بر چه اساسی انتخاب نماید و چطور آنها را برای مخاطب جذابتر کند.
در این آموزش، کوچ پیج به صاحب پیج در زمینه ادیت فیلم و عکس، انتخاب پس زمینه برای تولید محتوا، نحوه استفاده از فیلترها، نحوه نوشتن کپشن، طراحی استوری و… کمک میکند.
استراتژی تعامل با فالوورها
کوچینگ تعامل در اینستاگرام، مهمترین مرحلهای است که باید اجرا شود. کوچ به صاحب پیج آموزش میدهد که چطور باید از ابزارهایی مانند دایرکت، کامنت، استوری، استیکرهای خاص، لایو، کلوز فرند و… در جهت افزایش نرخ تعامل استفاده کند. همچنین او یک استراتژی قوی برای بالا بردن تعامل نیز در اختیار او قرار میدهد تا طبق آن در مسیر درست پیش برود.
اجرای تبلیغات حرفهای و هدفمند
یک کوچ حرفهای با تمام روشهای تبلیغات پیج آشنا است و میداند چه تبلیغی برای کدام پیج موثر واقع میشود. او صاحب پیج را را در زمینه اجرای کمپینهای تبلیغاتی، پیدا کردن اینفلوئنسرهای موثر در تبلیغات، طراحی تیزر جذاب برای معرفی برند و نحوه تولید محتوای تبلیغاتی راهنمایی میکند.
تحلیل و ارزیابی مستمر وضعیت پیج
مرحلهی دیگری که شما به عنوان کوچ باید اجرا کنید و یا به عنوان صاحب پیج از یک کوچ انتظار داشته باشید، تحلیل مستمر پیج است. کوچ با استفاده از ابزارهای ارزیابی اینستاگرام و بررسی دادههای مرتبط با عملکرد پیج، وضعیت رشد صفحه را از نظر تعداد بازدید، فالوور، تعامل و… زیر نظر میگیرد.
او میخواهد با این کار به نقاط قوت و ضعف در استراتژیهای ارائه شده پی ببرد و اصلاح آنها به رشد بیشتر پیج کمک کند.
بهینه سازی و بازنگری استراتژیها
در این مرحله، کوچ بر اساس نتایجی که از تحلیل و ارزیابی پیج کسب کرده است، بازخورد کار را به صاحب پیج ارائه میدهد. کوچ باید در صورت نیاز، استراتژیهای خود را اصلاح کند و یا حتی آنها را تغییر دهد تا بتواند به بهترین نتیجه دست یابد.
خودکفایی و آموزش کوچینگ پیج اینستاگرام
هدف نهایی کوچینگ اینستاگرام، رساندن صاحب پیج به خودکفایی است؛ یعنی کوچ قصد دارد او را به فردی مستقل برای مدیریت پیج تبدیل کند تا دیگر ادامه مسیر را به تنهایی پیش برود. در این مرحله، تمام تکنیکهای کوچینگ از تدوین استراتژی بازاریابی دیجیتال و تحلیل پیج گرفته تا استراتژی محتوایی و تبلیغات اصولی به صاحب پیج آموزش داده میشود.
هزینه کوچینگ اینستاگرام
هزینه کوچینگ اینستاگرام عدد ثابتی ندارد و به عوامل مختلفی از جمله تجربه و تخصص کوچ، مدت زمان جلسات، نوع خدمات و وضعیت فعلی پیج بستگی دارد. برخی از کوچها به صورت ساعتی کار میکنند و مطابق با آن هزینه دریافت میکنند و بعضی دیگر پکیجهای ماهانه یا پروژهای ارائه میدهند؛ به همین سبب نمیتوان یک رقم مشخص به عنوان قیمت کوچینگ پیج اینستاگرام تعیین کرد.

بهترین کوچ اینستاگرام
در اینستاگرام برای هر برندی، مخاطب هدف پیدا میشود؛ به همین سبب این فضا به یک فرصت بینظیر برای فعالیت هر نوع کسب و کاری تبدیل شده است. اگر یک برند مطابق با اصول اینستاگرام پی رود میتواند به شهرت جهانی و درآمد بالا برسد. همین موضوع، نیاز به افراد متخصص در زمینه رشد پیج اینستاگرام را ایجاد کرده است.
اکنون کوچینگ پیج اینستاگرام که متشکل از افراد حرفهای و خلاق است، خدمات ارزشمندی را برای پیشرفت برندها ارائه میدهند و آنها را در مدیریت پیج و بالا بردن آن به خودکفایی میرسانند. انتخاب بهترین کوچینگ اینستاگرام بسیار مهم است؛ زیرا او هم قرار است پیج شما را گسترش دهد و هم قرار است روش کار خود را به شما بیاموزد.
برای پیدا کردن بهترین کوچینگ پیج اینستاگرام ابتدا باید هدف خود را از کوچینگ مشخص کنید، سپس نمونه کار و نتایج شاگردان هر مربی را بررسی نمایید تا مطمئن شوید روشهای او قابل اجرا هستند و برای رشد پیج موثر واقع میشوند و حتما از او بخواهید یک جلسه رایگان در اختیارتان قرار دهد تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.
نتیجه گیری
آشنایی با اینکه کوچینگ پیج اینستاگرام چیست و چه مزایایی دارد، یک دریچه جدید به سوی پیشرفتی بیپایان را به روی شما باز خواهد کرد. کوچ به فردی گفته میشود که همچون پزشک متخصص به معاینه پیج میپردازد، بیماریهای آن را پیدا میکند، روشهای درمان را ارائه میدهد وحال آن را هر روز بهتر از دیروز میکند.
آموزش کوچینگ پیج اینستاگرام از دو جهت مفید است؛ یک اینکه میتوانید در مدیریت پیج خود به خودکفایی برسید و در مسیر رشد و پیشرفت با سرعت پیش بروید، دوم اینکه میتوانید خدمات کوچینگ پیج اینستاگرام را به افراد دیگر ارائه دهید و از این طریق به کسب درآمد برسید.
