نویسنده: شیرین تابانی
2022-07-10

برندسازی و برندینگ در اینستاگرام تنها با 4 گام ساده

برندینگ در اینستاگرام چیست؟ در این مقاله انواع برند سازی در اینستا از جمله برند شخصی و تجاری و روش ساخت برند در 4 گام را به شما توضیح می‌دهیم.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

برندینگ در اینستاگرام، یکی از ساده‌ترین راه‌های برند سازی کسب و کار یا شخصی است. امروزه با توجه به این که بسیاری از مردم، حضور پررنگی در فضای مجازی دارند، برندینگ در فضای آنلاین نیز طرفداران زیادی پیدا کرده است. مسلما همه افراد و صاحبان کسب و کار دوست دارند در زمینه فعالیت خودشان به یک نمونه مثال زدنی تبدیل شوند. ماهیت برند سازی نیز به این تعریف نزدیک است و باعث افزایش آگاهی، تصویر و سبک برند شما می‌شود. برندینگ در اینستا، باعث بیشتر شناخته شدن شما یا کسب و کارتان در دنیای واقعی می‌شود و در بلند مدت مشتری وفادار برای شما به ارمغان می‌آورد.

حالا که با تعریف کلی برندینگ آشنا شدیم، بهتر است انواع برند سازی در اینستاگرام و مزایای آن را نیز بدانیم. همچنین در این مقاله برندسازی در اینستاگرام را تنها در 4 مرحله به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

برندینگ در اینستاگرام چیست؟

قبل از هر چیزی، بهتر است بدانید که برندینگ از واژه برند به وجود آمده است. یک برند، در واقع به مشخصه یا ویژگی‌هایی که یک شخص یا شرکت را از دیگران متمایز می‌کند، گفته می‌شود. با این حساب، برندینگ نیز شامل تمام فعالیت‌هایی می‌شود که با هدف افزایش آگاهی برند و بهبود جایگاه آن در ذهن مخاطب انجام می‌گیرند.

برای درک بهتر مفهوم برند و برندینگ، تصور کنید که به قصد خرید یک نوشابه وارد فروشگاه می‌شوید. آیا هر چیزی که دم دستتان باشد می‌خرید؟ یا فقط محصول شرکت خاصی را انتخاب می‌کنید؟ خب مطمئنا در جواب این سوال، پاسخ شما تنها یک چیز است و آن هم محصولات یک شرکت خاص مثل کوکاکولا یا پپسی است. اما دلیل انتخاب شما چیست؟

برندینگ در واقع استراتژی خاصی برای فعالیت یک شخص یا شرکت به حساب می‌آید که منجر به پیدا کردن مشتری و تبدیل آن به مشتری وفادار و دائمی و شاید یک طرفدار پروپاقرص می‌شود. اما برندینگ در اینستاگرام و فضای مجازی چند نوع است؟ چگونه می‌توانیم خودمان را در اینستاگرام برند کنیم؟

انواع برندینگ در اینستاگرام

برندینگ دیجیتال یا به عبارتی برندینگ در اینستاگرام، انواع مختلفی دارد. اما دو نوع از این برند سازی در شبکه اجتماعی، بیشتر از سایر موارد در اینستاگرام دیده می‌شود. انواع برندینگ در اینستاگرام عبارتند از:

1. برندینگ شخصی در اینستاگرام

اغلب کارشناسان حوزه برند سازی عقیده دارند که اینستاگرام، بهترین پلتفرم برای برندینگ شخصی است. تعداد بسیاری از افراد، محبوب و معروف شدن را دوست دارند و سعی می‌کنند به هر طریقی، به محبوبیت دست یابند و از خود یک برند بسازند. اما نکته‌ای که باید آن را لحاظ کنیم این است که برندینگ تفاوت زیادی با معروفیت دارد. پس بهتر است تعریف دقیقی از برندینگ شخصی در اینستاگرام به شما ارائه دهیم.

پرسونال برندینگ به معنی ایجاد ارزش و تصویری از فرد به عنوان یک شخصیت حرفه‌ای در یک زمینه، در ذهن مخاطبان است.

2. برندسازی کسب و کار در اینستاگرام

برندینگ کسب و کار در اینستاگرام، بیشتر به وسیله ارائه محصولات و خدمات گوناگون با ویژگی‌های منحصر به فرد صورت می‌گیرد و داشتن فعالیت حرفه‌ای در اینستاگرام، بر اعتبار و ارزش آن تاثیرگذار خواهد بود.

برندینگ کسب و کار تنها به اینستاگرام محدود نمی‌شود و پلتفرم‌های مجازی تنها به عنوان روشی برای افزایش آگاهی برند به کار می‌رود. اما اگر به این فکر می‌کنید که کسب و کار و شرکت خود را برند کنید، بهتر است از اینستاگرام شروع کنید. در برندینگ کسب و کار در اینستاگرام، خود شرکت یا محصول خاصی، به صورت گسترده به مخاطبان معرفی شده و پیرامون مزایا و ارزش افزوده آن اطلاعاتی ارائه می‌شود.

راه میانبر برندینگ در اینستاگرام

رفتن به اکسپلور اینستاگرام، راه میانبری است که برندسازی در اینستاگرام را برای افراد و همچنین کسب و کارها راحتتر و سریعتر می‌کند. رفتن پست‌هایتان به اکسپلور باعث می‌شود هزاران نفر آن‌ها را تماشا کنند و اگر برایشان جذاب بود، به فالوور دائمی شما تبدیل شوند.

بهترین راه برای دریافت ورودی از اکسپلور، خرید اکسپلور اینستاگرام است که به شما کمک می‌کند برندینگ خود را در بهینه‌ترین حالت به انجام برسانید. در پنل شبکه‌های اجتماعی اینبو می‌توانید بهترین، متنوع‌ترین و ارزانترین خدمات اکسپلور اینستاگرام را مشاهده و خریداری کنید.

مزایای برند سازی در اینستاگرام

مزایای ساخت برند در اینستاگرام عبارتند از:

  • به دایره گسترده‌تری از مخاطبین هدف دسترسی دارید.
  • با مشتریان و برندهای دیگر در تعامل هستید.
  • برندینگ ابزاری برای توسعه کسب و کار و حفظ مزیت رقابتی در بین رقبا است.
  • درک عمیقی از رفتار و علایق مخاطبان خود به دست می‌آورید.
  • می‌توانید از ویژگی‌ها بازاریابی بصری در اینستاگرام استفاده کنید.
  • برندسازی کسب و کار مشتریان وفادار شما را افزایش می‌دهد.
  • افزایش یا کسب درآمد از اینستاگرام با برندینگ
  • و … .

اگر به دنبال ایده برای برندینگ و کسب درآمد از اینستاگرام هستید، حتما مقاله کسب درآمد از اینستاگرام بخوانید.

چگونه در اینستاگرام برندسازی کنیم؟

ساخت برند در اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، یکی از کانال‌های موثر در برندینگ شخصی و کسب و کار است. از آنجایی که طیف وسیعی از مخاطبان شما در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام حضور دارند و پیدا کردن و برقراری ارتباط با آن‌ها آسان است، برندسازی در یک شبکه اجتماعی راحت‌تر از سایر روش‌ها است. برندینگ در اینستاگرام، یکی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های برندسازی است که افراد و کسب و کارهای مختلفی از آن استفاده می‌کنند.

1. تعیین موضوع و هدف اصلی برند

اولین و مهم‌ترین قدم در برندینگ در اینستاگرام، تعیین موضوع فعالیت شما است. اگر شما قصد راه اندازی یک برند کسب و کار دارید، بهتر است قبل از هر چیزی، محصول و یا خدماتی که قرار است به مشتری ارائه دهید را انتخاب کنید و اگر می‌خواهید خودتان را در اینستاگرام برند کنید، باید در اول راه، استعداد و زمینه فعالیتی که می‌توانید در آن موفق شوید را مشخص کنید.

پس از تعیین موضوع فعالیت خود در اینستاگرام، وقت آن رسیده است که هدف اصلی فعالیت و برند سازی در اینستاگرام کسب و کار یا شخص خودتان را مشخص کنید. برای این کار بهتر است مشخص کنید که برند شما در چه جایگاهی از لحاظ خدمات یا محصولات قرار دارد و چه مزیتی نسبت به سایر برندهای هم‌زمینه دارد. البته بایستی به این نکته توجه داشته باشید که جایگاه فعلی خود را بدون هیچ گونه تعصبی مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌کند که اهداف کوتاه مدت و بلند مدت واقعی‌تری برای برند خود مشخص کرده و بتوانید به آن‌ها دست بیابید.

2. تعیین استراتژی برندینگ در اینستاگرام

تعیین استراتژی برندینگ در اینستاگرام، مهم‌ترین گام در برندسازی شخصی و کسب و کار است. برای اینکه محصول یا شرکت خود را در اینستاگرام به یک برند تبدیل کنید؛ بایستی یک سبک خاص و متمایز از رقبا برای خود بسازید و فعالیت خود را بر اساس آن جلو ببرید. در برندینگ در اینستاگرام، بهتر است ابتدا مخاطبان خود را شناسایی کرده و نحوه فعالیت خود را در این پلتفرم مشخص کنید. برای درک بهتر این موضوع بهتر است یک مثال بزنیم:

فرض کنید صاحب یک فروشگاه اینستاگرامی هستید، برای اینکه شرکت خود را برند کنید، بایستی یک استراتژی برای صفحه مجازی خود داشته باشید. آیا هدف شما صرفا پست کردن عکس محصولات است یا دوست دارید محتوای آموزشی و مقایسه‌ای نیز در آن پست کنید؟ اغلب محتوای شما چگونه خواهد بود؛ عکس یا ویدیو؟

در مثال بعدی، فرض می‌کنیم که شما قصد دارید تا پرسونال برندینگ در اینستاگرام را انجام دهید و موضوع فعالیت خود را حوزه کتاب انتخاب کرده‌اید. شما قصد دارید به چه صورتی برای پیج خود تولید محتوا کنید؟ آیا تصویری از کتاب منتشر کرده و توضیحات آن را در قالب کپشن اضافه می‌کنید؟ یا قصد دارید در یک ویدیو به جلوی دوربین رفته و اطلاعات مربوط به کتاب را بازگو کنید؟ دوست دارید پست و استوری‌های شما به شیوه بلاگری باشد یا جنبه رسمی را حفظ کنید؟

همه این سوال‌ها، استراتژی برندینگ در اینستاگرام را برای شما مشخص کرده و یک مسیر برای فعالیت در این پلتفرم را برای شما ترسیم می‌کند. اما قدم بعدی در ساخت برند در اینستاگرام چیست؟

3. شروع تولید محتوا و فعالیت برند در اینستاگرام

دو قدم اصلی برای برندینگ در اینستاگرام که توضیح دادیم، هیچگاه از شما یا شرکتتان برندسازی نخواهند کرد، مگر این که یک برنامه تولید محتوای اساسی داشته باشید. برای اینکه در مسیر برندینگ خود بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشید، بایستی محتوای غنی و کاربردی برای مخاطبان خود تهیه کرده و سعی کنید با تولید محتوا به سوالات مخاطبان پاسخ داده و آن‌ها را راهنمایی کنید.

تولید محتوا، یکی از فاکتورهای اصلی رشد و پیشرفت در اینستاگرام است؛ اما تولید محتوا زمانی موثر واقع می‌شود که به صورت اصولی و مستمر تولید شود. هر شخصی که قصد برند سازی در اینستاگرام را دارد، بایستی یک برنامه محتوایی داشته و به صورت مداوم برای اینستاگرام خود تولید محتوا کند. در صورتی که زمان کافی برای تولید محتوا و حضور در این شبکه اجتماعی را ندارید، بهتر است قید برند سازی در اینستاگرام را بزنید.

4. تبلیغات، تبلیغات، تبلیغات!

در بازار رقابتی آنلاین‌‍شاپ‌ها و بلاگرها، سخت‌ترین کار برای کسانی که فعالیت برندینگ خود را شروع کرده‌اند، رشد کردن و جذب فالوور است. از آنجایی که بسیاری از برندهای اینستاگرامی، فعالیت خود را خیلی قبل‌تر از شما شروع کرده‌اند، تنها تولید محتوا به شناخته شدن برند شما کمک نمی‌کند. برای اینکه در این میدان رقابتی اینستاگرام، فرصت رشد داشته باشید، تبلیغات می‌تواند به شما کمک کند.

تبلیغات در واقع، برند نوپای شما را به همه معرفی می‌کنند و به شما این فرصت را می‌دهند تا به یکباره مشتری زیادی برای کسب و کار خود جذب کنید. اما برای تبلیغات موثر در اینستاگرام، چه کارهایی باید انجام دهیم؟ استراتژی تبلیغات برند را چگونه مشخص کنیم؟ برای اینکه با تبلیغات اینستاگرامی آشنا شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید.

مقاله پیشنهادی ما: آموزش تبلیغات در اینستاگرام

برای تبلیغات در اینستاگرام، قبل از هر چیزی باید هزینه آن برای برند را در نظر بگیرید. همانطور که می‌دانید، امروزه هزینه تبلیغات بلاگری و بنری، به شدت افزایش یافته است و به همین خاطر اغلب برندهای نوپا نمی‌توانند از این قابلیت برای پیشرفت خود استفاده کنند. به همین خاطر اگر به فکر پیشرفت سریع و رایگان در اینستاگرام هستید، بهتر است یک پیج تبلیغاتی برای برند خود بسازید.

مقاله ای که بهتر است بخوانید: آموزش ساخت پیج تبلیغاتی در اینستاگرام

چرا برندینگ در اینستاگرام مهم است؟

بسیاری از کسب و کارهای سنتی بر این باورند که لزوم برند سازی در فضای آنلاین، توجیه خاصی برای آن‌ها ندارد و از برند سازی دیجیتال کسب و کار خود امتناع می‌کنند. اما چرا برندینگ در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است؟ همانطور که می‌دانید، امروزه اغلب افراد جامعه در فضای مجازی حضور دارند و اینستاگرام نیز این امکان را برندها می‌دهد تا به حجم عظیمی از مخاطب و مشتری در این پلتفرم دسترسی داشته باشند. با برند سازی، به راحتی می‌توانید مشتریان وفادار پیدا کنید و از پتانسیل‌های اینستاگرام برای بیشتر شناخته شدن استفاده کنید. از آنجایی که برند سازی در اینستاگرام، تاثیر قابل توجهی بر روی درآمد شما و کسب و کارتان می‌گذارد؛ بنابراین بهتر است از آن برای پیشرفت در دنیای واقعی نیز استفاده کنید.

اما حتما شما هم می‌دانید که برای شروع کردن برندینگ در اینستاگرام از صفر، بایستی بیشتر از دیگران تلاش کنید و در این زمان رقبای شما به فکر توسعه کسب و کار خود هستند و بازهم چند پله از شما جلوتر حرکت می‌کنند. بنابراین اگر شما هم می‌خواهید تا با یک آسانسور به پله 99 برسید و مسیر کمی تا کسب درآمد میلیاردی از برندینگ در اینستاگرام طی کنید، بهتر است یک پیج اینستاگرامی آماده تهیه کنید و از ابتدای فعالیت خود، مشتری و بازدید کننده داشته باشید.

نتیجه‌گیری:

به انتهای مقاله برندینگ در اینستاگرام رسیدیم. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات جامعی پیرامون برند سازی در اینستاگرام به شما ارائه دهیم و شما را با مفهوم و هدف برندینگ آشنا کنیم. همچنین ساخت برند در اینستاگرام در 4 گام را به شما آموزش دادیم تا به راحتی برند خود را بسازید. همانطور که می‌دانید، برندینگ در دنیای امروزی از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورتی که کسب و کار خود را برند نکنید، ممکن است به سختی در واقعیت و فضای مجازی پیشرفت کنید. به نظر شما برند سازی در اینستاگرام به چه چیزهایی نیاز دارد؟

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0