نویسنده: علی محمدی
2022-04-06

راهنمای اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام + آموزش تخصصی

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ در این مقاله، مزایا، معایب، آمار، اشتباهات رایج و باورهای غلط در بازاریابی افراد تاثیرگذار و همچنین آموزش برگزاری کمپین ذکر شده است.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

امروزه اغلب کسب و کارها از اینفلوئنسر مارکتینگ و تجربه‌های جالب پیرامون آن صحبت می‌کنند. همانطور که می‌دانید، با پیشرفت و گسترش استفاده از تکنولوژی، بازاریابی کسب و کارها دستخوش تغییرات بزرگی شده و تبلیغات نیز رنگ دیگری به خود گرفته‌اند. این روزها تبلیغات آنلاین جایگزین تبلیغات آفلاین می‌شوند و روش‌های جدیدی برای تبلیغ کردن کسب و کارها به وجود می‌آیند. اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از انواع تبلیغات در فضای آنلاین است که به تازگی در اینستاگرام ترند شده است.

خرید فالوور اینستاگرام

اما اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟ چگونه کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برگزار کنیم؟ هزینه تبلیغات اینفلوئنسری به چه صورت تعیین می‌شود؟ برای آشنایی با تبلیغات افراد تاثیرگذار، با ما همراه باشید.

اینفلوئنسر کیست؟

کلمه اینفلوئنسر (Influencer) در زبان انگلیسی به معنای تاثیرگذار است. اینفلوئنسرها، به افراد تاثیر گذاری گفته می‌شود که در شبکه‌های اجتماعی طرفداران زیادی دارند. اینفلوئنسرها در یک زمینه خاص مهارت داشته و از اعتبار، دانش و روابط خاصی برخوردار هستند. این اشخاص همچنین طرفداران زیادی دارند که به صورت مداوم با آن‌ها تعامل می‌کنند. اینفلوئنسرها می‌توانند به واسطه محبوبیت خود، بر روی علایق و سلیقه طرفداران و جامعه تاثیر بگذارند و به همین خاطر یک گزینه خوب برای همکاری در تبلیغات به حساب می‌آیند.

اینفلوئنسرها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن‌ها برای تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در کسب و کارهای گوناگون مناسب هستند. انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرامی، در چند دسته دسته بندی می‌شوند که عبارتند از:

  1. مگا اینفلوئنسر
  2. ماکرو اینفلوئنسر
  3. میکرو اینفلوئنسر
  4. نانو اینفلوئنسر

برای آشنایی با انواع اینفلوئنسر، مقاله زیر رو مطالعه کنید:

معرفی انواع اینفلوئنسر اینستاگرام

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی چه؟

حالا که به صورت کامل معنی اینفلوئنسر اینستاگرام آشنا شده‌ایم، می‌توانیم به راحتی مفهوم اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام را درک کنیم. تعاریف زیادی برای این نوع از تبلیغات در فضای آنلاین وجود دارد؛ اما همه آن‌ها حول محور همکاری برندها و اینفلوئنسرها جریان دارند.

به همکاری بین یک برند و یک اینفلوئنسر اینستاگرام به منظور افزایش فروش محصولات و یا افزایش آگاهی از برند، اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام گفته می‌شود به همکاری بین یک برند و یک اینفلوئنسر اینستاگرام به منظور افزایش فروش محصولات و یا افزایش آگاهی از برند، اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام گفته می‌شود.ترکیبی از تبلیغات سنتی و مدرن محسوب می‌شوند. استفاده از افراد معروف و موجه در جامعه برای تبلیغات از قدیم رواج داشته و امروزه به فضای آنلاین هم کشیده شده است. حالا سوالی که برای بسیاری از افراد پیش می‌آید این است که چرا برندها با اینفلوئنسرها همکاری می‌کنند؟ چرا سراغ روش‌های دیگر تبلیغات نمی‌روند؟

فرض کنید می‌خواهید یک گوشی موبایل بخرید و برای این کار وارد یک فروشگاه می‌شوید. فروشنده یک گوشی موبایل را به شما پیشنهاد می‌کند و اصرار دارد که این گوشی، بهترین انتخاب برای شماست. اما شما هنوز شک دارید که شاید فروشنده به خاطر سود خودش این گوشی را به شما پیشنهاد می‌دهد. در این شرایط یکی از آشنایان خود را می‌بینید که اتفاقا در زمینه گوشی و کامپیوتر تخصص دارد. او هم خرید این گوشی را به شما توصیه می‌کند. به احتمال زیاد شما بعد تایید او با خیال راحت این موبایل را خریداری خواهید کرد. اما علت این اتفاق چیست؟ دلیل آن کاملاً روشن است؛ چون شما از تخصص آن فرد مطلع هستید و همچنین به او اعتماد دارید، با خیال راحت گوشی را که او تایید می‌کند، خریداری می‌کنید.

اگر به مثال بالا توجه کرده باشید، اینفلوئنسرها دقیقا نقش همان فرد مورد اعتماد را ایفا می‌کنند. چون این افراد در زمینه خودشان تخصص کافی را دارند و به دلیل همین تخصص از اعتبار بالایی برخوردارند، به راحتی می‌توانند روی تصمیمات مخاطبینشان تاثیر بگذارند و آن‌ها را برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات یک برند ترغیب کنند. برندها هم به خوبی از این موضوع باخبرند و به همین دلیل با اینفلوئنسرها برای افزایش فروش محصولاتشان همکاری می‌کنند.

چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنیم؟

چگونه یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ راه اندازی کنیم؟

بر اساس آمارهایی که مرکزهای تحقیقاتی مختلف ارائه می‌کنند، روزانه کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ زیادی در اینستاگرام اجرا می‌شوند و تا مدت‌ها ادامه می‌یابند؛ اما برای اینکه این کمپین‌ها به موفقیت برسند و برای برند تجاری و اینفلوئنسر سودآور باشند، باید از یک سری اصول و قوانین پیروی کنند. اگر در راه اندازی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام طبق یک برنامه منظم و سازماندهی‌شده پیش نروید، به احتمال بسیار زیاد بودجه مالی و زمان خود را از دست خواهید داد.

کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگی که در اینستاگرام اجرا می‌شوند، معمولاً مسیر مشخصی را طی می‌کنند و صرفاً در برخی جزئیات باهم متفاوت هستند. در ادامه روش اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها را با هم بررسی خواهیم کرد. این روند معمولاً 3 مرحله کلی دارد اما ممکن است هر یک از این مراحل دارای جزئیات بیشتری هم باشند. 3 مرحله اصلی عبارتند از:

  1. مشخص کردن اهداف، طراحی استراتژی و تعیین شاخص‌های اندازه‌گیری
  2. پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب جهت همکاری و برقراری ارتباط با او
  3. آنالیز کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و اعمال تغییرات در صورت نیاز

در ادامه هر مرحله را به صورت کامل بررسی می‌کنیم.

1. تعیین اهداف و طراحی استراتژی

اولین مرحله از اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ، تعیین هدف از راه‌اندازی کمپین و طراحی یک مسیر برای رسیدن به این هدف است. اهدافی که برای کمپین‌های اینفلوئنسری در نظر گرفته می‌شوند، می‌توانند متفاوت باشند؛ مثلاً افزایش فروش محصولات، افزایش آگاهی از برند، افزایش فالوور پیج اینستاگرام یا صرفاً افزایش بازدیدکننده. طبیعی است که مسیر و استراتژی کمپین شما هم متناسب با اهدافتان متغیر خواهد بود. یعنی مسیری که انتخاب می‌کنید، باید برای رسیدن به اهداف انتخابی متناسب باشد. مثلاً اگر هدفتان افزایش فروش محصولی گران قیمت است، باید با اینفلوئنسری همکاری کنید که جامعه مخاطبینش افرادی باشند که از وضعیت مالی نسبتا خوبی برخوردارند.

مطمئناً مرحله تعیین اهداف و طراحی استراتژی اصلی‌ترین و حساس‌ترین قدم در اجرای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام است؛ چرا که به قدم‌های بعدی شما جهت می‌دهد. پس در انجام این مرحله بیشترین دقت را به خرج دهید و سعی کنید حتی به کوچکترین جزئیات هم توجه داشته باشید. طبیعی است که این مرحله نیازمند تحقیق و جستجو باشد؛ پس از وقت گذاشتن در این مرحله نترسید و با تمرکز کامل آن را پشت سر بگذارید.

2. پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب و برقراری ارتباط با او

در مرحله دوم باید بر اساس اهدافی که قبلاً تعیین کرده‌اید، اینفلوئنسر مناسب برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام خود را پیدا کنید. برای پیدا کردن اینفلوئنسرهایی که در زمینه کاری شما فعالیت می‌کنند، روش‌های مختلفی وجود دارد. برخی برندها به صورت مستقیم با خود اینفلوئنسر ارتباط برقرار می‌کنند؛ اما برخی دیگر به واسطه آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این کار را انجام می‌دهند. نوع برقراری ارتباط با اینفلوئنسر به عوامل مختلفی مثل زمینه فعالیت برند، بودجه در نظر گرفته‌شده برای کمپین و هدف از اجرای کمپین بستگی دارد. اما جدا از همه‌ی این بحث‌ها کدام اینفلوئنسر برای تبلیغ برند شما مناسب است؟ در انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چه ملاک‌هایی را باید در نظر بگیرید؟

معیارهای انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام عبارتند از:

معیارهای انتخاب اینفلوئنسر مناسب برای کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام

با بررسی معیارهای بالا می‌توانید اینفلوئنسر ایده‌آل کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام خود را پیدا کنید. اما هنوز هم کارتان تمام نشده و باید با این اینفلوئنسر ارتباط برقرار کنید تا پیشنهاد همکاری خود را به او ارائه کنید. همانطور که گفته شد، برقراری ارتباط با اینفلوئنسرها روش‌های مختلفی دارد که بنا به سلیقه خود و راه ارتباطی که اینفلوئنسر ایجاد کرده است، می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. این راه‌های ارتباطی عبارتند از:

  • تماس صوتی با شماره تلفن تعیین شده توسط خود اینفلوئنسر
  • ارسال SMS به شماره درج شده در پیج اینفلوئنسر
  • ارسال ایمیل
  • ارسال پیام دایرکت به پیج مخصوص تبلیغات اینفلوئنسرها
  • ارتباط غیرمستقیم و از طریق آژانس‌های اینفلوئنسر مارکتینگ
  • و …

3. آنالیز کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ و اعمال تغییرات در صورت نیاز

پس از اینکه با اینفلوئنسر اینستاگرام مورد نظر ارتباط برقرار کردید و محتوای تبلیغاتی شما در پیج مربوطه منتشر شد، باید عملکرد کمپین را به صورت مداوم آنالیز کنید. این آنالیز باعث خواهد شد نقاط ضعف و قوت کمپین خود را شناسایی کرده و آن‌ها را ارتقا دهید. برای مثال اگر قراردادی یک ساله یا اینفلوئنسر بسته‌اید، پس از گذشت تقریباً 3 ماه، بررسی کنید که در کدام ماه و بر اثر کدام محتواها بیشترین ورودی را در سایت خود دریافت کرده‌اید. در این صورت می‌توانید محتواهای آینده را بهینه‌سازی کنید تا تعداد بازدیدهای سایتتان افزایش یابد. یا اگر در حال تبلیغ یک محصول بخصوص هستید و در یک دوره خاص فروش این محصول با افت محسوسی مواجه می‌شود، باید به دنبال دلیل آن بگردید و مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

آنالیزهای پی در پی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که رفته رفته کیفیت و بازده کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ خود را افزایش دهید. چنانچه به صورت مداوم عملکرد کمپین خود را مورد تحلیل و بررسی قرار ندهید، اشکالات آن مشخص نخواهد شد و باعث خواهد شد در انتهای کمپین به نتیجه‌ی دلخواه خود نرسید.

آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ چه کاری انجام می‌دهند؟

شاید با شنیدن اسم آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ، کمی تعجب کنید، اما در واقعیت این آژانس‌ها نقش مهمی در تبلیغات اینفلوئنسری دارند. حتما شما هم اسم مسابقات اینستاگرامی اینفلوئنسری را شنیده‌اید؛ اما در واقع چه کسانی پشت پرده این مسابقات هستند؟ آژانس های اینفلوئنسر مارکتینگ، در واقع وظیفه برگزاری کمپین‌های گسترده اینفلوئنسری را بر عهده دارند و صفر تا صد برگزاری کمپین، از ایده و تولید محتوا گرفته تا پیدا کردن اینفلوئنسرهای مناسب و برگزاری کمپین را بر عهده دارند. اما آژانس‌های تبلیغات اینفلوئنسری دقیقا چگونه عمل می‌کنند؟

این شرکت‌ها طی همکاری با اینفلوئنسرهای مطرح، کمپین‌های تبلیغاتی اینستاگرامی برگزار می‌کنند. در فاز اول این کمپین‌ها،کسب و کارهای مختلف اما تقریبا هم زمینه، برای همکاری اعلام آمادگی می‌کنند و آژانس با دریافت هزینه تبلیغات، بودجه مورد نظر را تامین می‌کند. در مرحله دوم کارشناسان تبلیغات، اینفلوئنسرهای مد نظر برای این کمپین را پیدا کرده و بعد از تدوین سناریو تبلیغات، آن را در اختیارشان قرار می‌دهد. در قدم بعدی، اینفلوئنسرها به تنهایی یا با همکاری آژانس، محتوای مورد نیاز برای تبلیغات را آماده و در اینستاگرام منتشر می‌کنند. در فاز پایانی، داده‌های به دست آمده از کمپین جمع آوری شده و توسط کارشناسان مارکتینگ تحلیل می‌شوند.

ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که گفتیم، اینفلوئنسر مارکتینگ یک تبلیغ آنلاین به حساب می‌آید و مزیت تبلیغات آنلاین این است که، می‌توان میزان بازدهی تبلیغ را اندازه‌گیری کرد. امروزه از پیدا کردن اینفلوئنسر مناسب گرفته تا اندازه‌گیری تاثیر تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ بر روی کسب و کار، همه و همه با کمک ابزارها ممکن شده است. این ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ به کسب و کارها کمک می‌کنند تا یک کمپین اینفلوئنسری خوب را برنامه‌ریزی کرده و از داده‌های به دست آمده برای پیشرفت و تاثیر گذاری بیشتر در کمپین‌های بعدی استفاده کنند. چند مورد از ابزار های اینفلوئنسر مارکتینگ عبارتند از:

  • Hootsuite
  • Up fluence
  • Post for Rent
  • hypeAuditor
  • Jaryan
  • deema.agency

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

تبلیغات اینفلوئنسری برای کدام کسب و کارها مفید است؟

حتما شما هم می‌دانید که شیوه‌های مختلف تبلیغات، نتیجه‌های متفاوتی برای کسب و کارهای مختلف دارند. همین امر باعث شده است تا برخی از تبلیغ‌ها برای کسب و کاری مناسب باشند اما برای کسب و کار دیگر همان نتایج به دست نیاید. از این رو بسیاری از کارفرماها از کارشناسان تبلیغات برای پیدا کردن بهترین پلتفرم تبلیغاتی کمک می‌گیرند.

تبلیغات اینفلوئنسری یا اینفلوئنسر مارکتینگ، از جمله تبلیغات آنلاینی است که برای تمامی کسب و کارها کاربرد دارد. کسب و کارهای سنتی، وبسایت‌های فروشگاهی و آنلاین شاپ‌های اینستاگرامی، همه می‌توانند از این نوع تبلیغات برای کسب و کار خود استفاده کنند. از آنجایی که طیف گسترده‌ای از مخاطبان در اینستاگرام حضور دارند و به لطف وجود اینفلوئنسرها، این کاربران به دسته‌های مختلف بر اساس علایق خود تقسیم شده‌اند، بنابراین اجرای یک کمپین اینفلوئنسری با اصول گفته شده، اثربخشی خوبی روی بیزینس شما خواهد گذاشت.

اگه با انواع تبلیغات اینستاگرامی برای کسب و کار و نحوه اجرای اون آشنا نیستید، مقاله زیر برای شماست!

راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام 2023

آمار اینفلوئنسر مارکتینگ تا سال 2023

آمار به دست آمده از مطالعات کمپانی Influencer marketing hub بیانگر این است که در سال‌های اخیر اینفلوئنسر مارکتینگ رشد چشمگیری در فضای آنلاین داشته و روز به روز هر در حال پیشرفت است. برخی از مهم‌ترین آمارهای به دست آمده در این مطالعات عبارتند از:

  • ارزش تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ در سال 2021 به 13.8 میلیارد دلار رسیده است.
  • کسب و کارها به ازای هر 1 دلاری که برای اینفلوئنسر مارکتینگ خرج می‌کنند، 5.78 دلار بازگشت سرمایه دارند.
  • از سال 2016 تاکنون 465 درصد افزایش جستجو برای عبارت “influencer marketing” در گوگل مشاهده شده است.
  • 90 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقدند اینفلوئنسر مارکتینگ نوعی بازاریابی موثر است.
  • 67 درصد از برندها در اینستاگرام از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده می کنند.
  • 1360 پلتفرم و آژانس متمرکز اینفلوئنسر مارکتینگ تنها در 5 سال گذشته وارد بازار شده‌اند.

اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ

اشتباهات رایج در اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که گفتیم، بسیاری از شرکت‌ها پس از همکاری با اینفلوئنسرها، نتایج مورد نظر خود برای کسب و کار را دریافت نکرده‌اند و همین امر باعث شده است تا تجربه خوبی از این نوع مارکتینگ نداشته باشند. اما چه چیزهایی باعث رقم زدن این تجربه ناخوشایند شده است؟ برای این که اثر بخشی کمپین اینفلوئنسری خود را به حد دلخواه برسانید، بهتر است قبل از شروع کمپین تبلیغاتی، با اشتباهات رایج اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شوید.

تعداد فالوور اولویت اول نیست!

اینفلوئنسرها، بیشتر با تعداد فالوور زیاد خود شناخته می‌شوند و مگا اینفلوئنسرها به خاطر داشتن مخاطبان بالا، گزینه اول کسب و کارها برای کمپین‌ها به شمار می‌آیند. اما چیزی که در همکاری با یک اینفلوئنسر از هر چیزی مهم تر است، میزان تاثیر گذاری فرد و کیفیت محتوای تولید شده است.

همین موضوع باعث شده است تا امروزه بسیاری از کسب و کارهایی که تجربه بیشتری در همکاری با اینفلوئنسرها دارند، میکرو اینفلوئنسرها را به عنوان گزینه مناسب برای تبلیغات انتخاب کنند. میکرو اینفلوئنسرها بین 10 تا 100 هزار فالوور در اینستاگرام دارند ولی از آنجایی که رابطه این افراد با مخاطبان خود صمیمی‌تر است، بنابراین تاثیرگذاری بیشتری بر روی آن‌ها دارند.

با اینفلوئنسرهای متخصص زمینه کاری خودتان همکاری کنید!

همانطور که می‌دانید، اینفلوئنسرها در یک زمینه خاص متخصص هستند و درباره یک موضوع خاص تولید محتوا می‌کنند. همین امر باعث شده است تا سایر کاربران، اینفلوئنسرهایی را فالو کنند که در زمینه مورد علاقه‌شان فعالیت می‌کند. برای مثال، طرفداران آشپزی، صاحبان کافی‌شاپ و رستوران، فروشندگان لوازم آشپزخانه و … اینفلوئنسرهای حوزه آشپزی را فالو کرده و محتواهای آن را دنبال می‌کنند.

برای اینکه کمپین و تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ شما بهترین نتیجه را برای کسب و کارتان داشته باشد، بهتر است با اینفلوئنسرهایی همکاری کنید که در زمینه فعالیت شما، تولید محتوا می‌کنند. برای درک بهتر این جمله بهتر است یک مثال بزنیم.

تصور کنید که شما صاحب یک برند لوازم آشپزخانه هستید و قصد دارید با یک اینفلوئنسر برای تبلیغات کسب و کار خود، همکاری کنید. در این صورت شما دو انتخاب پیش رو دارید: اینفلوئنسر لایف استایل و اینفلوئنسر آشپزی. در این شرایط باید در نظر داشته باشید که فالوورهای اینفلوئنسر لایف استایل، به خاطر دیدن استوری و پست روزمرگی این اینفلوئنسر را فالو کرده‌اند و ممکن است به حوزه آشپزی علاقه‌ای نداشته باشند. همچنین در صورتی که این پیج، محصول شما را تبلیغ کند، فالوورهایش متوجه تبلیغی بودن پست شده و اثربخشی آن کاهش می‌یابد. اما در صورتی که برای تبلیغات خود اینفلوئنسر آشپزی را انتخاب کنید، هم مخاطبان تبلیغات شما به جامعه هدف کسب و کارتان نزدیک خواهند بود و هم تبلیغات محصول شما در قالب یک تجربه و توصیه به مخاطبان معرفی خواهد شد.

خلاقیت اینفلوئنسر را نکشید!

خلاقیت، چیزی است که باعث جذاب شدن محتوا و وایرال شدن آن می‌شود. اینفلوئنسرهای کار بلد، خلاقیت جذب و حفظ مخاطب را دارند و توانسته‌اند پیشرفت چشمگیری در اینستاگرام داشته باشند. در صورتی که قرار است با یک اینفلوئنسر کار بلد کار کنید، بهتر است به او اعتماد کنید، زیرا بیشتر از شما مخاطبان خود را می‌شناسد. برای این کار بهتر است اطلاعات مورد نیاز را در اختیار او قرار دهید تا روند تولید محتوا و پروموت محصول را با خلاقیت خود پیش ببرد.

فروش همه چیز نیست!

لازم به تکرار این جمله نیست که تقریبا همه تبلیغات با هدف افزایش فروش صورت می‌گیرد و تاثیر گذاری آن بر اساس تغییرات در نرخ فروش اندازه‌گیری می‌شود. با توجه به همه چیزهایی که در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ فرا گرفتید، حتما می‌دانید که استفاده از این تکنیک بازاریابی باعث افزایش فروش شما خواهد شد. اما فروش تنها معیار سنجش اثربخشی یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ نیست و ممکن است کسب و کارها از تبلیغات اینفلوئنسری برای اهداف دیگر مثل افزایش ترافیک وب‌سایت، افزایش آگاهی از برند، به دست آوردن لید و … استفاده کنند.

اگه قصد برگزاری تبلیغات اینفلوئنسری داری، تو مقاله زیر اینفلوئنسرهای مناسب کسب و کارتون معرفی می‌کنیم!

لیست بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ (2022)

باورهای اشتباه درباره اینفلوئنسر مارکتینگ

بعضی از برندها که به تازگی قصد دارند وارد دنیای اینفلوئنسر مارکتینگ شوند، تصور درستی از این فضا ندارند. برخی تصورات اشتباه که برندها با آن‌ها درگیر هستند و به نوعی برای آن‌ها مشکل‌ساز شده‌اند, عبارتند از:

1- همه اینفلوئنسرها باید پیشنهادات همکاری ما را قبول کنند!

اگر به یک یا چند اینفلوئنسر پیشنهاد همکاری داده‌اید و همه پیشنهاداتتان رد شده است، نگران نباشید و سراغ اینفلوئنسرهای دیگر بروید. این موضوع به این معنی نیست که برند شما مشکلی دارد یا هیچ اینفلوئنسری با شما همکاری نخواهد کرد؛ به هیچ وجه!

بسیاری از اینفلوئنسرها برای جذب مخاطبینشان مسیر سختی را پشت سر گذاشته‌اند و به هیچ وجه نمی‌خواهند این مخاطبان را به سادگی از دست بدهند؛ پس طبیعی است که در پذیرش تبلیغات برندهای مختلف وسواس به خرج دهند هر تبلیغاتی را قبول نکنند. البته رد پیشنهاد همکاری می‌تواند دلایل دیگری مثل عدم صرفه اقتصادی، وجود برخی محدودیت‌های اجتماعی و … داشته باشد. پس تصور نکنید که تمامی پیشنهادات شما باید توسط اینفلوئنسرها پذیرفته شود!

2- راه صد ساله را یک شبه خواهیم رفت!

تصور بعدی که برای برندها مخرب است، این است که با برگزاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام فروش محصولاتشان چند ده برابر خواهد شد. معمولاً با برگزاری این کمپین‌ها فروش محصولات برندها تا حدودی افزایش می‌یابد؛ اما به این شکل نیست که راه‌اندازی یک کمپین شما را یک شبه میلیاردر کند. حتی برخی کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام صرفاً برای شناخته شدن اجرا می‌شوند و هدف آن‌ها افزایش فروش نیست. تصور برندها از کمپین‌های اینفلوئنسر مارکتینگ باید به این شکل باشد که آهسته و پیوسته حرکت کنند و آگاهی از برند و فروش محصولاتشان را به تدریج افزایش دهند.

سوالات متداول

اینفلوئنسر یعنی چی؟

✅ به افراد مشهور فضای مجازی که می‌توانند بر تصمیمات مخاطبینشان تاثیر بگذارند، اینفلوئنسر گفته می‌شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام چیست؟

✅ به همکاری بین یک برند و یک اینفلوئنسر اینستاگرام به منظور افزایش فروش محصولات و یا افزایش آگاهی از برند، اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام گفته می‌شود.

نتیجه گیری

به انتهای راهنما جامع اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام رسیدیم. همانطور که می‌دانید، برندها به خوبی از این مسئله آگاهند که اینفلوئنسرها تا چه حد می‌توانند به پیشرفت کسب و کارشان کمک کنند؛ به همین دلیل است که اینفلوئنسر مارکتینگ در فضای آنلاین و به ویژه در اینستاگرام روز به روز در حال گسترش است. در ابتدای این مقاله با مفهوم اینفلوئنسر و بازاریابی افراد تاثیرگذار آشنا شدید و دانستید که اینفلوئنسرها چگونه می‌توانند بر تصمیمات مخاطبینشان تاثیرگذار باشند. همچنین در ادامه نحوه‌ی اجرای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ اینستاگرام را یاد گرفتید. شما چه تجربه‌ای از تبلیغات اینفلوئنسری دارید؟

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!