خلق ایده های نو باعث میشه در دراز مدت پیج شما اعتباری رو کسب کنه که به این راحتی از دست نخواهد رفت. با گذاشتن پست های خلاقانه و جذاب میتونید بطور واضح شاهد افزایش تعداد لایک، کامنت، سیو و اشتراک گذاری پست های خودتون باشید. از طرفی افزایش موارد ذکر شده بالا رفتن نرخ تعامل شما رو به دنبال خواهد داشت. با این وجود اگه شما هم مثل خیلی های دیگه دنبال ایده برای پست اینستاگرام هستید، به ادامهی مقاله توجه داشته باشید.
خلق ایدههای نو همیشه باعث پیشرفت میشه و فعالیت تو اینستاگرام هم شامل این قانون میشه. داشتن ایده جذاب برای پست در اینستاگرام باعث میشه پیجتون همیشه فعال باشه و رضایت کاربران رو جلب کنه. تو این مقاله با 30 ایده جدید و متفاوت برای پست گذاشتن آشنا میشین تا با الهام گرفتن از اونا بهترین پستها رو برای پیجتون بسازین. با ما همراه باشین!
راهنمای مطالعه
چگونه با گذاشتن پستهای خلاقانه نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهیم؟
همانطور که میدونید، زمانی که ایدهی پست های اینستاگرامی پخته و جذاب باشه، مورد استقبال مخاطب ها قرار میگیره. استقبال مخاطبین هم برابره با لایک، کامنت، Save و Share بیشتر! بیشتر شدن تعداد این فاکتورها هم باعث بالا رفتن نرخ تعامل پیج میشه. از طرف دیگه با بیشتر شدن نرخ تعامل، الگوریتم اینستاگرام پیج شما رو یک پیج فعال تشخیص میده و مسیر راهیابی به اکسپلور و دریافت بازدیدکنندههای بیشتر برای شما باز میشه!
مقاله پیشنهادی: افزایش اینگیجمنت اینستاگرام
31 ایده برای پست اینستاگرام!
ما توی این مقاله میخواهیم 30 ایدهی یونیک و جذاب رو معرفی کنیم که نه تنها برای گذاشتن یک پست، بلکه بعضی از اونها میتونه ایدهی جالبی برای مجموعهی پست های یک پیج باشه. شما میتونید با بعضی از اینها برای رشد دراز مدت پیج خودتون برنامه ریزی کنید و با برخی دیگه میتونید پیج خودتون رو از یک نواختی همیشگی دربیارید و توجه مخاطبانتون رو به برای مدتی روی پست بخصوصی جلب کنید
1. ایده برای پست اینستاگرام؛ پست های آموزشی!
پست های آموزشی ایدهی خوبی برای انواع پیج های اینستاگرامی هستند. این نوع پست ها میتونن در حوزه های مختلف شغلی قابل تهیه و انتشار باشند. فرقی نمیکنه حوزهی فعالیت شما چیه! از مد و طراحی لباس گرفته تا معرفی محصولات غذایی، شما میتونید در مورد هر کاری که انجام میدید محتواهای آموزشی تولید و در قالب پست های اینستاگرامی منتشر کنید. مطمئن باشید که پست های آموزشی مناسب ترین ایده برای پست اینستاگرام هست و همیشه با اقبال مخاطبین روبرو میشه!
2. عکس بدون چهره
حتما شما هم در پیج دوستانتان عکسهایی را دیدهاید که در آنها طوری ژست میگیرند که چهرهشان مشخص نباشد. اگر در این عکسها کمی خلاقیت به خرج دهید، میتوانید پستهای فوقالعاده جذابی بسازید که هم لایک و کامنت زیادی دریافت کنند و هم باعث جذب فالوورهای جدید شوند.
جذابترین ترفندهای پستهای بدون چهره را در مقاله بلاگری بدون چهره بخوانید!
3. محتوای فان و سرگرم کننده!
مخاطبین شما با هر سن و شرایطی، تو خونه یا سرکار و حتی در مترو یا پیاده رو از محتوای فان و سرگرم کننده استقبال میکنن. چیزی که باعث خنده یا سرگرمی بشه همیشه مورد توجه قرار میگیره اما به شرطی که قالب کلی شما در تولید محتوای طنز یا سرگرم کننده، متفاوت و تازه باشد.
4. استفاده از نقل قول ها!
توی دنیای امروز که آدم ها درگیر مشغله های روزمره هستند، کمتر کسی وقت این رو داره تا اثر های فاخر نویسنده های قدیمی رو مطالعه کنه. اما این از میزان علاقهی افراد به اون نویسنده ها و آثارشون کم نکرده. نه تنها نویسنده ها بلکه همهی افرادی که در طول تاریخ نقش موثری داشتن، در موقعیت های مختلف سخنرانی های ارزشمندی کردن که خوندن قسمت های جذاب این سخنرانی ها در قالب نقل قول میتونه جذاب باشه. شما میتونید با طراحی یک تم جذاب، یک قسمتی از پیج یا کل پست های پیجتون رو به نقل قول ها اختصاص بدید.
5. ایده برای پست اینستاگرام؛ محتوای انگیزشی!
اگر دنبال ایده برای پست اینستاگرام هستین میتونید نگاهی به میزان استقبالی که از پست های انگیزشی میشه بندازید. مطمئن باشید در هر کاری که هستید و در مورد اون توی اینستاگرام تولید محتوا میکنید، افرادی هستند که میخوان جای شما باشن و فقط انگیزهی اولیه برای شروع رو ندارن. اگه استارتآپ کوچیکی راه انداختین و موفق هستید، حتما بین فالوورهاتون هستند تعدادی که میخوان یک کسب و کار کوچیک راه بندازن. برای این دسته از مخاطبینتون میتونید محتوای انگیزشی تولید کنید و از روند پیشرفت خودتون بگید. اینطوری با حجم زیادی از لایک ها، کامنت ها و سوالات متعدد مخاطبانتون روبرو میشید که سبب افزایش تعامل میان شما و اونها میشه.
6. پست های چالشی!
همیشهی خدا بساط چالش های اینستاگرامی مختلف به راهه! میتونید مثل بیشتر افرادی که به چالش های اینستاگرام میپیوندن شما هم عضو این چالش ها بشید و در مورد اون پست بذارید. یا میتونید یک قدم فراتر بگذارید و خودتون شروع کنندهی یک چالش باشید. اگر اینفلوئنسر هستید یا تعداد فالوورهای زیادی دارید میتونین یک چالش جدید رو آغاز کنین و از مخاطبان خودتون بخواهید تا دنبال کننده و انتشار دهندهی این چالش باشند. اگه ایده خوبی برای چالش اینستاگرامیتون داشته باشید، خیلی زود وایرال میشه و توسط کاربران دیگه هم منتشر میشه. پستهای چالشی میتونن بازدید پیجتون رو هم افزایش بدن؛ بنابراین گذاشتن پستهای چالشی رو فراموش نکنید.
7. پست های مسابقه ای!
پست های مسابقه ای میتونن مناسب پیج های بیزینسی و کرییتور باشند. اگر کسب و کار اینترنتی خودتون رو راه انداختین و یک پیج فروشگاهی دارید، برای دیده شدن هر چه بیشتر پیجتون میتونین پست های مسابقه ای بگذارید و در اون پست محصول جدیدی رو معرفی کنید و از مخاطبینتون بخواید تا اون پست رو لایک و سیو کنن یا با دیگران به اشتراک بذارن و دوستشون رو توی کامنت ها تگ کنند تا اسمشون توی مسابقه ثبت بشه. مسابقه هم تو تایم مشخص و با انجام قرعه کشی به پایان میرسه.
8. نظرسنجی کنید!
بطور کلی نظرسنجی در اینستاگرام دو جوره! یکی از طریق پست و دیگری با استفاده از استیکر نظرسنجی استوری. منظور ما در این بخش نظرسنجی از طریق پست هست. اما اگه تمایل دارین ایده هایی هم برای نظرسنجی استوری داشته باشید، مقالهی ایده برای نظرسنجی استوری میتونه براتون مفید باشه.
9. معرفی کتاب!
از دیگر ایده های مناسب برای پست اینستاگرام معرفی کتاب هست. شما میتونین از ایدهی معرفی کتاب برای پیج های شخصی یا پیج های کرییتور استفاده کنید. ایدهی معرفی کتاب میتونه محتوای کلی یک پیج باشه یا بصورت موقتی و محض تنوع استفاده بشه. اگر میخواید کل محتوای پیجتون در خصوص کتاب و معرفی اون باشه میتونین این کار رو حتی بصورت برنامه ریزی شده انجام بدید. بعنوان مثال میتونین با مخاطبینتون رد تعامل باشید و از اونها در خصوص کتاب مورد علاقشون بپرسید و هر هفته یک کتاب رو مطالعه کنید و آخر هفته ها به اتفاق اعضای پیج در قالب یک پست اون کتاب رو تحلیل کنید. فالوورهای شما میتونن نظرات مختلف خودشون رو برای شما در بخش کامنت ها با شما به اشتراک بذارن.
10. عکس های به اشتراک گذاشته شده توسط مخاطبان!
محتوایی که شما در اینستاگرام تولید میکنید یا محصولی که به فروش گذاشتید اگر به اندازهی کافی جذاب باشه که وارد جریان زندگی مخاطبانتون بشه، اونها قطعا عکسهایی رو برای شما در این خصوص میفرستن. اگر شما تولید کننده محتوا هستید، به اشتراک گذاشتن این عکس ها میتونه حس خوبی رو به فالوورهای شما منتقل کنه. از طرفی اگه پیج فروشگاهی دارید، باعث جلب اعتماد مشتریان بالقوهی شما میشه و در نهایت موجب رونق کسب و کار شما میشه!
12. ایده برای پست اینستاگرام؛ معرفی رویداد ها!
یک پیج تقویمی ایجاد کنید یا بخشی از پیجتون رو تبدیل به تقویم کنید. برای افراد جالبه که رویداد های مهم رو بدونن و اگه پیجی باشه که هر روز این رویداد ها رو به اونها یادآوری کنه حتما از اون استقبال میکنند.
11. از اخبار حوزهی کاری خودتون غافل نشید!
افرادی که شما رو دنبال میکنن علاقمند به دونستن و کسب اطلاعات در خصوص حوزهی کاری شما هستن. داشتن اطلاعات نو در خصوص رشتهی خودتون و به اشتراک گذاشتن اونها با دیگران میتونه یک ایده خوب برای پست اینستاگرام باشه.
13. استفاده از آمار و ارقام!
بقول آنتوان دوسنت اگزوپری توی کتاب شازده کوچولو ” آدم ها عاشق عدد و رقم اند”. پس میتونید از چیزی که افراد عاشقش هستن استفاده کنید تا توجهشون رو به پست های خودتون جلب کنید. در مورد آمار و ارقام میشه کلی پست مختلف ساخت و منتشر کرد. از تعداد پرندگان مهاجر از فلان جا به فلان جا بگیر تا درصد جنگل هایی که هر ساله بطور کامل نابود میشن. استفاده از آمار و ارقام بعنوان ایده برای پست اینستاگرام هم از اون دسته ایده هایی هست که میشه به کل محتوای یک پیج اختصاص داد.
14. مرور برترین پست های سابق!
در طول مدتی که شروع به فعالیت در اینستاگرام کردید، قطعا پست هایی هستن که بیش از باقی پست ها مورد توجه سایر کاربران قرار گرفتند. با توجه به اینکه مدت نسبتا زیادی از اون به اشتراک گذاشتن اون پست ها گذشته و فالوور های جدیدی به پیج شما اضافه شدند، گذاشتن پست های تاپ سابق میتونه ایدهی جالبی باشه. از طرفی این حرکت نوعی تجدید خاطره با مخاطبان قدیمی شما محسوب میشه و اونها رو یاد حس خوبی که مدت ها قبل بهشون منتقل کردید میاندازه!
15. ایده برای پست اینستاگرام؛ استفاده از انواع مختلف پست!
برای تنوع میتونید از انواع مختلف قالب ها برای گذاشتن پست استفاده کنید. اگر همیشه پست های شما قالب عکس دارند این بار ویدئو رو امتحان کنید. اگر بیشتر پست های شما ویدئو هستند، ریلز یا IGTV میتونه یک تغییر حسابی محسوب بشه. اگه در مورد قالب های ریلز یا IGTV اطلاعات کمی دارید میتونید از مقاله های ریلز اینستاگرام و IGTV استفاده کنید.
16. از عکس ها و ویدئو های حیوانات استفاده کنید!
اگر جزو کاربرانی هستید که وقت زیادی تو اینستاگرام سپری میکنه، متوجه بیشتر شدن تصاویر و ویدئوهای مربوط به حیوانات شدهاید. مردم این روزها بیشتر از قبل به نگهداری از حیوانات خانگی رو آوردن و این میتونه ایدهی خوبی برای پست های اینستاگرامی باشه. اگه پیج شخصی دارید هم میتونید از این ایده استفاده کنید و عکس هایی از حیوان خونگی خودتون رو پست کنید. نمونه ای از یک پیج موفق که محتوای اون در مورد حیوانات هست رو اینجا قرار دادیم!
17. شعر و داستان!
گذاشتن متن ها یا عکس نوشته هایی در خصوص اشعار یا داستان های معروف، همیشه مورد علاقهی کاربران بوده و هست. با وجود اینکه پیج های زیادی در این مورد مشغول فعالیت هستند اما اگر شما خلاقی به خرج بدید قطعا مورد توجه قرار میگیرین. خلاقیتی که میتونید در این مورد به خرج بدین اینه که میتونید قسمت های کوتاهی از یک متن یا شعر رو انتخاب و به زبان دیگه ای ترجمه کنید. بعد اون متن رو بصورت فارسی و انگلیسی یا فارسی و فرانسوی و … درد قالب پست انتشار بدید.
18. انتشار تصاویری از پشت صحنهی محیط کار!
اگر با مخاطب هاتون در تعامل باشین، قطعا انتشار تصاویر یا ویدئو هایی از پشت صحنهی محیط کار اتفاق جالبی خواهد بود. معمولا پیج های فروشگاهی بزرگ از این ایده برای ایجاد فضای صمیمی تر با مشتریان خودشون استفاده میکنند. برخی از پیج ها هم به دلیل جذاب بودن پروسهی تولید محصولاتشون از پشت صحنهی محیط کاریشون تصاویری رو منتشر میکنند. این کار باعث میشه هم ارتباط خوبی با فالوورهای قدیمی برقرار کنید و هم اعتمادفالوورهای جدید رو به خودتون جلب کنید.
19. ایده برای پست اینستاگرام؛ معرفی فیلم یا سریال!
ایده برای پست اینستاگرام میخواید؟ فیلم یا سریال خوبی که خودتون هم دنبالش میکنید رو معرفی کنید. این روزها تعداد فیلم بازها روز به روز بیشتر میشه و اختصاص بخشی از محتوای پیج به فیلم و سریال میتونه توجه ها رو به طرف پیج شما جلب کنه. میتونید قسمت مورد علاقهی خودتون رو از یک فیلم کات کنید و در قالب ویدئو منتشرش کنید. همینطور میتونید توی قسمت کپشن نظر و تحلیل خودتون رو دربارهی فیلم بنویسید و از کاربران بخواهید تا اونها هم زمانی رو به دیدن فیلم مورد نظر شما اختصاص بدن و تحلیل و نظرشون رو تو قسمت کامنت ها باهاتون در میون بذارن!
اما نظرسنجی توی پست چطور ممکنه باشه؟ برای نظسنجی کردن از طریق پست میتونید بعنوان مثال تصاویری از شهر ها، مکان ها و موقعیت های مختلف رو بصورت شماره گذاری شده در قالب پست آلبومی به اشتراک بگذارید و از کاربران بپرسید که اگه مجبور بودن از بین گزینه های موجود یکی رو انتخاب کنند، انتخاب اونها کدوم یکی از تصاویر بود؟!
20. پست های سریالی بگذارید!
پست های سریالی حال و هوای پیج شما رو از یکنواختی همیشگی خارج میکنن و یکی از موثر ترین روش ها برای بالا بردن نرخ تعامل با مخاطبان هست. مزیتی که پست های سریالی دارند و میتونید گاهی اوقات از اونها برای ایجاد تنوع استفاده کنید اینه که پست های سریالی بعد از مشاهده شدن توسط مخاطب و لایک و کامنت گرفتن بعوان یک جریان کوچک در گوشهی ذهن مخاطب باقی میمونن و باعث میشن افراد دوباره و چندباره به پیج شما سر بزنند.
21. ایده برای پست اینستاگرام؛ انتشار مطالب ترند و وایرال!
از مطالب ترند و به روز غافل نشید! مطالب ترند همراه با هشتگ گذاری صحیح، همیشه مورد استقبال قرار میگیرند. برای اطلاع از نحوه هشتگ گذاری میتونید مقالهی راهنمای هشتگ گذاری اینستاگرام رو مطالعه کنید. اخبار سلبریتی ها یا رویداد های خاصی که اتفاق میافتند و کلی موضوع دیگه که به نوعی موضوعات چالش برانگیز به حساب میان، همیشه توجه ها رو به خودشون جلب میکنند. پس ترند ها رو بعنوان ایده برای پست اینستاگرام فراموش نکنید!
22. پست های مقایسه ای (Before\After)
پست های مقایسه ای Before\After یا همون قبل و بعد نشون دهندهی تغییرات یک مکان مثل خونه یا دفتر کار و … هستند. برای همهی ما دیدن تصاویر مروبط به تغییر و بهبود یک مکان جذابه و کنجکاوی برانگیزه. بخاطر همین هم به اینطور پست ها تو اکسپلور بیشتر توجه میکنیم. بنابراین اگر چنین تغییراتی تو محیط زندگی و کاری شما در جریانه، انتشار اونها در قالب یک پست میتونه اتفاق خوب و خلاقانه ای باشه!
23. پست های پازلی بگذارید!
از جمله ایده های جالب و جذاب برای پست اینستاگرام پست های پازلی هستند. پست های پازلی یا چند تکه میتونن ظاهر پیج شما رو تغییر داده و حال و هوای متفاوتی به آن بدهند. اگه با پست های پازلی و نحوهی گذاشتنش آشنایی ندارید، مقالهی آموزش گذاشتن پست پازلی میتونه براتون مفید باشه.
24. ایده برای پست اینستاگرام؛ اشتراک گذاری تجربیات!
تجربیات جدید خودتون یا تیم کاریتون رو به اشتراک بگذارید. گاها انتشار مطالبی خارج از مطالب روتین پیج، برای مخاطبان جالبه. بعنوان مثال اگر پیج شما کی پیج فروشگاهی است، احتمالا عمدهی عکس هایی که منتشر میکنید در مورد محصولات و موضوعات مربوط به کار هست. در این میان انتشار تصاویر یا ویدئو هایی در مورد سفر تفریحی-کاری که اخیرا رخ داده ، میتونه خوشایند و باعث ایجاد تنوع بشه. از طرفی فرصتی پیش میاد تا با مخاطبان پیجتون بیشتر تعامل برقرار کنید.
25. گذاشتن ویدئو از آنباکسینگ/ Unboxing!
این روزها از جمله محتواهایی که بیشتر مخاطبان را پای یک پست میخکوب میکنه محتواهای مربوط به آنباکسینگ کردن هست. آنباکسینگ کردن یا جعبه گشایی، یعنی باز کردن جعبهی یک کالا برای بار اول. اگه از کاربران فعال اینستاگرام باشید حتما آنباکسینگ جعبهی کالاهای مختلف رو در پیج اینفلوئنسر ها دیدهاید. اما کاربران مختلف اینستاگرام میتونن از این ایده برای پست اینستاگرام خود استفاده کنن. پس اگر بستهی جدیدی به دستتون رسیده، از این فرصت استفاده کنید و یک ویدئوی جدید بسازید و اون رو در پیجتون پست کنید.
26. گذاشتن پست از برنامه روتین خود!
روتین هر شخصی بسته به محتوای پیجش میتونه متفاوت باشه. بعنوان مثال اگر یک کاربر عادی هستید، برنامه روتین شما میتونه هر آنچه که هر روز انجام میدید باشه. به تعداد کاربران اینستاگرام برنامهی روتین وجود داره پس اگر به نظرتون برنامهی روزمرهی شما میتونه نظر مخاطبانتون رو جلب کنه، عکس یا ویدئوهایی از آن را در قالب یک پست انتشار بدید. در صورتی که پیج شما فروشگاهی هست، میتونید بسته به نوع محصولی که ارائه میکنید، برنامهی روتین داشته باشید. مثلا اگر در پیج خود محصولات مراقبت از پوست رو به فروش میرسونید، گذاشتن پست از روتین پوستی خودتون نظر دنبال کنندگانتون رو به خودش جلب میکند.
27. ایده برای پست اینستاگرام؛ انتشار پست های مناسبتی!
یکی دیگه از ایده های خوب برای پست اینستاگرام، انتشار پست های مناسبتی هست. شما با هر نوع فعالیتی که در اینستاگرام دارید، میتونید از پست های مناسبتی برای ایجاد تنوع توی پیج خودتون استفاده کنید.
28. گذاشتن Meme های جذاب و ترند!
میم ها همیشه باعث خنده و سرگرمی کاربر ها میشن. شما میتونید از meme های ترند و وایرال برای گذاشتن پست استفاده کنید و حتی قسمتی از متن میم رو بر حسب خلاقیت خودتون تغییر بدید. ما اینجا چند نمونه از meme های معروف رو قرار دادیم که در صورت علاقمند بودن از اونها استفاده کنید.
29. ریپُست کردن یا پست کردن پست دیگران!
اگر همهی ایده های گفته شده برای پست اینستاگرام رو امتحان کردین، یا حال گذاشن پست جدید ندارید خیلی ساده میتونید با استفاده از اپلیکیشن های ریپُست اینستاگرام، نسبت به پست کردن پست دیگران اقدام کنید. توی این روش شما پست یک پیج دیگه رو همراه با رفرنس در پیج خودتون منتشر میکنید. برای آشنایی بیشتر با ریپُست کردن میتونید از مقالهی پست کردن پست دیگران کمک بگیرید.
30. ایده برای پست اینستاگرام؛ پست کردن توییت!
اگه حساب توییتر دارید، میتونید از توییت های برتر خودتون اسکرین شات گرفته، کراپ کرده و توی پیج اینستاگرامتون منتشر کنید. همچنین میتونید از توییت های ترند دیگه هم برای گذاشتن پست توی اینستاگرامتون استفاده کنید.
31. ایده برای پست اینستاگرام؛ پاسخ به سوالات مخاطبان!
توی هر حوزه ای که فعالیت میکنید و محتوای خودتون رو ارائه میدید، همیشه تعدادی از مخاطبان سوالات مشابهی رو از شما میپرسند. میتونید این سوالات رو جمع کرده و پاسخ اونها رو در قالب یک یا چند پست بصورت سریالی منتشر کنید.
جمع بندی
ما توی این مقاله سعی کردیم لیست کاملی از 30 ایده برای پست اینستاگرام رو برای شما تهیه و توضیح بدیم. شما میتونید با استفاده از ایده های این لیست، پست های متنوعی توی پیجتون منتشر کنید. امیدواریم مطالب این مقاله براتون مفید بوده باشه. از اینکه در یک مقالهی دیگه همراه اینبو بودید، متشکریم!
سلام من دوره بلاگری میبینم و ایده های طنز پیدا نمیکنم بسازم کلیپشو
مطلب فوق بسیار آموزنده بود. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وب سایت بیمارستان کلینیک زیبایی عرفان نیایش مراجعه کنید.
مقاله آموزشهاتون بسیارعالی بود.کلی ایده گرفتم.ممنون
ایده برای پیجی که آموزش اینستاگرام هست میخواستم بزارید؟
عالی و کاربردی
مقاله ی خوبی بود. خسته نباشید. به نظر من هم علاوه بر این که میشه از این موارد استفاده کرد، برای ایده ی پست اینستاگرام میشه از سلبریتیا تقلید کرد.بعضی از پست های اونا علاوه بر این که میشه ریپوستش کرد، میشه ازش برای ساختن پست هم استفاده کرد.
عالی و فراتر از ان
خیلی عالی و کاربردی بود، خدا قوت