نویسنده: علی محمدی
2022-06-29

چگونه بلاگر شویم؟ آموزش کامل بلاگری اینستاگرام

چگونه بلاگر شویم؟ در این مقاله با انواع بلاگرها آشنا شده و درآمد بلاگری و روش های بلاگر شدن در اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم.

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

حتما شما هم دیده‌اید که در سال‌های اخیر تعداد بلاگرها و اینفلوئنسرهای اینستاگرام به صورت چشمگیری افزایش یافته است. حتی شاید خود شما هم چند باری تصمیم گرفته باشید که این مسیر را امتحان کنید. باید بگوییم که با وجود درآمد بالای بلاگری اینستاگرام، این کار ساده نیست و به مهارت‌های زیادی نیاز دارد. اگر کنجکاو هستید با این مهارت‌ها آشنا شوید و بدانید که برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق به چه چیزهایی نیاز دارید، تا انتهای این مقاله با آموزش بلاگری اینستاگرام با ما همراه باشید.

راهنمای مطالعه

بلاگری چیست و به چه کسی بلاگر اینستاگرام گفته می‌شود؟

بحثی که در معنی بلاگر اینستاگرام مطرح است، به مهارت‌ها و تخصص کاربران این شبکه اجتماعی مربوط می‌شود. اگر شما در یک زمینه خاص فعالیت حرفه‌ای داشته باشید و تجربیات خود از آن را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، می‌توانید یک بلاگر محسوب شوید. برای مثال فرض کنید مهارت زیادی در آشپزی دارید یا می‌توانید عکس‌های هنری زیبایی از سوژه‌های موجود در طبیعت بگیرید؛ حالا اگر بتوانید این حرفه خود را با مخاطبانتان در صفحه خود به اشتراک بگذارید، در واقع کار یک بلاگر اینستاگرام را انجام داده‌اید.

متاسفانه باورهای اشتباهی در مورد بلاگرها وجود دارد. برخی فکر می‌کنند هر کسی که فالوور زیادی داشته باشد، می‌تواند خود را بلاگر بنامد اما همانطور که گفتیم، اصل قضیه بلاگر بودن به حرفه و مهارت‌های کاربر بستگی دارد، نه تعداد مخاطبین پیج او. بر همین اساس اگر می‌خواهید در مسیر بلاگری قدم بردارید، قبل از اینکه به دنبال افزایش فالوور باشید، زمینه فعالیت خود و حوزه‌ای را که در آن تخصص دارید، پیدا کنید!

آموزش بلاگری

تا اینجا با مفهوم بلاگری اینستاگرام و انواع بلاگرها آشنا شده‌اید. اما سوالی که احتمالاً اکنون با آن مواجه هستید، این است که چگونه یک بلاگر موفق شویم؟
برای تبدیل شدن به یک بلاگر موفق باید به یک سری مهارت‌ها دست پیدا کرد و البته به قوانین خاصی هم پایبند بود. بدون داشتن مهارت‌های لازم و آگاهی از این قوانین طبیعتاً نمی‌توانید به یک تجربه موفق در بلاگری دست پیدا کنید. پس در این بخش با آموزش بلاگری اینستاگرام با شما هستیم تا این مهارت‌ها را باهم یاد بگیریم.

1. در انتخاب موضوع دقت کنید!

اولین کاری که برای بلاگر شدن در اینستاگرام باید انجام دهید، انتخاب یک موضوع مناسب برای فعالیت بلاگری است. باید بر اساس تخصص و توانایی‌هایی که دارید، زمینه فعالیتتان را انتخاب کنید. نداشتن موضوع و تخصص مشخص باعث می‌شود هم بین مخاطبین خود از اعتبار کافی برخوردار نباشید و هم الگوریتم اینستاگرام نتواند پیجتان را در یک دسته بندی مشخص قرار دهد. به این ترتیب پیشرفت پیجتان با سرعت کمی پیش خواهد رفت.

2. محتوای باکیفیت و اختصاصی تولید کنید!

کیفیت محتوا همیشه حرف اول را در میزان رضایت کاربران از پیج می‌زند. هرچقدر بتوانید کیفیت محتوای پیجتان را افزایش دهید، فالوورهای فعلی را حفظ خواهید کرد و فالوورهای جدید را هم به پیجتان خواهید افزود. عکس‌ها و ویدیوهای بی‌کیفیت به هیچ وجه نمی‌توانند مخاطبین پیج را راضی کنند و آن‌ها برای دیدن پست‌های با کیفیت‌تر سراغ پیج‌های دیگر خواهند رفت. البته کیفیت محتوا فقط به عکس و ویدیو محدود نمی‌شود. مضمون محتوا و کپشنی هم که برای آن نوشته می‌شود، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید مورد توجه قرار گیرد. چون این موارد در تحت تاثیر قرار دادن مخاطب نقش مهمی ایفا می‌کنند.

مسئله مهم دیگر درباره محتوای بلاگری اینستاگرام، اختصاصی بودن آن است. بلاگرها باید تا حد ممکن از انتشار محتوای کپی دوری کنند. چرا که مخاطبین یک فرد متخصص انتظار ندارند این فرد صرفاً انتشاردهنده مطالب افراد دیگر باشد و هیچ محتوای جدیدی برای ارائه نداشته باشد. پس اگر قصد بلاگری دارید، باید از همین ابتدای راه به فکر تولید محتوای اختصاصی باشید.

3. بیوگرافی پیج اینستاگرام خود را حرفه‌ای بنویسید!

حتماً می‌دانید که “بیوگرافی” بخشی در پروفایل اینستاگرام است که کاربران اطلاعاتی در مورد خود و کسب و کارشان در آن می‌نویسند. اهمیت این بخش برای بلاگری در اینستاگرام بسیار ویژه است. حتماً در این بخش زمینه فعالیت خود را بنویسید و اگر نیاز به توضیح بیشتری بود، آن را ارائه دهید؛ همچنین اگر به غیر از اینستاگرام در شبکه اجتماعی دیگری مثل یوتیوب هم فعالیت می‌کنید، لینک آن را هم در این قسمت قرار دهید تا هم مخاطبان چنل یوتیوب خود را بیشتر کنید و هم اعتبار خود را نزد فالوورهای اینستاگرامتان افزایش دهید.

مقاله پیشنهادی: با آموزش‌های مقاله ساخت پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام، پروفایل خود را به بهترین شکل بسازید!

4. از تعامل با بلاگرهای همکار نترسید!

شاید با خود فکر کنید که اگر با بلاگرهایی که در زمینه کاری خودتان فعالیت دارند، به صورت مشترک پست بگذارید یا فعالیت‌های دیگری انجام دهید، مخاطبین خود را از دست بدهید و فالوورهایتان به سمت بلاگر همکار جذب شوند. اما باید این زاویه دید را تغییر دهید؛ همکاری با بلاگرهای همکار نه تنها باعث از دست رفتن فالوورهای شما نمی‌شود، بلکه باعث می‌شود اعتبار شما نزد فالوورهای فعلی پیجتان افزایش یابد. از طرفی شاید فالوورهای پیجتان علاوه بر پیج شما، پیج همکارتان را هم فالو کنند، اما این را هم در نظر داشته باشید که مخاطبین پیج بلاگر همکارتان هم با پیج شما آشنا خواهند شد و امکان دارد شما را فالو کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم با بلاگرهایی که در زمینه تخصصی شما فعالیت دارند، همکاری کنید!

5. به صورت مداوم فعالیت کنید!

از دیگر موارد مهم در حفظ رضایت مخاطبین در اینستاگرام، تولید محتوا و فعالیت مداوم در پیج است. به هیچ وجه نباید فعالیت محتوایی خود را به مدت طولانی متوقف کنید. محتوای جدید همیشه باید به صورت منظم در پیج منتشر شود. در غیر اینصورت، فالوورها از عملکرد پیج ناراضی خواهند بود و پیج را آنفالو خواهند کرد. برای اینکه از بی‌نظمی در انتشار محتوا جلوگیری کنید، بهتر است برای پیجتان یک تقویم محتوایی تنظیم کنید؛ به این معنی که مشخص باشد مثلاً تا یک ماه آینده چه روزهایی چه محتواهایی باید منتشر شوند. سپس با استفاده از یک ابزار زمانبندی محتوا این پست‌ها را به صورت خودکار منتشر کنید.

برای آشنایی با بهترین ابزارهای انتشار محتوای زمانبندی‌شده، مقاله ارسال پست زمانبندی شده را مطالعه کنید!

انواع بلاگر اینستاگرام

امروزه کاربران اینستاگرامی علایق مختلفی را در این شبکه اجتماعی دنبال می‌کنند؛ به همین دلیل هم بلاگرهای اینستاگرامی در زمینه‌های مختلفی تولید محتوا و فعالیت دارند. به این ترتیب یکی از جنبه‌هایی که می‌توان بلاگرها را بر اساس آن دسته‌بندی کرد، زمینه فعالیتشان است. البته بلاگرها از نظر تعداد فالوور هم قابل دسته بندی و تمایز هستند، اما از آنجایی که تخصص حرف اول را در بلاگری می‌زند، دسته بندی نوع اول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

انواع بلاگرها بر اساس زمینه فعالیت

دسته بندی بلاگرها بر اساس تخصصی که دارند، تقریباً در همه جای دنیا به یک شکل است؛ یعنی موضوعاتی که بلاگرها در کشورهای مختلف دنبال می‌کنند، معمولاً مشترک هستند. اما بنا به جغرافیای خاص مناطق ممکن است در بعضی جاها بلاگری‌های ویژه‌ای هم پیدا شوند. رایج‌ترین زمینه‌های فعالیت بلاگری در اینستاگرام در لیست زیر آمده‌اند:

بلاگر بدون چهره

اخیرا نوع جدیدی از بلاگری در اینستاگرام ترند شده است که به بلاگری بدون چهره معروف است. در این نوع بلاگری لازم نیست به صورت مستقیم در مقابل دوربین قرار بگیرید. اگر برای ایستادن جلوی دوربین آمادگی ندارید، با ترفندهای تولید محتوای بدون چهره مخاطبان زیادی برای پیجتان جذب کنید و از این راه کسب درآمد کنید.

در مقاله بلاگری بدون چهره اینستاگرام ترفندهای افزایش فالوور بدون نمایش چهره را یاد بگیرید!

بلاگری طنز اینستاگرام

یکی از موضوعاتی که همیشه و در تمامی جغرافیاها طرفدار داشته است، مطالب فان و سرگرم کننده بوده است. اینکه یک بلاگر بتواند با تولید محتوای باکیفیت مخاطبانش را سرگرم کند، نوعی تخصص محسوب می‌شود. البته بلاگری طنز با پیج‌های طنز عادی متفاوت است. برخی پیج‌ها هستند که صرفاً با کپی محتوا از منابع دیگر، محتوای خود را تامین می‌کنند. در بلاگری طنز تقریباً همه محتواها توسط خود ادمین تولید می‌شود و حتی در برخی موارد خود ادمین نیز در ویدیو یا صوت محتوا ایفای نقش می‌کند.

بلاگر سفر و گردشگری

بلاگرهای گردشگری تجربیات خود را از سفرهای مختلف با مخاطبین پیجشان به اشتراک می‌گذارند. برای مثال وقتی به یک مقصد گردشگری سفر می‌کنند، برای فالوورهای پیجشان از فرهنگ مردم آنجا، اماکن دیدنی، بافت شهری و … محتوا تولید می‌کنند. این بلاگرها جامعه مخاطب گسترده‌ای را هدف قرار می‌دهند. چون معمولاً افراد زیادی به این محتواها علاقه دارند و می‌تواند برایشان کاربردی باشد.

بلاگر زیبایی

بلاگری زیبایی زمینه‌ای است که از مدت‌ها قبل طرفداران زیادی در دنیا داشته و اخیرا در ایران هم مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. بلاگرهایی که در این حوزه فعالیت دارند، از میکاپ خود ویدیوهایی را ضبط می‌کنند و پس از تدوین و ویرایش این ویدیوها آن‌ها را در پیج بلاگری خود به اشتراک می‌گذارند. اگر این بلاگرها بتوانند تعداد فالوورهای زیادی برای پیج خود جذب کنند، کمپانی‌ها و برندهای لوازم آرایشی بزرگ اسپانسرینگ این افراد را بر عهده می‌گیرند و درآمد بسیار خوبی نصیب این افراد می‌شود.

سایر زمینه‌های بلاگری در اینستاگرام

تا اینجا به رایج‌ترین حوزه‌های فعالیت بلاگرها در اینستاگرام اشاره کردیم؛ اما زمینه‌های بسیار زیاد دیگری برای بلاگری در این شبکه اجتماعی وجود دارد. در ادامه چند به مورد دیگر از این لیست اشاره می‌کنیم:

  • بلاگری غذا
  • بلاگری ورزشی
  • بلاگری سبک زندگی
  • بلاگری محیط زیست
  • بلاگری مدلینگ لباس
  • بلاگری حیوانات خانگی
  • بلاگری معرفی و نقد فیلم و سریال
  • بلاگری گیم
  • بلاگری آشپزی
  • بلاگری موسیقی
  • بلاگری کتابخوانی
  • بلاگری تکنولوژی
  • بلاگری خودرو
  • بلاگری مشاوره تحصیلی

انواع بلاگرها بر اساس تعداد فالوور

همانطور که گفتیم بلاگرها علاوه بر زمینه فعالیت، بر اساس تعداد فالوور هم قابلیت دسته‌بندی دارند. به این معنی که اگر تعداد فالوورهای آن‌ها متفاوت باشد، در دسته‌های مختلفی جای می‌گیرند. این تفاوت تعداد فالوور می‌تواند در مسائل مختلفی مثل تعرفه تبلیغات، هدفمندی تبلیغات، جامعه مخاطبین بلاگر، میزان تعامل مخاطبین با بلاگر و … تاثیر داشته باشد. بلاگرها بر اساس تعداد مخاطبین پیج به ؟ دسته تقسیم می‌شوند:

  1. دسته اول: کمتر از 10 هزار فالوور
  2. دسته دوم: بین 10 تا 100 هزار فالوور
  3. دسته سوم: بین 100 هزار تا 1 میلیون فالوور
  4. دسته چهارم: بیشتر از 1 میلیون فالوور

در دسته بندی اینفلوئنسرها به این دسته‌ها، به ترتیب از اول تا آخر، نانو اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسر و مگا اینفلوئنسر گفته می‌شود. اما در مورد بلاگرها این نام گذاری وجود ندارد.

درآمد بلاگرها

یکی از پربحث‌ترین مسائل در مورد بلاگری در اینستاگرام، درآمد بلاگرها است بلاگر‌های اینستاگرام بنا به زمینه فعالیت خود و تعداد فالووری که دارند، می‌توانند منابع کسب درآمد مختلفی داشته باشند. نمی‌توان بر اساس زمینه فعالیت بلاگرها زیاد یا کم بودن درآمدشان را پیشبینی کرد. اما یک قانون کلی که درباره درآمد بلاگرها وجود دارد، این است که هرچقدر تعداد فالوورهای پیج بیشتر باشد، درآمد حاصل از پیج هم افزایش می‌یابد. البته این قانون هم مطلق نیست و برخی استثنائات دارد. برای مثال ممکن است برخی پیج‌های تخصصی با فالوور کم، هزینه بیشتری نسبت به پیج‌های عمومی‌تر با فالوور زیاد برای تبلیغات در یک حوزه تخصصی درخواست کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره مفهوم بلاگری در اینستاگرام صحبت کردیم. همچنین با انواع بلاگرها از نظر زمینه فعالیت و تعداد فالوور آشنا شدیم. در ادامه ویژگی‌های یک بلاگر موفق را باهم بررسی کردیم که برای رسیدن به موفقیت در بلاگری اینستاگرام به چه مهارت‌هایی نیاز دارید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برایتان مفید واقع شده باشند. اگر سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید!

کتاب الکترونیک اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
0