ریزش فالوور اینستاگرام و راه های جلوگیری از آن

ریزش فالوور اینستاگرام و راه های جلوگیری از آن

گاهی اوقات وقتی که کاربران پیج شما را آنفالو می کنند، به اصطلاح می گویند پیج با ریزش فالوور در اینستاگرام رو به رو شده است. ولی در مدیریت کردن صفحات شبکه‌های اجتماعی هیچ اتفاقی بی دلیل نیست. ریزش فالوور اینستاگرام یکی از مشکلات رایجی است که هر بیزینسی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند.

البته شما باید به این نکته توجه کنید که ریزش فالوور گاهی اوقات به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و مشکلی برای پیج شما به وجود نمی آورد. ولی گاهی اوقات یکسری از صفحه ها به صورت مداوم با ریزش فالوور روبرو هستند که این مسئله ممکن است برای هر کسب و کاری نگران کننده باشد. ما در این قسمت از مقاله به بررسی ریزش فالوور اینستاگرام و دلایل آن خواهیم پرداخت.

دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

دلایل ریزش فالوور اینستاگرام

یک سری از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در مدیریت پیج های کسب و کاری خود می کنند، آن است که مکرراً به حالت تبلیغاتی محتوا تولید می کنند. منظور از محتوای تبلیغاتی! آن است که بیزینس ها و برند ها فقط به تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌پردازند که ممکن است بسیاری از این پست ها برای کاربران بی ارزش باشد. در حالی که قصد کاربران از دنبال کردن یک پیج در اینستاگرام، استفاده از محتوای مفید و با کیفیت آن پیج است.

شما باید حواستان به طور مداوم به الگوریتم های اینستاگرام هم باشد به خاطر اینکه گاهی اوقات آپدیت آنها بدون هیچ علتی سبب حذف فالوور های زیادی می شود. الگوریتم اینستاگرام به این صورت عمل می‌کند! که اگر فالوور های شما برای تان کامنت نگذارند یا پست های شما را لایک نکنند به طور خودکار اینستاگرام به حذف آن ها می پردازد. البته در اینجا منظور از ریزش فالوور یعنی این افراد خودشان صفحه شما را آنفالو می کنند که باعث بروز مشکلاتی در بازاریابی بیزینس شما خواهد شد.

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است و البته سوالاتی که فالورها به آن جواب داده اند! مشخص شده که کاربران همیشه به خاطر یک ویژگی صفحه شما را فالو می کنند ولی این بدان معنی نیست که آنها برای همیشه فالوور شما باقی خواهند ماند. در حقیقت چیزی که کاربر از صفحه شما می‌خواهد یک محتوای با کیفیت است. و اگر صفحه شما موفق به تولید محتوای با کیفیت نشود کاربر، شما را آنفالو می کند. یکی از دلایل اصلی ریزش فالوور در صفحات کسب و کارها این است که برندها معمولاً به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی هستند. و از این طریق می ‌خواهند که فروش بیشتری داشته باشند. البته این طرز فکر کاملاً اشتباه است و سبب ریزش فالوورهای پیج می شود.

به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید

موضوع بعدی که خیلی از بیزینس ها و کسب و کارها به آن توجهی نمی کنند محتوای با کیفیت است. به دلیل اینکه بسیاری از صفحات فقط کمیت برایشان مهم است. که فالورها مدام پست های جدیدی از آنها ببینند در حالی که چیزی که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد، کیفیت پست ها است. و اگر شما ادمین صفحه کسب و کاری هستید، بدانید که فقط با داشتن پست های با کیفیت، هم فالوور های قبلی شما حفظ خواهند شد. و هم به جذب فالوور های بیشتر کمک خواهید کرد.

پس اگر خواهان حفظ فالوورها هستید و تمایلی به ریزش فالوور در اینستاگرام ندارید حتماً در مرحله اول کیفیت را مد نظر قرار دهید و سپس سراغ کمیت بروید. البته این بدان معنی نیست که فاصله منتشر کردن پست ها زیاد باشد بلکه شما باید با فاصله زمانی کوتاه پست‌ های خود را در صفحه تان قرار دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین حالت این است! که شما هفته ای سه بار پست با کیفیت و ارزشمند در صفحه خود منتشر کنید تا کاربران بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.

پست های شما باید با صفحه کاملا مرتبط باشد. برای مثال صفحه ‌ای که در زمینه فروش لباس فعالیت می‌کند، نباید پست های پزشکی در صفحه خود منتشر کند. البته شاید تعامل خوبی هم در کوتاه مدت به وجود آورد ولی در نهایت فروش شما را بیشتر نخواهد کرد.

پست هایی که سبب آزار کابران می شود

یکی از شرکت های معتبر اروپایی از کاربران سوال هایی راجع به اینکه چه پست هایی آنها را آزار می دهد و چه پست هایی را دوست دارند، پرسیده است. که طبق این نظرسنجی پست های تبلیغاتی یکی از مواردی است که کاربران اصلاً علاقه‌ای به آن ندارند. و صفحه هایی که محتوای تبلیغاتی دارند در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند که این موضوع را بیش از نیمی از فالوور ها تایید کرده‌اند.

دومین موردی که سبب آزار فالورها می شود، غیر رسمی صحبت کردن است و برندهای معتبر همیشه به این موضوع واقف هستند و از عامیانه صحبت کردن خودداری می کنند. یکی دیگر از مواردی که فالوور ها از آن فراری هستند این است که کسب و کارها در انتقال شخصیت برند ناموفق باشند. پس یک کسب و کار موفق و معتبر باید بتواند خودش را بخوبی به فالوورها معرفی کند. البته این موضوع با کیفیت تولید محتوای شما رابطه مستقیمی دارد.

به عنوان مثال شرکت آدیداس که پوشاک ورزشی تولید می کند را در نظر بگیرید. معمولاً در صفحه خود پست هایی را منتشر می‌ کند که ورزشکاران مختلف از پوشاک این برند استفاده کرده اند. وقتی که یک فالوور عادی وارد این صفحه می شود و به پست هایش نگاهی می اندازد به راحتی می فهمد که این برند چه چیزی را تولید می کند.

سومین موردی که کاربران به آن تمایل نشان نمی‌ دهند این است که شما در صفحه یک برند پست های غیر مرتبط منتشر کنید. به عنوان مثال در یک صفحه‌ای که مربوط به آشپزی است، پست های پزشکی و مقالات مختلف قرار دهید که این پست ها ربطی به محتوای پیج ندارد. پس بیشترین موردی که سبب آزار کاربران می شود منتشر کردن پست های غیر مرتبط با کسب و کار مورد نظر است.

دلیل توجه کاربران به برندهای تجاری چیست؟

دلیل توجه کاربران به برندهای تجاری چیست؟

یکی از شرکت‌های آمریکایی سوالاتی را طرح کرده است که چرا برای کاربران برندهای تجاری از اهمیت بالایی برخوردار هستند. یکی از مهمترین دلایلی که افراد به فالو کردن برندهای تجاری روی می آورند این است که آنها حداقل به یک محصول یا خدمت این برندها علاقه نشان می دهند. به عنوان مثال اگر فردی محصولات اپل را دوست داشته باشد حتماً این برند را در اینستاگرام فالو می کند. و تقریباً ۷۰ درصد از کسانی که به این سوال‌ها پاسخ دادند به خاطر این بوده است که محصولات شرکت موردنظر را دوست دارند.

البته شاید برای شما جالب باشد که ۶۰ درصد از کاربران هم مسئله تبلیغات برایشان جذاب بوده است که بخاطر همین مورد صفحه مورد نظر را فالو می کنند. منظور از تبلیغات این است که! برند ها به جای این که مستقیماً به تبلیغ محصولات خود بپردازند و آن را در قالب یک محتوای آموزنده در معرض دید مردم قرار دهند. پس محصول باید محتوای ارزشمندی داشته باشد تا منجر به ریزش فالوور در اینستاگرام نشود.

پس دو دلیل بسیار مهم تبلیغات و علاقه به یک محصول سبب جذب فالوور نسبت به یک برند تجاری می شود. یکسری از افراد هم علت دنبال کردن یک صفحه را علاقه مند بودن به یک سرگرمی یا یک صنعت خاص عنوان کرده اند.

کارهایی که برای جلوگیری از ریزش فالوور اینستاگرام باید انجام داد:

در انتخاب نام کاربری حرفه‌ای باشید

در بین شبکه های اجتماعی، پروسه جستجو در اینستاگرام به خوبی انجام نمی‌شود و به همین دلیل این مسئله سبب محدود شدن انتخاب هایتان خواهد شد. اگر شما یک صفحه کسب و کاری دارید به هیچ عنوان برای انتخاب نام کاربری از فونت های خاص، حروف بی‌معنی و اعداد استفاده نکنید. به خاطر اینکه عملیات جستجو در اینستاگرام به سختی انجام می شود و برای این که کاربر بتواند شما را به راحتی پیدا کند در انتخاب نام کاربری دقت کنید. توجه داشته باشید که این مسئله هم در پیج های شخصی و هم در پیج های بیزینسی مطرح است.

پیج خود را به حالت عمومی قرار دهید

اگر پیج شما صرفاً دوستانه و شخصی است عوض کردن پروفایل در حالت خصوصی و عمومی هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد. ولی وقتی که صاحب یک پیج کسب و کاری هستید حتماً قبل از تنظیم پروفایل، پیج را به حالت عمومی برگردانید! تا وقتی که کاربران هشتگی را سرچ می کنند شما را به راحتی پیدا کنند. گاهی اوقات کاربری می‌خواهد در صفحات دیگر تبلیغاتی انجام دهد، به همین خاطر یک حس کنجکاوی برای فالوور ها به وجود می آورد. به عنوان مثال در پست و استوری خود می گوید! اگر مایل به دانستن چنین موضوعی هستید به فلان صفحه بروید که برای دیدن ادامه پست حتماً باید صفحه مورد نظر را دنبال کند.

گاهی اوقات ممکن است چنین تبلیغی بازخورد مناسبی برای شما داشته باشد و بعضی وقت ها هم ممکن است اصلاً کاربر برای دیدن ادامه پست تمایلی نشان ندهد! که بخواهد صفحه دیگری را فالو کند. در این صورت اگر صفحه مورد نظر عمومی باشد! کاربر معمولاً پست‌های دیگر این صفحه را می بیند و اگر صفحه خصوصی باشد ممکن است از فالو کردن پیج پشیمان شود.

پس شما باید همیشه پروفایل خود را در حالت عمومی بگذارید. تا هم پست های شما در قسمت سرچ هشتگ ها دیده شود! و هم کاربران بتوانند با دیدن تصاویر صفحه شما از ماهیت و موضوع کسب و کار شما با خبر شوند تا بتوانند انتخاب درستی کنند. که چنین افرادی در مدت زمان کوتاهی به یکی از فالورهای فعال شما تبدیل خواهد شد و امکان آنفالو کردن آن نزدیک به صفر خواهد بود.

در اینستاگرام مثل حرفه ای ها باشید

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب است که محیطی را برای اشتراک گذاری مطالب و تعامل کاربران فراهم کرده است. اگر پیج شما شخصی هست اصلا میزان فعالیت شما در صفحه مهم نیست. ولی اگر پیج شما مربوط به کسب و کارتان است! هیچ وقت مثل تازه واردها عمل نکنید و همیشه باید فعال باشید تا بتوانید درآمد خوبی از پیج خود کسب کنید. پس اگر می‌خواهید محتوا و صفحه شما برای کاربر مفید باشد و به سمت شما جذب شود! حتماً باید به صورت پیوسته در این شبکه محتوا منتشر کنید و همچنین پست های دیگران را لایک کنید و آنها را ببینید و در زیر پست ها کامنت بگذارید. در حقیقت باید با پیج های دیگر هم تعامل برقرار کنید که بسیاری از صفحه ها ممکن است با موضوع کسب و کار شما در ارتباط باشد. که از این طریق می توانید فالوور های بسیار زیادی را به سمت پیج خود بیاورید.

برای همه پست های خود یک عنوان بگذارید

وقتی که شما برای پست‌های خود عنوان قرار ندهید پست شما برای کاربران جذابیتی نخواهد داشت. یکی از دلایل مهمی که که سبب زیبا و جذاب تر شدن پست های اینستاگرامی می‌شود داستان ها و توضیحات پست ها هستند. اگر تصویری که شما آن را پست کرده‌اید، زیبا و با کیفیت باشد ولی برای آن عنوانی در نظر گرفته نشود از ارزش محتوا کاسته می شود. در صورتی که شما برای پست ‌های خود عناوین زیبا بگذارید تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر می شود. و به شما این اجازه را می دهد که رابطه بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. شما باید برای هر تصویری که منتشر می کنید باید برای کاربران توضیح دهید یا یک جمله ای را در رابطه با آن بنویسید یا از مخاطبان سوالی بپرسید.

از هشتگ ها بیش از حد استفاده نکنید

یکی دیگر از علائمی که سبب جذب و کاهش فالوور در صفحات اینستاگرامی می‌شود، هشتگ است. که نحوه استفاده از آن را باید یاد بگیرید. یکسری از افراد بر این باورند که برای همه پست های خود از هشتگ های ترند شده استفاده کنند تا پست های آنها در صفحه جستجو بالا قرار گیرد.

ولی اصلاً اینطور نیست به دلیل اینکه اگر شما برای پست‌های خود هشتگ های دروغین بگذارید، اینستاگرام به راحتی آن را شناسایی خواهد کرد. و ممکن است پست را به طور کامل حذف کند و اعتماد کاربران هم نسبت به شما کم می شود. به دلیل اینکه وقتی کسی هشتگی را جستجو می کند به دنبال مطلبی در رابطه با موضوع مورد نظر است پس علاقه‌ای به دیدن پستی با هشتگ اشتباه ندارد.

در حقیقت استفاده از هشتگ های نادرست سبب افزایش فالوور های شما نخواهد شد و ممکن است حتی سبب ریزش فالوور هم بشود. استفاده بهینه از هشتگ ها در پست های اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است و برای هر پست هشتگ های محبوب آن پست را قرار دهید. بسیاری از افراد بر این باورند برای هر پست نهایتا هفت هشتگ لازم است.

به کامنت فالوورها در زیر پست ها توجه کنید

پست شما را کاربران می بینند و برای آن زمان صرف می کنند. همچنین ممکن است در زیر پست ها نظراتی بدهند یا سوالاتی بپرسند پس شما نباید به آنها بی توجه باشید. همچنین در صورت عدم پاسخ دهی به آنها ممکن است آنها، شما را فردی بی مسئولیت بدانند و همین سبب ریزش فالوور خواهد شد. پس همیشه نوتیفیکیشن خود را فعال کنید تا بتوانید تمام نظرات کاربران را جواب دهید.

برای پاسخ دهی به آنها حتماً از علامت @ استفاده کنید تا بتوانید به موقع جواب آنها را بدهید. همچنین می توانید از آنها تشکر کنید یا سوالات آنها را در مورد کسب و کار خود پاسخ دهید. وقتی که از این روش به طور مداوم استفاده کنید قطعاً تعامل شما با کاربر بهتر خواهد شد و از ریزش فالوور هم کاسته می ‌شود.

از محتوای دیگران استفاده نکنید

دلیل قانع کننده ای نیست که وقتی از یک تصویری خوشتان آمده است بدون ذکر منبع آن عکس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. یک روش دیگر برای استفاده از محتوای صفحه های دیگر این است! که از آنها بخواهید شما را در پست‌های خود تگ کنند یا می‌توانید برای راحتی کار از هشتگها استفاده کنید. یک سری از اپلیکیشن ها وجود دارد که می توانید به راحتی پست‌های دیگران را repost کنید که در این برنامه ها نام پست مالک اصلی هم می آید.

حدالامکان از تصاویر گوگل استفاده نکنید

اینستاگرام یک محیطی را برای کاربران فراهم می کند! که همه باید محتوای خودشان را منتشر کنند و به اشتراک بگذارند، نه این که از نتایج جستجوی گوگل پستی را در صفحه خود قرار دهند. اگر شما می خواهید که در پست‌ های خود از مطالب انگیزشی استفاده کنید! به راحتی می توانید عکسی از خودتان قرار دهید و روی آن مطلب مورد نظر را بنویسید. به دلیل اینکه محیط اینستاگرام با فیسبوک و گوگل متفاوت است و حتما شما باید در آن از محتوای تولید شده خودتان استفاده کنید و خلاقیت به خرج دهید.

بیش از حد از عکس‌های سلفی استفاده نکنید با وجود این که همه افراد عکس های سلفی را دوست دارند ولی نباید در آن افراط ایجاد شود. اگر شما می‌خواهید عکس از مسافرت و میهمانی های خود به بگذارید هیچ اشکالی ندارد! ولی اگر صاحب یک پیج کسب و کاری هستید بیشتر باید از محصولات و خدمات خود پستی را منتشر کنید.

شما نباید هر کسی را فالو کنید

در فالو کردن افراد حساسیت به خرج دهید و هر صفحه ای را دنبال نکنید. به دلیل اینکه بعضی از افراد فالوورها و فالووینگ های شما را بررسی می‌کنند و حواسشان هم هست که شما چه صفحه ای را فالو کرده اید. پس نباید دستی دستی اعتبار شما زیر سوال برود همچنین درخواست دوستی هر کسی را قبول نکنید. اگر کسی شما را فالو می کند حتماً نباید شما هم او را فالو کنید.

اگر موقعی که حس می کنید پیج مقابل برای شما مفید است یا موضوع کاری شما با او مرتبط است، آن را دنبال کنید. به هیچ عنوان به طور اجبار صفحه‌ای را فالو نکنید که فقط تعداد فالوور های آن بالا رود.

همچنین اگر برای معرفی پیج خود افراد زیادی را فالو کنید و سپس آنها را آنفالو کنید اینستاگرام شما را به عنوان یک اسپم می شناسد. و ممکن است اکانت شما را بلاک کند. پس سعی کنید صفحاتی را دنبال کنید که واقعاً به آن علاقمند هستید و به دنبال برقراری یک رابطه باشید.

همه پست های شما نباید در فیس بوک و توئیتر منتشر شود

منتشر کردن پست ها در سایر شبکه ‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر خلاقانه است ولی افراط در هر چیزی نتیجه عکس خواهد داد. پس شما همه محتوای خود را در شبکه های اجتماعی و سایت ها قرار ندهید. اگر کمی فکر کنید متوجه خواهید شد که وقتی پستی در اینستاگرام شما وجود دارد چه نیازی است که باز هم در سایت و یا فیس بوک شما منتشر شود.

سعی کنید پست هایی که در صفحه شما بیشتر از سایرین لایک خورده است یا بازدید قابل توجهی داشته است را در صفحات دیگر هم منتشر کنید. که قطعاً این پست در همه جا از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود. و حتماً از فالورهای خود بخواهید که برای دیدن این پست در سایر شبکه‌های اجتماعی هم شما را دنبال کنند.

فالوور نخرید

فالوور های فیک نمی توانند پست های شما را لایک کنند و فعالیتی در پیج شما داشته باشند و از طرفی ماهیت یک پیج را زیر سوال می برند! و اعتبار شما را پایین می آورند مخصوصاً اگر ادمین یک پیج فروشگاهی هستید از خرید فالوور پرهیز کنید. هر چقدر فالوور های فیک یک پیج بیشتر باشد اعتبار شما کمتر می ‌شود. پس به جای این کار سعی کنید محتوای با کیفیتی تولید کنید تا کاربران جذب پیج شما شوند.

میتوانید به جای خرید فالوور از ربات اینستاگرام یا تبلیغات در اینستاگرام برای پیج خود استفاده کرده تا بازدید کننده های پیج خود را به صورت هدفمند بالا برده تا در ادامه سبب افزایش فالوور در پیج تان شده باشد.

پست های خود را به‌ طور یک‌ جا منتشر نکنید:

افرادی که به تازگی برای خود در اینستاگرام اکانت ساختند معمولاً به یکباره تعداد زیادی پست منتشر می کنند! که این موضوع اصلا برای فالوور ها خوشایند نیست و سبب خسته شدن آنها می شود و بعد از مدتی دیگر به محتوای شما توجهی نمی کنند. سعی کنید هر هفته حداقل ۳ پست از صفحه خود منتشر کنید و از پستهای تکراری هم پرهیز کنید.

اهمیت تصور کاربر در شروع کار برندینگ

به طور کلی هر کسب و کاری که شروع به برندینگ می‌ کند در ذهن کاربر یک تصوری را به وجود می‌آورد. و اگر محتوا غلط باشد! دید کاربر نسبت به برند عوض می شود که همین مسئله با ناراحتی کاربر مواجه خواهد شد و در نهایت بسیاری از کاربران صفحه را آنفالو خواهند کرد. پس برای این که مشکل این چنینی برای شما به وجود نیاید! حتماً هدف خود را بشناسید و با ابزار آنالیز اینستاگرام همه موارد را ارزیابی کنید و ببینید که راهی که پیش گرفته اید درست است یا خیر! اگر شما هدفی به جز فروش و تبلیغات در اینستاگرام ندارید باید حتماً محتوای ارزشمندی تولید کنید تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند.

نتیجه گیری

ریزش فالوور یکی از مشکلاتی است که بسیاری از برندها با آن روبرو هستند. در این مقاله هم بسیاری از علت های آن بیان شد. و شما هم با رعایت نکات گفته شده در این مقاله می توانید از به وجود آمدن این مشکل پیشگیری کنید.

دیدگاه بگذارید

avatar
  عضویت  
اطلاع از