علت ریزش فالوور های اینستاگرام در بروز رسانی جدید سال (2020)

گاهی اوقات وقتی که کاربران پیج شما را آنفالو می کنند، به اصطلاح می گویند پیج با ریزش فالوور در اینستاگرام رو به رو شده است. ولی در مدیریت کردن صفحات شبکه‌های اجتماعی هیچ اتفاقی بی دلیل نیست. ریزش فالوور اینستاگرام یکی از مشکلات رایجی است که هر بیزینسی ممکن است با آن دست و پنجه نرم کند. یک سری از اشتباهاتی که بسیاری از افراد در مدیریت پیج های کسب و کاری خود می کنند، آن است که مکرراً به حالت تبلیغاتی محتوا تولید می کنند. منظور از محتوای تبلیغاتی! آن است که بیزینس ها و برند ها فقط به تبلیغ محصولات و خدمات خود می‌پردازند که ممکن است بسیاری از این پست ها برای کاربران بی ارزش باشد. در حالی که قصد کاربران از دنبال کردن یک پیج در اینستاگرام، استفاده از محتوای مفید و با کیفیت آن پیج است.

چرا فالوورهای اینستاگرام حذف میشوند ؟

بر اساس تحقیقاتی که انجام شده است و البته سوالاتی که فالورها به آن جواب داده اند! مشخص شده که کاربران همیشه به خاطر یک ویژگی صفحه شما را فالو می کنند ولی این بدان معنی نیست که آنها برای همیشه فالوور شما باقی خواهند ماند. در حقیقت چیزی که کاربر از صفحه شما می‌خواهد یک محتوای با کیفیت است. اگر صفحه شما موفق به تولید محتوای با کیفیت نشود، کاربر شما را آنفالو می کند. یکی از دلایل اصلی ریزش فالوور در صفحات کسب و کارها این است که برندها معمولاً به دنبال تولید محتوای تبلیغاتی هستند. و از این طریق می ‌خواهند که فروش بیشتری داشته باشند. البته این طرز فکر کاملاً اشتباه است و سبب ریزش فالوورهای پیج می شود.ما در این قسمت از مقاله به بررسی ریزش فالوور اینستاگرام و دلایل آن خواهیم پرداخت.

1. پست های خود را به‌ طور یک‌ جا منتشر نکنید

پست های خود را به‌ طور یک‌ جا منتشر نکنید ( ریزش فالوور در اینستاگرام )

برای جلوگیری از ریزش فالوور ها باید پست های خود را یکجا منتشر نکنید. افرادی که به تازگی برای خود در اینستاگرام اکانت ساختند معمولاً به یکباره تعداد زیادی پست منتشر می کنند! که این موضوع اصلا برای فالوور ها خوشایند نیست و سبب خسته شدن آنها می شود و بعد از مدتی دیگر به محتوای شما توجهی نمی کنند. سعی کنید هر هفته حداقل ۳ پست از صفحه خود منتشر کنید و از پستهای تکراری هم پرهیز کنید. همچنین فاصله ی پست گذاشتن خود را زیاد نکنید زیرا این کار نیز باعث ریزش فالوورهای شما میشود. دلیل این مشکل این هست که فالوور های شما فکر میکنند شما فعالیت خود را قطع کرده اید و پیج شما را انفالوو میکنند.

مقاله ی پیشنهادی: پست گذاشتن در اینستاگرام

2. به هیچ عنوان کیفیت را فدای کمیت نکنید

 کیفیت را فدای کمیت نکنید ( ریزش فالوور در اینستاگرام )

موضوع بعدی که خیلی از بیزینس ها و کسب و کارها به آن توجهی نمی کنند محتوای با کیفیت است. به دلیل اینکه بسیاری از صفحات فقط کمیت برایشان مهم است. که فالورها مدام پست های جدیدی از آنها ببینند در حالی که چیزی که برای کاربران اهمیت بیشتری دارد، کیفیت پست ها است. و اگر شما ادمین، صفحه کسب و کاری هستید، بدانید که فقط با داشتن پست های با کیفیت، هم فالوور های قبلی شما حفظ خواهند شد. نیز به جذب فالوور های بیشتر کمک خواهید کرد.

پس اگر خواهان حفظ فالوورها هستید و تمایلی به ریزش فالوور در اینستاگرام ندارید، حتماً در مرحله اول کیفیت را مد نظر قرار دهید و سپس سراغ کمیت بروید. البته این بدان معنی نیست که فاصله منتشر کردن پست ها زیاد باشد بلکه شما باید با فاصله زمانی کوتاه پست‌ های خود را در صفحه تان قرار دهید. بسیاری از افراد بر این باورند که بهترین حالت این است! که شما هفته ای سه بار پست با کیفیت و ارزشمند در صفحه خود منتشر کنید تا کاربران بیشتری به سمت صفحه شما جذب شوند.

3.مرتبط نبودن پست های شما با پیج

مرتبط نبودن پست های شما با پیج

سومین موردی که کاربران به آن تمایل نشان نمی‌ دهند این است که شما در صفحه یک برند پست های غیر مرتبط منتشر کنید. به عنوان مثال در یک صفحه‌ای که مربوط به آشپزی است، پست های پزشکی و مقالات مختلف قرار دهید. که این پست ها ربطی به محتوای پیج ندارد. پس بیشترین موردی که سبب آزار کاربران می شود منتشر کردن پست های غیر مرتبط با کسب و کار مورد نظر است. زیرا کاربران اول از همه به خاطره محتویات موجود در صفحه ، شما را دنبال میکنند و اگر محتویات غیر هدف کاربر یا همان فالوور شما باشد باعث میشود فالوور خسته شده و شما را انفالو کند. البته شاید تعامل خوبی هم در کوتاه مدت به وجود آورد ولی در نهایت فروش شما را بیشتر نخواهد کرد.

مقاله ی پیشنهادی: 24 ایده ی خلاقانه برای انتشار پست اینستاگرام

4. پست هایی که سبب آزار کابران می شود

پست هایی که سبب آزار کابران می شود
( ریزش فالوور در اینستاگرام )

یکی از شرکت های معتبر اروپایی از کاربران سوال هایی راجع به اینکه چه پست هایی آنها را آزار می دهد و چه پست هایی را دوست دارند، پرسیده است. که طبق این نظرسنجی پست های تبلیغاتی یکی از مواردی است که کاربران اصلاً علاقه‌ای به آن ندارند. صفحه هایی که محتوای تبلیغاتی دارند در بین کاربران از محبوبیت بالایی برخوردار نیستند که این موضوع را بیش از نیمی از فالوور ها تایید کرده‌اند.

مقاله پیشنهادی: اموزش کامل حذف و ویرایش پست اینستاگرام

به عنوان مثال شرکت آدیداس که پوشاک ورزشی تولید می کند را در نظر بگیرید. معمولاً در صفحه خود پست هایی را منتشر می‌ کند که ورزشکاران مختلف از پوشاک این برند استفاده کرده اند. وقتی که یک فالوور عادی وارد این صفحه می شود، به پست هایش نگاهی می اندازد به راحتی می فهمد که این برند چه چیزی را تولید می کند.

5. برای همه پست های خود یک عنوان بگذارید

برای همه پست های خود یک عنوان بگذارید

وقتی که شما برای پست‌های خود عنوان قرار ندهید پست شما برای کاربران جذابیتی نخواهد داشت. یکی از دلایل مهمی که که سبب زیبا و جذاب تر شدن پست های اینستاگرامی می‌شود داستان ها و توضیحات پست ها هستند. اگر تصویری که شما آن را پست کرده‌اید، زیبا و با کیفیت باشد، ولی برای آن عنوانی در نظر گرفته نشود از ارزش محتوا کاسته می شود. در صورتی که شما برای پست ‌های خود عناوین زیبا بگذارید تعامل مخاطب با صفحه شما بیشتر می شود. و به شما این اجازه را می دهد که رابطه بهتری با مخاطبان خود برقرار کنید. شما باید برای هر تصویری که منتشر می کنید، باید برای کاربران توضیح دهید یا یک جمله ای را در رابطه با آن بنویسید یا از مخاطبان سوالی بپرسید.

6. از هشتگ ها بیش از حد استفاده نکنید

از هشتگ ها بیش از حد استفاده نکنید

یکی دیگر از علائمی که سبب جذب و کاهش فالوور در صفحات اینستاگرامی می‌شود، هشتگ است. که نحوه استفاده از آن را باید یاد بگیرید. یکسری از افراد بر این باورند که برای همه پست های خود از هشتگ های ترند شده استفاده کنند تا پست های آنها در صفحه جستجو بالا قرار گیرد. ولی اصلاً اینطور نیست به دلیل اینکه اگر شما برای پست‌های خود هشتگ های دروغین بگذارید، اینستاگرام به راحتی آن را شناسایی خواهد کرد. و ممکن است پست را به طور کامل حذف کند و اعتماد کاربران هم نسبت به شما کم می شود. به دلیل اینکه وقتی کسی هشتگی را جستجو می کند به دنبال مطلبی در رابطه با موضوع مورد نظر است پس علاقه‌ای به دیدن پستی با هشتگ اشتباه ندارد.

مقاله پیسنهادی: هشتگ اینستاگرام و کاربرد ان

در حقیقت استفاده از هشتگ های نادرست سبب افزایش فالوور های شما نخواهد شد و ممکن است حتی سبب ریزش فالوور هم بشود. استفاده بهینه از هشتگ ها در پست های اینستاگرام بسیار حائز اهمیت است و برای هر پست هشتگ های محبوب آن پست را قرار دهید. بسیاری از افراد بر این باورند برای هر پست نهایتا هفت هشتگ لازم است.

7. به کامنت فالوورها در زیر پست ها توجه کنید

به کامنت فالوورها در زیر پست ها توجه کنید

پست شما را کاربران می بینند و برای آن زمان صرف می کنند. همچنین ممکن است در زیر پست ها نظراتی بدهند یا سوالاتی بپرسند پس شما نباید به آنها بی توجه باشید. همچنین در صورت عدم پاسخ دهی به آنها، ممکن است آنها، شما را فردی بی مسئولیت بدانند و همین سبب ریزش فالوور خواهد شد. پس همیشه نوتیفیکیشن خود را فعال کنید تا بتوانید تمام نظرات کاربران را جواب دهید.

مقاله پیشنهادی: فیلتر کردن کامنت ها

برای پاسخ دهی به آنها حتماً از علامت @ استفاده کنید تا بتوانید به موقع جواب آنها را بدهید. همچنین می توانید از آنها تشکر کنید یا سوالات آنها را در مورد کسب و کار خود پاسخ دهید. وقتی که از این روش به طور مداوم استفاده کنید قطعاً تعامل شما با کاربر بهتر خواهد شد و از ریزش فالوور هم کاسته می ‌شود.

8. از محتوای دیگران استفاده نکنید

از محتوای دیگران استفاده نکنید

دلیل قانع کننده ای نیست که وقتی از یک تصویری خوشتان آمده است بدون ذکر منبع آن عکس را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. یک روش دیگر برای استفاده از محتوای صفحه های دیگر این است! که از آنها بخواهید شما را در پست‌های خود تگ کنند یا می‌توانید برای راحتی کار از هشتگها استفاده کنید. یک سری از اپلیکیشن ها وجود دارد که می توانید به راحتی پست‌های دیگران را repost کنید که در این برنامه ها نام پست مالک اصلی هم می آید.

مقاله پیشنهادی: الگوریتم اینستاگرام

این مورد یکی از الگوریتم های اینستاگرام هست. اینستاگرام برای بهبود سازی اپلیکیشن خود قوانینی قرار داده است.با استفاده از رعایت الگوریتم اینستاگرام ما با سرعت میتوانیم در ایکس پلور قرار بگیریم برای اطلاع بیشتر در مورد الگوریتیم میتوانید از مقاله بالا استفاده کنید.

9. حدالامکان از تصاویر گوگل استفاده نکنید

از تصاویر گوگل استفاده نکنید

اینستاگرام یک محیطی را برای کاربران فراهم می کند! که همه باید محتوای خودشان را منتشر کنند و به اشتراک بگذارند، نه این که از نتایج جستجوی گوگل پستی را در صفحه خود قرار دهند. اگر شما می خواهید که در پست‌ های خود از مطالب انگیزشی استفاده کنید! به راحتی می توانید عکسی از خودتان قرار دهید و روی آن مطلب مورد نظر را بنویسید. به دلیل اینکه محیط اینستاگرام با فیسبوک و گوگل متفاوت است و حتما شما باید در آن از محتوای تولید شده خودتان استفاده کنید و خلاقیت به خرج دهید. همچنین کیفت تصویر خود را بالا ببرید تا بیننده از ان لدت ببرد. برای بیشتر کردن کیفت و سایز تصویر اینستاگرام خود میتوانید از مقاله زیر استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: بهینه سازی سایز تصویر اینستاگرام

بیش از حد از عکس‌های سلفی استفاده نکنید با وجود این که همه افراد عکس های سلفی را دوست دارند ولی نباید در آن افراط ایجاد شود. اگر شما می‌خواهید عکس از مسافرت و میهمانی های خود به بگذارید هیچ اشکالی ندارد! ولی اگر صاحب یک پیج کسب و کاری هستید بیشتر باید از محصولات و خدمات خود پستی را منتشر کنید.

10. فالوور فیک نخرید

فالوور فیک نخرید

فالوور های فیک نمی توانند پست های شما را لایک کنند و فعالیتی در پیج شما داشته باشند که باعث ریزش فالوور میشود. از طرفی ماهیت یک پیج را زیر سوال می برند! و اعتبار شما را پایین می آورند مخصوصاً اگر ادمین یک پیج فروشگاهی هستید از خرید فالوور پرهیز کنید. هر چقدر فالوور های فیک یک پیج بیشتر باشد اعتبار شما کمتر می ‌شود.

مقاله پیشنهادی : خرید ربات اینستاگرام برای افزایش فالوور واقعی

پس به جای این کار سعی کنید محتوای با کیفیتی تولید کنید تا کاربران جذب پیج شما شوند.میتوانید به جای خرید فالوور از ربات اینستاگرام یا تبلیغات اینستاگرام برای پیج خود استفاده کرده تا بازدید کننده های پیج خود را به صورت هدفمند بالا برده تا در ادامه سبب افزایش فالوور در پیج تان شده باشد.

نتیجه گیری

همان طور که در مقاله بالا بیان شد، بدون دیل پیج ما فالوور از دست نمی دهد. برای از دست ندادن فالوور باید دلیل ان را ریشه یابی کنیم و ان مشکل را حل بکنیم. دلایل از دست دادن فالوور ها را نیز بیان کردیم .برای ریشه یابی ریزش فالوور مراحل بالا را که گفتیم را روی پیج خود چک کرده و ان ها را حل کنید.

اگر در این مراحل به مشکل برخورد کردید میتوانید با پشتیبانی ما تماس بگیرید.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments