افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی در سال 2020

افزایش ترافیک سایت با شبکه های اجتماعی

افزایش ترافیک سایت برای گسترش کسب و کارها بسیار مهم است. هر کسب و کار آنلاین نیازمند به اینستاگرام و فعالیت مستمر در آن است. بسیاری از افراد هستند که اینستاگرام را دست کم می گیرند و استفاده از این ابزار رایگان بازاریابی را بیهوده می پندارند. ولی باید بدانید فعالیت در اینستاگرام اصول و قوانینی دارد که هر شخص باید از آنها آگاهی کامل داشته باشد تا بتواند در اینستاگرام موفق عمل کند و چه بسا بتواند از این روش هم کاربرانی را به سایت خود جذب کند.این اولین خواسته و دغدغه هر صاحب کسب و کار آنلاینی است که بتواند با شیوه‌های گوناگون، بازدید وب‌ سایت خود را افزایش دهد و در نهایت باعث افزایش رتبه سایت خود شود.

ما ابتدا به سراغ مبحث افزایش ترافیک سایت و افزایش رتبه سایت رفته و همه جوانب مربوط به این موارد را بررسی می‌کنیم. سپس به شما نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت را بیان می کنیم. پیش از آن مقداری ترافیک سایت را افزایش می دهیم تا ذهن شما آماده ی پذیرش این مطلب باشد. کسب بازدید (ترافیک) وب‌سایت به چه معناست؟

ترافیک سایت چیست؟

ترافیک سایت چیست؟ این سوالی است که شاید یافتن جواب آن برای شما و خیلی از کاربران مهم باشد. ترافیک سایت معنایی همانند ترافیک ماشین ها دارد. زمانی که گفته می شود در جاده ترافیک بالاست بدین معناست که جاده بسیار شلوغ است. شاید این معنا برای جاده ها مطلوب نباشد ، در اقع شما زمانی که می بینید که جاده ها شلوغ هستند اما دوست نداشته باشد که در آنها رفت و آمد کنید، با این حال ترافیک بالا برای سایت خیلی مهم و ضروری است.

ترافیک سایت یعنی میزان ورودی کاربران به سایت. زمانی که بیان می کنیم که ترافیک سایت افزیش یافته است در واقع یعنی تعداد کاربرانی که در یک بازه ی زمانی وارد سایت شده اند افزایش پیدا کرده است. حتی معنای عکس این هم وجود دارد؛ به عنوان مثال کاهش ترافیک سایت یعنی تعداد کاربرانی که وارد سایت می شوند کاهش پیدا کرده است. روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. یکی از مهم ترین روش های افزایش ترافیک سایت، استفاده از شبکه های اجتماعی است که ر ادامهی ماله به توضیح مفصل ان میپردازیم.

انواع ترافیک سایت

این که ترافیک وب سایت شما از چند نفر در روز به چند صد نفر در روز افرایش پیدا کند، شاید فوق العاده برای شما هیجان انگیز باشد. در نگاه اول همان چیزی باشد که شما برای وب سایتتان به دنبال آن بودید، اما اگر بازدید کنندگان شما به دنبال چیزی غیر از آنچه که شما ارائه می دهید باشند، مسلما شما ترافیک وبسایت خود را از دست دهید.

برای مثال استفاده از سایت های مانند پی سی رنک، سایت های کلیکی که بازدید کننده در ازای کلیک خود مقداری پول کسب می کند و … جهت افزایش بازدید و رنک سایت خود استفاده کنید. اما به نظر میرسد این کارها جز از دست دادن ترافیک سایت چیز دیگری ندارد حتی از نظر رنک سایت. من پیشنهاد می کنم که خیلی از این راه حل استفاده نکنید. در ادامه توضیح کاملی در مورد انواع ترافیک سایت بیان می کنم تا بتوانید که از بهترین حالت آن بهره بگیرید.

منظور از ترافیک هدفمند چیست؟

ترافیک هدفمند وب سایت مانند “فتح قله” برای صاحبان وب سایت می باشد. به طور قطع به یقین برای مدیرانی که می خواهند نتیجه ی خوبی از فروش محصولات و یا خدمات در وب سایت خود داشته باشند. این موضوع یک مفهوم کاملاً ساده دارد؛ شما برای وب سایت خود ترافیک می خواهید. در غیر این صورت وب سایت شما در تاریکی فضای مجازی بدون بازدید کننده باقی خواهد ماند. باور داشته باشید یا نه، کاربران وقتی وارد وب سایت می شوند اگر نشانه ای از اطلاعاتی که به دنبال آن هستند نباشد در کمترین زمان ممکن وب سایت را ترک می کنند.

مقاله پیشنهادی: افزایش ترافیک هدفمند با تبلیغات در اینستاگرام

البته یک استثنا وجود دارد که آن هم طراحی قالب وب سایت می باشد که اگر عالی باشد و کوچکترین اطلاعات هم برای بازدید کننده نداشته باشد باعث ماندن بازدید کننده در وب سایت می شود. پس شیوه ی ارائه و مکان قرار گیری مطالب در وبسایت مهم است. به همین دلیل است که بسیاری از وب سایت های موفق به باکس های قالب که در فوتر و یا سایدبار قرار می گیرند اهمیت میدهند. با این کار به معرفی بهتر سایت و یا معرفی بهتر خدمات به بازدید کننده کمک می کنند و این کار باعث هدفمند شدن ترافیک میشود.

منظور از ترافیک بی هدف چیست؟

ترافیک بی هدف ترافیکی است که تنها کاربران را وارد سایت شما می کند اما آنها را به مشتری سایت شما تبدیل نمی کند. بگذارید بیشنر این مسئله را توشیح بدهم که بهتر بتوانید از آن بهره بگیرید. فرض کنید که دارای یک فروشگاه لوازم خانگی هستید. روزانه بیش از 200 نفر وارد فروشگاه شما می شوند اما تنها 10 نفر آنها خرید می کنند. 190 نفر گفته شده در واقع ترافیک بی هدفی هستند که به فروشگاه شما آمده اند. البته این بدین معنا نیست که آمدن آنها اصلا سودی برای ما ندارد. شاید در آینده آنها به ترافیک هدفمند شما تبدیل بشوند. اما در حال حاضر آنها ترافیک بی هدف هستند و تنها 10 نفر ترافیک هدفمند شده اند.

تفاوت ترافیک هدفمند و بی هدف

یک تفاوت فاحش بین ترافیک وب سایت به صورت هدفمند و ترافیک بی هدف وجود دارد و کلید موفقیت وب سایت شما و همچنین داشتن فروش بالای محصولات و خدمات، در گروی درک و فهم رابطه بین هر دو نوع ترافیک وب سایت و چگونگی تاثیر آن بر سود فروش محصولات و خدمات شما می باشد.
پی بردن به این موضوع برای داشتن دستاورد بهتر از تلاش های شما، بسیار مهم و حائز اهمیت می باشد. ترافیک هدفمند به عنوان یک زیر شاخه از ترافیک وب سایت نیست، چرا که آنها دو موجودیت جداگانه هستند. اگر شما برای بازاریابی اینترنتی وب سایت خود برنامه ریزی کرده اید و به نوع ترافیک اهمیت نمی دهید، شما خود را از ابتدا برای شکست آماده می کنید.

نقش شبکه های اجتماعی در افزایش ترافیک سایت

این روزها تقریباً تمام کاربران اینترنتی به نوبه خود با شبکه‌های اجتماعی سر و کار دارند. فیسبوک، توییتر، لینکداین و اینستاگرام از محبوب‌ترین و پرطرفدار‌ترین شبکه‌ها به شمار می‌روند. اگرچه به خاطر مسائل مربوط به اینترنت ایران، دسترسی به فیسبوک و توئیتر کمی سخت است و همچنین این شبکه‌ها مخاطب کمتری نسبت به اینستاگرام در ایران دارند، اما به هرحال نباید از قید فواید فراوانی که آن‌ها ارائه کرده اند ساده بگذریم. در ادامه در مقاله زیر، تمامی شبکه های اجتماعی که در ایران کاربرد دارند، را آورده ایم که می توانید از آنها نیز استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی: انواع شبکه های اجتماعی (معتبرترین آنها در ایران)

با این تفاسیر همچنان این شبکه‌ها در ایران طرفداران بی‌شماری دارند. توییتر به عنوان یکی از این شبکه‌های اجتماعی موفق، امکانات خوبی برای کسب وکار‌ها فراهم کرده است تا هر کسب‌ وکاری بتواند از طریق توییتر بازدهی سایت خود را بیشتر کند.

نقش توییتر در ترافیک سایت

توئیتر یکی از مهم ترین و در عین حال پرحاشیه ترین شبکه های اجتماعی می باشد که می توانید از آن برای افزایش ترافیک سایت بهره بگیرید. یکی از بهترین قابلیت های توییتر این است که شما می توانید لینک های زیادی قرار دهید و به همین دلیل میتوانید کاربران شبکه های اجتماعی خود را به سایت هدایت کنید. نتایج نشان می‌دهند که توییت‌هایی منتشر شده حاوی لینک در توییتر بسیار زیاد است. آمار و ارقام تعداد کلیک‌های کاربران نیز قابل توجه است. بنابراین اگر بتوانید محتوای جذابی برای توییت کردن و ریتوییت شدن بنویسید و هشتگ‌های برند خود را در این شبکه معرفی کنید، شانس خیلی زیادی برای دیده شدن پیدا می‌کنید.

نقش فیسبوک در ترافیک سایت

از سوی دیگر، فیسبوک به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های اجتماعی و پرمخاطب‌ترین شبکه اجتماعی حال حاضر در کل دنیا، جایگاهی مناسب برای هرکسب وکار کوچک و بزرگی است تا به کمک آن بتوانند خود را به دنیا معرفی کنند. هرچند شرایط فعلی دسترسی به فیسبوک در ایران تعریف چندانی ندارد اما همچنان کاربران بسیار زیادی از ایران در آن فعالیت می‌کنند.
فیسبوک راهی بسیار عالی برای ارائه توضیحات خلاصه و اطلاعات مختصر از محصولات، سرویس‌ها و یا هرچیز دیگری است که شما بخواهید به دیگران عرضه کنید. خوشبختانه امکان قرار دادن لینک در این شبکه اجتماعی وجود دارد و شما می‌توانید لینک وب‌سایت خود را در پست‌های آن قرار داده و بازدید زیادی از طریق آن برای سایت خود کسب کنید.

نقش لینکدین در ترافیک سایت

لینکدین نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار این روزها به حساب می‌آید. تفاوت اصلی لینکداین با دیگر شبکه‌های اجتماعی مخاطبین و کاربران آن است. معمولاً بیش از 90% مخاطبین این شبکه از افراد حرفه ای و دارای تخصص هستند. این شبکه به همین خاطر به یکی از بهترین مکان‌ها برای معرفی مشاغل و تخصص‌ها است.
برندهای تجاری معتبری در این شبکه فعالیت داشته و موضوعات مربوط به جذب نیروی انسانی متخصص خود را با کمک لینکداین اجرا می‌کنند. در مجموع می‌توان گفت که این شبکه می‌تواند جایگاهی مناسب برای معرفی کسب‌ وکار شما به مخاطبین حرفه ای باشد. بنابراین استفاده از آن به منظور جذب بازدید کاربران خاص به شدت توصیه میگردد.

نقش اینستاگرام در ترافیک سایت

اما باید در ایران اینستاگرام را برترین شبکه اجتماعی حال حاضر بدانیم و روی آن حساب ویژه ای باز کنیم. البته عدم امکان قرار دادن لینک در پست‌های اینستاگرام کار را کمی دشوار کرده است. ولی از طرف دیگر، قابلیت قرار دادن لینک در استوری‌ها فراهم شده است تا کاربران با کشیدن صفحه به سمت بالا در استوری‌ها، بتوانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. قابل ذکر است که چنین ویژگی فقط برای صفحات تجاری در اینستاگرام فعال می‌باشند و صفحات شخصی این ویژگی را دارا نیستند.
شما می‌توانید با معرفی مطالب، محصول یا سرویس‌های خود به کاربران از طریق این کانال‌های ارتباطی و هدایت کاربران به بازدید از صفحات سایت شما، به مقدار قابل توجهی بازدید طبیعی و مناسب دریافت کنید. فراموش نکنید که در قسمت بیوگرافی این شبکه‌های اجتماعی، حتماً لینک وب‌سایت خود را قرار دهید.

نتیجه گیری

ما در این مقاله به تحلیل افزایش ترافیک سایت از طریق اینستاگرام و کاربرد سئو اینستاگرام پرداختیم و روش های مختلف آن را برای شما بازگو کردیم تا با استفاده از موارد گفته شده بتوانید به راحتی هم ترافیک سایت و هم کیفیت صفحه خود را بالا ببرید. البته به خاطر داشته باشید که در بازایابی اینترنتی، تبلیغات مناسب شرط اول موفقیت است.

نظرات کاربران

0 نظر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

آموزش جامع گذاشتن پست در اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

آموزش جامع گذاشتن پست در اینستاگرام با گوشی و کامپیوتر

می‌توان گفت انتشار پست، اصلی‌ترین فعالیت هر فردی در اینستاگرام است. اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، باید قبل از هرچیزی نحوه‌ی گذاشتن پست را یاد بگیرید. با این که انتشار پست فرآیند ساده‌ای است، اما ممکن است برای کاربرانی که به تازگی عضو اینستاگرام...

ادامه مطلب
جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛  مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

جامع ترین روش های تشخیص فالوور فیک؛ مچ غیرفعال‌ها را بگیرید!

اگر شما هم در بین فالوورهایتان در اینستاگرام با پیج هایی مواجه شده اید که نه نام مشخصی دارند، نه عکس پروفایلشان مشخص است و نه محتوای خاصی منتشر کرده اند، احتمالا با یک پیج فیک طرف هستید! بر اساس آخرین آمارها، تقریبا یکی از هر 20 اکانت موجود در اینستاگرام، فیک است. اما...

ادامه مطلب
فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست و چرا می‌تواند تله ای برای کسب و کار شما باشد؟ (2020)

فالوور فیک چیست؟ به طور خلاصه ، می‌توان گفت به حساب های کاربری که به صورت غیرواقعی در اینستاگرام وجود دارند و فاقد هویت هستند، فالوور فیک گفته می‌شود. همان طور که می دانید، برای حضور در اینستاگرام، اول باید برای خودتان حساب کاربری باز کنید. برای این کار لازم است نام...

ادامه مطلب