6 ترفند برای افزایش ترافیک سایت با اینستاگرام

مریم عباس زاده
تاریخ انتشار : 2020-08-15
افزایش ترافیک سایت

امروزه، احتمالا اکثر افراد از تاثیر شبکه‌های مجازی در کسب و کارها آگاه هستند. شبکه‌های مجازی مخصوصا اینستاگرام که در ایران به عنوان یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها شناخته می‌شود، نقش پررنگی در افزایش ترافیک سایت ایفا می‌کند.

احتمالا شما برای کسب و کار خود یک وب‌سایت ایجاد کرده اید که به سراغ این مقاله آمده‌اید. حال سوال اینجاست که چطور می‌توانید مخاطینتان را جذب وب‌سایت خود کرده و در واقع ترافیک سایتتان را افزایش دهید؟

اگر می‌خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید، اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها برای این خواست شما می‌باشد. در این مقاله ما مزایای استفاده از اینستاگرام و راه‌های افزایش ترافیک سایت از طریق آن را بیان کرده‌ایم.

منظور از ترافیک وب‌سایت

همانطور که به نظر می‌آید، هرچه تعداد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت در یک بازه‌ی زمانی بیش‌تر باشد، به منزله‌ی ترافیک بالای آن وب‌سایت می‌باشد.

برای درک بهتر این موضوع، یک فروشگاه فیزیکی را در نظر بگیرید که در روزهای آخر هفته، مشتری‌های زیادی به این فروشگاه مراجعه می‌کنند. درحالی‌ که، در اواسط هفته این فروشگاه به شدت خلوت می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که ترافیک این فروشگاه در اواخر هفته بیش‌تر است. در حالی که در اواسط هفته ترافیک آن به‌شدت افت می‌کند.

انواع ترافیک

درست است که هرچه ترافیک یک سایت بالا باشد، احتمال فروش افزایش می‌یابد؛ اما این احتمال 100% نیست. ممکن است افراد ایجاد کننده‌ی این ترافیک صرفا بازدید کننده باشند. دقیقا مثل افرادی که وارد یک فروشگاه می‌شوند اما هیچ محصولی خریداری نمی‌کنند.

با توجه به اظهارات فوق ترافیک حاصل از بازدید مردم از وبسایت به دو گروه زیر دسته‌بندی می‌شود:

  • ترافیک هدفمند: این مفهوم همانطور که از اسمش پیداست، از طریق مخاطبین هدف، ترافیک سایت را افزایش می‌دهد. هدف از افزایش ترافیک سایت نیز افزایش این نوع از ترافیک می‌باشد.
  • ترافیک بی‌هدف: همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، تمام بازدیدکنندگان یک وب‌سایت، مخاطب هدف برای آن به‌شمار نمی‌آیند. این افراد ممکن است به اشتباه وارد سایت شده باشند، یا محتوای سایت برایشان مناسب نباشد و یا از خرید منصرف شده باشند. اما این به معنای آن نیست که این ترافیک اصلا سودی برای وب‌سایت شما نخواهد داشت. بلکه، ممکن است این افراد در آینده تبدیل به مشتری‌های سایت شما شوند.

دلایل استفاده از اینستاگرام برای افزایش ترافیک سایت

با وجود اینکه رسانه‌های اجتماعی دیگری نیز وجود دارند که به کمک آن‌ها نیز می‌توان ترافیک سایت را تا حدودی بالا برد، اما به گرد پای اینستاگرام نمی‌رسند! به خصوص در ایران به دلیل فیلتر بودن اکثر شبکه‌های اجتماعی معروف، اینستاگرام به عنوان تنها گزینه‌ی باقی مانده، یکه تاز این میدان است.

ابزارهای قدرتمند اینستاگرام، این اپلیکیشن را به یک بستر مناسب برای ارتقای کسب و کارها و تبلیغات هدفمند تبدیل کرده است؛ در نتیجه، به‌راحتی می‌توان با استفاده‌ی درست از قابلیت‌های اینستاگرام، کاربران ایسنتاگرام را به وبسایت خود هدایت و جذب کرد.

روش‌های ساده‌ای برای افزایش ترافیک سایت از طریق اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله بر آن شده‌ایم تا شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

واضح است برای اینکه بتوان ترافیک سایت را از طریق اینستاگرام افزایش داد، اهمیت وجود فالوور زیاد بیش از پیش خود را نشان می‌دهد. برای افزایش فالوور در اینستاگرام راه‌های زیادی وجود دارد که خارج از حوزه‌ی تمرکز این مقاله است. برای اطلاعات بیش‌تر می‌توانید مقاله‌ی افزایش فالوور اینستاگرام در سریعترین زمان ممکن را مطالعه کنید.

راه‌های افزایش ترافیک سایت با اینستاگرام

امروزه دیگر تعداد فالوورهای زیاد شما در اینستاگرام به تنهایی برای فروش بیش‌تر کفایت نمی‌کند. تا زمانی که نتوانید حداقل برخی از فالوورها را به وب‌سایت خود هدایت کنید و آن‌ها را تبدیل به مشتریان وب‌سایت خود کنید، نتوانسته‌اید از مزایای اینستاگرام به خوبی استفاده کنید.

در این بخش از مقاله ما چندین روش برای افزایش ترافیک سایت به‌وسیله‌ی ایسنتاگرام ارائه داده‌ایم. با ما همراه باشید تا بتوانید از این مزیت بی‌نظیر اینستاگرام بهره‌مند شوید.

لینک وب‌سایت در بیو

گذاشتن لینک در بیو

اینستاگرام این امکان را به کاربرانش می‌دهد که بتوانند یک لینک فعال در بیو پروفایل خود قرار دهند. بنابراین لازم است از این امکان بهترین استفاده را ببرید و فقط به گذاشتن آدرس وب‌سایتتان در بیو بسنده نکنید.

لینک صفحه‌ای از سایتتان را در بیو قرار دهید که می‌دانید قابلیت جذب مخاطب را دارد و همچنین از استاندارهای موبایل فرندلی بودن تبعیت می‌کند. سپس در یک سطر با یک تیتر جذاب مخاطب را ترغیب کنید تا روی لینک گذاشته شده کلیک کنند.

اگر به‌طور مکرر لینک بیوی خود را تغییر دهید نتیجه‌ی بهتری می‌توانید از این آپشن به‌دست ‌آوردید. موارد زیر را می‌توانید در لینک خود قرار دهید:

  • صفحه‌ی کمپین
  • صفحه‌ی محصولات جدید آپلود شده
  • لندینگ پیج سایت
  • صفحه‌ی محصولات تخفیف خورده
  • صفحه‌ی مربوط به پست آخر پیجتان

همانطور که می‌دانید در پست اینستاگرام امکان قرار دادن لینک وجود ندارد. می‌توانید در کپشن پست خود مخاطب را برای کسب اطلاعات بیش‌تر به لینک در بیو هدایت کنید.

قرار دادن لینک در استوری

گذاشتن لینک در استوری

استوری یکی از ابزارهای پرطرفدار اینستاگرام است. بیش از 70% کاربران اینستاگرام از استوری دیدن می‌کنند. بنابراین، قرار دادن لینک وب‌سایت در استوری و هدایت مخاطبین از این طریق به صفحات دلخواه در سایت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

در ابتدا امکان گذاشتن لینک در استوری فقط برای پیج‌های با بیش از 10Kفالوور امکان‌پذیر بود. اما امروزه، اینستاگرام استیکر لینک را به صورت آزمایشی بدون محدودیت فالوور در اختیار برخی از کاربرانش قرار داده است که اگر اینستاگرام از این قابلیت فیدبک خوبی دریافت کند به زودی این امکان را برای همه‌ی کاربران فعال خواهد کرد.

اما علاوه بر این قابلیت آزمایشی، روش دیگری نیز برای قرار دادن لینک در استوری بدون محدودیت فالوور وجود دارد که از طریق ابزار IGTV این کار را ممکن می‌سازد.

برای اطلاع از نحوه‌ی قرار دادن لینک در استوری، بدون محدودیت فالوور از طریق IGTV به مقاله‌ی: چگونه بدون 10K فالوور در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟ مراجعه کنید.

هایلایت استوری‌های لینک دار

وقتی شما لینکی را در استوری قرار می‌دهید، با توجه به زمان ماندگاری استوری فقط به مدت 24 ساعت قابل استفاده خواهد بود. مگر اینکه شما آن استوری را هایلایت کنید. که در اینصورت این هایلایت‌ها در پروفایل شما قرار می‌گیرند و تا هر زمان که خودتان اقدام به حذف آن نکنید باقی خواهد ماند.

برای افزایش ترافیک سایت خود می‌توانید استوری‌های لینک دار و مهم را در دسته‌های مشخصی هایلایت کنید. کاور و عنوان هایلایت مورد نظر خود را طوری انتخاب کنید که وقتی کاربر وارد پروفایل شما می‌شود، ترغیب به بازکردن آن شود. با این روش مخاطبین قدیمی و جدید پیجتان همواره می‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند.

برخی از کاربران با این تصور که اگر استوری‌های لینک‌ دار بیشتری در یک هایلایت قرار دهند، شانس بازدید کاربران از وبسایت افزایش می‌یابد، تعداد زیادی استوری در هر هایلایت قرار می دهند. این امر نه تنها تأثیر خاصی ندارد، بلکه این‌کار باعث می‌شود کاربر با دیدن حجم زیاد استوری‌های هایلایت از آن خارج شود و احتمال بازدید از وبسایت کاهش یابد. اما راهکار درست چیست؟

تجربه نشان داده بهترین راهکار برای افزایش بازدید از وبسایت با استفاده از هایلایت استوری، قرار دادن تعداد استوری‌های لینک دار کمتر ولی با کیفیت بسیار بیشتر است. مثلا، سعی کنید در استوری‌های لینک‌دار از ترکیب رنگ‌های زنده و گرم، عنوان و محتوای جذاب و کال تو اکشن مناسب استفاده کنید.

قرار دادن لینک در آیجی‌تیوی

امکان قراردادن لینک فعال علاوه بر بیو در قسمت توضیحات آیجی‌تیوی هم وجود دارد. اما برخلاف بیو که در آن لینک در جلوی چشم قرار دارد، تماشاکنندگان ویدئوهای آیجی‌تیوی از وجود این لینک بی خبر هستند و برای دسترسی به آن می‌بایست، بر روی عنوان آیجی‌تیوی کلیک کنند. پس اگر در قسمت توضیحات آیجی‌تیی لینکی قرار می‌دهید، حتما در طول ویدئو و یا عنوان پست به وجود لینک اشاره کنید.

ارسال لینک در دایرکت

ارسال لینک از طریق دایرکت

مخاطبین خود را به دایرکت خود بکشانید. می‌توانید از طریق استوری‌های سوالی و سایر ترفندهای دیگر کاری کنید که مخاطب پیامی در دایرکت برایتان ارسال کند. همچنین، خود شما نیز می‌توانید شروع کننده‌ی این ارتباط باشید و برای خوشامد گویی به مخاطبین جدید خود در دایرکت به ایشان پیام ارسال کنید.

از طریق دایرکت اینستاگرام می‌توانید به نحوی لینک سایت خود را به مخاطبینتان ارسال کنید. احتمال اینکه مخاطب از این روش روی لینک شما کلیک کند بیش‌تر است.

استفاده از اینسایت اینستاگرام

اینستاگرام قابلیتی برای پیج‌های بیزینسی ارائه داده است که به آن‌ها امکان تحلیل و ارزیابی مخاطب و محتوای تولیدی خود را می‌دهد. شاید در نگاه اول این قابلیت تاثیر مستقیمی در افزایش ترافیک سایت نداشته باشد؛ اما توجه داشته باشید که با این ابزار شما می‌توانید محتواهایی که بیش‌ترین بازخورد را دارند شناسایی کنید.

اگر بفهمید مخاطبینتان جذب چه‌نوع محتواهایی می‌شوند، می‌توانید به کمک این محتواها مخاطب را جذب وب‌سایت خود کنید. محتواهایی که بیش‌ترین بازدید را دارند، بهترین گزینه برای لینک‌دهی به سایت می‌باشند.

سوالات متداول

  • چرا تو استوری نمی‌تونم لینک بذارم؟ مکان قرار دادن لینک در حال حاضر برای پیج‌های بالای 10K فالوور فعال است. برای قرار دادن لینک در استوری روش‌ دیگری بدون محدودیت فالوور در این مقاله بیان کرده‌ایم. افزودن تصویر
  • چطور میتونم تو کپشن پست هام لینک بذارم؟ تاسفانه، امکان گذاشتن لینک در کپشن پست وجود ندارد. می‌توانید لینک خود را در بیو گذاشته و در کپشن مخاطب را به سمت آن هدایت کنید. افزودن تصویر
  • چطور میتونم تو بیو چند تا لینک بذارم؟ امکان قرار دادن چند لینک در بیو اینستاگرام به تنهایی توسط خود اپلیکیشن اینستاگرام وجود ندارد. برای این‌کار می‌توانید از ابزار zilink استفاده کنید. افزودن تصویر

جمع‌بندی

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف است که کاربران زیادی از آن استفاده می‌کنند. از این‌ رو، از این اپلیکیشن به عنوان یک ابزار قدرتمند برای افزایش ترافیک سایت استفاده می‌شود.

در این مقاله 6 روش افزایش ترافیک سایت با استفاده از قابلیت‌های اینستاگرام ذکر شده‌است. شما از چه روشی برای افزایش ترافیک سایتتون استفاده می‌کنید؟ سوالات و نظرات خود را می‌توانید در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

سپاس از همراهیتون!

Rate this post

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

آموزش تولید محتوای ورزشی شاهکار! (10روش فوق حرفه‌ای)

آموزش تولید محتوای ورزشی شاهکار! (10روش فوق حرفه‌ای)

امروزه اینستاگرام به چیزی جز یک شبکه‌ای برای سرگرمی تبدیل شده و توانسته است منبع اصلی اخبار و یا مکانی برای کسب اطلاعات برای بیشتر ما شود. اخبار و محتواهای ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند....

ادامه مطلب
ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب