میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه تاثیری دارد؟

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست و چه تاثیری دارد؟

افراد بسیار زیادی در شبکه های اجتماعی مختلف به خصوص اینستاگرام فعالیت می کنند که نسبت به یکسری از کاربران از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. یعنی می توان اینطور گفت که این کاربران فالوور های بیشتری دارند و تعاملی که چنین پیج هایی با فالوور ها برقرار می کنند از افراد عادی بیشتر است. آیا شما تا به حال نام میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ را شنیده‌اید؟

شاید برایتان جالب باشد که اینفلوئنسرها به عنوان افراد تاثیرگذار و مهم در شبکه های اجتماعی فعالیت می کنند و افراد بسیار زیادی هم آنها را را دنبال می کنند. در واقع می توان گفت که اینفلوئنسرها معمولاً در یک حوزه خاصی تخصص دارند. همین موضوع سبب شده تا بتوانند مهارت های خود را در معرض دید مردم بگذارند.

البته توجه کنید که میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ با اینفلوئنسر مارکتینگ کمی متفاوت است. در این مقاله می خواهیم به بررسی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ بپردازیم و به اهمیت آن در حوزه تبلیغات اشاره کنیم.

فهرست

منظور از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

قبل از آشنایی با مفهوم این عبارت شما باید بدانید که میکرو اینفلوئنسر چیست؟ میکرو اینفلوئنسرها همانطور که گفته شد دارای تخصص خاصی هستند که در اینستاگرام بین ۵۰۰ تا ۵ هزار فالوور دارند که دوست، فامیل، خانواده و آشنا جزء فالوور های آنها هستند.

میکرو اینفلوئنسرها ارتباط خوبی با فالوورهای خود برقرار می‌ کنند. به همین دلیل اینگیجمنت صفحه های این افراد بسیار بالاست.

بازاریابان اینترنتی به چنین افرادی میکرو اینفلوئنسر می گویند. میکرو اینفلوئنسرها انواع کسب و کارها را تبلیغ می کنند به دلیل اینکه نرخ تعامل بالایی دارند. هر چند که تعداد کاربرانی که پیج های میکرو اینفلوئنسر ها را دنبال می کنند نسبت به اینفلوئنسرها کمتر است. ولی باز هم تبلیغ کردن در چنین صفحه هایی بازخورد مناسبی خواهد داشت. به دلیل اینکه با کمترین هزینه می توان تعامل مناسبی را از طریق تبلیغ به دست آورد.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ از کجا شروع شد؟

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ از کشورهای پیشرفته شروع شد. در حال حاضر بسیاری از کشورها مانند ایران از این روش برای تبلیغات استفاده می‌کنند و کاربران زیادی هم هستند که یک میکرو اینفلوئنسرند.

شما در هر زمینه‌ای که فعالیت می کنید میکرو اینفلوئنسر های زیادی می توانند شما را در رونق کسب و کارتان کمک کنند. البته باید توجه کنید که یکسری از این صفحات تعامل بیشتری با کاربران برقرار می کنند. پس حتماً قبل از تبلیغ نرخ تعامل صفحات مختلف را بسنجید.

علت اهمیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

علت اهمیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

ممکن است سوالی برای شما پیش آید که میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ چه اهمیتی دارد و مزیت آن نسبت به صفحات اینفلوئنسرها چیست؟!

باید اینطور گفت که میکرو اینفلوئنسر ها معمولاً از تجربه های شخصی خود درباره یک موضوع خاصی صحبت می کنند. به همین دلیل کاربران به آن ها نزدیک ترند. پس اگر میکرو اینفلوئنسرها به طور غیر مستقیم به تبلیغ کردن محصول شما بپردازند قطعاً تعداد مخاطبان شما بیشتر و تعامل فالوور ها با شما افزایش خواهد یافت.

بر اساس تحقیقات انجام شده نسبت به نتایج تبلیغات در صفحات میکرو اینفلوئنسرها، این طور آمده است که بازخورد مخاطبان در این صفحات بسیار بیشتر است. و در آینده تبلیغات گسترده‌ای در این فضا انجام خواهد شد.

از طرف دیگر محتوایی که میکرو اینفلوئنسرها تولید می‌کنند نسبت به صفحات دیگر با کیفیت تر است. به خاطر اینکه از عکس ها و کپشن های صمیمی تری استفاده می کنند. به همین دلیل اعتماد افراد نسبت به این صفحه ها بیشتر می شود.

توجه داشته باشید که میکرو اینفلوئنسرها به طور مستقیم کسب و کار شما را تبلیغ نمی کنند. و همیشه در تلاشند از مزایای محصول شما که خودشان هم استفاده کرده‌اند بگویند. اگر شما صاحب یک پیج بیزینسی هستید تبلیغات خود را به میکرو اینفلوئنسرها بدهید تا کاربران شما به یک مشتری تبدیل شوند. البته بسیاری از بازاریابان بر این باورند که میکرو اینفلوئنسرها در آینده، تبلیغات اینستاگرام را برعهده خواهند گرفت.

افزایش بازدهی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از مواردی که به افزایش بازدهی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کمک می کند این است که شما مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. همانطور که گفته شد میکرو اینفلوئنسر ها در یک زمینه خاصی تخصص دارند. و فالوورها دقیقاً به خاطر همین تخصص جذب چنین پیج هایی می شوند و این افراد را دنبال می‌کنند. پس اگر شما می‌خواهید کسب و کار خود را تبلیغ کنید حتماً باید میکرو اینفلوئنسری را انتخاب کنید که در حوزه بیزینس شما فعالیت می کند.

در نتیجه، این تبلیغ کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. به دلیل اینکه تمام افرادیکه تبلیغ شما را مشاهده می کنند قطعاً به آن حوزه علاقه دارند و محصول شما را خریداری و از خدمات شما استفاده می کنند. البته ممکن است شما هدفی بجز فروش داشته باشید یعنی بخواهید مخاطبان صفحه خود را بالا ببرید. که باز هم در این زمینه میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ کارگشا خواهند بود.

میکرواینفلوئنسر

پس برای اینکه تبلیغ کسب و کار شما یک حالت طبیعی داشته باشد حتماً از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید تا مخاطبان بیشتری جذب بیزینس شما شوند البته محتوای تبلیغ هم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سعی کنید در تبلیغات کمتر از متن ها استفاده کنید و محتوای بصری بسازید تا نظر کاربران جلب شود. برای مثال اگر میخواهید یک هنرمند شما را تبلیغ کند باید حتماً جامعه هدف خود را مشخص کنید. به دلیل اینکه تمام کاربران این پیج به عنوان جامعه هدف شناخته نمی شوند. هرچقدر محتوای شما با کیفیت تر و جذاب تر باشد در زمینه کسب و کار موفق تر خواهید شد و مخاطبان شما هم بیشتر می‌شود.

نکته قابل توجه در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

یک مسئله مهم دیگر بودجه شما است. اگر نمی خواهید که برای تبلیغ هزینه زیادی را صرف کنید حتماً از میکرو اینفلوئنسر ها استفاده کنید. به دلیل اینکه این افراد نسبت به صفحات بزرگ هزینه کمتری را می‌گیرند و بازدهی بالاتری هم نسبت به صفحات بزرگ دارند. و اعتماد کاربران هم به میکرو اینفلوئنسرها بیشتر است. در واقع میکرو اینفلوئنسرها کاربران را برای خرید محصولی قانع نمی کنند بلکه فقط از مزیت‌های محصول و تجربه‌های خود می گویند.

نحوه پیدا کردن میکرو اینفلوئنسر مرتبط با هر کسب و کاری

یکی از ویژگی های میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ این است که دیگر لازم نیست شما به دنبال اینفلوئنسرها باشید. در حقیقت شما به سراغ اینفلوئنسرها نمی روید و خودشان به سمت شما می آیند. اگر محصولی برای فروش دارید یا خدماتی را ارائه می دهید. فقط باید از کاربران خود بخواهید تا عکسی از محصولات و یا خدمات شما در پیج خود بگذارند و صفحه شما را تگ کنند.

به همین راحتی در مدت زمان کوتاهی فالوور های زیادی جذب پیج شما خواهند شد. استفاده از این روش برای رونق کسب و کار بسیار مفید است. اگر شما این روش را به کار ببرید می توانید محتوا های بسیار زیادی که کاربران آن ها را تولید کرده‌اند، جمع آوری کنید. و در بازه های زمانی مختلف منتشر کنید.

برای موفقیت یک کسب و کار حتماً از هشتگ های منحصر به فرد مخصوص با برند خودتان استفاده کنید و از کاربران هم بخواهید تا در صورت منتشر کردن تصاویر کسب و کار شما حتماً از این هشتگ ها استفاده کنند.

مقاله مرتبط: استفاده بهینه از هشتگ اینستاگرام

برای اینکه دسترسی به تمامی تصاویر امکان پذیر باشد اگر شما هشتگ مورد نظر را سرچ کنید همه تصاویر منتشر شده با هشتگ را خواهید دید. و پس از اینکه شما میکرو اینفلوئنسر مرتبط با زمینه ی کاری خودتان را پیدا کردید می توانید با آنها در زمینه میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ صحبت کنید.

میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در برند معروف cucci

برند cucci یکی از بیزینس هایی است که توانسته هشتگ اختصاصی برای برند خود تولید کند. و از این طریق کاربران بسیار زیادی را هم جذب کرده است. این شرکت به همراه فروش محصول خود به خریدار، یک کارتی از برند خود می دهد. و از کاربران می خواهد که عکسی از کارت و محصول این برند را منتشر کنند و در زیر آن هشتگ cucci را قرار دهند.

البته در این روش میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر بسیار زیادی روی این برند گذاشته و هنوز هم اقدامات بسیار جالبی در حال اجرا است. پس اگر می‌خواهید یک میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ موفقی را تجربه کنید که در آن کسب و کار شما به خوبی معروف شود. باید حتماً در هشتگ خود از نام برند استفاده کنید. در این صورت هر کاربری که روی هشتگ شما کلیک کند هم تصاویر مربوط به کسب و کار شما را می بیند. و هم نام برند شما در هشتگ مورد نظر نمایان است.

اهمیت میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای کسب و کارها

به طور کلی برای تمام بیزینس ها کیفیت، بازخورد و میزان بودجه از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع هر کسب و کاری به دنبال کم کردن هزینه‌های خود است. و هر بیزینس اگر بخواهد تبلیغی را انجام دهد باید هزینه های بسیار زیادی را برای تصاویر و فیلم‌های تبلیغاتی پرداخت کند. ولی همه این مشکلات با وجود میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ رفع شده است.

در واقع اگر شما از این روش استفاده کنید دیگر نیازی به این نیست که محتوای تبلیغاتی تولید کنید. بلکه افراد میکرو اینفلوئنسر هم محتوای جذابی را تولید می‌کنند هم سبب تعامل کاربر با کسب و کار شما می شوند.

پس اصلا جای نگرانی نیست و با هزینه هایی که در این قسمت صرفه جویی شده سعی کنید بخش های دیگر کسب و کار خود را رونق ببخشید. البته توجه داشته باشید که محتوای تولیدی توسط میکرو اینفلوئنسرها بسیار مهم است. و سبب اعتماد کاربر نسبت به برند می شود و هم فروش را تا حد قابل توجهی بالا می برد و هم مخاطب را بیشتر می‌کند.

دلیل بی اهمیت شدن کمپین های تبلیغاتی

همچنین با استفاده از این روش سرعت تبلیغات بالا می رود. برای مثال اگر شما می خواهید در ما ۴ تبلیغ از کسب و کار به میکرو اینفلوئنسرها بدهید. دیگر لازم نیست که زمان خاصی را برای تولید محتوای تبلیغاتی صرف کنید. بلکه این کار با وجود میکرو اینفلوئنسرها در عرض چند دقیقه انجام خواهد شد. در نهایت اهمیت کمپین های تبلیغاتی از دید کاربران بسیار کم شده است.

به دلیل اینکه این کمپین ها معمولاً به گفتن ویژگی‌های خوب خدمات و محصولات می‌پردازند. همچنین ممکن است دروغ های زیادی هم راجع به محصولات به مخاطب بگویند. ولی در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ اعتماد کاربر به میکرو اینفلوئنسر زیاد است و همین سبب افزایش بازدهی خواهد شد.

پس حدالامکان تبلیغات خود را به شرکت های تبلیغاتی ندهید. سعی کنید از صفحه های بزرگ و یا افراد میکرو اینفلوئنسر که تعامل بیشتری هم با کاربران دارند استفاده کنید.

در این صورت فروش شما افزایش خواهد یافت. از میکرو اینفلوئنسر ها بخواهید به جای تبلیغ مستقیم، ویژگی های محصول را بازگو کنند. تا فالوور ها به مشتری تبدیل شوند. همچنین اگر محصولی برای فروش ندارید محتوای خود را به کاربران بگویید تا آنها بتوانند صفحه شما را دنبال کنند.

نکات مهم برای انتخاب میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ

در ادامه میخواهیم در مورد موارد مهمی که میتواند در انتخاب میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما کمک شایانی کرده باشد بازگو کنیم.

هدف شما از میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ باید مشخص شود

اولین موردی که شما باید به آن توجه کنید این است که دقیقاً هدف شما پس از انتخاب این روش چیست؟ آیا می خواهید تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید. در صورت مثبت بودن این سوال حتماً میکرو اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که در صفحه‌شان مسابقه برگزار می کنند. یا چالش های متعددی می گذارند. مخصوصاً افرادی که روش تشویق کاربران را بلدند و به شما اجازه می‌دهند که به صورت رایگان از محصولات استفاده کنید یا در این رویدادها شرکت کنید.

مشخص کردن جامعه هدف هم بسیار مهم است

برای انجام این کار شما باید فالوور های میکرو اینفلوئنسرها را ببینید. و آن ها را از لحاظ شخصیتی بسنجید تا متوجه شوید که چقدر با هویت برند شما مرتبط هستند. یک سری موارد هم مانند منطقه جغرافیایی فالوورها، جنسیت کاربران و نوع محتوای تولیدی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

میکرو اینفلوئنسر به عنوان مشتری هم به حساب می‌آید

گاهی اوقات میکرو اینفلوئنسر های بسیار زیادی هستند که از محصولات بیزینس شما استفاده می‌کنند. چنین افرادی ویژگی محصولات شما را می دانند. اگر بیزینس خود را تازه راه اندازی کرده اید حتما از میکرو اینفلوئنسرها برای تبلیغات استفاده کنید. به دلیل اینکه این نوع همکاری سبب پیشرفت کسب و کار شما خواهد شد و فالوورهای واقعی به شما می دهد.

همچنین یک سری از آنها بر سر قیمت چانه می زنند. و گاهی اوقات میکرو اینفلوئنسرها در قبال تبلیغی که انجام می دهند وجه نقدی دریافت نمی کنند. ولی دوست دارند از خدمات و محصولات شما به صورت رایگان استفاده کنند. این روش برای کسب و کارهایی که کمبود بودجه دارند بسیار مفید است.

میزان مشارکت فالوورهای میکرو اینفلوئنسرها در پست ها چقدر است

یکی از مهمترین معیارهایی که از طریق آن می‌توان موفقیت اینفلوئنسر مارکتینگ را سنجید تعامل فالوورها با پست‌ها و استوری‌هایی است که میکرو اینفلوئنسرها آن را به اشتراک می‌گذارند.

پس قبل از هر چیزی باید صفحه میکرو اینفلوئنسرها را چک کنید. تا متوجه شوید که پست های کدام یک از آنان با توجه به فالوور بیشتر لایک شده است یا بیشتر کامنت گرفته است. توصیه ما به شما این است که همیشه به کامنت ها و بازنشر پست ها توجه کنید. به خاطر اینکه یکسری از این افراد لایک فیک می خرند.

مقاله مرتبط: نحوه تحلیل پیج ها برای رقابت در اینستاگرام

پس تعیین کننده نرخ تعامل یک پیج به کامنت ها و اشتراک گذاری پست ها بستگی دارد. لایک کردن معمولاً وقت کمتری را از فالورها می گیرد. ولی مخاطب برای بازنشر محتوا و گذاشتن کامنت باید وقت بیشتری را صرف کند. و کاربران برای پستی کامنت می گذارند که به اندازه کافی مفید واقع شده باشد.

به پست های میکرو اینفلوئنسر ها توجه کنید

یکی از مهمترین مواردی که باید در انتخاب میکرو اینفلوئنسر به آن توجه کرد محتوایی است که تولید می کند و به اشتراک می گذارد. به عنوان مثال برندی که لوازم ورزشی تولید می کند نباید از یک میکرو اینفلوئنسری استفاده کند که اکثر پست های آن مربوط به آشپزی و غذا است. اگر این میکرو اینفلوئنسر بخواهد یک پست مربوط به لوازم آرایشی را منتشر کنند. قطعاً برای جلب مخاطبان نتیجه ای ندارد و در نظر کاربر چنین تبلیغی یک تبلیغ نادرست به حساب می ‌آید. که قطعاً تاثیرات منفی در کسب و کارهای مختلف خواهد گذاشت.

چنانچه این میکرو اینفلوئنسر بخواهد برای یک کافه یا رستورانی تولید محتوا کند و در صفحه خود منتشر کند. قطعاً افراد بسیار زیادی به آن رستوران خواهند رفت و اعتماد کاربر هم به چنین میکرو اینفلوئنسری بیشتر خواهد شد. پس در انتخاب میکرو اینفلوئنسر دقت کنید تا به کسب و کار شما لطمه وارد نشود.

نحوه همکاری میکرو اینفلوئنسرها با رقیبان شما به چه شکل است

وقتی که شما قصد دارید میکرو اینفلوئنسر مربوط به حوزه کسب و کار خودتان را پیدا کنید. حتماً به این مورد توجه کنید و ببینید که کدام یک از آن ها با رقیبان شما همکاری داشته اند.

پلتفرمی که اکثر میکرو اینفلوئنسر ها از آن استفاده می کنند اینستاگرام است. ولی بسیاری از آن ها در شبکه های اجتماعی دیگری هم فعال هستند و تعداد محدودی از آن ها وبلاگ شخصی دارند. حتی بعضی از آن ها هم به رسانه ‌هایی مانند مجلات و روزنامه ها روی می آورند. هر چقدر که میکرو اینفلوئنسر انتخابی شما در شبکه ‌های اجتماعی مختلف فعال باشد. قطعاً برای کسب و کار شما هم بهتر است.

محبوبیت یک میکرو اینفلوئنسر ربطی به بازدهی بیشتر ندارد

در میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از مواردی که همه کسب و کارها به آن توجه می کنند تعداد فالوور است. ولی اصلا به تأثیرگذاری این تعداد فالوور توجهی نمی شود. اگر شما به دنبال یک میکرو اینفلوئنسر هستید باید بدانید داشتن تعداد فالوور بالا سبب پایین آمدن اینگیجمنت یک پیج است. به دلیل اینکه بسیاری از افراد از فالوور های تقلبی و فیک استفاده می‌کنند. که شاید تشخیص آن برای شما سخت باشد.

به طور کلی یک میکرو اینفلوئنسر همیشه نباید یک محتوای بسیار جذاب داشته باشد یا همیشه تعامل کاربران با چنین پیجی بالا باشد.

در واقع گاهی اوقات همین میکرو اینفلوئنسرها هم کم و کاستی هایی دارند. و شما باید فردی را برای تبلیغ کسب و کار خود انتخاب کنید که کاربران بسیار زیادی به آن اعتماد می‌کنند. به دلیل اینکه مصرف کنندگان بسیار زیادی به صحبت های میکرو اینفلوئنسر ها توجه می کنند. به دلیل اینکه آنها معمولاً خودشان را طبیعی نشان می دهند و کمتر دروغ می ‌گویند.

معمولاً میکرو اینفلوئنسر ها به دنبال برندهای معتبر هستند

اکثر افراد می‌خواهند با برندی همکاری کنند که جزء طرفداران آن برند به حساب می آیند. تا بتوانند درآمد خوبی هم از طریق تبلیغ برند مورد نظر کسب کنند.

اگر میکرو اینفلوئنسری یک برندی را تبلیغ می کند باید بتواند در اینستاگرام از بیزینس مورد نظر حمایت کند. البته این کار برای میکرو اینفلوئنسرها راحت تر از صفحه های بزرگ است. به دلیل اینکه آن ها فالوور های کمتری دارند. و همچنین پیام های کمتری هم دریافت خواهند کرد و تاثیرگذاری آن ها روی کاربران هم بیشتر است.

وقتی که بعد از تحقیقات انجام شده میکرو اینفلوئنسر مناسب کسب و کار خود را پیدا کردید. حتماً با آن ها درباره محتوای تولیدی مشارکت کنید و از آن ها راهنمایی بگیرید. تا متوجه شوید که چه محتوایی روی مخاطب اثر می گذارد و بعد از اینکه میکرو اینفلوئنسر پستی را منتشر کرد باید نحوه تعامل مخاطب با پست مورد نظر را بررسی کنید. و ببینید که آیا همکاری با چنین فردی روی کسب و کار شما تاثیر گذاشته است یا خیر!

در حال حاضر بیش از نیمی از افراد میکرو اینفلوئنسر درآمد خود را از طریق تبلیغات کسب و کار ها به دست می آورند. و یکسری از آنها می خواهند که کسب و کار مخصوص خودشان را داشته باشند.

با توجه به اینکه بسیاری از این میکرو اینفلوئنسر ها به صورت روزانه محتوای خاص خودشان را منتشر می کنند. می توان اینطور گفت که آنها به دنبال بیزینس خود هستند و اگر چنین چیزی محقق شود اعتماد برند ها نسبت به میکرو اینفلوئنسرها بیشتر خواهد شد. و سبب همکاری طولانی مدت آنها با این افراد می‌شود.

برای داشتن یک میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باید هم از اینفلوئنسرهای استفاده کنید هم میکرو اینفلوئنسرها. تا کسب و کار شما را افراد بسیار زیادی ببینند.

نتیجه گیری

به طور کلی میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ در شبکه‌های اجتماعی جا افتاده است. بر اساس تحقیقات انجام شده در آینده هم جای تبلیغات در اینستاگرام را خواهد گرفت. در واقع همیشه روش های تبلیغاتی در نظر دارند که اعتماد کاربران را راحت‌تر جلب کنند. به دلیل اینکه کاربران بسیار زیادی، هم، به میکرو اینفلوئنسر ها اعتماد دارند و هم به محصولاتی که آن ها تبلیغ می کنند هم علاقه مندند. و در صورت نیاز محصول مورد نظر را می خرند.

مزیت های روش میکرو اینفلوئنسر مارکتینگ بسیار زیاد است. ولی می‌توان صرفه‌جویی در هزینه را یکی از مهمترین ویژگی های این روش دانست. همچنین نرخ تعامل این صفحات هم بسیار بالا است که این نکته بسیار مهمی در حوزه تبلیغات به حساب می آید.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments