افزایش بازدید اینستاگرام + 13 روش شگفت انگیز

امیر محمد رزمی
تاریخ انتشار : 2020-10-07

فهرست

افزایش بازدید اینستاگرام

شاید چندین سال قبل داشتن یک رسانه‌ی قدرتمند برای شروع یک کسب و کار اینترنتی نیاز به هزینه‌ی زیادی داشت. اما الان با وجود اینستاگرام، شبکه‌ی اجتماعی که شما به کمک آن هم می‌توانید کسب درآمد کنید و هم به محبوبیت زیادی دست پیدا کنید، این کار خیلی راحت تر شده است. اولین کاری که شما برای بهتر شدن فعالیت خود در اینستاگرام انجام بدهید، افزایش بازدید اینستاگرام خودتان است.

همین الان که شما دارید این مقاله را می‌خوانید، افراد زیادی دارند از پست‌هایشان در اینستاگرام، کسب درآمد می‌کنند. حالا ما و شما در این مقاله قرار است با هم بررسی کنیم که چرا فعالیت در اینستاگرام مهم است؟ افزایش بازدید در اینستاگرام چگونه ممکن است؟ این پلتفرم واقعاً به درد کسب و کارها می‌خورد یا نه؟

افزایش بازدید اینستاگرام؛ 13 روش کاربردی

افزایش بازدید اینستاگرام خواسته‌ی اصلی خیلی از پیج‌های اینستاگرامی است. مخصوصا پیج‌هایی که فروشگاهی هستند و برای فروش بیشتر نیاز به بازدید بیشتر دارند. در ادامه 13 روش تضمینی و کاربردی برای افزایش بازدید اینستاگرام به شما معرفی خواهیم کرد.

1. پروفایل خود را بهینه کنید

بهینه سازی پروفایل برای افزایش بازدید اینستاگرام

پروفایل اینستاگرام مانند ویترین یک مغازه است. خود شما از کدام مغازه خرید می‌کنید؟ مغازه‌ای که ویترین زیباتری دارد یا مغازه‌ای که جنس بهتری دارد؟ اکثر افراد به ظاهر خیلی توجه ‌می‌کنند و اگر ویترین پیج خود یعنی پروفایل خود را به خوبی تنظیم نکنید، فالوورهای زیادی نخواهید داشت!

اولین هدفی که شما باید در تنظیم پروفایل خود داشته باشید، جلب توجه کاربر است. پس بهتر است در پروفایل خود از جملات خلاقانه استفاده کنید.

مهم نیست که پیج شما بیزینسی است یا پیج کریتور دارید. داشتن خلاقیت در اینستاگرام یعنی موفقیت پیج شما. چرا؟ چون امروزه در اینستاگرام پیج‌های زیادی وجود دارند و اکثر این پیج‌ها استراتژی‌های دیگران را کپی می‌کنند و اگر شما روشی خلاقانه را ابداع کنید، مشخصا از دیگر پیج‌ها متمایز خواهید بود و به سرعت پیشرفت خواهید کرد.

عکس پروفایل

اولین قدم شما برای تنظیم پروفایل خود باید انتخاب یک تصویر مناسب برای عکس پروفایل خودتان است. عکس پروفایل شما باید هدف پیج شما را به مخاطب منتقل کند. برای مثال اگر پیجی برای فست فودی خود دارید، نباید عکس خودتان را روی پیج بگذارید. بهترین عکس برای این نوع پیج‌ها، لوگوی فست فودی است. اگر هم لوگو ندارید، بهتر است از عکس یک همبرگر یا پیتزا استفاده کنید. اگر بودجه دارید هیچ وقت برای طراحی لوگو تعلل نکنید، چون لوگو باعث می‌شود اعتبار پیج شما بیشتر شود. دقت داشته باشید که بهترین اندازه برای عکس پروفایل 180 × 180 است.

نام و نام کاربری پیج

اینستاگرام این امکان را برای شما قرار داده است که علاوه بر نام کاربری خود، یک نام هم برای پیج خود انتخاب کنید. این نام در بالای بیو و پایین نام کاربری اصلی نشان داده می‌شود. این نام چون از بیو بزرگتر است و همچنین بولد شده است بیشتر از بیو به چشم می‌آید.

در ضمن وقتی شما کلمه‌ای را در سرچ اینستاگرام جست و جو می‌کنید بر اساس نامی که بالاتر به آن اشاره کردیم، نتایج را به ما نشان می‌دهد. پس اگر این نام را به خوبی انتخاب کنید در سرچ اینستاگرام هم پیج شما را به کاربران نشان خواهد داد.

به عنوان مثال اگر شما فست فودی دارید در نام پیج خود از کلمه‌ی فست فود استفاده کنید.

در ضمن شاید در هنگام انتخاب نام کاربری، نام کاربری شما را فرد دیگری قبلا انتخاب کرده باشد. در این مواقع شما باید به آخر نامی که انتخاب کردید، عنوان شغلی را اضافه کنید.

بیو

این بخش یکی از مهمترین بخش‌های پیج اینستاگرام شما به حساب می‌آید. اینستاگرام در این بخش به شما فرصت داده است تا در 150 کلمه به مخاطب خود بفهمانید که پیج شما به چه دردی می‌خورد و چرا باید شما را فالو کند. انتخاب بیو پیج شما باید با دقت زیادی انجام شود. حتما در بیو خود از جملات خلاقانه، هشتگ و ایموجی استفاده کنید.

وبسایت

در بیو اینستاگرام بخشی برای گذاشتن آدرس سایت وجود دارد. اگر برای خودتان سایت شخصی دارید و یا اینکه کسب و کارتان دارای وبسایت هست، حتما آدرس سایت خودتان را در این بخش قرار دهید. اگر هم که سایت ندارید، لینک دیگر شبکه‌های اجتماعی خود را در این بخش قرار دهید.

دسته بندی فعالیت

این بخش به شما کمک می‌کند تا حوزه‌ی فعالیت پیج خود را مشخص کنید. برای انتخاب دسته‌ی فعالیت، شما اول باید پیج خود را بیزینسی کنید. بعد از اینکه پیج خود را بیزینسی کردید، دسته بندی شغلی خود را انتخاب کنید.

دکمه تماس

اگر پیج شما بیزینسی هست، این امکان برای شما وجود دارد که از دکمه‌های تماس اینستاگرام استفاده کنید. این دکمه‌ها به کاربران این امکان را می‌دهند که به راحتی بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند. شما با استفاده از این قابلیت، می‌توانید ایمیل، آدرس و شماره تلفن خود را در پیج اینستاگرام خود به صورت دکمه‌ای جداگانه قرار دهید.

هایلایت استوری

آخرین چیزی که در پروفایل شما قابل مشاهده است، هایلایت استوری شماست. هایلایت‌ها در واقع دسته‌ای از استوری‌ها هستند که می‌توانید برای آنها کاور و نام انتخاب کنید.

در واقع هایلایت‌ها دارای چند استوری هستند که موضوعشان به هم ربط دارد.

2. فالوورهای فیک را حذف کنید

برای افزایش بازدید اینستاگرام فالوورهای فیک را حذف کنید

فالوورهای فیک، معضلی که اخیرا دامن گیر پیج‌های اینستاگرامی شده است. فالوورهای فیک مثل مارهای خوش خط و خالی هستند که در ظاهر زیبا به نظر می‌آیند اما در باطن پیج شما را نابود می‌کنند.

چرا می‌گوییم فالوورهای فیک برای پیج مضر هستند؟ این فالوورها نرخ تعامل پیج شما را به شدت پایین می‌آورند. از طرفی اگر شما فالوور فیک داشته باشید، پست‌های شما وارد اکسپلور نمی‌شوند.

اینستاگرام الگوریتمی دارد که در نیم ساعت اولی که شما پست را منتشر می‌کنید، پست شما را به ده درصد از فالوورهایتان نشان می‌دهد و اگر تعامل خوبی را از این ده درصد دریافت کردید، پست شما را به بقیه کاربران نشان می‌دهد. اگر ده درصدی که اینستاگرام پست شما را به آنها نشان می‌دهد، فالوورهای فیک شما باشند، نرخ تعامل شما صفر می‌شود.

برای دریافت اطلاعت بیشتر در زمینه‌ی حذف فالوور فیک مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

حذف دسته جمعی فالوور فیک

3. کپشن خود را بهبود ببخشید.

برای افزایش بازدید اینستاگرام کپشن خود را بهبود ببخشید

اینستاگرام فرصت‌های چندانی برای ارتباط با مخاطب را برای شما قرار نداده است. پس بهتر است از تمامی فرصت‌های ارتباط با مخاطب، به خوبی استفاده کنید. یکی از این راه‌های ارتباطی، ارتباط با مخاطب از طریق کپشن است. شما به وسیله‌ی کپشن می‌توانید از مخاطب کامنت و سیو و لایک بگیرید و کاری کنید تا مخاطب شما را فالو کند.

جمله‌ی اول کپشن

جمله‌ی اول کپشن شما، باید به گونه‌ای باشد که توجه مخاطب را به راحتی جلب کند و مخاطب را مجاب کند تا بقیه‌ی کپشن شما را بخواند و پست شما را با دقت ببیند. پس برای جمله‌ی اول وقت بگذارید و جملاتی خلاقانه پیدا کنید تا در جمله‌ی اول استفاده کنید.

به عنوان مثال می‌توانید از جمله‌ای مانند “ادمین عجب کپشنی نوشته” استفاده کنید.

ایموجی‌ها

اگر می‌خواهید کپشن شما با احساسات مخاطب در ارتباط باشد، از ایموجی استفاده کنید. فرقی ندارد که موضوع پیج شما خبری است یا سرگرمی، ایموجی‌ها باعث می‌شوند شما تعامل بیشتری از طریق کپشن دریافت کنید. فقط حتما توجه داشته باشید که از ایموجی‌هایی استفاده کنید که با کپشن شما ارتباط داشته باشند.

جمله‌ی آخر کپشن

در آخر هم بهتر است از مخاطبان خود بخواهید که اگر از اکسپلور یا هشتگ وارد پست شما شده‌اند، شما را فالو کنند.

و در آخر هم پیج خودتان را منشن کنید و یک درخواست کال تو اکشن از مخاطبان خود داشته باشید.

4. برای مخاطبان خود احترام قائل باشید

احترام به مخاطب برای افزایش بازدید اینستاگرام

احترام به مشتری، پایه‌ی تمامی کسب و کارهای دنیا به حساب می‌آید . زمانی که مشتری بتواند به شما اعتماد کند، به خرید محصول از شما علاقمند خواهد شد. در اینستاگرام هم احترام به فالوورها و مخاطبان یک امر مهم است.

اگر شما در اینستاگرام به مخاطبان خودتان احترام نگذارید، شما را آنفالو خواهند کرد و احتمالا بلاک خواهید شد. حتی امکان دارد که کاربران شما را ریپورت کنند و پیج شما توسط اینستاگرام به صورت مادام العمر پاک شود.

شما باید اصول رفتار با فالوورهای اینستاگرامی را یاد بگیرید تا به سرعت بین کاربران محبوب شوید و بتوانید به راحتی پیشرفت کنید.

5. از فرصت‌های تولید محتوا استفاده کنید

برای افزایش بازدید اینستاگرام از تمامی فرصت های تولید محتوا استفاده کنید

در اینستاگرام شش نوع محتوا وجود دارد: پست، پست آلبومی، لایو، igtv، استوری، reels. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که سعی کنید از انواع محتواهای اینستاگرام استفاده کنید و هیچ فرصتی را برای تولید محتوا از دست ندهید.

پست

اینستاگرام این امکان را قرار داده است تا شما بتوانید ویدیوهای کمتر از یک دقیقه و عکس‌های خود را به راحتی منتشر کنید.

پست آلبومی

شما با استفاده از این قابلیت می‌توانید چند ویدیو یا چند عکس را در کنار هم منتشر کنید. این قابلیت بیشتر برای پیج‌های برنامه نویسی کاربردی هست.

لایو

بیشترین تعامل ممکن را با فالوورهای خود داشته باشید! چگونه؟ به کمک قابلیت لایو اینستاگرام. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا به صورت زنده با فالوورهای خود در ارتباط باشید. گذاشتن لایو دو نفره نیز یکی دیگر از قابلیت‌های لایو اینستاگرام است.

IGTV

ویدیویی دارید که زمان آن بیشتر از یک دقیقه است؟ نمی‌خواهید این ویدیو را به صورت پست آلبومی منتشر کنید؟ پس مشخص است که اینستاگرام به خواسته‌های شما اهمیت می‌دهد چون قابلیت IGTV را برای شما قرار داده است. به کمک این قابلیت حتی می‌توانید قسمت‌های یک سریال را منتشر کنید!

استوری

این قابلیت هنگامی اضافه شد که کاربران دوست داشتند تا روزمرگی‌های خود را انتشار بدهند و بعد از 24 ساعت این روزمرگی‌ها خود به خود حذف شوند. این قابلیت تاثیر مهمی در ورود پست‌های شما به اکسپلور دارد.

اگر وقت و مهارت کافی برای طراحی عکس استوری ندارید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از لینک زیر استوری‌های آماده را دانلود کنید:

عکس آماده برای استوری

reels

قابلیتی کاربردی که به تازگی به اینستاگرام اضافه شده است. اینستاگرام ریلز را برای این ساخته است تا بتواند با تیک تاک رقابت کند. ریلز با استوری اینستاگرام متفاوت است. ریلز به اکسپلور می‌رود اما استوری خیر. استوری اینستاگرام بعد از 24 ساعت پاک می‌شود اما ریلز تا وقتی حذف نشود در اکانت شما باقی خواهد ماند. یک نکته دیگر در رابطه با ریلز این است که بازدید ریلز بیشتر از پست‌هاست.

6. هشتگ‌ها را فراموش نکنید

هشتگ در اینستاگرام

امروزه با محبوب تر شدن شبکه‌های اجتماعی، همه‌ی ما با هشتگ‌ها آشنا شده‌ایم. هشتگ‌ها فقط یک کلمه نیستند و حتی می‌توانند آینده کسب و کار اینستاگرامی شما را تحت الشعاع قرار بدهند.

در کل هشتگ‌ها برای دسته بندی کلمات کلیدی در شبکه‌های اجتماعی کاربرد دارند. این قابلیت کاربردی اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا بازدید پست‌های خود را افزایش دهید. اما شما برای گرفتن بهترین نتیجه از هشتگ‌ها باید نکاتی را رعایت کنید که پایین تر به آنها اشاره خواهیم کرد.

از کلمات منحصر به فرد استفاده کنید

هر چقدر که کلمات شما منحصر به فردتر باشند، شما مخاطب‌های هدفمندتری را جذب خواهید کرد و در نتیجه پست شما بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت. پس بهتر است در کنار دیگر هشتگ‌ها، از هشتگ‌هایی استفاده کنید که مختص کسب و کار شما هستند.

هشتگ‌های نامربوط را به کار نبرید

استفاده از هشتگ‌های نامربوط در اینستاگرام باعث می‌شود که پست شما اسپم تشخیص داده شود. این موضوع در بلند مدت، باعث افت شدید پیج شما خواهد شد.

از هشتگ‌های تکراری استفاده نکنید

ممکن است که شما از یک گروه هشتگ نتیجه‌ی خوبی بگیرید و بخواهید دوباره از همان گروه هشتگ در پستی دیگر استفاده کنید. انجام این کار ممکن است به پیج شما آسیب بزند. چون اینستاگرام الگوریتمی دارد که هشتگ‌های تکراری را شناسایی می‌کند و پست‌های پیج‌هایی که از هشتگ‌های تکراری استفاده می‌کنند را تاپ هشتگ نمی‌کند.

از هشتگ‌ها زیاد استفاده نکنید!

بهتر است در پست‌های خودتان تعداد زیادی هشتگ استفاده نکنید. طبق تحقیقات ما، شما می‌توانید با استفاده از 9 هشتگ نتیجه‌ی خوبی بگیرید.

پیشنهاد می‌کنیم که برای آشنایی بیشتر با هشتگ‌ها مقاله‌ی زیر را بخوانید:

راهنمای استفاده از هشتگ ها در اینستاگرام برای افزایش بازدیدکننده(2021)

7. از ربات اینستاگرام استفاده کنید

ربات اینستاگرام

استفاده از ربات اینستاگرام، یک راه بسیار کاربردی برای افزایش بازدید واقعی و ارگانیک است. ربات‌ها با قابلیت‌هایی که دارند می‌توانند به پیشرفت پیج اینستاگرامی شما کمک کنند.

ربات اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا فالوورهای همشهری خود را جذب کنید. یعنی ربات بر اساس لوکیشن شما، برایتان فالوورهای واقعی جذب می‌کند.

این ربات‌ها با فالو و آنفالو خودکار و کامنت و لایک اتوماتیک برای شما بازدید کننده جذب می‌کنند و از همین طریق فالوورهای شما را افزایش می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیشتر با ربات‌های اینستاگرامی مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

بهترین ربات های اینستاگرام

8. بهترین زمان پست گذاشتن را پیدا کنید

بهترین زمان پست گذاشتن

اگر شما پست‌های خودتان را در بهترین زمان ممکن انتشار دهید، نرخ تعامل شما بالاتر خواهد رفت. چون وقتی شما پست‌های خودتان را در زمانی منتشر کنید که مخاطبان شما آنلاین هستند، افراد بیشتری پست‌های شما را می‌بینند و در نتیجه لایک و کامنت بیشتری می‌گیرید.

شما می‌توانید از طریق ابزار insights و داده‌های این بخش، بهترین زمان پست گذاشتن را پیدا کنید. فقط کافیست تا آمار ساعت‌های مختلف مخاطبین خودتان را با یکدیگر مقایسه کنید و بر این اساس تصمیم بگیرید که پست خودتان را در چه زمانی منتشر می‌کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که شما برای اینکه بتوانید بهترین ساعت انتشار پست را از دست ندهید، باید پست‌های خودتان را به صورت زمانبندی شده ارسال کنید. برای آشنایی با نحوه‌ی ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام مقاله‌ی زیر را مطالعه بفرمایید:

ارسال پست زمانبندی شده در اینستاگرام

9. برگزاری مسابقه تاثیر زیادی دارد

مسابقه اینستاگرامی

یکی از روش‌هایی که باعث افزایش تعامل شما با فالوورهایتان می‌شود، برگزاری مسابقات اینستاگرامی است.

برگزاری مسابقه در اینستاگرام قواعد و اصول خاصی دارد، اگر می‌خواهید مسابقه‌ی اینستاگرامی موفقی برگزار کنید باید این اصول و قواعد را رعایت کنید.

توجه داشته باشید که اول از همه، هدف خودتان را از برگزاری مسابقه مشخص کنید. بعد از اینکه هدف خودتان را مشخص کردید، طبق ترفندهایی که در لینک زیر آنها را معرفی کرده‌ایم، پیش بروید تا بتوانید به هدف‌هایی که مشخص کرده بودید برسید.

برگزاری مسابقه اینستاگرام

10. از محتوای ارسالی کاربران استفاده کنید

استفاده از محتوای کاربران

استفاده از محتوایی که کاربران به شما ارسال می‌کنند، روشی بسیار جالب برای افزایش بازدید پست‌های شما در اینستاگرام است.

اکثر افراد موفق اینستاگرام و همچنین اینفلوئنسرها از این روش برای افزایش بازدید استوری‌ها استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از دایرکت‌های جالب، اسکرین بگیرید و استوری بگذارید. این کار به شما کمک می‌کند تا علاوه بر تولید محتوای بیشتر و فعالتر، تعامل زیادتری از فالوورهای خود دریافت کنید.

در ضمن می‌توانید راه ارتباطی در پیج خود قرار دهید تا کاربران بتوانند از طریق راه ارتباطی که قرار داده‌اید، محتوای مورد نظر شما را ارسال کنند.

11. از تگ لوکیشن استفاده کنید

تگ لوکیشن اینستاگرام

تگ لوکیشن به شما کمک می‌کند تا فالوورهای همشهری خود را جذب کنید.

به عنوان مثال اگر اهل تبریز هستید و پیج اینستاگرامی دارید با زدن تگ tabriz,iran پست شما به همشهری‌های شما نشان داده می‌شود.

در لوکیشن خود از لوکیشن‌های پیشنهادی اینستاگرام استفاده کنید و لوکیشن اشتباهی را در تگ لوکیشن وارد نکنید.

باور غلطی که امروزه در بین پیج‌ها رایج است، این است که مدیران پیج‌ها فکر می‌کنند که اگر تگ لوکیشن خود را explore یا explore.org بگذارند، پستشان به اکسپلور می‌رود. اما اینطور نیست و رفتن پست‌های شما به اکسپلور اصلا ربطی به گذاشتن تگ explore در لوکیشن ندارد.

12. با همکاران خود تعامل داشته باشید

تعامل با همکاران

شما می‌توانید با شناسایی افرادی که در حوزه‌ی شما فعالیت می‌کنند و تعامل با این افراد، به راحتی فالوورهای خود را افزایش بدهید.

پست‌های همکاران خود را لایک کنید و برایشان کامنت بگذارید. مطمئن باشید که آنها هم همینکار را انجام خواهند داد و به این ترتیب شما لایک و کامنت بیشتری دریافت کنید. البته توجه داشته باشید با افرادی همکاری داشته باشید که تعداد فالوورهایشان با شما برابر باشد و سطح پیج آنها با سطح پیج شما برابر باشد.

یک روش دیگر برای افزایش فالوور تبادل با پیج‌های همکار است. شما می‌توانید با پیج‌های دیگر صحبت بکنید تا شما را تبلیغ کنند و شما نیز پیج آنها را تبلیغ کنید. با این روش بدون هیچ هزینه‌ای فالوور قابل توجهی جذب خواهید کرد.

13. با فالوورهایتان ارتباط بگیرید

ارتباط با فالوور

یک فالوور راضی می‌تواند بهترین تبلیغ برای پیج شما باشد. شما می‌توانید با جواب دادن به کامنت‌ها و دایرکت‌ها، محبوبیت زیادی نزد فالوورهای خود پیدا کنید. با این کار، احتمال این که فالوورهای شما پیج شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند، بیشتر می‌شود. در نتیجه شما افزایش بازدید زیادتری خواهید داشت.

اگر فالوورهایتان زیاد است و وقت نمی‌کنید که به تمام آنها پاسخ بدهید، باید از سرویس پاسخ خودکار استفاده کنید. در مقاله‌ی زیر تمام مسائل مربوط به پاسخ خودکار اینستاگرام را بررسی کرده‌ایم:

پاسخ سریع دایرکت اینستاگرام

سوالات متداول

چطوری بازدید پیجم رو بالا ببرم؟

✅ با روش‌هایی که در این مقاله به آنها اشاره کردیم، به راحتی بازدید پیج خود را بالا ببرید.

آیا پروفایل تو افزایش بازدید پیجم نقش داره؟

✅ بله پروفایل نقش مهمی را ادر افزایش بازدید اینستاگرام ایفا می‌کند.

چرا باید به فکر افزایش بازدید پیجم باشم؟

✅ افزایش بازدید اینستاگرام باعث می‌شود تا فالوورهای جدیدی را جذب کنید و پیشرفت قابل قبولی در اینستاگرام داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله به طور کامل افزایش بازدید در اینستاگرام را بررسی کردیم. با هم فهمیدیم که چگونه می‌توانیم بازدید پیج خود را افزایش دهیم و تمام روش‌های بهبود پیج خود را یاد گرفتیم. در آخر از شما می‌خواهیم که سوالات خودتان را در بخش نظرات از ما بپرسید و اگر تجربه خاصی در این زمینه دارید، با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
7 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست و چه وظایفی دارد؟

ادمین چیست؟ سوالی که عمده‌ی کاربران می‌پرسند این است که ادمین چیست؟ ادمین چه کاربردی دارد؟ آیا یک شخص است یا ربات؟ ادمین چه وظایفی دارد؟ یک ادمین خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اینها سوالاتی است...

ادامه مطلب