نویسنده: علی محمدی
2020-10-06

18 ترفند موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام

چرا باید به فکر افزایش تعامل در اینستاگرام باشیم؟ چگونه نرخ تعامل را در اینستا افزایش دهیم؟ برای افزایش تعامل در اینستاگرام کافی است ...

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

چرا افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام از اهمیت زیادی برخوردار است؟ اکنون که بیزینس‌های آنلاین و به ویژه کسب و کارهای اینستاگرامی روز به روز در حال توسعه هستند، اهمیت ارتباط با مخاطبان و مشتریان بیش از پیش نمایان شده است. شاید در نگاه اول، تعامل با فالوورها چندان ضروری به نظر نرسد، اما برای این بیزینس‌ها، ارتباط بیشتر، درآمد بیشتری را نیز به همراه دارد. تعامل در اینستاگرام به مجموعه‌ی ارتباطاتی گفته می‌شود که در صفحه‌ی شما صورت می‌گیرد. این ارتباطات شامل لایک، کامنت، سیو، به اشتراک گذاری، پیام‌های دایرکت، کلیک روی لینک‌ها، تگ‌ها و منشن‌ها می‌شود. برای آشنایی کامل با این مفاهیم، مقاله‌ی نرخ تعامل اینستاگرام چیست را مطالعه فرمایید.

خرید فالوور اینستاگرام

افزایش تعامل در اینستاگرام آنطور که برخی فکر می‌کنند، کار چندان سختی نیست. می‌توانید با رعایت برخی نکات و به کارگیری چند ترفند، تعامل خود را با فالوورهای پیج تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

راهنمای مطالعه

چرا حتماً باید به فکر افزایش تعامل در اینستاگرام باشیم؟

فرض کنید صاحب یک فروشگاه بزرگ هستید. افرادی که به فروشگاه شما مراجعه می‌کنند، پس از چند دقیقه بدون آن که چیزی خریده باشند، از فروشگاه خارج می‌شوند! اگر این وضع برای مدتی ادامه داشته باشد، نه تنها از کسب و کار خود سود نخواهید کرد، بلکه بیزینس شما با خسارت‌های مالی زیادی هم مواجه خواهد شد.

پیج‌های اینستاگرامی نیز شرایطی مشابه با فروشگاه‌ها دارند. کسانی که بدون فالو، لایک، کامنت و … صرفاً از پیج بازدید می‌کنند، عملاً سودی برای صاحب پیج ندارند. معیاری به نام نرخ تعامل وجود دارد که میزان این ارتباطات را بررسی و کنترل می‌کند. در صورتی که این عدد برای پیج‌ها کم‌تر از مقدار معمول باشد، علاوه بر این که صاحب اکانت سودی از صفحه‌ی اینستاگرامی خود نخواهد برد، بلکه اینستاگرام به دلیل تعامل کم، اجازه‌ی قرار گرفتن پست‌ها را در اکسپلورر نخواهد داد.

به این ترتیب فالوورهای پیج با سرعت بسیار کمی افزایش خواهند یافت. اما روش‌هایی برای افزایش نرخ تعامل وجود دارند که می‌توانند باعث رونق کسب و کار اینستاگرامی شما شوند. برای آشنایی با روش‌های افزایش نرخ تعامل با ما همراه باشید.

راهکارهای افزایش تعامل در اینستاگرام

هم اکنون می‌خواهیم روش‌ها و ترفندهای افزایش تعامل در اینستاگرام را به اتفاق مورد بحث و بررسی قرار دهیم:

0. خرید تعامل؛ سریعترین راه افزایش تعامل در اینستاگرام

طبیعی است که در شروع کار پیجتان نتوانید تعامل زیادی از سمت مخاطبین خود دریافت کنید. اما با خرید تعدادی لایک، کامنت، سیو و شیر اولیه می‌توانید سرعت این روند را افزایش دهید و باعث شوید پیجتان سریعتر پیشرفت کند. وقتی بازدیدکنندگان جدید ببینند افراد زیادی پست‌های شما را لایک کرده‌اند یا از استوری‌های شما بازدید کرده‌اند، آن‌ها هم به تعامل با پیج شما ترغیب می‌شوند. مطمئناً خود شما هم بیشتر دوست دارید با پیج‌های محبوب‌تر تعامل کنید تا پیج‌های کمتر شناخته‌شده!

در پنل شبکه‌های اجتماعی اینبو می‌توانید به انواع خدمات تعاملی اینستاگرام از جمله خرید لایک، کامنت، سیو و شیر پست و همچنین بازدید و لایک و استوری دسترسی داشته باشید. کافی است انواع سرویس‌های موجود را مشاهده کرده و بسته دلخواهتان را انتخاب نمایید!

افزایش لایک، بازدید، سیو و …

1. تنظیم زمان مناسب برای پست گذاشتن

زمان مناسب برای انتشار محتوا

پیدا کردن زمان مناسب برای انتشار محتوا می‌تواند یکی از کلیدی‌ترین عوامل در افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام باشد. بهترین زمان برای پست یا استوری گذاشتن، زمانی است که فالوورهای زیادی در اینستاگرام آنلاین باشند. ابزارهای مختلفی وجود دارند که می‌توانند به شما برای پیدا کردن این زمان کمک کنند. اما بهترین ابزاری که توسط خود اینستاگرام برای این کار ارائه شده است، Insights اینستاگرام نام دارد. برای آشنایی کامل با این ابزار و نحوه استفاده از آن، مقاله‌ی زیر را مطالعه فرمایید:

حتما بخوانید: مقاله‌ی ابزار آنالیز اینستاگرام Instagram Insights

2 . شروع گفتگو با استیکرهای استوری

گفتگو در استوری برای افزایش تعامل در اینستاگرام

استیکرهای استوری می‌توانند بهانه‌ای برای شروع گفتگو و تعامل با دوستان و آشنایان باشند. برای افزایش تعامل در اینستاگرام معمولاً استیکرهای Questions ،Poll و Quiz به کار می‌روند. می‌توانید با طرح یک سوال یا نظرخواهی درباره‌ی یک موضوع، با فالوورهای خود به گفتگو بپردازید. گفتگوهای صمیمانه باعث افزایش محبوبیت شما شده و کاربران بیشتری برای ارتباط با شما ترغیب می‌شوند.

3. آنالیز انواع محتوا

آنالیز انواع محتوا

پس از کمی فعالیت در پیج اینستاگرامی خود، می‌توانید بازخوردهایی را که از کاربران دریافت می‌کنید، آنالیز کنید و بهترین نوع محتوا را از لحاظ قالب تشخیص دهید. برای مثال باید به این نتیجه برسید که کاربران شما بیشتر محتوای متنی را دوست دارند یا تصویری، استوری‌ها را بیشتر می‌پسندند یا پست‌ها را و …
برای این کار نیز می‌توانید از ابزار Insights استفاده کنید.

4. تولید محتوای قابل ذخیره‌سازی (Savable Content)

 تولید محتوای قابل ذخیره‌سازی

همانطور که می‌دانید یکی از فاکتورهای مهم و تأثیرگذار در محاسبه‌ی نرخ تعامل، تعداد سیوها یا همان ذخیره‌سازی‌ها می‌باشد. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که کاربران آن را بپسندند و ذخیره کنند، گام بزرگی در مسیر افزایش نرخ تعامل پیج خود برداشته‌اید. سعی کنید محتوایی تولید کنید که در زمان‌های مختلف کاربرد داشته باشد. برای مثال اگر در حوزه‌ی فیلم و سریال فعالیت دارید، می‌توانید لیست بهترین سایت های دانلود فیلم و سریال را در قالب یک پست معرفی نمایید.

مقاله پیشنهادی: افزایش Save در اینستاگرام

5. انتشار محتوای قابل اشتراک (sharable Content)

انتشار محتوای قابل اشتراک

یکی دیگر از عواملی که بر نرخ تعامل تأثیرگذار است، اشتراک و یا فوروارد کردن پست‌ها و استوری‌ها می‌باشد. اگر واقعاً می‌خواهید پیج خود را به اوج برسانید و درآمد زیادی از آن کسب کنید، یکی از بهترین راهکارها تولید محتوایی است که قابل اشتراک گذاری باشد. برای مثال می‌توانید محتوای فان یا حتی خبرهای فوری را در پیج خود منتشر کنید. همچنین می‌توانید محتواهایی را که همیشه می‌توانند مورد بحث و گفتگو قرار گیرند، در پیج خود قرار دهید. برای مثال اگر در حوزه فناوری فعالیت می‌کنید، می‌توانید مقایسه محصولات برندهای معروف گوشی همراه را در پیج خود منتشر کنید، یا اگر فعالیت اصلی پیج شما درباره مسائل اقتصادی است، می‌توانید به مقایسه‌ی روش‌های روز تجارت با روش‌های سنتی بپردازید. در این حالت، محتوای پیج شما سریعاً به اشتراک گذاشته خواهد شد.

6. انتشار محتوای مورد علاقه‌ فالوورها در زمینه فعالیت پیج

انتشار محتوای مورد علاقه برای افزایش تعامل در اینستاگرام

پس از کمی فعالیت در اینستاگرام و افزایش نسبی تعداد فالوورها، اگر مخاطبین خود را به خوبی مورد تحلیل قرار دهید، می‌توانید بفهمید که در زمینه‌ی فعالیت شما بیشتر به چه موضوعاتی علاقه‌مند هستند. پس از نتیجه‌گیری در این باره، سعی کنید تولید محتوای خود را بیشتر به سمت علاقه‌مندی‌های مخاطبان پیج خود پیش ببرید. در این صورت میزان لایک شما به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

7. نوشتن کپشن‌های طولانی برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

کپشن طولانی

کپشن‌ها می‌توانند باعث طولانی شدن ارتباط و افزایش تعامل شوند. هرچه کپشن طولانی‌تر باشد، مخاطبین بیشتر با محتوای پیج شما آشنا خواهند شد. همین عامل، باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما می‌شود.

مقاله پیشنهادی: تکنیک‌های نوشتن کپشن جذاب

8. برندسازی و معرفی پیج به فالوورها

برندسازی

هرچه کاربران بیشتر با پیج و برند شما آشنا شوند، راحت‌تر می‌توانند اعتماد کنند و در پیج شما تعامل داشته باشند. سعی کنید اطلاعاتی درباره‌ی زمینه‌ی فعالیت پیج، ادمین‌ها، سابقه‌ی کاری پیج و … در اختیار مخاطبین خود قرار دهید. برای مثال، چند هایلایت را به معرفی کوتاه ادمین‌های پیج اختصاص دهید و یا انگیزه خود از راه اندازی پیج را برای فالوورها شرح دهید. همچنین برگزاری مسابقاتی در سالگرد تاسیس پیج می‌تواند برای مخاطبان پیج بسیار جذاب باشد. این موارد می‌توانند باعث افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرامی شما شوند.

9. انتشار محتوای فان

 انتشار محتوای فان برای افزایش تعامل در اینستاگرام

اگر با فالوورهای خود رابطه‌ی صمیمی داشته باشید، مطمئناً بازخوردهایی مثبتی دریافت خواهید کرد. سعی کنید در تولید محتوای تخصصی خود کمی چاشنی طنز به آن اضافه کنید تا کاربران بیشتری را برای پیج خود جذب نمایید. اگر پست‌های شما کمی فان باشند، این مسئله می‌تواند بر میزان رضایت‌مندی فالوورها از شما اثر مثبت بگذارد و باعث افزایش تعامل در اینستاگرام شود. البته باید به یاد داشته باشید که نباید زیاده‌روی کنید. اگر مطالب طنز به قدری باشند که باعث انحراف محتوا از زمینه‌ی اصلی فعالیت پیج شوند، می‌توانند اثر منفی هم در پی داشته باشند.

10. توجه ویژه به هشتگ‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام

توجه به هشتگ‌ها

هشتگ‌ها را دست کم نگیرید! هشتگ‌های اینستاگرامی بسیار مهم هستند و اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند باعث رشد تعداد فالوورهای پیج شوند. کاربرانی که می‌خواهند درباره‌ی یک موضوع خاص پست‌هایی را مشاهده کنند، اما پیجی با این موضوع نمی‌شناسند، به جای جستجوی پیج، در قسمت هشتگ‌ها به دنبال آن می‌گردند. اگر هشتگ‌های مرتبط با محتوای خود را به درستی به کار ببرید، می‌توانید از این مورد سود زیادی برای خود کسب کنید. ما در مقاله‌ی زیر آموزش داده‌ایم که چگونه با استفاده از هشتگ‌های مناسب بازدیدکننده، فالوور و به دنبال آن‌ها تعامل بیشتری را به پیج خود جذب کنیم:

بهتر است بخوانید: چگونه از هشتگ‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام استفاده کنیم؟

11. برگزاری لایو اینستاگرامی برای افزایش تعامل در اینستاگرام

گذاشتن لایو برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام

هر از چند گاهی ویدیوهای لایو برگزار نموده و با مخاطبین پیج خود گفتگو کنید. با استفاده از لایو می‌توانید به سوالات فالوورهای خود پاسخ داده و نظر آن‌ها را راجع به پیج جویا شوید. این مورد هم می‌تواند باعث ایجاد احساس صمیمیت و راحتی در فالوورها شود. در نتیجه، بیشتر با شما ارتباط خواهند داشت و نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت.

12. تولید محتوای اختصاصی برای افزایش تعامل در اینستاگرام

 تولید محتوای اختصاصی

اگر می‌خواهید کاربران اینستاگرام را به سمت پیج خود جذب کنید، یکی از موثرترین عوامل، تولید محتوای اختصاصی می‌باشد. چنانچه فالوورهای پیج شما اطلاع یابند که محتوای پیج، کپی بوده و توسط خود شما تولید نشده است، اعتماد خود را نسبت به پیج از دست خواهند داد و آن را آنفالو خواهند کرد؛ و این یعنی پایان راه کسب و کار اینستاگرامی شما. اما چنانچه محتوای اختصاصی تولید کنید و با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید، روز به روز به فالوورهای پیج اینستاگرام شما افزوده خواهد شد. در این صورت شما این فرصت را دارید که نرخ تعامل پیج خود را افزایش دهید.

13. انتشار محتوای مخاطبین

انتشار محتوای مخاطبین برای افزایش تعامل در اینستاگرام

اگر در زمینه‌ای فعالیت می‌کنید که فالوورهای پیج می‌توانند در تولید محتوا به شما کمک کنند، این فرصت طلایی را از دست ندهید. از سوژه‌ها، خبرها و پیام‌هایی که از طرف کاربران برای شما ارسال می‌شوند، غافل نشوید و آن‌ها را با بقیه‌ی فالوورها به اشتراک بگذارید. مطمئناً این موضوع فالوورها را برای تعامل بیشتر با پیج ترغیب خواهد کرد. نتیجه‌ی این کار نیز به افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام ختم می‌شود.

14. پاسخ دادن به کامنت‌ها برای افزایش تعامل در اینستاگرام

پاسخ به کامنت ها

جواب دادن به کامنت‌ها نیز می‌تواند به افزایش نرخ تعامل اینستاگرام کمک کند. با این کار، فالوورهای شما احساس می‌کنند که شما برای نظرات آن‌ها ارزش قائل هستید. همین موضوع، باعث اعتماد بیشتر به پیج شما می‌شود.

مقاله پیشنهادی ما: افزایش کامنت اینستاگرام

15. جذب مخاطب از منابع دیگر

شبکه‌های احتماعی دیگر

شبکه‌های فضای مجازی با این که به صورت مستقل از هم فعالیت می‌کنند، اما پیوندهایی وجود دارد که آن‌ها را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. اگر بتوانید از این ارتباط استفاده نمایید و از دیگر شبکه‌های مجازی برای اینستاگرام خود مخاطب جذب کنید، قدم بزرگی در راه پیشرفت پیج خود و افزایش نرخ تعامل برداشته‌اید.

16. برگزاری نظرسنجی و مسابقه برای افزایش تعامل در اینستاگرام

برگزاری مسابقه برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

هر چند وقت یک بار، در پیج خود مسابقه، چالش و یا نظرسنجی‌هایی را برگزار کنید و اجازه دهید فالوورها با شرکت در آن‌ها خود را محک بزنند. همچنین بهتر است جایزه‌هایی نیز برای برندگان در نظر بگیرید. چالش یا مسابقه‌ی پیج خود را تبلیغ کنید تا قبل از شروع آن افراد زیادی از این موضوع اطلاع داشته باشند. در این صورت هم نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما افزایش خواهد یافت و هم برخی از کاربران برنده‌ی جوایز خواهند شد.

بهتر است بخوانید: نحوه برگزاری مسابقه در اینستاگرام

17. تبلیغات برای افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام

همانطور که می‌دانید در هیچ یک از کسب و کارها نمی‌توان تأثیر تبلیغات را انکار کرد. کسب و کارهای اینستاگرامی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با تبلیغ پیج خود در دیگر پیج‌های مرتبط، می‌توانید مخاطبین زیاد و هدفمندی را برای خود کسب کنید. جذب مخاطبین هدفمند می‌تواند کمک بزرگی به افزایش نرخ تعامل در پیج اینستاگرام شما کند. تبلیغات در اینستاگرام کار ساده‌ای نیست و اگر می‌خواهید به نتیجه‌ی مطلوب دست یابید، باید مهارت خود را در این کار افزایش دهید.

در مقاله تبلیغات در اینستاگرام، با بهترین روش‌های مارکتینگ در اینستاگرام آشنا شوید.

18. راه ورود دنبال کننده های غیرواقعی را ببندید!

اینکه فالوورهای فیک موجود در پیج خود را حذف کنید، یک نوع درمان است؛ اما آیا به موضوع پیشگیری نیز فکر کرده‌اید؟ اینکه نگذارید فالوورهای غیرواقعی پیجتان از مقداری مشخصی بیشتر شود، میتواند به شدت به بالا نگه داشتن نرخ تعامل شما کمک کند. فعالیت منظم، تبلیغات مناسب و دنبال کردن دقیق سیر پیشرفت پیجتان مواردی هستند که در جلوگیری از ورود فالوورهای غیرواقعی به پیج شما شدیدا موثر خواهند بود؛ اما این همه جریان نیست! اگر می‌خواهید در مورد اینکه چگونه میتوان از ورود کاربران غیرواقعی به پیج جلوگیری کرد بیشتر بدانید، حتما مقاله 7 روش موثر برای جلوگیری از افزایش فالوورهای فیک را مطالعه کنید!

چرا نرخ تعامل پیج من یک هفته میره بالا ولی بعد دوباره کمتر میشه؟

✅ به طور کلی الگوریتم اینستاگرام به این حالت است که امکان بالا پایین شدن آمارتان در طی زمان وجود دارد. اما اینکه این مقدار بیش از حد باشد، قابل قبول نیست. شما می‌توانید با رعایت موارد و ترفندهای گفته شده در این مطلب آمار پیجتان را همواره بالا نگه دارید!

بجز انتشار محتوا کار دیگه ای میشه برای افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انجام داد؟

✅ حتما! فعالیت در اینستاگرام صرفا به معنای انتشار محتوا نیست و کارهای زیادی میتوان برای افزایش آمار پیج انجام داد، مانند برقراری ارتباط مستقیم با کاربران و یا استیکرهای تعاملی. در این مطلب لیست کاملی از راه‌های افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را به شما توضیح خواهیم داد.

چگونه تعامل پیج را بالا ببریم؟

✅ بهترین روش برای افزایش تعامل در اینستاگرام خرید تعامل، انتشار محتوای قابل اشتراک، نوشتن کپشن جذاب، استفاده از هشتگ‌های هدفمند و سایر راه‌های معرفی‌شده در مقاله است.

جمع بندی

شاید برخی‌ افراد افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام را کار مشکل و دور از دسترسی بدانند. اما اگر نکات و ترفندهای گفته‌شده در این مقاله را به خوبی اجرا کنید، مطمئن باشید به زودی شاهد پیشرفت پیج خود خواهید بود. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما کاربران گرامی اینبو مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، پیشنهاد و انتقاد، لطفاً در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

پنل شبکه های اجتماعی اینبو

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
4 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
استودیو مبنا

بسیار عالی و پرمحتوا. ممنون

محمد

عالیه .مطالب تاثیرگذار و مفید بود

0

برای ورود قطعی به اکسپلور اینستاگرام کلیک کنید!