ربات اینستاگرام چیست و چرا برای بیزینس‌های اینستاگرامی ضروری است؟

علی محمدی
تاریخ انتشار : 2018-10-10
نویسنده : علی محمدی
ربات اینستاگرام

انسان در طول تاریخ شاهد انقلاب‌های متعددی در حوزه صنعت و فناوری بوده است. هر تحولی که در این زمینه‌ها صورت می‌گیرد، بیشتر و بیشتر کارها را به سمت اتوماسیون پیش می‌برد. اکنون که تقریباً 3 قرن از آغاز انقلاب صنعتی اروپا می‌گذرد، ماشینی شدن کارها با تکنولوژی روز پیوندهای ناگسستنی پیدا کرده است. به دلیل همین ارتباط نزدیک، انجام کارها توسط ماشین‌های خودکار وارد فاز جدیدی شده است. به طوری که تدریجاً به سمتی پیش می‌رویم که اگر همین لحظه نتوانیم بگوییم، قطعاً در آینده‌ای نزدیک خواهیم گفت که ربات‌ها بیشتر از انسان‌ها در انجام کارهای روزمره نقش دارند.

از پیوند بین صنعت و تکنولوژی که بگذریم، با کمی توجه به دنیای اطراف، می‌فهمیم بیزینس‌ها نیز از بهره‌برداری از تکنولوژی بی‌نصیب نبوده‌اند. تجارت جهانی مسیری را در پیش گرفته است که تصور آن بدون استفاده از ربات‌ها سخت و گاهی غیرممکن به نظر می‌رسد.

با ایجاد شبکه‌های اجتماعی، بیزینس‌های آنلاین شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. از پلتفرم‌هایی که در زمینه‌ی مارکتینگ پیشرفت چشمگیری داشته‌اند، میتوان به اینستاگرام اشاره کرد. در سال‌های اخیر تعداد اکانت‌های بیزینسی و فروشگاهی رشد چشمگیری داشته است و مشتریان زیادی نیز از فروشگاه‌های اینستاگرامی استقبال کرده‌اند. از جدیدترین نمونه‌های تاثیر تکنولوژی بر بیزینس‌ها، میتوان به ربات‌ های اینستاگرامی اشاره کرد. اگر هنوز با این ربات‌ها آشنا نیستید، بهتر است زمان را از دست ندهید. ما در این مقاله به معرفی ابزاری پرداخته‌ایم که کسب و کار اینستاگرامی شما با استفاده از آن، تخت گاز به سمت پیشرفت حرکت می‌کند.

ربات اینستاگرام چیست؟

ربات های اینستاگرامی را میتوان به عنوان یک تحول بزرگ و یا حتی انقلابی در حوزه‌ی اینستاگرام مارکتینگ دانست. این ربات‌ها به شما کمک می‌کنند که بدون دغدغه‌ی مدیریت پیج، تمرکز خود را روی تولید محتوا بگذارید و وقت بیشتری را به مشتریان خود اختصاص دهید. این ربات‌ها با قابلیت‌هایی که دارند، شما را از انجام فعالیت‌های تکراری و خسته‌کننده بی نیاز خواهند کرد. بدین ترتیب با خیالی آسوده می‌توانید به سفارش‌ها و مشتریان حضوری فروشگاه خود رسیدگی کرده و همچنین تولید محتوا را با بدون دغدغه انجام دهید. به طور خلاصه، میتوان این ربات‌ها را فرشتگان نجات کسب و کارهای اینستاگرامی دانست. اگر هنوز به این ادعا شک دارید، مطمئناً با اطلاع از ویژگی‌های ربات اینستاگرامی به اطمینان لازم خواهید رسید.

برای شگفت‌زده شدن آماده باشید!

اگر تا کنون فکر می‌کردید که برای مدیریت پیج و جذب فالوور باید روزانه کارهای تکراری مثل فالو و آنفالو، سین زدن استوری و امثال آن‌ها را به صورت دستی انجام دهید، متاسفانه و یا خوشبختانه باید بگوییم که لازم است طرز فکر خود را به کلی تغییر دهید. ربات‌های اینستاگرامی برای انجام این کارها منتظر درخواست شما هستند. ویژگی‌ها و کاربردهای ربات‌های اینستاگرامی به صورت زیر هستند:

1. فالو و آنفالو خودکار

یکی از روش‌هایی که کسب و کارهای اینستاگرامی می‌توانند از آن برای جذب فالوور استفاده کنند، فالو و سپس آنفالو کردن افراد مختلف است. بدین صورت که باید افراد علاقه‌مند به زمینه‌ی شغلی خود را پیدا کرده و آن‌ها را فالو کنید. سپس بعد از فالو بک دادن اکانت‌های مورد نظر، می‌توانید آن‌ها را آنفالو کنید. نکته‌ی جالب ماجرا اینجاست که با وجود ربات های اینستاگرامی دیگر لازم نیست این کارهای تکراری را به صورت دستی انجام دهید. ربات‌ها آماده انجام این کار هستند. فقط چند کلیک با انجام پذیرفتن خودکار این کارها فاصله دارید.

2. لایک و کامنت خودکار با ربات اینستاگرامی

از دیگر راه‌هایی که به جذب بازدیدکننده و فالوور برای پیج منجر می‌شود، می‌توان به لایک کردن و کامنت گذاشتن برای پست‌های دیگران اشاره کرد. اگر انتظار دارید که ربات‌ها این کار را نیز برای شما انجام دهند، کاملاً درست فکر کرده‌اید. با لمس چند گزینه، لایک و کامنت خودکار را به ربات‌ها بسپارید تا به بهترین نحو آن‌ها را به انجام برسانند.

3. انتشار محتوا به صورت زمانبندی شده

ممکن است شما هم تا به حال شرایطی داشته باشید که انتشار یک پست در یک زمان مشخص، برای پیجی که اداره می‌کنید، حیاتی باشد. اگر در چنین مواقعی به گوشی موبایل و یا کامپیوتر دسترسی نداشته باشید، مطمئناً کار برای شما دشوار خواهد شد. اما اگر صاحب یک ربات اینستاگرامی باشید، دیگر نباید برای این موضوع نگرانی داشته باشید. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که این ربات‌ها دارند، زمانبندی انتشار محتوا نام دارد. با استفاده از این آپشن می‌توانید ویدیو یا عکس خاصی را تنظیم نمایید تا سر زمان مشخصی که تعیین می‌کنید، به صورت خودکار در قالب پست یا استوری منتشر شود.

4. حذف فالوور فیک با ربات های اینستاگرامی

مطمئناً می‌دانید که فالوور فیک، به دلیل غیر واقعی بودن، هیچ سودی برای پیج شما ندارند. اگر کمی حرفه‌ای تر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، اطلاع دارید که این فالوورهای غیرواقعی می‌توانند نرخ تعامل پیج شما را تا آستانه نابودی پیش ببرند. اگر هنوز از دلایل این موضوع خبر ندارید، توصیه می‌کنیم مقاله‌ی فالوور فیک را مطالعه فرمایید. رفته رفته ربات‌های اینستاگرامی خدماتی را ارائه می‌دهند که شاید تا مدتی قبل، قابل تصور نبودند. از خدمات ویژه‌ای که برخی ربات‌های اینستا ارائه می‌دهند، می‌توان به حذف فالوور فیک اشاره کرد. فالوورهای فیک باعث کاهش نرخ تعامل شده و برای پیج کارایی منفی دارند. ربات‌های اینستاگرام می‌توانند این فالوورهای غیرواقعی را شناسایی کرده و سپس اقدام به حذف آن‌ها نمایند. بنابر این با استفاده از این ربات‌ها خواهید توانست کسب و کار خود را از دست فیک‌ها نجات دهید.

توجه: این نکته را در نظر داشته باشید که علاوه بر ربات، تولید محتوا نیز برای پیشرفت پیج ضروری است. ربات وسیله‌ای برای مدیریت پیج و جذب بازدیدکننده می‌باشد و اگر مخاطب هنگام بازدید از پیج، محتوایی را مشاهده نکند، فعالیت ربات نیز بیهوده خواهد بود.

چگونه صاحب یک ربات اینستاگرامی شویم؟

معمولاً هر فناوری جدیدی که عرضه می‌شود، موافقان و مخالفانی را در کنار و پیش روی خود می‌بیند. بیزینس‌هایی که از تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برند، مسیر پیشرفت را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به سایر کسب و کارها طی می‌کنند. اگر می‌خواهید با پیشرفت تکنولوژی همگام شوید و بیزینس اینستاگرامی خود را با استفاده از فناوری روز دنیا توسعه دهید، ربات‌های اینستاگرامی بهترین گزینه‌ برای دستیابی به این هدف هستند.

برای آشنایی با برترین ربات‌های اینستاگرامی، مقاله‌ی مقایسه ربات های اینستاگرامی را مطالعه فرمایید. پس از مطالعه‌ی این مطلب خواهید توانست با شناخت کامل و اطلاع از نقاط قوت و ضعف هر کدام از ربات‌ها، یک انتخاب درست و مطمئن داشته باشید.

سوالات متداول

ربات اینستاگرامی چیست؟

✅ ربات های اینستاگرامی ابزارهایی هستند که کار مدیریت پیج را برای ادمین‌ها آسان‌تر می‌کنند.

ربات‌های اینستاگرامی چه کاربردهایی دارند؟

✅ این ربات‌ها برخی عملیات مانند فالو و آنفالو، لایک و کامنت، حذف فالوور فیک و … را با سرعتی بیشتر نسبت به حالت دستی انجام می‌دهند.

جمع بندی

استفاده از ربات های اینستاگرامی روز به روز در حال افزایش است. این ابزارها می‌توانند در جهت پیشرفت پیج های اینستاگرامی، کمکی زیادی به ادمین‌ها بکنند. در این مقاله، با مفهوم ربات در اینستاگرام آشنا شده و کاربردهای آن را یاد گرفتید. همچنین مزایای استفاده از ربات‌ها نیز معرفی شدند. امیدواریم مطالب این مقاله برای شما عزیزان مفید واقع شده باشند. در صورت داشتن هر گونه سوال، انتقاد و پیشنهاد، می‌توانید از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

با سپاس از همراهی شما!

نظرات کاربران

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

Insights اینستاگرام؛ ابزار قدرتمند آنالیز اینستا

Insights اینستاگرام؛ ابزار قدرتمند آنالیز اینستا

Insights اینستاگرام چیست؟ ابزار آنالیز اینستا چه کاربردهایی دارد؟ هر چه زمان جلوتر می‌رود، کسب و کارهای اینترنتی نیز با سرعت بیشتری پیشرفت می‌کنند و بیزینس‌های اینستاگرامی نیز در این دسته جای دارند. همانطور که همه‌ی مشاغل برای پیشرفت و توسعه نیاز به تحلیل شرایط مختلف...

ادامه مطلب
شادوبن اینستاگرام چیست؟ چگونه از شادوبن خارج شویم؟

شادوبن اینستاگرام چیست؟ چگونه از شادوبن خارج شویم؟

چگونه از شادوبن اینستاگرام خارج شویم؟ مدتی است که برخی از کاربران اینستاگرام با چالش جدیدی روبرو شده‌اند. محدودیت جدیدی که در برخی از پیج‌های اینستاگرامی اعمال می‌شود، باعث نگرانی کابران اینستا به ویژه صاحبان پیج‌های بیزینسی و اینفلوئنسرها شده است. این محدودیت که به...

ادامه مطلب
همه آنچه که باید در مورد گاید اینستاگرام بدانید!

همه آنچه که باید در مورد گاید اینستاگرام بدانید!

گاید اینستاگرام چیست؟ گاید اینستاگرام چه کاربردی دارد؟ چطوری از قابلیت راهنمای اینستاگرام استفاده کنیم؟ چرا گاید اینستا برای من فعال نشده؟!اینستاگرام در سال 2020 قابلیت گاید اینستاگرام را برای کاربران خود ایجاد کرد. این قابلیت در ابتدای کار محدود به استفاده کاربران...

ادامه مطلب