افزایش تعامل در اینستاگرام تنها با ابزارهای اینستاگرامی

افزایش تعامل در اینستاگرام تنها با ابزارهای اینستاگرامی

اینگیجمنت همان نسبت تعداد لایک ها و کامنت های شما به تعداد فالوورهایتان است. روش های مختلفی برای افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام وجود دارد که به طور طبیعی باعث بالا رفتن نرخ تعامل می شود. البته باید به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید از اکانت خود کسب درآمد کنید حتماً باید حوصله به خرج دهید. در ادامه نکاتی را برای افزایش نرخ تعامل پیج اینستاگرامتان آورده ایم.

ابتدا باید هدف اکانت را مشخص کنید

هدف اکانت را مشخص کنید

شما برای هر کسب و کاری چه در شبکه های اجتماعی چه در خارج از آن حتماً باید هدف خود را مشخص کنید. و هر هدفی که از پیج خود در شبکه‌ های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام دارید کاملاً به محصولی که بیزینس شما ارائه می دهد بستگی دارد. یکی از بهترین استراتژی ها برای برند شما هم همین موضوع است.

پس هر کسی که اکانتی برای کسب و کار خود در اینستاگرام راه‌اندازی می ‌کند باید دقیقا بداند که از طریق این شبکه اجتماعی دقیقا چه چیزی را می خواهد به فالوورهایش ارائه دهد. به عنوان مثال اگر شما در زمینه آموزش آشپزی فعالیت می کنید باید محتوایی تولید کنید که بر مبنای منابع آموزشی و پاسخ به سوالات کاربران باشد. همچنین باید بدانید که تعامل در اینستاگرام چه تاثیراتی بر کسب و کار شما می گذارد. منظور از مشخص کردن هدف عبارت است از:

  • از کاربران پیج خود بخواهید که درباره محصول شما نظر دهند تا از این طریق بتوانید کیفیت محصولتان را بالا ببرید.
  • به شناسایی مشتریان بالقوه بپردازید و آن ها را در اولویت قرار دهید.
  • شرایطی فراهم کنید که مشتریان شما بتوانند راحت تر خرید خود را انجام دهند.
  • تجربه و درک مشتری نسبت به کسب و کار خود را بالا ببرید.

فالوور های خود را بشناسید

فالوور های خود را بشناسید

سعی کنید یک تعامل خوب با دنبال کنندگان خود برقرار کنید. قبل از تولید محتوا حتماً خوب فکر کنید و از روش ‌های مختلف، فکر مخاطبانتان را بخوانید و از علایق آن ها مطلع شوید. در حقیقت فالوور به شما می گوید که چه انتظاری از صفحه شما دارد و دوست دارد چه محتوایی در پیج شما ببیند. بسیاری از بیزینس ها در تشخیص این موضوع مهم دچار مشکل می شوند. اگر تعامل با مخاطب به درستی برقرار نشود می‌گویند که چرا موفق نشدیم یا اشتباه ما چه بوده که جواب همه این ها نشناختن مخاطب است.

زمان، حلال بسیاری از مشکلات است و شما باید با صرف وقت، نیازهای فالوور ها را شناسایی کنید و دقیقاً به مشتریان بگویید که چه چیزی آن ها را خوشحال یا ناراحت می کند و شما از طریق اینستاگرام چطور می توانید مشکلات آنها را حل کنید. در حقیقت تنها با گوش دادن به حرف آنها هم می‌ توانید ارتباطات خود را با مخاطب بیشتر کنید. همه این ها در بلند مدت سبب رونق کسب و کار شما خواهد شد.

محتوای با کیفیت منتشر کنید

محتوای با کیفیت منتشر کنید

یکی دیگر از روش های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام تولید محتوای با کیفیت و پیوسته میباشد. شما باید روزانه حداقل 1 الی 2 پست منتشر کنید. این کار باعث میشود مخاطب هر روز منتظر پست های شما باشد. مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که اکنون کامنت ها و save های اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری مهم هستند. بنابراین بهترین راه برای بهبود میزان مشارکت ایجاد محتوای بیشتر و جذابتر است که مخاطب را ترغیب کند به آن دکمه ی ذخیره ضربه بزند!

اما پیدا کردن اینکه چه محتوایی ارزش ذخیره کردن را دارد نیاز به آزمون و خطا دارد. آزمایش فرم های جدید محتوا در اینستاگرام میتواند بسیار دلهره‌آور باشد خصوصا اگر فکر میکنید همین الان هم محتوای نسبتا خوبی دارید و درگیر استراتژی محتوای فعلی خود هستید. اما به ما اعتماد کنید! بهترین استراتژی های تولید محتوا از راه آزمون و خطا به وجود آمده اند.

حتما بخوانید : هزینه تولید محتوا در اینستاگرام چقدر است؟

خودتان را آپدیت کنید

خودتان را آپدیت کنید

یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن اینگیجمنت در اینستاگرام به روز بودن است . شما باید در صفحه خود اتفاقات جدید دنیا را منتشر کنید. به دنبال محتوای تکراری نباشید. گاهی اوقات در صفحه خود یک خبر فوری بگذارید. به دلیل اینکه مخاطب در ذهن خود راجع به این خبر فکر می کند و آن را از طریق شبکه‌ های مختلف رصد می ‌کند . این خبر ممکن است یک خبر سیاسی، ورزشی، اجتماعی، هنری و غیره باشد.

به عنوان مثال برند لوازم آرایشی مک به علت پستی که درباره کریسمس در پیج خود منتشر کرد، توانست تعامل کاربران با برند خود را افزایش دهد. همچنین برند نایک با استفاده از یک چالش ویدئویی توانست تعامل خود را با مخاطبینش دوبرابر کند. پس در عصر بازاریابی اینترنتی همه باید نسبت به اتفاقات روز و خبرهای داغ آگاهی داشته باشند و همین موجب مشارکت شما با کاربران می شود.

در سایر شبکه‌های اجتماعی پست های اینستاگرام خود را تبلیغ کنید

در سایر شبکه‌های اجتماعی پست های اینستاگرام خود را تبلیغ کنید

برای اینکه نرخ تعامل و اینگیجمنت در اینستاگرام بالاتر رود باید حتماً به فکر افزایش فالوور های خود باشید. و اگر استراتژی بازاریابی شما با کیفیت باشد، فالوور های اینستاگرام به مشتری تبدیل خواهند شد که این همان هدف اصلی شما خواهد بود. پس برای اینکه نرخ تعامل بیشتری به دست آورید باید اکانت اینستاگرام خود را در شبکه های اجتماعی مختلف قرار دهید.

مطلب پیشنهادی : افزایش فالوور اینستاگرام

در ایمیل خود یک لینک مخصوص برای فالو کردن بگذارید و پست های مهم خود را هم در وبسایت خود منتشر کنید و در مورد کسب و کار خود در وبسایت توضیح کوتاهی بنویسید. برای تبلیغ پیج اینستاگرام می توانید از شبکه های اجتماعی مانند یوتیوب، تلگرام، توییتر و فیس بوک استفاده کنید. از این طریق فالوورهای شما بیشتر خواهند شد به دلیل این که صفحه شما با افزایش ترافیک مواجه شده است! حتی اگر آن ها شما را فالو هم نکنند، برند شما را خواهند شناخت و ممکن است در آینده از مشتری ‌های مفید کسب و کار شما شوند.

در پیج خود مسابقه برگزار کنید

در پیج خود مسابقه برگزار کنید

یکی دیگر از بهترین روش ها برای نشان دادن برند برگزاری مسابقه است! و علاوه بر این که اطلاعات کاربران نسبت به کسب و کار شما بیشتر می شود، نرخ تعامل هم افزایش می یابد. در این روش به علت وجود جایزه، مردم تعامل بیشتری نسبت به پیج شما خواهند داشت و در مجموع برگزاری مسابقه به عنوان یک استراتژی قوی به حساب می‌آید. سعی کنید برای هر مسابقه هشتگ های مخصوص به خودش را بگذارید تا کاربران بیشتری جذب شوند. و از این طریق شناسایی کاربران برای شما راحت تر خواهد شد و فرد برنده راحت تر پیدا می شود. در کل استفاده از هشتگ های منحصر به فرد محبوبیت یک برند را بیشتر می کند.

حتما بخوانید : جذب بازدیدکننده بیشتر با هشتگ های اینستاگرام

در این روش وقتی که شرکت کننده ها پست مسابقه را منتشر می کنند افرادی که از برند شما اطلاعاتی ندارند ممکن است پیج شما را فالو کنند و با محتوای شما بیشتر آشنا خواهد شد.

با فالوورهای رقیبتان هم مشارکت کنید

ا فالوورهای رقیبتان هم مشارکت کنید

در این روش باید به صفحه رقیب بروید و فالوورهای آن را را دنبال کنید. برای راحتی کار می توانید مستقیماً روی گزینه Followers بزنید یا کامنت های پست ها را ببینید و یا به قسمت لایک ها بروید. و از این طریق می توانید تعامل خود را با فالوورهای رقیب برقرار کنید که در صورت انجام آن، فالوور های شما هم افزایش می یابد.

در زیر پست ها، کپشن های خوبی بنویسید

در زیر پست ها، کپشن های خوبی بنویسید

وقتی که عکسی در اینستاگرام کپشن داشته باشد، تعامل کاربران با پست مورد نظر بیشتر می شود. در واقع وجود کپشن سبب می شود که کاربر وقت بیشتری را صرف کند و با توجه به الگوریتم های موجود در اینستاگرام، پیج با بازدید خوبی روبرو خواهد شد! به این دلیل که پست ها با توجه به اینگیجمنت در اینستاگرام رتبه بندی می شوند.

مطلب پیشنهادی : نوشتن بهترین کپشن در اینستاگرام

استوری بگذارید

استوری بگذارید

استوری، نرخ تعامل را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و مخاطبان بسیار زیادی را به سمت خودش جذب می‌ کند. همچنین استوری در جذب مخاطب به پستها نقش بسیار مهمی را ایفا می کند به همین دلیل شما باید از قابلیت استوری استفاده کنید. البته توجه داشته باشید که پست ها را می توان با استفاده از گزینه Add post to your story هم در استوری قرار داد. شما می توانید داخل استوری خود از تگ ها و فیلترهای مختلف هم استفاده کنید. برای گذاشتن استوری، خلاقیت به خرج دهید تا مخاطب از طریق آن بتواند به دیدن صفحه شما ترغیب شود. پس لازم نیست همه اطلاعات را در استوری قرار دهید چون شما در کپشن همه موارد را توضیح خواهید داد.

حتما بخوانید : چالش برانگیزترین استیکرهای استوری اینستاگرام

ویدیو منتشر کنید

ویدیو منتشر کنید

شما باید از قابلیت های اینستاگرام به بهترین نحو استفاده کنید تا بتوانید درآمد خوبی از پیج خود داشته باشید. یکی از کارهایی که برای جذب فالوور و بالا بردن اینگیجمنت در اینستاگرام می توان انجام داد، اشتراک گذاری ویدئو است. البته شما در استوری فقط ۱۵ ثانیه و در پست فقط ۶۰ ثانیه فیلم می توانید منتشر کنید.

البته میتوانید با استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام یعنی igtv اقدام به گذاشتن فیلم طولانی در پست اینستاگرام کنید.

همانطور که می دانید کاربران در یک شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام برای ویدیوها بیشتر کامنت می گذارند! ولی عکس ها را بیشتر لایک می کنند. فیلم های اینستاگرام بازدید بسیار خوبی می گیرند حتی اگر کاربری به آنها علاقه نداشته باشد. پس شما باید محتوا های خود را با هم ترکیب کنید و از آنها یک ویدیو بسازید. البته ناگفته نماند که این کار را هر از چند گاهی انجام دهید تا بین عکس ها و ویدیوهای پیج شما یک تعادلی برقرار شود.

با اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید

با اینفلوئنسر ها در ارتباط باشید

علاوه بر این که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی مختلف منتشر می کنید باید از اینفلوئنسرها هم استفاده کنید تا مخاطبان شما بیشتر شود. به دلیل اینکه این افراد به خاطر نرخ تعاملی که با مخاطبانشان دارند، به خوبی می توانند برند شما را تبلیغ کنند. در نتیجه اینگیجمنت پیج شما هم بالا می رود.

اگر آنها از برند شما تعریف و تمجید کنند حتماً بازدید صفحه شما بیشتر خواهد شد. البته شما می‌توانید این روش را با روش برگزاری مسابقه ترکیب کنید تا کاربران بیشتری به بازدید پیج شما ترغیب شوند. ولی به طور کلی یکی از گزینه ‌های مناسب برای افزایش تعامل در اینستاگرام، اینفلوئنسرها هستند به شرطی که آنها را درست انتخاب کنید.

جمع بندی

در ابتدای این مقاله تعریف کوتاهی از اینگیجمنت یا همان نرخ تعامل ارائه دادیم سپس راه‌های افزایش تعامل با کاربران در اینستاگرام را باهم بررسی کردیم از محتوای با کیفیت گرفته تا برگزاری مسابقه و تحلیل و بررسی استراتژی های تولید محتوای رقبا! پیاده‌سازی درست همه ی این ها موجب افزایش تعامل در اینستاگرام می‌شود که در این مقاله به بررسی تک تک این موارد پرداختیم.

عضویت
اطلاع از
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments