الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

رمزگشایی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام 2022 + 10 ایده طلایی

علی محمدی
2018-05-01

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

اگر همین الان چند دقیقه در اکسپلور اینستاگرام خود بگردید، خواهید دید که تقریباً همه محتواهای این صفحه مربوط به موضوعات مورد علاقۀ شما هستند. اما اینستاگرام چگونه علاقه‌مندی‌های شما را تشخیص می‌دهد و محتواهای مرتبط را برایتان نمایش می‌دهد؟ پاسخ این سوال را باید در نحوه عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام پیدا کنیم!

در این مطلب ابتدا باهم بررسی خواهیم کرد که الگوریتم اینستاگرام چگونه علاقه‌مندی‌های ما را تشخیص می‌دهد و بر اساس آن‌ها صفحه‌ی اکسپلورمان را طراحی می‌کند؛ در بخش دوم مقاله هم 10 قانون و ایده طلایی برای رفتن پست به اکسپلور یاد خواهید گرفت که دست پیج شما را می‌گیرند و آن را به سمت اکسپلور راهنمایی می‌کنند.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست؟

همۀ ما می‌دانیم آنقدر محتوا در اینستاگرام وجود دارد که نمیتوان حتی به شمردن تعداد آن‌ها فکر کرد. بین این همه محتوا باید یک نظم و الگوی خاصی وجود داشته باشد که ما بتوانیم محتوای مورد علاقۀ خود را به راحتی در اکسپلور ببینیم. این سیستم که محتواهای مختلف را پردازش می‌کند و پس از تشخیص موضوع، آن‌ها را به کاربران مناسب نمایش می‌دهد، الگوریتم اکسپلور اینستاگرام نام دارد.

الگوریتم اکسپلور چگونه کار می‌کند؟

نحوه عملکرد الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هم مثل تمامی الگوریتم‌های دیگر مراحل خاصی دارد و از قوانین ویژه خود پیروی می‌کند. با جرأت میتوان گفت که آشنایی با این الگوریتم می‌تواند به پیشرفت و افزایش بازدهی پیج شما کمک بسیاری کند. می‌گویید چگونه؟ برای فهمیدن پاسخ این سوالتان کافی است پاراگراف بعدی را بخوانید!

فرض کنید در حال بازی کردن یک گیم کامپیوتری هستید. اگر از قوانین بازی اطلاع نداشته باشید، می‌توانید مراحل آن را به اتمام برسانید یا در آن برنده شوید؟ قطعاً نه!
اما اگر بر قوانین بازی مسلط باشید و بدانید برای برتری بر رقبا به چه چیزهایی نیاز دارید، بدون شک یکی از مدعیان موفقیت در بازی خواهید بود. چون خود را با قوانین و تاکتیک‌های بازی سازگار خواهید کرد.

آشنایی با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام هم دقیقا مشابه تسلط بر قوانین و شرایط بازی‌های ویدیویی است. اگر بدانید از نظر این الگوریتم کدام محتواها شانس بیشتری برای حضور در اکسپلور دارند یا چه کارهایی برای افزایش بازدهی محتوا در اکسپلور لازم است، مطمئناً رقبا را پشت سر خواهید گذاشت.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای این که محتواهای مختلف را برای کاربران علاقه‌مند به نمایش بگذارد، از 3 جزء اصلی تشکیل شده است:

  • پردازش رفتار کاربران
  • پردازش محتوا
  • بررسی نرخ تعامل و تصمیم‌گیری برای محتوا

در ادامه این 3 مرحله را به صورت کامل توضیح می‌دهیم. اگر روی تمامی این مراحل تسلط کامل داشته باشید، کارتان برای حضور در اکسپلور بسیار آسانتر خواهد بود.

1. بررسی رفتار کاربر در اینستاگرام

بررسی رفتار کاربر توسط الگوریتم اکسپلور

گفتیم که اینستاگرام در صفحه‌ی اکسپلور پست‌هایی را به ما نشان می‌دهد که به آن‌ها علاقه داریم؛ اما اینستاگرام چگونه از علاقه‌مندی‌ها و سلیقه ما باخبر است؟ (اینجاست که تئوری‌های توطئه زیادی مطرح می‌شوند!!) اما نترسید؛ هیچ خبری از جاسوسی یا دستبرد زدن به اطلاعات گوشی شما نیست. اینستاگرام خیلی حرفه‌ای تر از این حرف‌هاست!

اینستاگرام پس از گذشت مدتی از فعالیتتان در این شبکۀ اجتماعی و بر اساس رفتارهایی که شما از خود داخل این اپلیکیشن نشان می‌دهید، علاقه‌مندی‌های شما را تشخیص می‌دهد. به همین دلیل است که اگر همین الان یک پیج جدید باز کنید و به صفحۀ اکسپلور بروید، چیزی جز مناظر طبیعی یا موضوعات عمومی نخواهید دید. اما پس از چند روز اکسپلورتان پر خواهد شد از محتواهایی که به آن‌ها علاقه دارید.

خب! گفتیم اینستاگرام بر اساس رفتار خودمان علاقه‌مندی‌های ما را تشخیص می‌دهد. اما منظور از رفتار کاربر در اینستاگرام چیست؟ اپلیکیشن اینستاگرام بخش‌ها و امکانات مختلفی دارد که شما می‌توانید در آن‌ها فعالیت کنید. منظور از رفتار کاربر، نحوه فعالیت او در این بخش‌هاست. اگر بخواهیم بیشتر روی این موضوع تمرکز کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

فالووینگ‌ها

اکانت‌هایی که فالو کرده‌اید، به نوعی نشان‌دهنده افرادی هستند که شما قصد دارید با آن‌ها تعامل داشته باشید. به عنوان مثال اگر چند پیج در زمینۀ فیلم و سریال فالو کرده‌اید، می‌تواند نشان‌دهنده علاقه شما به این موضوع باشد.

هشتگ‌ها

علاوه بر پیج‌ها، هشتگ‌ها نیز در اینستاگرام قابلیت فالو شدن دارند. چون فالو کردن هشتگ‌ها به معنی دنبال کردن محتواهایی با موضوعات خاص است، این موضوع حتی از فالو کردن افراد هم تاثیر بیشتری در درک الگوریتم اکسپلور از علاقه‌مندی‌های شما دارد.

تعاملات

پست‌هایی که لایک یا ذخیره می‌کنید، استوری‌هایی که ریپلای می‌زنید، مطالبی که با دوستان خود به اشتراک می‌گذارید، همگی انعکاس‌دهنده علاقه‌مندی‌های شما هستند.

جستجو‌ها

اکانت‌ها، هشتگ‌ها و مکان‌هایی که در اکسپلور سرچ می‌کنید، به نوعی نشان می‌دهند که شما دنبال کدام محتواها هستید.

تایم تماشا

زمانی که برای تماشای هر عکس یا ویدیو صرف می‌کنید، از نظر الگوریتم اکسپلور مهم است و می‌تواند به عنوان یکی از فاکتورهای مهم برای تشخیص علاقه‌مندی‌های شما تلقی شود.

اگر به محض تماشای یک عکس از آن رد شوید، این معنی را برای الگوریتم اکسپلور دارد که کاربر به این محتوا علاقه‌ای ندارد. اما تماشای دوباره یا چندباره یک ویدیو این سیگنال را برای الگوریتم می‌فرستد که این محتوا جزو موضوعات مورد علاقۀ کاربر است.

بلاک و ریپورت

وقتی شما پیجی با یک موضوع خاص را بلاک یا ریپورت می‌کنید، این سیگنال را به اینستاگرام ارسال می‌کنید که به محتوای پیج مورد نظر علاقه‌ای ندارید. این موضوع در ریپورت محتوای پیج از اهمیت بیشتری نسبت به بلاک برخوردار است و می‌تواند در محتواهای صفحه اکسپلورتان تاثیر زیادی داشته باشد.

2. پردازش انواع محتوا

پردازش انواع محتوا توسط الگوریتم اکسپلور

در ابتدای مقاله گفتیم که محتوای موجود در اکسپلور هر کاربر، طبق علاقه‌مندی‌های او تنظیم می‌شود. به این موضوع هم اشاره کردیم که علاقه‌مندی‌های هر شخص چگونه توسط اینستاگرام تشخیص داده می‌شود. اما سوالی که الان با آن مواجه هستیم، این است که: “الگوریتم اکسپلور چگونه موضوع هر پست را تشخیص می‌دهد؟”
مثلاً وقتی یک پست در مورد فوتبال آپلود می‌کنید، اینستاگرام چگونه می‌فهمد موضوع این پست دقیقاً “فوتبال” است؟

تا الان چیزی در مورد سیستم پردازش محتوای اینستاگرام شنیده‌اید؟
اینستاگرام برای آن که بتواند موضوع دقیق هر پست را تشخیص دهد، نمی‌توانست به مواردی مثل کپشن یا هشتگ اتکا کند؛ چون ممکن بود کاربران از هشتگ‌ها یا کپشن‌های نامرتبط استفاده کنند و موضوع محتوا اشتباه تشخیص داده شود. پس تصمیم گرفت برای این کار از سیستم پردازش محتوا استفاده کند.

تمامی محتواهایی که در اینستاگرام آپلود می‌شوند، از 3 ساختار کلی تشکیل شده‌اند:

  • تصویر (عکس و ویدیو)
  • صوت
  • متن

اینستاگرام برای هر یک از این ساختارها سیستم جداگانه‌ای دارد که می‌تواند با استفاده از آن‌ها موضوع محتواها را تشخیص دهد. این سیستم‌ها هر روز در حال پیشرفت و بروزرسانی هستند؛ تا حدی که اگر همین امروز در صفحۀ اکسپلور خود پستی را تماشا کنید، مطمئناً محتواهای پیشنهادی بعدی، پست‌هایی خواهند بود که موضوع مشابه پست مورد علاقۀ شما را دارند و اشتباهی از سمت الگوریتم اکسپلور صورت نخواهد گرفت.
اما اینستاگرام چگونه این کار را با دقت بالا انجام می‌دهد؟

1. پردازش تصویر

الگوریتم اکسپلور برای پردازش تصاویر آن‌ها را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم می‌کند و سعی دارد با تشخیص جزء به جزء تصاویر و ویدیوها موضوع کلی آن‌ها را تشخیص دهد. میشود گفت الگوریتم اکسپلور تقریباً سخت‌ترین کار در پردازش محتوا را در مورد محتوای تصویری دارد؛ چرا که عناصر و المان‌های تصویری بسیار زیاد هستند و تعریف تمامی آن‌ها در الگوریتم کار فوق العاده دشواری است.

2. پردازش صوت

تقریباً تمامی محتواهای ویدیویی موجود در اینستاگرام صوت هم دارند. الگوریتم اکسپلور اینستاگرام برای درک بهتر موضوع محتواها علاوه بر تصویر، صوت را هم مورد بررسی قرار می‌دهد. تشخیص موضوع محتوا با استفاده از صوت به این صورت است که الگوریتم اکسپلور نسبت به برخی واژه‌ها و عبارات حساس است و در صورت شنیدن این کلمات احتمال می‌دهد محتوای مورد نظر به موضوعی خاص مرتبط باشد.

فرض کنید در یک محتوای ویدیویی دارای صوت این کلمات به کار رفته باشند: یادگیری، درس، کتاب
الگوریتم پردازش صوت اینستاگرام بر اساس کلمات گفته‌شده حدس می‌زند که این محتوا مربوط به بحث “آموزش” است و ممکن است پس از بررسی سایر مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، آن را در صفحۀ اکسپلور افراد علاقه‌مند به این موضوع قرار دهد.

3. پردازش متن

آخرین ساختاری که محتواهای اینستاگرامی می‌توانند داشته باشند و سیستم پردازش محتوای اینستاگرام هم باید آن را بررسی کند، متن است. در محتواهای اینستاگرامی متن می‌تواند هم در قالب عکس و ویدیو و هم در قالب کپشن به کار برده شود. پس الگوریتم اکسپلور باید تمامی این بخش‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

سیستم پردازش متن هم مانند پردازش صوت به برخی کلمات حساس است و بر اساس آن‌ها تصمیم می‌گیرد که محتواها به کدام موضوعات مرتبط هستند.

3. بررسی نرخ تعامل و تصمیم‌ نهایی برای رفتن پست به اکسپلور

بررسی نرخ تعامل توسط الگوریتم اینستاگرام

خب! تا این بخش از مقاله بطور کامل با نحوه تشخیص علاقه‌مندی‌های کاربران و موضوع محتواها آشنا شدیم. اما اکنون نوبت به مرحله پایانی می‌رسد. در این مرحله الگوریتم اینستاگرام تصمیم می‌گیرد که محتوای شما در اکسپلور قرار بگیرد یا نه. بگذارید این بخش از مقاله را با یک داستان کوتاه پیش ببریم تا درک بهتری از این مرحله پیدا کنید.

خودتان را به عنوان یک تولیدکننده محتوای طنز در اینستاگرام تصور کنید. یک هفتۀ تمام وقت و انرژی خود را صرف تولید یک ویدیوی طنز می‌کنید که از نظر خودتان باید رکورد لایک تخم مرغ اینستاگرام را بشکند. (حتی نیم نگاهی هم به جایزه اسکار فیلم کوتاه دارید!)

پس از این که ویدیوی خود را منتشر می‌کنید، پس از چند ساعت نه تنها دیگر انتظار شکستن رکورد لایک اینستاگرام را ندارید، بلکه به این فکر می‌کنید که اگر کپی همان عکس تخم مرغ را پست می‌کردید، بیشتر از این لایک می‌گرفتید.

پس از همۀ این ماجراها الگوریتم اکسپلور وارد می‌شود تا آمار تعامل پست را بررسی کند. اگر آمار پست شما کمتر از حد استاندارد باشد، الگوریتم به این نتیجه خواهد رسید که محتوای شما برای کاربران جذاب نبوده است. بنابر این قضیه رفتن پست شما به اکسپلور منتفی خواهد شد.

✅ وظیفه جانبی الگوریتم اینستاگرام: بررسی تخلفات

یکی دیگر از کارهایی که بر عهده الگوریتم اکسپلور اینستاگرام است، شناسایی پیج‌های متخلف و جریمه کردن آن‌هاست. جامعۀ اینستاگرام قوانین خاص خود را دارد که تمامی کاربران برای فعالیت در این شبکه اجتماعی باید آن‌ها را رعایت کنند.

داشتن فالوور فیک در پیج یکی از مواردی است که بر خلاف قوانین اینستاگرام است. الگوریتم اکسپلور پس از شناسایی این تخلف، پیج را با جریمه شادوبن اینستاگرام مواجه می‌کند. در این صورت کاربر تا وقتی که فالوورهای فیک را از پیجش حذف نکند، عملاً شانسی برای حضور در اکسپلور نخواهد داشت.

🔗 تاثیر حذف فالوور فیک بر رفتن پست‌ها به اکسپلور

عوامل مختلفی هستن که باعث میشن پست‌های شما به اندازه کافی تعامل دریافت نکنن؛ اما مهم‌ترین اون‌ها وجود فالوور فیک تو پیجتونه. برای پیشرفت پیج باید هر چه سریعتر این مانع رو کنار بزنین!

⭐ چیکار کنیم پستمون بره اکسپلور؟ 10 ایده طلایی برای رفتن پست به اکسپلور اینستاگرام

آشنایی با الگوریتم اکسپلور زمانی برای پیشرفت در اینستاگرام کاربرد خواهد داشت که بتوانید از آن برای رفتن پست‌هایتان به اکسپلور استفاده کنید. حالا که با قواعد کلی الگوریتم اکسپلور آشنا شده‌اید، در این بخش از مقاله ایده‌هایی را یاد می‌گیرید که به شما کمک می‌کنند بیشترین بهره‌مندی را از قوانین الگوریتم اکسپلور داشته باشید.

1.استفاده از المان‌های تصویری مرتبط با زمینه فعالیت پیج

همانطور که در بخش سیستم پردازش تصویر اینستاگرام توضیح دادیم، الگوریتم اکسپلور برای این که موضوع محتوای شما را تشخیص دهد، تک تک المان‌های تصویری موجود را بررسی می‌کند و بر اساس آن‌ها تصمیم می‌گیرد که این پست در صفحۀ اکسپلور چه کاربرانی قرار گیرد.

برای این که بتوانید بهترین بازدهی را از اکسپلور دریافت کنید، باید در محتوای تصویری خود از عناصری استفاده کنید که به کسب و کار شما مربوط باشند. در این صورت پست شما در صفحۀ اکسپلور افرادی قرار خواهد گرفت که به زمینۀ کاری شما علاقه دارند. برای مثال اگر صاحب پیجی هستید که در آن کافی شاپ خود را معرفی می‌کنید، بایستی در پست‌های خود از تمامی چیزهایی که به این زمینه مربوط می‌شوند، استفاده نمایید. مثلاً محیط داخلی کافی شاپ، انواع نوشیدنی‌ها، دسرها و …

2. استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار در صوت ویدیو برای رفتن پست به اکسپلور

اگر بتوانید محتوای خود را برای سیستم پردازش صوت اینستاگرام هم بهینه کنید، بازدهی محتوایتان در اکسپلور نسبت به قبل چند برابر خواهد شد. برای همگام کردن صوت ویدیوی خود با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام باید از عبارت‌هایی استفاده کنید که برای کسب و کار شما حیاتی هستند. به عنوان مثال اگر در حوزه بازاریابی فعالیت می‌کنید، حتماً در صوت ویدیوی خود از کلماتی مثل مارکتینگ، استراتژی بازاریابی، بازار، مشتری، آموزش بازاریابی استفاده کنید.

3. استفاده از کلمات کلیدی کسب و کار در محتوای متنی

سیستم پردازش متن اینستاگرام هم مانند سیستم صوتی از کلمات کلیدی برای تشخیص موضوع محتوا بهره می‌برد. پس طبیعتاً اگر بخواهیم با این الگوریتم سازگار شویم، باید از کلماتی استفاده کنیم که به کسب و کار ما مرتبط هستند. به عنوان مثال استفاده از کلماتی مانند دوربین، مدل، منظره، فوتوگرافی و موارد مشابه در محتوای پیج‌های فعال در زمینۀ عکاسی برای هماهنگی با الگوریتم اکسپلور بهترین گزینه به شمار می‌رود.

4. عدم استفاده از کلمات ممنوعه در متن کپشن و ویدیو

همانطور که سیستم پردازش متن اینستاگرام می‌تواند عبارت‌های مربوط به کسب و کارتان را شناسایی کرده و پست‌هایتان را به اکسپلور بفرستد، ممکن است باعث جریمه یا حتی دیسیبل شدن پیجتان هم بشود. اینستاگرام برای حفظ سلامت جامعه‌اش استفاده از کلماتی را که ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشد، ممنوع کرده است. اگر کاربری در محتوای خود از این کلمات استفاده کند، حتی احتمال بسته شدن دائمی پیج هم وجود دارد.

متاسفانه اینستاگرام لیست مشخصی برای کلمات ممنوعه مشخص نکرده است؛ همین موضوع گاهی اوقات باعث می‌شود کاربران به دلیل بی اطلاعی از ممنوعه بودن یک واژه پیجشان را از دست بدهند. در حالت کلی باید از کلماتی که جنبه منفی دارند، استفاده نکنید. کلماتی مثل قتل، جنگ، اعتیاد و خودکشی مثال‌هایی برای این موضوع هستند.

5. بهینه‌سازی معماری صفحه اکسپلور خود

معماری اکسپلور به این معناست که وقتی به صفحه اکسپلور خودتان می‌روید، چه محتواهایی را مشاهده می‌کنید. اگر می‌خواهید محتواهایتان بازدهی ایده‌آلی از اکسپلور داشته باشند، باید معماری اکسپلور خودتان را هم بهینه کنید. وقتی در زمینه آشپزی تولید محتوا می‌کنید، نباید در اکسپلور خود پست‌هایی درباره لوازم آرایشی تماشا کنید.

اگر در حال حاضر به صفحۀ اکسپلور می‌رویم و محتوایی نامرتبط به زمینۀ فعالیت خود می‌بینیم، چه کارهایی باید انجام دهیم تا معماری اکسپلورمان را بهینه کنیم؟

کارهای زیر می‌توانند معماری اکسپلورتان را بهبود ببخشند و باعث شوند که پست‌هایتان بازدهی بهتری از اکسپلور دریافت کنند:

  • فالو کردن پیج‌های همکار
  • فالو کردن هشتگ‌های مرتبط
  • تعامل با پست‌های مرتبط (لایک، کامنت، سیو و به اشتراک گذاری)

6. جایزه به فالوورها برای تعامل در ساعت اول انتشار پست

میزان تعامل بالا در ساعات اولیه انتشار پست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون الگوریتم اکسپلور اینستاگرام بر اساس آمار این مدت تصمیم می‌گیرد که پست را به اکسپلور بفرستد یا نه. به همین دلیل اگر کاربران زیادی در این زمان با پست شما تعامل داشته باشند، شانس بالایی برای حضور در اکسپلور خواهید داشت.

برخی پیج‌ها در طول مسابقات اینستاگرامی و یا حتی پست‌های عادی جوایزی را برای لایک‌کنندگان پست‌ها در نظر می‌گیرند. بهتر است شرایط مسابقه به این صورت باشد: قرعه‌کشی بین کسانی انجام خواهد شد که در ساعت اولیه انتشار پست آن را لایک کنند و برای آن کامنت بگذارند. در این صورت تعامل پست در این مدت افزایش خواهد یافت و برای رفتن به اکسپلور بهینه‌تر خواهد شد. البته یادتان باشد نباید در قرعه کشی و دادن جایزه بدقولی یا تاخیر کنید؛ چون باعث از دست رفتن اعتماد مخاطبان پیج می‌شود.

7. گذاشتن Count Down برای نیم ساعت دوم انتشار برای رفتن پست به اکسپلور

همانطور که متوجه شدید، طبق آمار بیشترین تعاملی که پست‌ها دریافت می‌کنند، معمولاً برای ساعت اول انتشار پست می‌باشد. اما نیم ساعت اول معمولاً تعامل بیشتری نسبت به نیم ساعت دوم دارد. برای اینکه بتوانید جلوی افت آمار در نیم ساعت دوم را بگیرید و آمار تعامل را همچنان بالا نگه دارید، از ترفند گذاشتن Count down استفاده کنید.

استیکر Count down استوری به فالوورها اطلاع می‌دهد که در تاریخ و ساعتی مشخص یک اتفاق خاص در پیج خواهد افتاد. کاری که باید انجام دهید این است که اگر مثلاً پست خود را ساعت 9 شب منتشر می‌کنید، یک Count Down برای ساعت 9:30 تنظیم کنید و به کاربران اطلاع دهید که در این ساعت پست ویژه‌ای منتشر خواهد شد.

با اجرای ترفند بالا شما در نیم ساعت دوم انتشار پست با سیل عظیمی از بازدیدکنندگان و تعامل‌ها روبرو خواهید شد. در این صورت الگوریتم اکسپلور تعامل بالای پست شما را در ساعت اولیه انتشار خواهد دید و به احتمال زیاد آن را به اکسپلور خواهد فرستاد.

8. استفاده از قابلیت ریلز (Reels)

اولین انتخابتان برای ویدیوهای کوتاه باید ریلز اینستاگرام باشد.
قابلیت ریلز که یکی از آخرین آپشن‌های اضافه شده به این اپلیکیشن می‌باشد در دو سال گذشته مورد توجه کاربران زیادی قرار گرفته و نتیجۀ خوبی هم برای آن‌ها به دست آمده است.

چون اینستاگرام قابلیت Reels را با هدف رقابت با اپلیکیشن Tik Tok عرضه کرده است، از کاربرانی که از این قابلیت محتوایی استفاده می‌کنند، حمایت می‌کند و شانس بیشتری به پست‌های آن‌ها برای حضور در اکسپلور می‌دهد. پس اگر قصد دارید ویدیوهای کوتاه در پیجتان قرار دهید، ریلز را در اولویت قرار دهید!

9. تولید محتوای تعاملی برای رفتن پست به اکسپلور

شاید گفتن جمله “محتوای تعاملی تولید کنید” تبدیل به یک کلیشه شده باشد، اما هنوز هم کلید موفقیت در اینستاگرام همین است. این تعامل کاربران است که الگوریتم اکسپلور را قانع می‌کند پست‌های شما شایستگی رفتن به اکسپلور را دارند.

محتواهای تعاملی می‌توانند موضوعات مختلفی داشته باشند اما اخیرا محتواهایی بیشترین تعامل را دریافت می‌کنند که به معنای واقعی کلمه مفید باشند. شاید محتواهای فان لایک بیشتری دریافت کنند اما در آپدیت‌های جدید اکسپلور اینستاگرام، ارزش ذخیره و به اشتراک‌گذاری پست بیشتر از لایک و کامنت است.

بنابر گفته‌های بالا محتواهایی که بتوانند کاربران را برای Save یا Share قانع کنند، برگ برنده شما خواهند بود. لیست‌ها، محتواهای آموزشی، بایدها و نبایدها و موارد مشابه محتواهایی هستند که کاربران با آن‌ها تعامل زیادی دارند؛ پس از نظر اینستاگرام هم ارزشمند خواهند بود. اگر پتانسیل تولید محتوا با این ساختارها در زمینۀ فعالیتتان وجود دارد، حتما از این فرصت‌ها استفاده کنید.

10. پرایوت کردن پیج ممنوع!

تقریباً تمامی کاربرانی که می‌خواهند پست‌های خود را به صفحه اکسپلور برسانند، این کار را با هدف جذب مخاطب و افزایش فالوور انجام می‌دهند. بنابر این خصوصی بودن این پیج‌ها به هیچ عنوان منطقی به نظر نمی‌رسد.

جدا از این که پست‌های پیج‌های پرایوت کلاً به صفحه اکسپلور راه پیدا نمی‌کنند، پیج‌های پابلیک هم نباید حساب خود را حتی برای مدتی کوتاه به حالت خصوصی تغییر دهند. بر اساس بررسی‌های انجام گرفته و آمار به دست‌آمده پس از این که پیج به حالت خصوصی تغییر پیدا می‌کند و دوباره پابلیک می‌شود، زمان زیادی طول می‌کشد تا به نرخ جذب فالوور قبلی برگردد. پس پرایوت کردن پیج ممنوع!

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید پست‌هایتان را در صفحه اکسپلور ببینید، بهترین و اصولی‌ترین راه، آشنایی و همگام کردن محتوا با الگوریتم اکسپلور اینستاگرام است. مطالب این مقاله را به دقت بخوانید؛ چون هر نکتۀ آموزشی آن می‌تواند مسیر را برای رسیدن پست‌هایتان به اکسپلور هموار کند.

از تجربیات خود بگویید!

اگر تجربه‌ای دارید که می‌تواند برای درک بهتر الگوریتم اکسپلور اینستاگرام و رفتن به پست‌ها به این صفحه مفید باشد، لطفاً آن را با ما و کاربران اینبو به اشتراک بگذارید!

از همراهیتان صمیمانه سپاسگزاریم!

نظرات و سوالات

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

guest
63 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments