آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام ویژه اکسپلور

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2022-03-02
ساخت کاور پست اینستاگرام

این مقاله را با طرح یک سوال شروع می‌کنیم. وقتی مشغول اکسپلورگردی در اینستاگرام هستید چه چیزی شما را ترغیب می‌کند تا از بین صدها پست، چند عکس و ویدیو را خاص را ببینید؟ مطمئناً کاور پست نقش بزرگی در این موضوع خواهد داشت.

اگر بتوانید کاورهای جذابی برای پست‌های خود بسازید، مطمئن باشید شما هم خواهید توانست توجه بازدیدکنندگان را جلب کنید. ساخت کاور مناسب برای پست اینستاگرام برای همه پیج‌ها از یک سری قواعد خاص پیروی می‌کند که در این مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

با خواندن این مطلب با بهترین برنامه های ساخت کاور اینستاگرام آشنا می‌شوید. همچنین نکاتی را یاد می‌گیرید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید بهترین کاورها را برای پست‌های خود بسازید. پس تا انتهای مقاله با شما هستیم!

کاور پست اینستاگرام چیست؟

ممکن است برخی کاربران به صورت کامل با مفهوم کاور اینستاگرام اشنا نباشند. پس قبل از این که به آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام بپردازیم، بهتر است به معرفی آن بپردازیم!

به تصویر اول ویدیو یا همان یک ثانیه اول که قبل از پخش ویدیو برای بازدیدکنندگان نمایش داده می‌شود، کاور پست گفته می‌شود. این تصویر تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد؛ به همین دلیل طراحی یک کاور جذاب از اهمیت زیادی برخوردار است.

توجه: در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام امکان انتخاب کاور ویدیو مستقیماً از حافظه دستگاه وجود دارد و دیگر لازم نیست تصویر کاور را در ثانیه اول ویدیو قرار دهید!

کاور پست اینستاگرام باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

طبیعتاً تمامی کاورهای اینستاگرامی نمی‌توانند شبیه هم باشند؛ چون محتوای پست‌ها باهم فرق دارند و کاور هم چکیده‌ای از محتوای پست را نمایش می‌دهد. اما همانطور که گفته شد اگر می‌خواهید کاربران زیادی پستتان را ببینند، باید در طراحی کاور یک سری قواعد را رعایت کنید. در ادامه این موارد را باهم مرور می‌کنیم:

1. در استفاده از رنگ‌ها هوشمندانه عمل کنید!

رنگ کاور اینستاگرام

کاربران صفحه اکسپلور چیزی از محتوای پست یا موضوع پیج شما نمی‌دانند؛ پس باید توجه آن‌ها را با جلوه‌های بصری جلب کنید. یکی از موثرترین عواملی که در جلب توجه بازدیدکنندگان اینستاگرام رنگ کاور است.

سعی کنید تا حد امکان از رنگ‌های گرم در طراحی کاور پست‌های خود استفاده کنید. رنگ‌های گرم تشدیدکننده احساسات هستند و نسبت به رنگ‌های دیگر بیشتر توجه بازدیدکنندگان را جلب می‌کنند. برای مثال رنگ‌های قرمز، زرد، نارنجی، ارغوانی و صورتی جزو رنگ‌هایی هستند که برای طراحی کاور مناسبند.

2. از تیترهای جذاب استفاده کنید!

نوشتن عنوان و تیتر جذاب برای کاور پست به قدری اهمیت دارد که میتوان گفت با انتخاب یک تیتر جذاب، نصف راه جذب بازدیدکننده را خواهید رفت. تیتر کاور شما باید به نوعی باشد که حس کنجکاوی بازدیدکننده را برانگیزد. برای مثال برای ویدیوی معرفی مدل جدید گوشی یک برند می‌توانید از دو تیتر زیر استفاده کنید:

  • رونمایی اپل از گوشی جدیدش
  • قابلیت‌های آیفون 13 بازار موبایل آمریکا را به لرزه درآورد!

هر دو عنوان برای یک ویدیو کاربرد دارند اما مطمئناً تیتر دوم جذابیت به مراتب بیشتری برای بازدیدکنندگان دارد و آن‌ها را ترغیب می‌کند که برای اطلاع از قابلیت‌های این گوشی ویدیو را مشاهده کنند.

🔗 عنوان پستت رو مثل حرفه‌ای‌ها بنویس!

اینجا یاد می‌گیری با عنوان‌های حرفه‌ای هر بازدیدکننده‌ای رو جذب پیجت کنی!

3. کاور را در ابعاد استاندارد بسازید!

در آپدیت‌های اخیر اینستاگرام تقریباً تمامی پست‌ها با کاور مربعی نمایش داده می‌شوند. بنابر این برای این که کاور پستتان در بهینه‌ترین حالت ممکن نمایش داده شود، آن را به نحوی طراحی کنید که طول و عرض آن برابر باشد.

با اینکه تمامی تصاویر با نسبت طول و عرض 1:1 در کاور ویدیو به صورت کامل نمایش داده می‌شوند، اما بنا به پیشنهاد خود اینستاگرام بهتر است که کاور ویدیوهای خود را با کیفیت تصویر 1080 در 1080 پیکسل تنظیم کنید.

4. کاور ویدیو باید با محتوای پست همخوانی داشته باشد!

در ساخت کاور برای پست اینستاگرام رعایت ارتباط محتوایی کاور با پست یکی از اصول بسیار مهم است. به این معنی که تصاویر و تیترهایی که در کاور استفاده می‌شوند، باید رساننده محتوای پست باشند.

اگر محتوای کاور با ویدیو همخوانی نداشته باشد، کاربر بلافاصله پس از مشاهده ویدیو خواهد دید که ویدیو با آنچه انتظار داشت، متفاوت است و پیج شما را ترک خواهد کرد. الگوریتم اینستاگرام تایم تماشای ویدیو را آنالیز می‌کند و این موضوع می‌تواند به پیشرفت پیجتان ضربه بزرگی بزند.

بهترین حالت برای ساخت کاور اینستاگرم این است که آنچه در کاور نمایش داده می‌شود، دقیقاً به محتوای ویدیو اشاره داشته باشد، اما به صورت جذاب و کنجکاوکننده!

5. در ساخت کاور پست اینستاگرام از لوگو پیج استفاده کنید!

سعی کنید در ساخت کاور برای پست‌های اینستاگرامیتان از لوگو یا همان عکس پروفایل پیجتان هم استفاده کنید. به کار بردن لوگو در کاور پست، 3 مزیت بزرگ را برای شما در پی خواهد داشت.

استفاده از نام کاربری و عکس پروفایل در کاور پست در برندسازی پیجتان نقش بزرگی دارد. فالوورهای پیج بلافاصله پس از دیدن پست، متوجه خواهند شد این پست متعلق به پیج شماست. همچنین اگر پستتان به اکسپلور راه پیدا کند، بازدیدکنندگان جدید راحت‌تر پیجتان را به خاطر خواهند سپرد و امکان فالو شدن پیجتان توسط آن‌ها در آینده افزایش خواهد یافت.

مزیت دیگر استفاده از لوگو در کاور این است که پیج‌های دیگر نمی‌توانند به راحتی و بدون ذکر منبع پست‌هایتان را کپی کنند. بنابر این اگر از پست‌های شما در پیجشان استفاده کنند، فالوورهای آن‌ها با پیج شما آشنا خواهند شد؛ و این یعنی جذب فالوور بدون زحمت اضافی!

سومین و آخرین مزیت استفاده از نام کاربری و لوگو در ساخت کاور پست این است که فضاهای خالی تصویر کاور پوشش داده می‌شود. به این ترتیب اگر المان‌های کافی برای پر کردن فضای تصویر پیدا نکنید، می‌توانید از لوگوی پیج استفاده کنید.

6. از ابزارهای حرفه‌ای برای ساخت کاور اینستاگرام استفاده کنید!

تمامی کسانی که در حوزه تولید محتوای اینستاگرام فعالیت دارند، برای ساخت تصاویر مختلف از ابزارهای مخصوص آن تصاویر استفاده می‌کنند. اگر شما هم می‌خواهید مثل تولیدکنندگان حرفه‌ای محتوا در اینستاگرام تصاویر باکیفیتی در پیجتان داشته باشید، باید از این ابزارها استفاده کنید.

بهترین برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام

بهترین برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام

با توجه به این که بیشتر تولیدکنندگان محتوای اینستاگرامی با گوشی همراه فعالیت می‌کنند و شاید کار کردن با سیستم کامپیوتری برایشان مشکل باشد، ابتدا به معرفی برنامه های ساخت کاور در گوشی می‌پردازیم. سپس برنامه‌هایی را برای ساخت کاور اینستاگرام در ویندوز معرفی خواهیم کرد.

بهترین برنامه های ساخت کاور برای پست اینستاگرام اندروید و iOS

کاربران حرفه‌ای که مدت زیادی است در اینستاگرام به تولید محتوا می‌پردازند، از این اپلیکیشن‌ها برای ساخت کاور در اندروید و iOS استفاده می‌کنند:

1. Inshot

اپلیکیشن اینشات یکی از پرطرفدارترین برنامه‌ها در دسته بندی ویرایش عکس و ویدیو به شمار می‌رود. به دلیل راحتی استفاده و محیط کاربری جذاب، کاربران زیادی هستند که از این اپلیکیشن برای ساخت کاور پست‌های خود استفاده می‌کنند.

مزیت بزرگی که اپلیکیشن اینشات دارد، این است که هم ویرایشگر تصویر است و هم ویرایشگر ویدیو؛ یعنی لازم نیست کاور پست خود را در یک برنامه و ویدیوی خود را در یک برنامه‌ی دیگر ادیت کنید.

2. Picsart

یکی دیگر از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در دسته‌بندی ویرایش تصاویر Picsaer است. این برنامه با نمره 4.2 از 5 نمره قابل قبولی را از کاربران گوگل پلی استور دریافت کرده است و به همین دلیل هم کاربران زیادی از قابلیت‌های مختلف آن برای ساخت کاور پست اینستاگرام خود استفاده می‌کنند.

مزیت برنامه پیکس آرت نسبت به اپلیکیشن‌های مشابه این است که علاوه بر فونت‌های پیش فرض برنامه، می‌توانید فونت‌های دلخواه خود را از حافظه گوشی به داخل این برنامه انتقال دهید و از آن‌ها در نوشتن تیتر کاور پست اینستاگرام استفاده کنید.

برای اد کردن فونت‌های دلخواهتان به Picsart کافی است فایل فونت مورد نظر خود را با فرمت tff. در پوشه Fonts/PicsArt/MyFiles کپی کنید تا در بخش My Fonts اپلیکیشن قابل دسترسی باشند.

3. Canva

اگر می‌خواهید به صدها قالب آماده برای ساخت کاور پست اینستاگرام دسترسی داشته باشید و طبق سلیقۀ خود آن‌ها را شخصی‌سازی کنید، Canva بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

از معدود معایب این اپلیکیشن عدم پشتیبانی آن از فونت‌های فارسی می‌باشد. روش پیشنهادی ما برای رفع این مشکل استفاده از زبان و فونت‌های عربی می‌باشد. برای این کار پس از نوشتن متن روی لیست فونت‌ها کلیک کنید و در کادر جستجو عبارت “Arabic” را سرچ کنید تا فونت‌های زبان عربی برایتان نمایش داده شوند.

برنامه ساخت کاور پست اینستاگرام در ویندوز

معروف‌ترین اپلیکیشن ویرایش تصویر یعنی فوتوشاپ برای ساخت کاور پست اینستاگرام هم کاربرد دارد و میتونان گفت یکی از بهترین برنامه‌ها در این زمینه است. با این برنامه می‌توانید قالب‌های مختلف آماده لایه باز با فرمت PSD را ویرایش کرده و در قالب PNG یا JPG خروجی بگیرید. همچنین امکان طراحی صفر تا صد کاور پست اینستا در این برنامه نیز وجود دارد؛ اما برای اجرای آن به مهارت نسبتاً زیادی نیاز دارید.

🔗اکسپلور اینستاگرام

وقتی درگیر یه رقابت حساسی، داشتن ابزارها و ترفندهای رایگانی که کسی ازش خبر نداره می‌تونه تعیین کننده باشه. اکسپلور هم پر از این ترفندهاست و تو فقط 1 کلیک با اون ها فاصله داری.

نتیجه گیری

این روزها پیج‌های اینستاگرامی موفق بیشتر بازدیدهای جدید خود را از طریق اکسپلور به دست می‌آورند و همانطور که در ابتدای مقاله توضیح داده شد، یکی از ملزومات جذب بازدیدکننده از اکسپلور ساخت کاور مناسب برای پست اینستاگرام است. به همین دلیل در این مقاله موارد ضروری در ساخت کاور اینستاگرام را باهم مورد بررسی قرار دادیم. همچنین بهترین برنامه های ساخت کاور اینستاگرام را به شما همراهان همیشگی اینبو معرفی کردیم.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

مزایای افزایش فالوور با فالو و آنفالو + معرفی ابزار

مزایای افزایش فالوور با فالو و آنفالو + معرفی ابزار

با پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از آن، امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در اینستاگرام فعالیت نکند. به همین دلیل با ساده شدن راه‌های ارتباطی و گسترش شبکه‌های مجازی، چهره برخی کسب و کارها نیز...

ادامه مطلب
لایک استوری اینستاگرام چیست و چگونه باعث پیشرفت در اینستا می‌شود؟

لایک استوری اینستاگرام چیست و چگونه باعث پیشرفت در اینستا می‌شود؟

استوری اینستاگرام، یکی از قابلیت‌های جذاب این پلتفرم است. از آنجایی که اغلب کاربران اتفاقات هیجان انگیز روزانه خود را در استوری به اشتراک می‌گذارند، این قابلیت طرفداران زیادی پیدا کرده است. قابلیت...

ادامه مطلب