راهنمای راه اندازی و پیشرفت پیج اینستاگرام

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2021-11-14

فهرست

راهنمایی راه‌اندازی پیج و پیشرفت در اینستاگرام

به نظرتون اگه 15 سال پیش به دوست یا همکارتون میگفتین میشه تو خونه نشست و فقط با فعالیت تو اینترنت چند برابر یک کارمند درآمد کسب کرد، چه واکنشی از خودش نشون میداد؟ احتمالاً حرف شما رو جدی نمیگرفت یا اگه خیلی براش مهم بودین، یه روانپزشک خوب بهتون معرفی میکرد.
اما در حال حاضر شرایط خیلی فرق کرده. شبکه‌های اجتماعی و به خصوص اینستاگرام مسیر رو برای تحقق چنین ادعاهای عجیبی (البته عجیب برای اون زمان) هموار کردن.

برای درآمدزایی از اینستاگرام کافیه یه پیج برای خودتون بسازین و طبق یه برنامه‌ی نه چندان بلند مدت به درآمد قابل قبولی دست پیدا کنین. این رو هم یادتون باشه اگه مثل Khaby Lame (همون پسر سیاه پوست معروف) یه ایده‌ی خلاقانه داشته باشین، میتونین این درآمد رو چندین برابر کنین.
خب منتظر چی هستین؟ این مسیر جذاب و پرسود رو با خوندن این مقاله شروع کنین!

بعد از راه‌اندازی پیج چه کارهایی باید انجام بدیم؟

همونطور که وعده داده بودیم، تو این بخش از مقاله میخوایم همه‌ی کارهایی رو که بعد از راه اندازی پیج بهشون نیاز دارین، آموزش بدیم:

1. امنیت پیجتون رو جدی بگیرین!

تامین امنیت پیج

خطر همیشه در کمینه!

قبل از اینکه بخواین به جذب بازدیدکننده، تولید محتوا یا هرچیز دیگه‌ای فکر کنین، باید خیال خودتون رو یه بار برای همیشه از امنیت پیجتون راحت کنین. چون ممکنه سال‌ها برای پیج زحمت بکشین و بعد از رسیدن به نتیجه‌ی مطلوب، با یه اشتباه یا سهل انگاری پیج از دسترستون خارج بشه و مجبور باشین دوباره از صفر شروع کنین. اگه نمیخواین با این مشکلات مواجه بشین، از روش‌های زیر برای تامین امنیت حساب کاربریتون استفاده کنین:

تنظیم شماره تلفن معتبر

موقع ثبت نام در اینستاگرام حتماً یه شماره تلفن معتبر برای پیجتون تنظیم کنین تا در مواقع نیاز مثل فراموشی پسورد بتونین با استفاده از اون، به پیجتون دسترسی پیدا کنین. یادتون باشه که اگه بعد از مدتی سیم کارتتون به هر دلیلی از دسترستون خارج شد، حتماً شماره تلفن اینستاگرامتون رو هم عوض کنین.

ثبت ایمیل معتبر در اینستاگرام

اهمیت تنظیم ایمیل از ثبت شماره تلفن در پیج هم بیشتره. اینستاگرام برای ایمیل اعتبار بیشتری قائله و به همین دلیل همه‌ی تغییرات اکانت رو از طریق ایمیل به کاربران اطلاع میده. برای مثال اگه پیجتون توسط شخص دیگه‌ای هک بشه، میتونین با ایمیل امنیتی اینستاگرام و با نهایت خونسردی هکر رو به سمت درهای خروج هدایت کنین😅.

تنظیم پسورد قوی برای پیج

تنظیم پسورد قوی و غیرقابل پیشبینی یکی دیگه از کارهاییه که باید برای تامین امنیت پیجتون انجام بدین. برای تنظیم یه رمز قوی باید از ترکیب حروف انگلیسی، اعداد و کاراکترهای ویژه استفاده کنید. یادتون باشه به هیچ وجه از رمزهای قابل پیشبینی استفاده نکنین. (همونطور که سوپ غذا نیست، تاریخ تولد هم رمز نیست😂)

3 رازی که خریداران پیج اینستاگرام باید بدونن!

اگه به جای ساخت اکانت اینستاگرام، یه پیج آماده رو خریداری کردین و قصد دارین در این پیج فعالیت کنین، باید سطح امنیتی پیجتون رو بالاتر ببرین تا بعدا نتونن پیج رو از دسترستون خارج کنن! برای اینکه از این مشکلات جلوگیری کنین، حتماً قبل از شروع فعالیت تو پیج کارهای زیر رو انجام بدین:

  1. ایمیل اولیه پیج رو چک کنین: وقتی میخواین پیجی رو خریداری کنین، حتماً از سایتی خرید کنین که پیج رو با ایمیل اولیه تحویل بده. برای اینکه مطمئن بشین پیج رو با ایمیل اولیه تحویل گرفتین، توتنظیمات وارد بخش Security بشین و از قسمت Account Data روی گزینه‌ی Former email addresses کلیک کنین. تو این صفحه میتونین تمامی ایمیل‌های ثبت‌شده از لحظه‌ی ساخته شدن پیج رو مشاهده کنین. طبیعتاً اولین ایمیل موجود در لیست، ایمیل اولیه پیج خواهد بود.
  2. اتصال پیج به فیسبوک رو چک کنین: از تنظیمات اینستاگرام وارد Accounts Center بشین و اگه پیجتون به فیسبوک متصل بود، اتصال رو قطع کنین. چون در غیر اینصورت فروشنده‌ی پیج به راحتی میتونه به پیج دسترسی پیدا کنه و شما رو از حساب کاربریتون بیرون بندازه. اگه میخواین از امکانات اتصال به فیسبوک استفاده کنین، اکانت فیسبوک خودتون رو به پیج اینستاگرامیتون وصل کنین.
  3. فالوورهای پیج رو بررسی کنین: فالوورهایی که روی پیج آماده خریداری میکنین، عموماً فیک هستن. اما اگه میخواین ریزش فالوورهاتون کم باشه، باید درصد فالوورهای فیک پیج در کمترین میزان ممکن باشه. پس اگه بعد از خرید پیج دیدین که بیشتر فالوورهاش بدون عکس پروفایل و بیو هستن و نام کاربری عجیب و غریبی دارن، این موضوع رو از فروشنده‌ی پیج پیگیر بشین.

2. اطلاعاتتون رو تو پروفایل پیج وارد کنین!

تنظیم اطلاعات پروفایل

شناخته شدن خیلی مهمه!

پروفایل پیج اولین صحنه‌ای هستش که کاربران موقع ورود به پیج شما باهاش مواجه میشن. به نوعی میشه گفت پروفایل پیج، ویترین بیزینس شماست!
پس باید چیدمان این ویترین رو به بهترین نحو انجام بدین تا وقتی بقیه ازش بازدید میکنن، هم با کسب و کار شما خوب آشنا بشن و هم به استفاده از محصولات یا خدماتتون ترغیب بشن.

برای داشتن یه پروفایل خوب، باید همه‌ی بخش‌های اون رو به بهترین صورت تنظیم کنین. بهتون یاد میدیم که پروفایلتون رو چجوری تنظیم کنین که هر کسی نتونه به راحتی ازش بگذره.

نام کاربری

در انتخاب نام کاربری پیجتون باید وسواس به خرج بدین و بهترین نام ممکن رو انتخاب کنین. این اسم برای سال‌ها با شما میمونه و بیزینس شما برای همیشه با این اسم شناخته میشه. اگه بعد از مدتی تصمیم به عوض کردن اسم پیجتون بگیرین، مطمئن باشین ضربه‌ی بزرگی به برندسازی بیزینستون خواهید زد. پس بهتره در شروع کار همه‌ی جوانب رو بسنجین و بهترین اسم ممکن رو انتخاب کنین.

نکته طلایی برای انتخاب اسم پیج اینستاگرام

حتماً در انتخاب اسم برای پیجتون از دسته بندی بیزینستون استفاده کنین. چون بیشتر افراد وقتی میخوان پیجی رو در یه زمینه‌ی خاص پیدا کنن، نام برندها رو نمیشناسن و با نام بیزینس اون‌ها رو جستجو میکنن. برای مثال اگه تو حوزه‌ی عکاسی فعالیت دارین، حتماً باید از عبارت Photography تو نام کاربری پیجتون استفاده کنین. تصور کنین خود شما میخواین چند پیج عکاسی رو ببینین و اگه خوشتون اومد فالو کنین. چطوری این پیج‌ها رو جستجو میکنین؟ مطمئناً اسم همه‌ی برندهای فعال در این زمینه رو نمیشناسین و با عبارت photography اون‌ها رو جستجو میکنین.

در صفحه‌ی سرچ اینستاگرام علاوه بر نام کاربری، نام پیج هم در نتایج جستجو نمایش داده میشه. به همین دلیل باید در انتخاب نام برای پیجتون هم دسته‌بندی کسب و کارتون رو بنویسین. بهترین روش برای انتخاب نام اینه که فقط دسته‌بندی بیزینستون رو در این قسمت بنویسین تا در نتایج جستجو در اولویت‌های بالاتری نشون داده بشین و در نتیجه بازدیدهای بیشتری دریافت کنین. نگران برندینگ هم نباشین چون قراره در قسمت بیو درباره‌ی کسب و کار خودتون خودتون توضیحات بیشتری هم ارائه بدین.

عکس پروفایل

بسته به نوع بیزینسی که دارین، میتونین از عکس‌های مختلفی استفاده کنین. حتی میتونین از تصویر شخصی خودتون هم که مرتبط با کسب و کارتون باشه استفاده کنین. اما بهترین گزینه برای عکس پروفایل اینه که برای بیزینس خودتون یه لوگوی اختصاصی طراحی کنین و از تصویرش برای عکس پروفایل پیجتون استفاده کنین.

نوشتن بیو مناسب

بیو اینستاگرام فرصت مناسبیه که کاربران پیجتون رو به صورت کامل با کسب و کارتون آشنا کنین. میتونین در چند خط کوتاه درباره‌ی بیزینستون توضیح بدین و اون رو به کاربران معرفی کنین.

در نوشتن بیو دو چیز رو نباید فراموش کنین و حتماً باید در بیو پیجتون به اون‌ها اشاره کنین. یکی شعار بیزینستون و دیگری مزیت رقابتی کسب و کارتون هستش.

شعار پیجتون میتونه یه عبارت کوتاه چند کلمه‌ای باشه که به بهترین شکل بیزینس شما رو توصیف میکنه. یادتون باشه که این شعار باید برای کسب و کار شما اختصاصی باشه و از شعار بیزینس‌های دیگه کپی‌برداری نشده باشه.

مزیت رقابتی دلیلی برای کاربران ارائه میده که چرا باید از محصولات یا خدمات شما استفاده کنن. برای مثال قیمت کمتر نسبت به رقبا، تنوع بیشتر محصولات، خدمات پیشرفته در حمل و نقل مواردی هستند که میتونین ازشون به عنوان مزیت رقابتی استفاده کنین.

لینک در بیو

قابلیت گذاشتن لینک در بیو اینستاگرام این اجازه رو به شما میده که لینک وب سایت یا سایر شبکه‌های اجتماعیتون رو با مخاطبانتون به اشتراک بذارین.

اگه میخواین مخاطبین پیج اینستاگرامتون رو به سمت وب سایتتون هدایت کنین و محصولی رو به فروش برسونین، لینک وب سایت خودتون رو تو این قسمت قرار بدین. اما اگه میخواین برای سایر شبکه‌های اجتماعیتون عضوگیری کنین، میتونین از لینک پیج یا چنل خودتون استفاده کنین.

💡 نکته: وقتی لینک سایت یا چنل دیگه‌ای رو در بیو قرار میدین، باید آپشن تازه‌ای به کاربر ارائه کنین تا راضی به کلیک روی لینک بشه. برای مثال امکان آپلود کردن یک فیلم سینمایی کامل تو اینستاگرام وجود نداره. به همین دلیل پیج‌های فیلم و سریال معمولاً از کاربرانشون میخوان که برای دانلود فیلم به کانال تلگرام یا وب سایتشون مراجعه کنند.

3. از آنالیز رقبا غافل نشین!

رقبا همیشه هم به ضرر شما کار نمیکنن!

بعد از این که خیالتون از امنیت پیج راحت شد و همچنین اطلاعاتتون رو در پروفایل ثبت کردین، وقتشه که برنامه‌ریزی برای ادامه‌ی مسیر رو شروع کنین. اولین کاری که لازمه انجام بدین، اینه که پیج‌های رقیبتون رو آنالیز کنین و به چند تا سوال مهم پاسخ بدین. قبل از این که بریم سراغ سوال‌ها باید بدونین رقبای شما، پیج‌هایی هستند که موضوع فعالیت مشابهی با پیج شما دارن و به احتمال زیاد اهداف مشترک زیادی باهم دارین.

خب! در طی روند آنالیز رقباتون باید دنبال جواب برای سوال‌های زیر باشین:

فالوورهاشون چه کسایی هستن و چه ویژگی‌هایی دارن؟

چون موضوع پیج شما با موضوع پیج‌های رقبا مشابهن، طبیعتاً مخاطبین شما هم ویژگی‌ها و علاقه‌مندی‌های مشابه مخاطبین پیج رقبا رو خواهند داشت. پس برای این که با ویژگی‌های افراد علاقه‌مند به موضوع پیج خودتون آشنا بشین، باید فالوورهای پیج‌های رقیب رو بررسی کنین.

تو آنالیز فالوورهای رقبا باید جنسیت، بازه سنی، موقعیت اجتماعی، سطح توانایی مالی و علاقه‌مندی‌های اون‌ها رو مورد بررسی قرار بدین و به یک نتیجه‌ی کلی برسین. مثلاً اگه بدونین 80% فالوورهای یکی از پیج‌های رقبا نوجوان‌ها هستند، حتماً باید تولید محتوای مناسب برای این بازه سنی رو در اولویت قرار بدین.

برای این که بتونین یه بررسی جامع و نتیجه‌بخش داشته باشین، باید پیجی رو آنالیز کنین که فالوور زیادی داشته باشه. اما در اینصورت هم آنالیز همه‌ی فالوورها خیلی سخت و حتی میشه گفت غیر ممکنه. پس چاره چیه؟

برای این که یک پیج با تعداد فالوور زیاد رو مورد تحلیل و بررسی قرار بدین، درصد خاصی از تعداد فالوورهاش رو انتخاب کنین و اون‌ها رو آنالیز کنین. در مرحله‌ی بعدی میتونین آمار و نتایج به دست اومده رو به کل فالوورها تعمیم بدین. به این نکته توجه کنین که جامعه‌ی نمونه‌ای که انتخاب میکنین، نباید خیلی کوچک باشه. مثلاً برای آنالیز یه پیج 10K میتونین تقریباً 200 تا 300 نفر از فالوورهاش رو مورد بررسی قرار بدین. در نظر داشته باشین که هرچقدر جامعه‌ی آماریتون بزرگتر باشه، روند آنالیز زمانبرتره ولی نتایج دقیق‌تری به دست میاد.

در زمینه‌ی شما کاربران کدام موضوع‌ها رو بیشتر دوست دارن؟

اگه پیج رقباتون رو یه بررسی مختصر کنین، متوجه میشین که بعضی محتواها بیشتر مورد توجه کاربران قرار گرفته. این موضوع با توجه به تعداد لایک‌ها و کامنت‌های پست‌ها به سادگی قابل تشخیصه. برای پیدا کردن استوری‌های محبوب کاربران هم میتونین از بخش هایلایت‌ها استفاده کنین. بعد از اینکه این اطلاعات رو جمع‌آوری کردین و به یک نتیجه‌ی کلی رسیدین، باید از اون‌ها در آینده و در فرایند تولید محتوا استفاده کنین.
برای مثال اگه پیج‌های فروشگاهی عطر و ادکلن رو بررسی کنین، متوجه میشین که یکی از انواع پست‌های پرطرفدار مربوط به پست‌های تشخیص عطر و ادکلین اصل از فیکه. در این صورت شما هم میتونین این نوع محتوا رو در برنامه‌ی تولید محتوای پیجتون مد نظر قرار بدین.

کدام قالب محتوایی برای مخاطبین پیج جذاب‌تره؟

علاوه بر اینکه باید محتوای پیج رقبا رو از لحاظ موضوعی بررسی کنین، قالب‌های محتوایی رو هم باید جدی بگیرین. باید تحقیق کنین و بفهمین که فالوورهای رقبا، پست‌های ویدیویی رو بیشتر لایک میکنن یا پست‌های عکس‌دار رو؛ یا مثلاً بررسی کنین که محتوای اصلی و پایه‌ی پیج در پست‌ها آپلود میشن یا در استوری‌ها.
برای مثال در مورد پیج‌های کتاب‌خوانی، معرفی کتاب محتوای اصلی به حساب میاد. اگه این محتوا بیشتر در پست‌ها آپلود بشه، میتونین به این نتیجه برسین که پست‌های اون پیج بیشتر از استوری‌ها مورد توجه کاربران قرار میگیرن.

4. برای خودتون تقویم محتوایی داشته باشین!

تقویم محتوایی

برنامه‌ریزی باعث رضایت مخاطبین پیجتون میشه!

ممکنه با خودتون بپرسین تقویم محتوایی چیه و چرا اینقدر مهمه؟ پس بدون معطلی میریم سر اصل مطلب! تقویم محتوایی، یه برنامه‌ی زمانی هستش که شما باید طبق اون در تاریخ و ساعت مشخص، محتوای خاصی رو در پیج اینستاگرامتون منتشر کنین.

چرا باید از تقویم محتوایی استفاده کنیم؟

فرض کنین که بعد از باز کردن پیج، شروع به تولید محتوا میکنین و روز اول 10 تا پست تو پیجتون به اشتراک میذارین. روز دوم 4 تا پست و روز سوم هم 5 پست تو پیجتون منتشر میکنین. اما چون برنامه‌ی مشخصی برای انتشار محتوا ندارین، برای یک هفته هیچ محتوایی منتشر نمیکنین. به دلیل همین بی‌برنامه بودن، کاربران خیلی کمی از پست شما بازدید میکنن و نرخ تعامل پیجتون به حد مطلوب نمیرسه.

در صورتی که نرخ تعامل پیجتون پایین باشه، اینستاگرام وارد عمل میشه و شما رو تو زندان الگوریتم خودش گرفتار میکنه! برای اینکه بتونین از دست زندانبان‌های اینستاگرام که به شادوبن و فلاپ معروفن، جون سالم به در ببرین، تنها راهش اینه که ثابت کنین اصلاح شدین و از این به بعد به طور منظم و با برنامه پست میذارین.

اگه میخواین پیجتون رو با سرعت مطلوبی پیشرفت بدین و گرفتار جریمه‌های الگوریتم اینستاگرام هم نشین، بهتره از همین اول کار، تقویم محتوایی رو جدی بگیرین. پس قبل از این که شروع به انتشار محتوا در پیج کنین، حداقل 30 پست و استوری اول رو آماده داشته باشین و سعی کنین طبق برنامه اون‌ها رو منتشر کنین.

افزایش نرخ تعامل؛ مزیت دیگر استفاده از تقویم محتوایی

بالا رفتن نرخ تعامل هم یکی دیگه از مزایای داشتن تقویم محتوایی هست. نرخ تعامل شاخصی هست که میزان تعامل کاربران با محتوای پیج شما رو نشون میده. مثلاً هرچقدر لایک و کامنت پست شما بیشتر باشه، نرخ تعامل پیج هم بالاتر میره.

بعد از این که مدتی طبق یه برنامه‌ی مشخص تولید محتواتون رو پیش بردین، میتونین به این نتیجه برسین که در کدوم ساعت‌ها از روز کاربران بیشتری آنلاین هستن و میتونن محتوای شما رو ببینن و باهاش تعامل داشته باشن. در نتیجه با انتشار محتوا در این زمان‌ها بیشترین میزان تعامل ممکن رو از سمت کاربران پیجتون دریافت میکنین.

چطوری طبق تقویم محتوایی پیش بریم؟

بعد از اینکه تقویم محتوایی خودتون رو ساختین، باید شروع به تولید و انتشار محتوا کنین. فرض کنین که مدتی با برنامه پیش رفتین و محتواتون رو منتشر کردین. اما بنا به هر دلیلی نمیتونین یک هفته یا یک ماه بعد رو آنلاین بشین و پست‌ها رو تو پیج منتشر کنین. اون وقته که بازم باید به فکر فرار از دست شادوبن و فلاپ شدن باشین. اما جای نگرانی نیست. ابزار‌های ارسال پست زمانبندی شده اینجا هستن تا مشکلتون رو حل کنن.

بهترین راه برای اجرای تقویم محتوایی

ابزارهای پست زمانبندی‌شده این امکان رو براتون فراهم میکنن که حتی اگه به اینترنت و گوشی هم دسترسی نداشتین، بتونین تو پیجتون پست و استوری منتشر کنین. میپرسین چطوری همچین چیزی ممکنه؟
خودتون ببینین:

بهترین ابزارهای ارسال پست زمانبندی‌شده اینستاگرام

5. برای پیجتون تم مشخصی تعیین کنین!

داشتن تم مشخص برای پیج

داشتن تم اختصاصی به زیبایی پیج و برندینگ شما کمک میکنه!

اگه مسئله‌ی تعیین تم برای پیج هنوز براتون کمی مبهم و نامشخصه، این ابهام تا چند ثانیه‌ی دیگه بطور کامل رفع میشه. داشتن تم یعنی اینکه تمامی محتواهای پیج شما از یه الگوی ظاهری خاص برخوردار باشند. به عنوان مثال اگه بخواین تم مشخصی رو در پیجتون اعمال کنین، باید موارد زیر رو در نظر بگیرین:

  • رنگ شاخص به کار رفته در پست‌های عکس‌دار پیجتون چی باشه
  • در کاور ویدیوهاتون از چه فونتی استفاده بشه
  • استوری‌های پیجتون در چه قالبی طراحی بشن
  • نمای کلی پست‌ها و هایلایت‌های پیج به چه شکل باشه
  • و …

آموزش طراحی تم پیج + بهترین ابزارها

برای این که بتونین یه تم جذاب تو پیجتون داشته باشین که مخاطب‌ها از تماشای محتوای پیجتون لذت ببرن، باید با اصول طراحی تم و ابزارهای اون آشنا باشین. ما در این مقاله قواعد طراحی تم برای پیج رو آموزش دادیم و بهترین ابزارهای موجود برای این کار رو معرفی کردیم.

6. تولید محتوا رو شروع کنین!

تولید محتوا بعد از راه اندازی پیج اینستاگرام

وقت نمایشه!

خب! رسیدیم به جذاب‌ترین و البته حساس‌ترین مرحله از راه‌اندازی و پیشرفت پیج اینستاگرام! بیشتر کارهایی که تو مراحل قبلی انجام میدادیم، مثل آنالیز رقبا و تنظیم تقویم محتوایی در واقع داشتیم زمینه رو برای این انجام این مرحله فراهم میکردیم!

بر اساس آنالیزهایی که از پیج رقباتون داشتین، حالا دیگه میدونین که افراد علاقه‌مند به موضوع شما بیشتر در چه بازه‌ی سنی قرار دارند، چه جنسیتی دارند، از کدوم محتواها بیشتر خوششون میاد و …

در این مرحله باید نکاتی رو که از آنالیز رقبا یاد گرفتین، در تولید محتوا پیاده کنین. برای مثال اگه تو زمینه‌ی گیم‌های ویدیویی فعالیت دارین و بیشتر مخاطبین پیجتون نوجوانان و جوانان هستن، علاوه بر اینکه محتوای مناسب این سنین رو منتشر میکنین، سعی کنین تو کپشن بیشتر از لحن صمیمی استفاده کنین تا لحن رسمی. این کار میتونه ارتباط شما و فالوورهاتون رو قوی‌تر کنه.

تولید محتوای اینستاگرام رو حرفه‌ای یاد بگیرین!

تولید محتوا در اینستاگرام اصول خاصی داره که اگه اون‌ها رو یاد بگیرین، میتونین با محتوایی که تو پیجتون منتشر میکنین، چیزی شبیه جادو انجام بدین. اون وقته که بازدیدکننده‌ها به فالوورهای دائمی تبدیل میشن و برای شما درآمدزایی میکنن.

7. باید هرچه سریع‌تر بازدیدکننده جذب کنین!

جذب بازدیدکننده برای پیج اینستاگرام

محتوا رو که فقط واسه خودتون تولید نکردین!

بعد از این که مدتی تولید محتوا کردین و به اندازه‌ی کافی پست و هایلایت تو پیجتون آپلود شد، باید به فکر جذب بازدیدکننده باشین. اگه محتوای تولیدشده تو پیجتون یه گوشه بیفته و کسی بهش توجه نکنه، عملاً فقط وقت خودتون رو هدر دادین. پس قبل از اینکه محتواتون دچار افسردگی حاد در اثر تنهایی بشه، باید یه فکری به حالش بکنین.

روش‌های مختلفی برای جذب بازدیدکننده وجود دارند که هر کدوم مزایا و معایب خودشون رو دارند. برای بعضی روش‌ها باید هزینه‌ی زیادی رو پرداخت کنین و سریع‌تر جواب میگیرین؛ در حالی که در روش دیگه ممکنه هزینه‌ی کمتری پرداخت کنین ولی دیرتر نتیجه بگیرین. بریم تا با این روش‌ها آشنا بشیم:

A. تبلیغات پولی

تبلیغات پولی اینستاگرام انواع مختلفی داره. تبلیغات رسمی اینستاگرام، تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها و اسپانسرینگ، روش‌های رایج تبلیغ پیج در اینستاگرام هستند. شما بنا به زمینه‌ی بیزینستون میتونین از روش‌های مختلفی برای تبلیغات استفاده کنین، اما همیشه باید یک اصل رو در نظر داشته باشین و اون هم هدفمند بودن تبلیغاته.

منظور از هدفمند بودن تبلیغات اینه که تبلیغ پیج خودتون رو به پیجی بسپرین که مطمئن باشین مخاطبینش به موضوع فعالیت شما علاقه‌مند هستند. به عنوان مثال اگه شما در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال فعالیت دارین، نمیتونین تبلیغ پیجتون رو به یه صفحه‌ی آموزش آشپزی در اینستاگرام واگذار کنین. در همین مثال برای دریافت بیشترین بازده، میتونین تبلیغ پیجتون رو به زمینه‌های مرتبط مثل پیج‌های فعال در حوزه‌ی بازارهای مالی مثل بورس و فارکس بسپرین.

اگه قصد دارین تبلیغات پولی انجام بدین، بهترین گزینه برای این کار اینه که اینفلوئنسرهای کوچک (میکرو اینفلوئنسرها) مربوط به بیزینس خودتون رو پیدا کنین و تبلیغات خودتون رو به اون‌ها بسپرین. این گونه تبلیغات به دلیل هدف قرار دادن مخاطبان علاقه‌مند به موضوع پیج شما، بازدهی بیشتری نسبت به تبلیغات مگا اینفلوئنسری خواهد داشت. مزیت بزرگ دیگه‌ی این روش، هزینه‌ی کمتری هستش که نسبت به پیج‌های با فالوور خیلی بالا پرداخت میکنین.

B. تبلیغات تبادلی

تبلیغات تبادلی به نوعی از تبلیغات گفته میشه که در اون شما به پیج تبلیغ‌کننده پولی پرداخت نمیکنین؛ اما در عوض شما هم همون پیج رو در پست یا استوری خودتون تبلیغ میکنین. این نوع از تبلیغات معمولاً بین پیج‌هایی انجام میشه که موضوع مشابهی دارن و تعداد فالوورهاشون هم نزدیکه. این نوع تبلیغات هم از هدفمندی نسبتاً بالایی برخورداره.

چرا پیج‌های تازه تأسیس نمیتونن از تبلیغات تبادلی استفاده کنند؟

وقتی شما پیجتون رو تازه تاسیس کردین یا پیجی رو خریداری کردین که تعداد فالوورهای واقعیش در حال حاضر کمه، عملاً نمیتونین از تبلیغات تبادلی استفاده کنین. چون پیج‌هایی که فالوور زیادی دارن، فقط با پیج‌هایی تبلیغات تبادلی انجام میدن که فالوور زیادی داشته باشن تا از این تبلیغات بطور متقابل سود ببرن.

C. ربات اینستاگرامی

ربات‌های اینستاگرامی چند وجه تمایز با سایر روش‌های جذب بازدیدکننده دارند. در ادامه به توضیح این تفاوت‌ها می‌پردازیم:

  • هزینه‌ای که برای ربات‌های اینستاگرامی پرداخت میکنین، خیلی کمتر از هزینه‌ی تبلیغات اینفلوئنسری هستش.
  • سرعت جذب بازدیدکننده‌ی ربات نسبت به تبلیغات کمتره. اما در صورت استفاده از ربات، جذب بازدیدکننده‌ی شما به صورت مداوم و ادامه‌دار خواهد بود.
  • ربات‌ها نسبت به تبلیغات رسمی اینستاگرام و سایر روش‌های تبلیغاتی عملکرد هدفمندتری دارند.
  • اگه از ربات استفاده کنین، به همه‌ی آمار عملکرد اون دسترسی خواهید داشت و میتونین نقاط ضعف و قوت پیجتون رو بشناسین. اما در تبلیغات همچین امکانی فراهم نیست.

8. بازدیدکننده‌ها رو به فالوور دائمی تبدیل کنین!

آخرین قدم رو محکم‌تر بردارین!

وقتی کاربران اینستاگرام از پیجتون بازدید میکنن، باید یه دلیل برای فالو کردن پیج شما داشته باشن. مسلماً شما باید این دلیل قانع‌کننده رو به وجود بیارین. اصلی‌ترین عاملی که میتونه باعث بشه بازدیدکننده‌ها پیج شما رو فالو کنن، وجود محتوای جذاب تو پیج شماست. اگه محتوای پیج شما به قدر کافی برای کاربر جذاب باشه، مطمئناً برای دیدن پست‌ها و استوری‌های بعدی، پیج شما رو فالو خواهد کرد.

باید به این نکته دقت کنین با وجود اینکه محتوای جذاب، عامل اصلی افزایش فالووره، اما نکات دیگه‌ای هم هست که کمک میکنه درصد بیشتری از بازدیدکننده‌ها پیج شما رو فالو کنن.

ترفندهای تبدیل بازدیدکننده به فالوور

ما در این مطلب ترفندهایی رو آموزش دادیم که به شما کمک میکنن محتوای پیجتون رو به شکلی تولید و منتشر کنین که درصد زیادی از بازدیدکننده‌ها اون رو فالو کنن و به مشتری دائیمتون تبدیل بشن. عجله کنین، همین الان وقت افزایش فالووره!

سوالات شما

بعد از راه‌اندازی پیج اینستاگرام باید چی کار کنم تا به درآمد برسم؟

✅ برای درآمدزایی از پیج اینستاگرام باید برنامه‌ی تقریباً بلند مدتی داشته باشین. ما تو این مقاله از لحظه‌ی ساخت پیج تا افزایش فالوور همراهتون هستیم و برای رسیدن به درآمد راهنماییتون میکنیم!

چطوری باید امنیت پیجی که خریدم رو تأمین کنم؟

✅ بعد از خرید پیج، باید ایمیل، شماره تلفن و پسورد پیج رو تغییر بدین. همچنین اتصال پیج به فیسبوک رو قطع کنین.

نتیجه گیری

راه‌اندازی پیج اینستاگرام و کسب درآمد از اون، فرایند نسبتاً طولانی مدتی داره. به همین خاطر باید از همون ابتدای ساخت پیج تا رسیدن به مرحله‌ی افزایش فالوور قدم به قدم برنامه‌ریزی داشته باشین و طبق اون پیش برین. ما تو این مقاله نقشه‌ی راهی رو بهتون معرفی کردیم که بیزینس‌های نوپا از ازش برای پیشرفت پیجشون استفاده کردن و به نتیجه‌ی دلخواه خودشون هم دست پیدا کردن.

اگه شما هم میخواین با راه‌اندازی پیج اینستاگرام، کسب و کارتون رو گسترش بدین، این مقاله شما رو قدم به قدم به سمت درآمدزایی راهنمایی میکنه. اگه مراحل گفته‌شده در این مقاله رو به خوبی اجرا کنین، شک نکنین که بعد از مدتی یه پیج درآمدزا و پرسود برای خودتون خواهید داشت.

اگه سوالی درباره‌ی نحوه‌ی راه‌اندازی پیج و گسترش کسب و کار خودتون داشتین، میتونین از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشین و راهنمایی‌های لازم رو دریافت کنین.

از اینکه مقاله‌ی ما رو برای مطالعه انتخاب کردین، متشکریم!

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
2 کامنت
بیشترین امتیاز
جدیدترین قدیمی ترین
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

فلاپ چیست؟ عوامل موثر بر فلاپ شدن پست اینستاگرام

فلاپ چیست؟ عوامل موثر بر فلاپ شدن پست اینستاگرام

اگر برای مدتی در فضای مجازی تولید محتوا کرده باشید، احتمالاً با اصطلاح فلاپ شدن پست در اینستاگرام مواجه شده‌اید. فلاپ شدن یکی از جریمه‌هایی است که ممکن است اینستاگرام بر روی پیج‌های متخلف اعمال کند....

ادامه مطلب
گذاشتن پست مشترک اینستاگرام با قابلیت جدید Collabs!

گذاشتن پست مشترک اینستاگرام با قابلیت جدید Collabs!

سال‌هاست که اینستاگرام به دنبال این است که کاربران تعاملات خود را در بستر این شبکه‌ی اجتماعی افزایش دهند. میتوان گفت که پروژه‌های اینستاگرام برای افزایش ارتباطات در این شبکه‌ی اجتماعی تا حدود زیادی...

ادامه مطلب