تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام

علی محمدی
نویسنده : علی محمدی
تاریخ انتشار : 2021-10-13

فهرست

تولید محتوای پیج خبری

اینستاگرام به جامعه‌ی مجازی بزرگی تبدیل شده است که روزانه میلیون‌ها نفر محتواهای مختلفی را در این شبکه‌ی اجتماعی با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. یکی از انواع محتواهایی که در اینستاگرام مورد توجه افراد بسیار زیادی قرار می‌گیرد، محتوای خبری می‌باشد. تولید محتوای پیج خبری در اینستاگرام به موضوع پرطرفداری تبدیل شده است که هم اکنون کاربران زیادی از طریق آن کسب درآمد می‌کنند.

ما در این مقاله از وبسایت اینبو قصد داریم تمامی آموزش‌ها و راهنمایی‌های لازم را برای تولید محتوای خبری در اینستاگرام ارائه دهیم. با استفاده از این آموزش‌ها خواهید توانست بدون نیاز به استخدام ادمین و صرف هزینه‌ی اضافی تولید محتوای پیج خبری خود را در اینستاگرام به بهترین شکل انجام دهید.

اصول تولید محتوای پیج خبری

محتوای با کیفیت عامل پیشرفت پیج‌های اینستاگرامی است. مهم‌ترین کاری که برای موفقیت یک صفحه‌ی اینستاگرامی نیاز است، تولید محتوایی است که برای کاربر جذاب باشد.

هر کدام از انواع پیج‌های خبری مثل پیج‌های فان، ورزشی، فرهنگی و … اصول مخصوص خود را برای تولید محتوا دارند. در این بخش از مقاله قصد داریم اصول تولید محتوای پیج‌های خبری در اینستاگرام را آموزش دهیم:

1. محتوای دست اول تولید و منتشر کنید!

تولید محتوای دست اول در پیج خبری اینستاگرام

جدید بودن محتوا مهم‌ترین مسئله در تولید محتوا برای پیج خبری به حساب می‌آید. اگر می‌خواهید پیج خبری موفقی داشته باشید، باید هم در تولید محتوای خبری و هم در انتشار آن سریع عمل کنید. با رعایت این نکته‌ی مهم، پست شما به علت تعامل زیادی که دریافت خواهد کرد، راه خود را برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام هموارتر خواهد کرد. اشتراک‌گذاری بیشتر محتوای دست اول، عامل دیگری است که به پیشرفت پیج شما کمک خواهد کرد.

2. در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام کپشن را دست کم نگیرید!

اهمیت نوشتن کپشن

شما باید از هر فرصتی که برای تعامل با مخاطبان خود دارید، به خوبی استفاده کنید. سعی کنید در کپشن خود کلماتی را به کار ببرید که احساسات مخاطب را برانگیزد. جملاتی را به کار ببرید که برای مخاطب آشنا و ملموس باشند. برای مثال کپشن “محیط زیست را نجات دهید!” برای خبری که مربوط به آتش‌سوزی جنگل‌های شمال ایران می‌شود، کپشن بسیار مناسبی خواهد بود.

لحن به کار رفته در کپشن پست‌های یک پیج خبری، باید رسمی باشد. این مسئله یک مسئله‌ی مهم درباره‌ی پیج‌های خبری است. اگر لحن شما در پیج خود غیر رسمی باشد، اعتبار پیج شما کاهش می‌یابد. برای مثال صفحات منتسب به روزنامه‌های خبری دولتی، همگی از زبان فارسی معیار برای کپشن پست‌های خود استفاده می‌کنید.

راهنمای نوشتن کپشن تعاملی در اینستاگرام

اکنون که به اهمیت نوشتن کپشن مناسب پی برده‌اید، با مطالعه‌ی مقاله‌ی فوق، مهارت خود را در نوشتن کپشن بالا ببرید. در اینصورت خواهید توانست بیشترین تعامل ممکن را از جانب مخاطبان پیج خود دریافت کنید.

3. در تولید محتوای پیج خبری از هشتگ‌ها غافل نشوید!

هشتگ

هشتگ‌ها ابزارهایی هستند که اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده تا با استفاده از آن‌ها محتوای مورد علاقه‌ی خود را جستجو کنند. استفاده از این ابزارها می‌تواند به پیشرفت شما در روند تولید محتوا برای پیج خبری در اینستاگرام کمک بزرگی کند. برای مثال کاربرانی که قصد دارند در مورد مسابقات المپیک ژاپن اطلاعاتی را به دست بیاورند، با جستجوی #المپیک_ژاپن می‌توانند به تمامی پست‌هایی که با این هشتگ انتشار یافته‌اند، دسترسی پیدا کنند؛ به همین دلیل، استفاده از هشتگ‌ها می‌تواند کاربران علاقمند را به سمت پیج شما هدایت کند.

هشتگ‌های مناسب برای بیزینس‌های اینستاگرامی

هر کدام از بیزینس‌های اینستاگرامی هشتگ‌های مخصوص خود را دارند. اگر بتوانید این هشتگ‌ها را پیدا کرده و به کار ببرید، بازدیدکننده‌های بسیاری را به سمت پیج خود جذب خواهید کرد. ما در مقاله‌ی معرفی هشتگ‌ها برای بیزینس‌های اینستاگرامی به شما کمک می‌کنیم که مناسب‌ترین گزینه‌ها را برای کسب و کار اینستاگرامی خود پیدا کنید.

4. تاکید بر منابع معتبر در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام

استناد بر منابع معتبر در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام

یکی دیگر از ملزومات تولید محتوای پیج خبری در اینستاگرام داشتن منبع معتبر برای اخباری است که در پیج منتشر می‌شوند. با افزایش میزان شایعات و اخبار جعلی در فضای مجازی، کاربرانی که از سواد اطلاعاتی نسبتاً بالایی برخوردار هستند، به راحتی هر محتوای خبری را نمی‌پذیرند. برای محتوایی که در پیج خبری خود منتشر می‌کنید، باید مدرکی داشته باشید تا صحت آن را اثبات کند. این مدرک می‌تواند عکس، ویدیو یا سایر اسنادی باشد که قابل اعتماد و اطمینان باشد.

برخی اوقات خبرگزاری‌ها به جای ارائه‌ی مدارک، منبع خبر را به عنوان اثبات‌کننده‌ی صحت خبر معرفی می‌کنند. این منبع حتماً باید از اعتبار لازم برخوردار باشد تا مخاطبان بتوانند به محتوای منتشرشده در پیج شما اعتماد کنند.

5. اهمیت استوری‌ها را فراموش نکنید!

اهمیت استوری در تولید محتوای پیج خبری

بر اساس عملکرد الگوریتم جدید اینستاگرام، استوری‌هایی که در اینستاگرام آپلود می‌شوند، بیشتر از پست‌ها در معرض بازدید قرار می‌گیرند. به همین دلیل، محتوای استوری‌ها بیشتر از گذشته مورد توجه کاربران اینستاگرام قرار گرفته است. علاوه بر این، استوری‌ها می‌توانند سبب افزایش بازدید پست‌ها شوند. کاربران اینستاگرام می‌توانند با استفاده از قابلیت استوری کردن پست، میزان بازدید پست‌های خود را افزایش دهند.

6. استفاده از هایلایت‌ها در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام

استفاده از هایلایت‌ها

هایلایت‌ها ابزار مهمی برای تولید محتوای پیج خبری به شمار می‌روند. همانطور که می‌دانید، استوری‌های آپلودشده در اینستاگرام بعد از 24 ساعت به صورت خودکار پاک می‌شوند. هایلایت اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد که استوری‌های قبلی خود را به صورت یک بخش جداگانه در بیوی پیج با مخاطبان به اشتراک بگذارند. اگر روزانه استوری‌های زیادی منتشر می‌کنید، استفاده از این قابلیت برای شما مفید و کاربردی خواهد بود. برای مثال اگر در هفته‌ی اخیر، اخبار زیادی در مورد واکسیناسیون کرونا در استوری پیج خود منتشر کرده‌اید، می‌توانید آن‌ها را به صورت یکجا و در قالب هایلایت در بیوی پیج خود قرار دهید.

7. از گاید اینستاگرام استفاده کنید!

اگر قصد راه‌اندازی یک پیج خبری در اینستاگرام دارید، توصیه می‌کنیم با قابلیت گایدز اینستاگرام آشنایی کامل داشته باشید. این قابلیت به شما امکان دسته‌بندی محتواهای مختلف را می‌دهد. به عنوان مثال، می‌توانید خبرهای ورزشی را از خبرهای سیاسی تفکیک کرده و در دسته‌بندی‌های جداگانه قرار دهید.

8. در تولید محتوای خبری جهت‌گیری نداشته باشید!

داشتن جهت‌گیری در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام باعث می‌شود مخاطبان پیج به اخباری که شما درباره یک رویداد منتشر می‌کنید، اعتمادی نداشته باشند. برای مثال فرض کنید که قصد دارید اخباری را درباره‌ی نقد و بررسی داوری یک مسابقه‌ی ورزشی بین دو تیم را منتشر کنید. اگر مخاطبان پیج، بر اساس سابقه‌ای که از شما به خاطر دارند، تصور کنند که طرفدار یکی از این دو تیم هستید، مطمئن باشید، نگاه آن‌ها به این نقد و بررسی نسبت به حالت عادی متفاوت خواهد بود.

ایده برای تولید محتوای پیج خبری

تا به اینجا با اصول تولید محتوای پیج خبری در اینستاگرام آشنا شدید. با رعایت نکات گفته‌شده می‌توانید سرعت پیشرفت پیج خبری خود را تا چندین برابر افزایش دهید. اما اگر به دنبال ایده برای تولید محتوا در پیج خبری اینستاگرام خود هستید، ادامه‌ی مقاله را از دست ندهید:

1. در تولید محتوای پیج خبری از آمار و ارقام استفاده کنید!

استفاده از آمار در محتوای خبری همیشه برای مخاطب جالب توجه بوده و خواهد بود. ارائه‌ی داده‌های آماری می‌تواند بیانگر دقت عمل شما باشد؛ از این رو در صورتی که بتوانید به صورت درست و بجا از آمار و ارقام استفاده کنید، اعتماد مخاطبان پیج خود را به دست خواهید آورد.

2. نقل قول از افراد معروف

سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و نوشته‌های افراد معروف همیشه طرفداران زیادی بین کاربران فضای مجازی داشته است. نقل قول از افراد مشهور و سرشناس جامعه مطمئناً توجه طرفداران و همچنین منتقدان آن‌ها را جلب خواهد کرد. این جلب توجه دقیقاً همان چیزی است که شما در روند تولید محتوای پیج خبری اینستاگرامی خود به دنبال آن هستید.

پیشنهاد می‌کنیم در موارد استفاده از نقل قول افراد سرشناس، برای جذاب‌تر شدن محتوا و جلب توجه کاربران بیشتر از عکس این افراد استفاده کنید. همچنین در صورت داشتن صفحه‌ی اینستاگرامی، می‌توانید پیج آن‌ها را در پست خود تگ کنید.

3. برگزاری لایو در تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام

مصاحبه در لایو یک امر رایج در پیج‌های خبری می‌باشد. شما هم با توجه به اتفاقاتی که در جامعه در جریان است، می‌توانید با افراد صاحب نظر مصاحبه کرده و لایو برگزار کنید. در ضمن می‌توانید ویدیوی لایو خود را ذخیره کرده و در پیج خود قرار دهید. در این صورت کاربرانی که لایو شما را از دست داده‌اند، می‌توانند آن را به شکل آفلاین مشاهده کنند.

4. محتوای ارسالی کاربران را انتشار دهید!

شما می‌توانید با قرار دادن کانال ارتباطی در بیوی پیج خود این امکان را برای کاربران فراهم کنید که با شما در ارتباط باشند. سپس از آن‌ها بخواهید تا سوژه‌های خبری خود را برای شما ارسال کنند. پس از بررسی محتواهای ارسالی، اخبار مناسب را در پیج خود با سایر کاربران به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید با اجرای این ترفند حجم زیادی از محتوا به سمت پیج شما روانه خواهد شد.

5. مخاطب را به چالش بکشید!

مهمترین نکته برای موفقیت در اینستاگرام تعامل با کاربر است. افزایش نرخ تعامل کاربران هدف اصلی پیج‌های خبری اینستاگرام می‌باشد. این کار با به چالش کشیدن کاربر به راحتی امکان‌پذیر است. در پیج‌های خبری شما کافیست محتوایی تولید کنید که با احساسات مخاطب در ارتباط باشد. بهتر است از ترندهای روز برای تولید محتوا استفاده کنید.

سوالات متدوال

برای تولید محتوای پیج خبری اینستاگرامم ایده ندارم، از کجا ایده پیدا کنم؟

✅ در این مقاله چندین ایده جذاب برای تولید محتوای پیج خبری برای شما آماده کرده‌ایم.

برای پیج خبری خود چه کپشنی بنویسم؟

✅ الزامات نوشتن یک کپشن خوب در اینستاگرام در این مقاله به صورت کامل توضیح داده شده است. با خواندن این مقاله خواهید توانست یک کپشن مناسب برای پیج خود بنویسید.

برای موفقیت در تولید محتوای یک پیج خبری باید چی کار کنیم؟

✅ باید تمامی نکاتی را که در این مقاله به آن‌ها اشاره شده است، مطالعه کرده و آن‌ها را در پیج خود به کار بگیرید.

چگونه برای پست خود کپشن انتخاب کنیم؟

✅ با خواندن این مقاله بهترین راه برای انتخاب هشتگ برای پست‌های خودتان را پیدا خواهید کرد.

سخن پایانی

در این مقاله سعی تیم اینبو بر این بود تا شما را با اصول تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام آشنا کند. علاوه براین، ایده‌هایی نیز برای تولید محتوا در پیج‌های خبری مطرح شد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. مطمئناً با مطالعه‌ی این موارد خواهید توانست پیج خبری موفقی را اداره کنید. البته نباید به این موارد اکتفا کنید؛ خلاقیت خود را به کار بگیرید و با تولید محتوای خبری آپدیت و جذاب، مخاطبان را به سمت پیج خود جذب کنید.

امیدواریم که مطالب این مقاله برای شما مفید واقع شده باشند. اگر ایده‌ای دارید که فکر می‌کنید می‌تواند در زمینه‌ی تولید محتوای پیج خبری اینستاگرام برای دیگران کاربردی باشد، در بخش نظرات آن را به اشتراک بگذارید.

از همراهی شما سپاسگزاریم!

Rate this post

نظرات کاربران

پیام شما می‌تواند شروع یک مکالمۀ سازنده باشد.

عضویت
اطلاع از
guest
0 کامنت
Inline Feedbacks
View all comments

مطالب مرتبط

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید

آموزش تولید محتوای ورزشی شاهکار! (10روش فوق حرفه‌ای)

آموزش تولید محتوای ورزشی شاهکار! (10روش فوق حرفه‌ای)

امروزه اینستاگرام به چیزی جز یک شبکه‌ای برای سرگرمی تبدیل شده و توانسته است منبع اصلی اخبار و یا مکانی برای کسب اطلاعات برای بیشتر ما شود. اخبار و محتواهای ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیستند....

ادامه مطلب