نویسنده: علی محمدی
2022-03-13

چگونه آمار اکسپلور اینستاگرام را بررسی کنیم؟

در این مقاله یاد میگیرید چگونه بررسی آمار اکسپلور اینستاگرام می‌تواند باعث افزایش بازدهی پست‌هایتان شود. برای آنالیز آمار اکسپلور اینستاگرام باید ...

به دنبال پیج فعال‌ و با نرخ تعامل بالا هستید؟

وارد کانال تلگرام شوید و لیست تمامی پیج‌ها همراه با آمار بازدیدکننده فعال را مشاهده نمایید!

ربات اینستاگرام اینبو

ربات اینستاگرام اینبو دستیار هوشمند، اختصاصی و خستگی ناپذیر شما در اینستاگرام است!

شما درحال مطالعه قسمت 4 از 9 سری مقالات آموزش اکسپلور اینستاگرام هستید.

به سختی می‌توانید پیجی را در اینستاگرام پیدا کنید که به دنبال افزایش فالوو باشد اما به فکر رفتن به اکسپلور نباشد؛ این مسئله به تنهایی اهمیت اکسپلور را به خوبی نشان می‌دهد.

رفتن پست‌ها به اکسپلور تنها یک قدم از مسیر پیشرفت است. برای اینکه بازدهی پیج از اکسپلور را افزایش دهید، نیاز دارید تا آمار پست‌های اکسپلوری پیجتان را بررسی کنید و از نتایج به دست آمده در محتواهای بعدیتان بهره ببرید.

در این مقاله از وب سایت اینبو می‌خواهیم مهم‌ترین شاخص‌های آماری پیج اینستاگرام در رابطه با اکسپلور را معرفی کنیم و به بررسی آن‌ها بپردازیم. همچنین یاد خواهید گرفت چگونه این آمار را بهبود ببخشید و نتیجه بهتری از اکسپلور بگیرید!

آمار اکسپلور پست‌هایمان را با چه ابزاری ببینیم؟

به احتمال زیاد با ابزار آنالیز داده‌های اینستاگرام آشنا باشید و بدانید برای مشاهده آمار اکسپلوری باید از چه ابزاری استفاده کنید. تنها ابزاری که می‌تواند اطلاعات درست و دقیقی در رابطه با اکسپلور در اختیار کاربران قرار دهد، Insights اینستاگرام است.

ابزار آنالیز Insights که توسط خود اینستاگرام طراحی و ارائه شده است، اطلاعات دقیقی در رابطه با پروفایل پیج و تک تک پست‌ها و استوری‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای دسترسی به آمار پست‌های اینستاگرام کافی است زیر تصویر پست، گزینه View Insights را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که برایتان نمایش داده خواهد شد، می‌توانید شاخص‌های آماری مختلفی را مشاهده کنید. در ادامه این شاخص‌ها را معرفی می‌کنیم.

مهم ترین شاخص‌های آمار اکسپلور اینستاگرام

در صفحه Insights پست‌های اینستاگرام، قسمت‌های مختلفی وجود دارند که برخی به اکسپلور مرتبط هستند و بعضی دیگر ارتباط چندانی به آمار اکسپلور ندارند. در این بخش از مقاله، قسمت‌های مختلف Insights را بررسی می‌کنیم:

1. Reach

بخش Reach که به صورت یک عدد به همراه یک نمودار دایره‌ای نمایش داده می‌شود، به تعداد اکانت‌هایی اشاره دارد که از پست شما بازدید کرده‌اند. تعداد اکانت‌های بازدیدکننده در این بخش به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • Followers: تعداد بازدیدکنندگانی که جزو فالوورهایتان هستند!
  • Non-Followers: تعداد بازدیدکنندگانی که شما را فالو نکرده‌اند!

نکات مهم قسمت Reach

از آماری که در این بخش در اختیارمان قرار می‌گیرد، میتوان موارد زیر را برداشت کرد:

  • هرچقدر بازدیدکنندگان Non-Followers کم باشند، به این معنی است که بازدید شما از اکسپلور کم است. چون تقریباً تمامی بازدیدکنندگان اکسپلور کسانی خواهند بود که شما را فالو نکرده‌اند!
  • اگر تعداد بازدیدکنندگان Non-Followers زیاد باشند، نمیتوان به طور قطع گفت که بازدیدکنندگان اکسپلور زیاد بوده‌اند. چون ممکن است این بازدیدکنندگان از طریق تبلیغات، تگ یا شات جذب شده باشند.

2. Impressions

در قسمت Impressions می‌توانید تعداد کل بازدیدهای صورت گرفته از منابع مختلف را مشاهده کنید. این قسمت بر خلاف Reach که آمار را بر اساس فالو کردن یا نکردن بازدیدکنندگان ارائه می‌کرد، بازدیدها را بر اساس منابعش دسته‌بندی می‌کند.

در بخش Impressions قسمت‌های زیر قابل مشاهده هستند:

  • Home: صفحه اصلی یا همان Feed اینستاگرام!
  • Profile: صفحه پروفایل شما!
  • Explore: صفحه اکسپلور (در بررسی آمار اکسپلور باید این بخش را در نظر بگیرید)
  • Hashtag: هشتگ‌های به کار رفته در کپشن پست!
  • Location: تگ مکان به کار رفته در پست!
  • Other: روش‌هایی که اینستاگرام نمی‌تواند شناسایی کند!

Impression و Reach چه تفاوتی باهم دارند؟

کاربران زیادی با سوال بالا مواجه هستند و بسیاری از مواقع باعث سردرگمی آن‌ها در بررسی آمار پیجشان می‌شود. Impression کل تعداد بازدیدها را محاسبه می‌کند، در حالی که Reach فقط تعداد اکانت‌های بازدیدکننده را لحاظ می‌کند.

فرض کنید در یک روز 5 بار یک پست ویدیویی را تماشا کنید. آمار ثبت شده برای Reach این پست 1 و برای Impression پست 5 خواهد بود.

3. Profile Activity

بخش Profile Activity فعالیت‌هایی را نشان می‌دهد که بازدیدکنندگان نسبت به محتواهای شما دارند. این بخش از دو قسمت تشکیل شده است که هر کدام می‌توانند اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهند:

A. بخش Profile Visits

Profile Visits تعداد دفعاتی را نشان می‌دهد که کاربران پس از تماشای محتوای پست، روی عکس پروفایل شما کلیک کرده‌اند و وارد صفحه پروفایلتان شده‌اند. این شاخص آماری می‌تواند اطلاعات مفیدی را در اختیار ما قرار دهد:

  • اگر تعداد Profile Visit پست‌های راه یافته به اکسپلور زیاد باشد، میتوان نتیجه گرفت که پست‌های شما در صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند به موضوع پیجتان قرار گرفته است. به همین دلیل از پیجتان بازدید کرده‌اند.
  • اگر بازدید پیج از طریق پستتان کم باشد، به احتمال زیاد پستتان در صفحه اکسپلور افراد علاقه‌مند قرار نگرفته است. به نوعی میتوان گفت که پستتان با الگوریتم اکسپلور سازگار نبوده است.

رمزگشایی الگوریتم اکسپلور اینستاگرام

روش‌های مقاله بالا برای سازگار کردن پست‌هایتان با الگوریتم اکسپلور و افزایش بازدید از این صفحه معجزه میکنن!

  • در صورتی که Profile Visit پستتان زیاد باشد، می‌توانید نتیجه بگیرید که این نوع پست‌ها برای کاربران جذاب هستند. پس در ساخت محتواهای بعدی هم از این پست‌ها الگو بگیرید؛ مثلا در نحوه نوشتن عنوان، رنگ کاور، کپشن و …

B. بخش Follows

اگر کاربران پس از اینکه از پیجتان بازدید کردند (Profile Visit) آن را فالو کنند، آمار Follow در اینسایت پستتان ثبت می‌شود. در واقع این آمار نشان دهنده نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور پست مورد نظر است. یعنی تعداد فالوکنندگان از طریق این پست نسبت به کل بازدیدکنندگانی که این پست برای پیجتان آورده است.

نتایجی که میتوان از این آمار استنباط کرد، به شکل زیر هستند:

  • هرچقدر این آمار بالاتر باشد، نشان‌دهنده این است که علاوه بر جذابیت پست، سایر محتواهای پیجتان هم برای کاربران اکسپلور جذاب است. چون بعد از تماشای آن‌ها شما را فالو کرده‌اند.
  • بالا بودن این آمار این سیگنال را برای اینستاگرام ارسال می‌کند که محتوای پیج می‌تواند برای کاربران بیشتری جذاب باشد؛ پس شانس محتواهای شما برای رفتن به اکسپلور بیشتر خواهد شد.
  • آمار پایین Follow در پست اکسپلوری به این معنی است که شما نتوانتسه‌اید کاربران را به اندازه کافی قانع کنید تا پیجتان را فالو کنند.

💡 حل مشکل کم بودن Follow در آمار اکسپلور اینستاگرام

بسیاری از کاربران هستند که در جذب بازدیدکننده از اکسپلور عملکرد خوبی دارند اما در تبدیل این بازدیدکننده‌ها به فالوورهای دائمی با مشکل مواجه هستند. این مشکل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در ادامه این مشکلات را بررسی و راه حل‌های آن‌ها را معرفی می‌کنیم:

1. پیج خود را به خوبی معرفی نکرده‌ باشید!

یکی از عمده‌ترین مشکلات در تبدیل بازدیدکننده به فالوور این است که بازدیدکننده شما را به خوبی نشناسد و با موضوع پیجتان آشنایی نداشته باشد. بهترین روش برای حل این مشکل تنظیم پروفایل پیج به صورت اصولی و حرفه‌ای است. وقتی کاربر وارد پیجتان شد، باید در اولین نگاه و مواجهه با پروفایل شما به صورت کامل با موضوع پیجتان آشنا شود.

آموزش ساخت پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام

اینجا یاد میگیرین پروفایلتون رو برای جذب مخاطب بهینه کنین!

2. ظاهر پیجتان به اندازه کافی جذاب نیست!

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند باعث شود محتوای پیج شما برای کاربران جذاب به نظر برسد زیبایی ظاهری پیج است. هرچقدر هم پست‌های پیجتان از نظر محتوا با کیفیت باشند اما از نظر ظاهری به اندازه کافی جذاب نباشند، بازدیدکنندگان به فالو کردن پیج ترغیب نخواهند شد.

استفاده از چند سایت برای قالب پست اینستاگرام کارهای شما را ساده‌تر و پست‌های شما را زیباتر می‌کند. البته این تمام کار نیست. قالب‌های زیبا باید بتوانند به خوبی جلب توجه کنند و بهترین راه برای این کار استفاده از یک کاور خاص و جذاب است.

ساخت کاور پست اینستاگرام به روش درست به پست‌های شما کمک می‌کند تا بیشتر دیده شوند، از رقبا متمایز شوند و خاص دیده شوند. با این تفاوت‌ها کار شما برای رسیدن و ماندن در اکسپلور بسیار راحت‌تر می‌شود.

3. عنوان پست‌هایتان نمی‌تواند کاربران را جذب کند!

وقتی کاربران در حال مشاهده کلی پیج شما هستند، یکی از مهم ترین مواردی که می‌تواند توجه آن‌ها را به خود جلب کند، تیتر یا همان عنوان پست‌های شما هستند. استفاده از عنوان‌های کنجکاوکننده می‌تواند بازدیدکننده‌ها را در پیج شما را درگیر کند و احتمال فالو شدن پیج توسط او را بیشتر کند.

عنوان پستت رو مثل حرفه‌ای‌ها بنویس!

اینجا یاد میگیری عنوان پست‌هات رو مثل اینستاگرامرهای حرفه‌ای بنویسی!

4. محتوای پیجتان اختصاصی نیست!

محتوای اختصاصی محتوایی است که توسط خود شما تولید شده و در پیج انتشار می‌یابد. در واقع وقتی کاربر با محتوایی روبرو می‌شود که از جای دیگری کپی شده است، احساس می‌کند که این محتوا در پیج‌های دیگر هم به راحتی پیدا می‌شود و نیازی به فالو کردن پیج شما نیست. بنابر این برای تبدیل بازدیدکنندگان به فالوور و بهبود آمار اکسپلور، تولید محتوای اختصاصی یکی از ضروریات است.

خرید اکسپلور اینستاگرام

اگه فقط 1 کلیک تا رفتن سریع پستات به اکسپلور اینستاگرام فاصله داشتی بازم صبر می‌کردی؟

نتیجه گیری

برای اینکه نتیجه بهتری از پست‌های اکسپلوری پیجتان دریافت کنید، ضروری است که آمار اکسپلور را تحلیل و بررسی کنید. در این مقاله مهم‌ترین شاخص‌هایی را که در بررسی آمار اکسپلور نقش دارند، بررسی کردیم و همچنین راهکارهایی را برای بهبود این آمار ارائه دادیم.

نظر شما چیست؟

ما در این مقاله به مهم‌ترین روش‌های بهبود آمار اکسپلور اشاره کردیم. اما مطمئناً برخی روش‌های دیگری هم هستند که برای این منظور کاربرد دارند. اگر ایده یا تجربه‌ای در این زمینه دارید، لطفاً آن را با ما به اشتراک بگذارید!

از همراهی شما سپاسگزاریم!

پرسش و پاسخ

سوالتان را بپرسید و برای دریافت پاسخ، منتظر پیامک کارشناسان ما باشید!

دیدگاه شما را با چه تصویری در سایت نمایش دهیم؟
عضویت
اطلاع از
guest
4 کامنت
جدیدترین
قدیمی ترین
Inline Feedbacks
نمایش همه کامنتها
آرتمیس

سلام. من چجوری امار پیج رو ببینم؟ برای من این گزینه نیست اصلا

علی سادات

بسیار خوب

0