همه ما میدانیم که این روزها تبلیغات به جزو جدایی ناپذیر کسب و کارهای اینستاگرامی تبدیل شده است. اغلب افراد فکر میکنند که تبلیغات از هر نوعی که باشد، برای پیجشان سودمند خواهد بود؛ درآمد آنها را افزایش خواهد داد و حتی باعث خواهد شد پستهایشان به اکسپلور راه پیدا کنند.
جالب است بدانید تبلیغات همیشه روی خوش خودش را به ما نشان نمیدهد و بعضی مواقع باعث پسرفت پیجمان میشود. در این مقاله میخواهیم روشها و ترفندهایی را به شما یاد دهیم که تبلیغات اینستاگرامی خود را برای رسیدن به اکسپلور بهینه کنید.
کدام تبلیغات اینستاگرامی باعث میشوند پستهای ما به اکسپلور بروند؟
اکسپلور اینستاگرام فرصت بسیار مناسبی برای پیشرفت در این شبکه اجتماعی محسوب میشود و تبلیغات نیز یکی از ابزارهایی است که باعث میشود دسترسی به اکسپلور برای ما راحتتر شود. اما هر تبلیغی نمیتواند ما را به این هدف برساند.
تبلیغات اینستاگرامی برای این که بتوانند در رسیدن به اکسپلور به ما کمک کنند، باید از یک سری اصول و قوانین خاص پیروی کنند. در ادامه این موارد را به صورت کامل بررسی میکنیم:
1. در پیجتان پست تعاملی آپلود کنید!
یکی شروط اصلی رسیدن پستها به اکسپلور، دریافت تعامل بالا از سمت بازدیدکنندگان است. اگر افرادی که از طریق تبلیغات به سمت پیجتان هدایت میشوند، صرفا از پیجتان بازدید کنند و هیچ تعاملی انجام ندهند، عملاً پستهای شما شانسی برای حضور در اکسپلور نخواهند داشت.
این نکته را فراموش نکنید وقتی تعداد بازدیدکنندگان افزایش مییابد اما تعامل اضافی صورت نمیگیرد، نرخ تعامل پیج کاهش مییابد. به این ترتیب نه تنها تبلیغات به رسیدن پستهایتان به اکسپلور کمک نمیکند، بلکه اوضاع را بدتر میکند. پس محتوای تعاملی را جدی بگیرید!
حتما بخوانید: آموزش تولید محتوای تعاملی
2. پیج تبلیغکننده را به دقت آنالیز کنید!
وقتی قصد دارید در اینستاگرام تبلیغات کنید و هدفتان رسیدن به اکسپلور است، باید هدفمندی تبلیغ را جزو اولویتهایتان قرار دهید. برای اینکه بهترین پیج ممکن را برای واگذاری تبلیغ انتخاب کنید و بازدهی مناسب را دریافت کنید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:
A. مرتبط بودن محتوای پیج
فرض کنید پیجی در زمینه تولید محتوای تکنولوژی دارید و میخواهید یک طرح تبلیغاتی در اینستاگرام اجرا کنید. اگر تبلیغ خود را به یک پیج فعال در زمینه غیرمرتبط مثلاً فروش لوازم آرایشی بسپارید، مطمئناً بازدهی لازم را دریافت نخواهید کرد؛ چون فالوورهای آن پیج به موضوع پیج شما علاقه چندانی ندارند و حتی اگر از پیجتان بازدید کنند، هیچ تعاملی با پستهایتان نخواهند داشت. این اتفاق ضربه بزرگی به رسیدن پستهای شما به اکسپلور خواهد زد.
با توجه به مثال بالا فهمیدیم که ضروری است تبلیغات خود را در پیجهایی انجام دهید که زمینه فعالیتشان با پیج شما یکی است یا حداقل نکات اشتراکی با پیج شما دارند. در این صورت کسانی که از طریق تبلیغات از پیج شما بازدید میکنند، به محتوای آن علاقهمند هستند و به احتمال زیاد با پستهایتان تعامل خواهند داشت؛ و این یعنی هموار کردن مسیر برای رسیدن به اکسپلور توسط تبلیغات!
B. نرخ تعامل کاربران پیج مورد نظر
پیج ایدهآل برای سپردن تبلیغ پیجی است که فالوورهای آن تعامل زیادی با محتوای آن داشته باشند. این موضوع نشانگر آن است که صاحب آن پیج به عنوان یک متخصص و فرد قابل اعتماد برای کاربرانش شناخته شده است. پس اگر تبلیغی در این پیج انجام شود، به احتمال زیاد مخاطبین پیج از آن استقبال خواهند کرد. این اعتماد و در ادامه آن تعاملی که با محتوای پستهای شما صورت خواهد گرفت میتواند سرعت شما را در رسیدن به اکسپلور افزایش دهد.
3. محتوای تبلیغاتی را جدی بگیرید!
وقتی در پیجهای مختلف تبلیغ میکنید، میتوانید محتواهای متفاوتی را برای جذب کاربران به کار بگیرید. بسته به این که تبلیغات خود را در چه نوع پیجی منتشر میکنید، میتوانید محتوای تبلیغاتی را به روشهای متفاوتی تولید کنید.
اگر تبلیغات خود را در پیجی منتشر میکنید که در زمینه شما تخصص دارد، حتماً از صاحب پیج بخواهید که محتوای تبلیغاتی را خودش تولید کند. به این صورت که با ضبط یک ویدیو از خودش، پیج شما را به عنوان یک فروشنده محصولات یا ارائه دهنده حرفهای خدمات معرفی کند. در این صورت فالوورهای پیج به دلیل تخصص او به تبلیغ منتشرشده اعتماد میکنند. این یعنی بازدیدکننده و تعامل هدفمند؛ دقیقاً همان چیزی که برای رسیدن به اکسپلور به آن نیاز دارید.
در صورتی که تبلیغات خود را در یک پیج عمومی منتشر میکنید، توصیه میکنیم محتوای تبلیغاتی را خودتان تولید کنید؛ چرا که شناختی که شما از بیزینستان دارید، صاحب یک پیج عمومی ندارد. این محتوای تبلیغاتی میتواند یک تیزر معرفی از محصولات یا خدماتتان باشد. اگر در پیجتان محصول یا خدماتی نمیفروشید، ارائه گزیدهای از بهترین پستها و استوریها بهترین گزینه برای محتوای تبلیغاتی شما خواهد بود.
4. در زمان مناسب تبلیغ کنید!
همانطور که گفتیم یکی از شروط قرار گرفتن پست در اکسپلور دریافت نرخ تعامل زیاد است. پس در تبلیغات هم باید این اصل را در نظر داشته باشیم. واضح است که شما نمیتوانید در ساعات نصف شب تبلیغ خود را منتشر کنید و انتظار دریافت یک بازخورد مطلوب داشته باشید.
زمان تبلیغات یکی از مهمترین مواردی است که باید به آن توجه کنید. علاوه بر ساعت انتشار تبلیغ، روز آن هم از اهمیت زیادی برخوردار است. با توجه به زمینه کسب و کار خود تصمیم بگیرید که کدام روزها و ساعات میتواند بهترین زمان برای هدف قرار دادن مخاطبان باشد. سپس محتوای تبلیغاتی خود را در این زمان انتشار دهید. در این صورت تعامل زیادی دریافت خواهید کرد و شانس پستهای شما برای حضور در اکسپلور افزایش خواهد یافت.
5. محتوای پست هدف را با الگوریتم اینستاگرام سازگار کنید!
اگر یک یا چند پست خاص را برای رفتن به اکسپلور هدف قرار دادهاید و میخواهید آمار تعامل آنها را افزایش دهید، حتما باید محتوای آنها را با الگوریتم اینستاگرام سازگار کنید.
اینستاگرام با سیستم پردازش محتوای خود میتواند موضوع پستهای شما را تشخیص دهد و آنها را در صفحه اکسپلور افراد علاقهمند به این موضوع قرار دهد. بنابر این اگر بتوانید محتوای خود را با سیستم هماهنگ کنید و از طرفی تعامل مناسبی هم از طریق تبلیغات دریافت کنید، پست شما در اکسپلور قرار خواهد گرفت.
مقاله پیشنهادی: آموزش هماهنگ کردن محتوا با الگوریتم اکسپلور
6. در ساعت اول انتشار پست، تبلیغات کنید!
چنانچه رفتن یک پست مشخص به اکسپلور برایتان اهمیت زیادی دارد، باید آمار تعامل ساعت اول آن را با استفاده از تبلیغات افزایش دهید. بر اساس قوانین اینستا آمار تعامل پست در ساعت اول بسیار مهم است و تصمیمگیری اصلی برای قرار گرفتن پست در اکسپلور بر اساس این آمار صورت میگیرد.
برای این که تبلیغات شما بیشترین تاثیر را روی رفتن پستتان به اکسپلور اینستاگرام داشته باشد، بهتر است بیشتر بازدیدکنندگان را در همان ساعت اول انتشار پست جذب کنید.
بنابر گفتههای بالا پس از انتشار پست از پیج تبلیغکننده بخواهید بلافاصله پست شما را در استوری خود شات کند تا مورد بازدید مخاطبانش قرار بگیرد. البته برای این کار باید از قبل با پیج تبلیغکننده هماهنگیهای لازم را انجام داده باشید. در این صورت تعامل اولیه پست بسیار زیاد خواهد بود و شانس آن برای حضور در اکسپلور افزایش خواهد یافت.
7. بازدیدکنندگان را به فالوورهای دائمی تبدیل کنید!
سعی کنید با تولید محتوای جذاب کسانی را که از طریق تبلیغات از پیج شما بازدید میکنند، به فالوورهای دائمی تبدیل کنید. شاید با خود بگویید این موضوع چه ربطی به رفتن پستها به اکسپلور دارد؟
وقتی بازدیدکنندگان جدید پستهای شما را میپسندند و پس از مشاهده بخشی از محتوای پیجتان آن را فالو میکنند، الگوریتم اینستاگرام اینچنین برداشت میکند که محتوای شما برای بازدیدکنندگان جدید جذاب است. پس پستهای شما را در اکسپلور قرار خواهد داد تا کاربران بیشتری آنها را ببینند. به این ترتیب تبلیغات شما بازدهی چندبرابری خواهد داشت.
8. برای بیشترین تعامل جایزه دهید!
میدانیم که هدف از تبلیغات افزایش بازدیدکننده و تعامل است. پس هرچقدر بتوانیم این تعامل را افزایش دهیم به هدف خود نزدیکتر خواهیم شد. ترفندی که بسیاری از پیجهای موفق برای اثرگذاری بیشتر تبلیغات برای رسیدن به اکسپلور اینستاگرام به کار میگیرند، به این شکل است:
هر بازدیدکنندهای که تعامل بیشتری در پیج انجام دهد (مثلاً لایک و کامنت بیشتری بگذارد یا افراد بیشتری را تگ کند)، برنده جایزه خواهد بود. در این صورت تعامل پست مورد نظرتان به شدت افزایش مییابد و آماده حضور در اکسپلور میشود.
فراموش نکنید که اگر در مقابل تعامل بیشتر، وعده جایزه میدهید، باید به نکات زیر توجه کنید:
- جایزه باید از قبل مشخص شده باشد!
- شرایط انتخاب برنده کاملاً مشخص و بدون ابهام باشد!
- زمان اعلام برنده و دادن جایزه مشخص باشد و با تاخیر مواجه نشود!
9. تبلیغات پیجتان را آنالیز کنید!
یکی از اصول موفقیت در حوزه تبلیغات، آنالیز طرحهای تبلیغاتی است که در پیج انجام میگیرند. با تحلیل آمار و نتایج به دستآمده از تبلیغات قبلی نکات ضعف و قوت پروژههای تبلیغاتیان را شناسایی کنید و از آنها برای بهینه کردن تبلیغات بعدی استفاده نمایید.
ابزار Insights اینستاگرام، بخشی در اپلیکیشن این شبکه اجتماعی است که میتوانید آمار مربوط به پروفایل و همچنین آمار جداگانه هر پستتان را مشاهده کنید.
قبل از انجام تبلیغات، آمار یکی از پستهایتان را ثبت کنید و با آمار بعد از تبلیغات مقایسه کنید. در این صورت میتوانید بفهمید تبلیغات تا چه حد در افزایش بازدیدکننده و فالوور پیجتان موثر بوده است. همچنین میفهمید که کدام نوع تبلیغات بیشتر باعث رفتن پستهایتان به اکسپلور میشود.
از ابزار Insights میتوانید برای مقایسه انواع روشهای تبلیغاتی (اینفلوئنسرمارکتینگ، تبادل شات و …)، مقایسه انواع قالبهای محتوایی مناسب تبلیغات (عکس یا ویدیو) و … استفاده کنید. کافی است خلاقیت خود را به کار بگیرید و بهترین روش تبلیغات را پیدا کنید. در این صورت ضمن دریافت بیشترین تعامل، در مسیر رسیدن به اکسپلور قرار خواهید گرفت.
حتما از خدمات ما دیدن کنید : خرید اکسپلور تضمینی
روشهای تبلیغات رایگان در اینستاگرام برای رسیدن به اکسپلور
برخی کسب و کارهای نوپا و پیجهایی که به تازگی شروع به فعالیت در اینستاگرام کردهاند، معولاً با مشکل بودجه تبلیغاتی مواجه هستند؛ به همین دلیل نمیتوانند هزینه زیادی برای تبلیغات در اینستاگرام و حضور در اکسپلور بپردازند. اما این به این معنا نیست که باید قید اکسپلور را بزنند.
برای تبلیغات در اینستاگرام همیشه لازم نیست هزینه کنید. برخی روشها وجود دارند که میتوانید بدون صرف هزینه پیج خود را تبلیغ کنید. دو مورد از رایجترین روشهای تبلیغات رایگان اینستاگرام تبادل شات و پست مشترک اینستاگرام هستند:
1. تبادل شات
تبادل شات یکی از روشهای تبلیغاتی در اینستاگرام است که به دلیل رایگان بودن این روزها مورد استقبال پیجهای زیادی قرار گرفته است. در این روش دو پیجی که قصد تبلیغات دارند، پیج یکدیگر را در استوریهایشان تگ میکنند تا فالوورها از پیج دیگر بازدید کنند. تبلیغات به روش شات در استوری چند شرط اصلی دارد که باید رعایت شود:
- پیجها هم زمینه باشند تا فالوورها به موضوع پیج دیگر علاقهمند باشند!
- تعداد فالوور پیجها نزدیک باشد تا نیازی به پرداخت هزینه از سمت یکی از پیجها نباشد!
- محتوای تبلیغاتی دقیقاً مشابه محتوای خود پیج تبلیغکننده نباشد تا فالوورها دلیلی برای فالو کردن پیج دوم داشته باشند!
2. پست مشترک
پست مشترک اینستاگرام قابلیتی است که در آپدیتهای اخیر برنامه به این شبکه اجتماعی اضافه شده است. با این آپشن میتوانید یک پست را به صورت مشترک با پیجی دیگر به اشتراک بگذارید و فالوورهای یکدیگر را به پیج خود جذب کنید. در این روش نیز دو شرط اول روش قبلی برقرار هستند. یعنی باید با پیجهای هم زمینه و هم سطح خودتان پست مشترک بگذارید.
روشهای رایگان دیگر با ترفندهای بهبود بازدهی به صورت کامل در مقاله تبلیغات در اینستاگرام توضیح داده شده است.
نظر شما چیست؟
به نظر شما تبلیغات اینستاگرام چه تاثیری بر رفتن پستهایتان به اکسپلور دارد؟ با چه نوع تبلیغاتی میتوانید به بهترین بازدهی در زمینه اکسپلور برسید؟
اگر ایده یا تجربهای در این خصوص دارید، خوشحال میشویم با ما و کاربران اینبو به اشتراک بگذارید!
- آموزش اکسپلور خور کردن پیج متنی در اینستاگرام
- تاثیر جادویی حذف فالوور فیک بر رفتن پستها به اکسپلور اینستاگرام
- آیا خرید لایک و بازدید ما را به اکسپلور میرساند؟
- چگونه آمار اکسپلور اینستاگرام را بررسی کنیم؟
- آموزش ساخت کاور پست اینستاگرام ویژه اکسپلور
- تاثیر رنگ ها در جذب بازدیدکننده از اکسپلور اینستاگرام
- عجیب ترین تاثیرات خرید فالوور روی اکسپلور اینستاگرام
- الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست؟ (معرفی الگوریتم و بخشهای مختلف آن)
- راهنمای تبلیغات اینستاگرام برای رسیدن به اکسپلور
سلام وقتی یک کانال اینستاگرام به حدی میرسه که تبلیغات دریافت میکنه چطوری این تبلیغی که برای یک فرد دیگه انجام داده رو ، به عنوان یک سند نگه داره یا به عبارتی رسید دریافت کنه که بعدها فرد تبلیغ کننده مدعی نباشه که تبلیغات انجام نشده تشکر