این روزها افزایش محبوبیت فضای مجازی بین مردم به مسئلهای تبدیل شده که نمیتوان آن را انکار کرد. کاربران شبکههای اجتماعی روز به روز در حال بیشتر شدن هستند؛ همین موضوع باعث میشود شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام به بهترین فرصت برای دیده شدن و حتی کسب درآمد تبدیل شوند. اگر شما هم میخواهید فعالیت خود را در اینستاگرام به صورت حرفهای انجام دهید، پس فرصت را از دست ندهید!
شاید با خود بگویید: با وجود این همه پیج، پیج من اصلا دیده نمیشه!
اما باید زاویه دید خود را عوض کنید. اگر بتوانید در پیج اینستاگرامی خود محتوای ارزشمند و جذاب تولید کنید، هنوز هم میتوانید یک به یک فرد موفق در اینستاگرام تبدیل شوید. کافی است تولید محتوا در اینستاگرام را اصولی یاد بگیرید و همچنین از خلاقیت خود استفاده کنید.
در این مقاله یاد میگیرید یک محتوای موفق چه ویژگیهایی دارد. همچنین با ایدههایی آشنا میشوید که شما را برای شروع مسیر تولید محتوا راهنمایی میکنند.
تولید محتوا یعنی چه؟
در فضای مجازی، محتوا به معنی مجموعهای از اطلاعات است که پیامی را برای کاربران به نمایش میگذارد. محتوا میتواند در قالبهای مختلف متن، عکس، ویدیو … انتشار داده شود. تولید محتوا به فرایندی اشاره دارد که طی آن، اطلاعات مورد نظر در فرمتهای مختلف برای نمایش به کاربران آماده میشود.
آموزش تولید محتوا در اینستاگرام در 3 گام طلایی
برای تولید محتوای حرفهای در اینستاگرام باید اصول خاصی را رعایت کنید تا بتوانید توجه کاربران را به سمت خود جلب کنید. در ادامه به صورت مفصل به این موارد میپردازیم:
1. هدف خود را از تولید محتوا در اینستاگرام مشخص کنید.
قبل از این که شروع به تولید محتوا در پیج خود کنید، باید تعیین کنید که تولید محتوا را به چه منظوری انجام میدهید. شناسایی هدف، به شما کمک خواهد کرد که استراتژی تولید محتوای خود را به بهترین نحو طراحی نمایید. برای مثال مشخص کنید که هدف شما از تولید محتوا جذب کاربر برای پیج و تبدیل آنها به مشتری محصولات شماست. سپس نقشهی راه خود را بر اساس همین هدف طراحی کنید.
2. مخاطبان و راه جذب آنها را شناسایی نمایید.
در فرایند تولید محتوا در اینستاگرام باید این سوال را از خود بپرسید: “میخواهم برای چه کسی تولید محتوا کنم؟”
پاسخ به سوال بالا میتواند بخش بزرگی از مشکلات شما را حل کند. برای تولید محتوای موفق باید بدانید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و به چه موضوعاتی علاقه دارند. سپس با تولید محتوا در این زمینهها، آنها را به مخاطبان دائمی خود تبدیل کنید. برای مثال اگر در زمینهی موسیقی مشغول به فعالیت هستید، باید بدانید که اگر بیشتر مخاطبان شما نوجوانان باشند، لازم است تا جدیدترین آهنگهایی را که در فضای مجازی ترند شدهاند، در پیج خود قرار دهید.
3. استراتژی تولید محتوای پیج خود را تعیین کنید.
پس از مشخص کردن هدف و شناسایی کامل مخاطبان پیج، اکنون وقت آن رسیده که نقشهی راه خود را برای تولید محتوا در اینستاگرام طراحی کنید. برای این کار میبایست چند مرحله را پشت سر بگذارید. در ادامه به بررسی این مراحل میپردازیم:
A. تم محتوای پیج خود را مشخص کنید!
در نظر گرفتن یک تم مخصوص برای محتوایی که تولید میکنید، جذابیت و زیبایی پیج شما را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد. برای مثال رنگ خاصی را انتخاب کرده و از آن، در تمامی پستهایی که انتشار میدهید، استفاده کنید.
چنانچه میخواهید جزو کاربران حرفهای اینستا باشید، میتوانید از 3 قالب استفاده کنید؛ به این صورت که برای متن، عکس و تصویر از قالبهای جداگانه استفاده کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که باید ترتیب انتشار پستها را به نحوی تنظیم کنید که هریک از انواع فرمتهای مختلف محتوا در یک ردیف عمودی قرار بگیرند.
B. برای تولید محتوای اینستاگرام تقویم محتوایی داشته باشید!
توصیه میکنیم برای انتشار پستها و استوریهای خود زمان خاصی را در نظر بگیرید. برای مثال در ساعتهایی مشخص از روزهای هفته محتوای خود را منتشر کنید. طبق الگوریتم جدید اینستاگرام، داشتن تقویم محتوایی تاثیر بسیار زیادی در پیشرفت پیجهای اینستاگرامی دارد. رعایت این نکته، علاوه بر اینکه دسترسی کاربران را به محتوای جدید شما آسانتر میکند، پستهای شما را به سمت رسیدن به اکسپلور اینستاگرام نیز پیش خواهد برد.
مقاله پیشنهادی: پست زمانبندی شده اینستاگرام
C. بهترین هشتگهای مربوط به بیزینس خود را شناسایی کنید!
هشتگهای اینستاگرام نقش بسیار مهمی در جذب بازدیدکننده برای پیجها دارند. استفاده از این ابزارها در حین تولید محتوا برای پیج اینستاگرام میتواند سرعت پیشرفت پیج شما را دو چندان کند. اما مسئلهای که از اهمیت زیادی برخوردار است، شناسایی بهترین هشتگهای متناسب با موضوع فعالیت پیج شماست.
مقاله پیشنهادی: هشتگهای مخصوص برای بیزینسهای اینستاگرامی
D. برای تولید محتوا از قالبهای مختلف استفاده نمایید!
انتشار محتوا فقط در یک قالب مشخص، برای کاربران خستهکننده خواهد بود و باعث کاهش فالوورهای پیج خواهد شد. توصیه میکنیم در طول فرایند تولید محتوا برای اینستاگرام، از انواع مختلف محتوا مثل متن، عکس و ویدیو استفاده کنید. البته این نکته را به یاد داشته باشید که این موضوع نباید باعث به هم خوردن تم پیج اینستاگرام شما شود.
مقاله مرتبط: پرطرفدارترین قالب و فرمت های محتوای اینستاگرام
4. تعامل جذب کنید!
محتوایی که نتواند از طرف مخاطبین لایک، کامنت، سیو، شیر و … جذب کند، نمیتواند در قدمهای بعدی نیز موفق ظاهر شود؛ برای مثال نمیتواند وارد اکسپلور شود. اما چگونه باید برای محتوای پیجی که تازه راهاندازی کردهایم، تعامل جذب کنیم؟
اگر هنوز لایک، کامنت و … زیادی از سمت فالوورهایتان دریافت نمیکنید، بهترین راه این است که با خرید لایک، ویو، کامنت، سیو و شیر آمار پستهایتان را افزایش دهید و با این ترفند، پیجتان را یک پیج محبوب جلوه دهید و اعتماد مخاطبینتان را جلب کنید.
در پنل شبکههای اجتماعی اینبو میتوانید انواع خدمات اینستاگرام را مشاهده کرده و بسته مورد نظرتان را خریداری نمایید!
پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام
قبل از این که بخواهیم وارد موضوعات دیگر آموزش تولید محتوا در اینستاگرام شویم، ابتدا باید موضوع پیج خود را تعیین کنید. موضوعات بسیار زیادی وجود دارند که میتوان در اینستاگرام برای آنها محتوا تولید کرد. در این بخش از مقاله قصد داریم چند مورد از پرطرفدارترین موضوعات اینستاگرام را معرفی کنیم که میتوانید با تولید محتوای با کیفیت در این زمینهها، مخاطبان زیادی برای پیج خود جذب کنید:
A. تولید محتوای طنز در اینستاگرام
از پرطرفدارترین موضوعاتی که در اینستاگرام مورد توجه کاربران قرار میگیرند، میتوان به محتوای طنز و فان اشاره کرد. این محتواها معمولاً با هدف سرگرمی مخاطبان تولید و منتشر میشوند. البته نباید این نکته را فراموش کرد که در برخی مواقع محتوای طنز با محتوای انتقادی آمیخته میشود. ما در مقالهی آموزش تولید محتوای طنز در اینستاگرام اصول تولید محتوا در این زمینه را آموزش دادهایم. اگر تمایل دارید در زمینهی فان به تولید محتوا بپردازید، این مقاله را از دست ندهید!
B. تولید محتوا برای فن پیجها
پیج طرفداری یا Fan Page به پیجهایی گفته میشود که با تولید محتوای خود از یک شخص معروف حمایت میکنند. این شخص میتواند بازیگر، خواننده، فوتبالیست و … باشد. تولید محتوا در فن پیجها جذابیتهای خاص خود را دارد. به دلیل همین جذابیتها تعداد پیجهای طرفداری به سرعت در حال افزایش است. اگر شما هم قصد دارید در این زمینه فعالیت کنید، باید اصول آن را یاد بگیرید. ما در مقالهی تولید محتوای فن پیجهای اینستاگرامی شما را راهنمایی میکنیم تا بهترین عملکرد ممکن را در این زمینه داشته باشید.
C. تولید محتوا برای پیجهای خبری در اینستاگرام
از دیگر پیجهایی که کاربران زیادی در اینستاگرام به دنبال آنها هستند، پیجهای خبری را میتوان نام برد. هدف از تولید محتوای خبری در اینستاگرام اطلاعرسانی به کاربران در حوزههای مختلف است. این اطلاعرسانی میتواند دربارهی موضوعات مختلفی همچون سیاسی، تکنولوژی و … باشد. برای یادگیری اصول تولید محتوا در حوزهی خبری و آشنایی با ایدههای مفید در این زمینه مقالهی تولید محتوا در پیج خبری اینستاگرام را مطالعه فرمایید.
D. تولید محتوای ورزشی در اینستاگرام
آخرین دستهبندی از موضوعات مناسب برای تولید محتوا در اینستاگرام که در این مقاله به معرفی آنها پرداختهایم، به تولید محتوای ورزشی در اینستاگرام اختصاص دارد. محتوایی که در سراسر دنیا طرفداران بیشماری داشته و از پتانسیل بسیار بالایی برای پیشرفت در اینستاگرام برخوردار است. اگر به تولید محتوا و فعالیت در این زمینه علاقمند هستید، مقالهی تولید محتوای ورزشی در اینستاگرام را از دست ندهید!
ایدههای جذاب برای تولید محتوا در اینستاگرام
همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره کردیم، قصد داریم ایدههایی را برای جذابتر کردن پیج شما معرفی کنیم. در تولید محتوا برای اینستاگرام از این ایدهها و تکنیکها استفاده کنید تا شاهد پیشرفت پیج خود باشید:
ایده تولید محتوا در اینستاگرام برای پست
مواردی که در این بخش از مقاله آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به آنها اشاره میکنیم، عمدتاً در پستهای اینستاگرامی قابل اجرا هستند:
1. انتشار تصاویر پشت صحنه
تصاویر پشت صحنه همیشه برای کاربران جذاب بودهاند. بهتر است هر از چندگاهی، پستهای صفحهی اینستاگرامی خود را به تصاویر پشت صحنه اختصاص دهید. تصاویری که نشاندهندهی انجام مراحل مختلف پروژههای شما باشند، میتوانند باعث ایجاد حس اطمینان در کاربران شوند. به همین دلیل توصیه میکنیم که در تولید محتوا برای اینستاگرام، از پشت صحنه غافل نشوید.
2. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: وارد شدن به دنیای ترندها
یکی از اصولی که تقریباً در همهی بیزینسها بر بازدهی کار موثر است، آپدیت بودن است. به دلیل شرایطی که فضای مجازی ایجاب میکند، آپدیت بودن در این فضا، از حساسیت بیشتری نسبت به سایر بیزینسها برخوردار است. بنابر این برای تولید محتوای حرفهای در اینستاگرام ضروری است که همیشه مطالب ترند را پوشش دهید.
3. استفاده از تصاویر بدون چهره
حتما تا به حال ژستهای عکاسی بدون چهره را در پیجهای دوستان خود دیدهاید. استفاده از این ژستها اگر به صورت خلاقانه صورت گیرد، میتواند پیج شخصی شما را جذابتر از همیشه کند. البته این عکسها فقط برای پیجهای شخصی نیستند. برای پیجهای کاری هم میتوانید از این ایدههای خلاقانه استفاده کنید و حتی درآمد خود را افزایش دهید.
ترفندهای تولید محتوا و افزایش فالوور بدون چهره را در مقاله بلاگری بدون چهره یاد بگیرید!
4. اشتراک محتوای ارسالی کاربران (User Generated Content)
UGC به محتوایی گفته میشود که توسط کاربران تولید و برای شما ارسال میشود. استفاده از این مطالب در تولید محتوا برای اینستاگرام نقش بسزایی در برقرای تعامل بین شما و فالوورهای پیج دارد. انتشار این محتواها علاوه بر اینکه میزان رضایتمندی از پیج شما را افزایش میدهد، باعث میشود کاربران دیگر نیز به ارسال محتوا برای شما ترغیب شوند.
5. منتشر کردن اشتباهات فان در پیج
برای برقراری فضای صمیمانهتر بین خود و فالوورها، اشتباهات خود را با کمی چاشنی طنز در پیج به اشتراک بگذارید. مطمئن باشید که این نوع تولید محتوا، نرخ تعامل پیج اینستاگرام شما را نیز افزایش خواهد داد.
6. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: پست کردن تصاویر Before / After
تصاویر Before / After به عکسهایی گفته میشود که تأثیر کار شما را بهتر نمایان میکنند. به این صورت که یک عکس قبل از انجام کار و عکس دیگری را بعد از اتمام کار خود منتشر میکنید. برای مثال اگر در زمینهی طراحی دکوراسیون خانه مشغول به فعالیت هستید، میتوانید قبل از انجام کار، تصاویری را ثبت کنید. پس از پایان کار نیز چند تصویر از پروژه بگیرید. در نهایت، این تصاویر را کنار یکدیگر پست کنید تا تغییرات صورتگرفته، توجه کاربران را به خود جلب کنند.
7. بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی دیگر
یکی از مواردی که اخیراً در اینستاگرام رایج شده است، انتشار مطالبی است که در شبکههای اجتماعی دیگر به اشتراک گذاشته شدهاند. برای مثال پیجهای بسیاری هستند که محتواهای انتشاریافته در توییتر را در صفحهی خود به اشتراک میگذارند. این مسئله علاوه بر اینکه بخشی از کار تولید محتوا را شامل میشود، باعث جذب کاربر به دیگر صفحات شبکههای اجتماعی شما نیز خواهد شد.
8. تولید محتوا در اینستاگرام با انتشار تصاویر از لحظات خاص بیزینس خود
در تولید محتوا برای اینستاگرام لحظات ویژهی کسب و کار خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید تا تعامل بین شما و آنها افزایش پیدا کند. برای مثال از لحظهی افتتاح شعبهی جدید فروشگاه خود پستهایی را به اشتراک بگذارید.
9. استفاده از اینفلوئنسرها و سلبریتیها برای پستهای تبلیغاتی
اگر بیزینس شما به اندازهای توسعه پیدا کرده است که پتانسیل تبلیغات در ابعاد بسیار گسترده را دارد، میتوانید تبلیغ محصول و یا خدمات خود را به اینسفلوئنسرها یا دیگر افراد مشهور بسپارید. سپس میتوانید محتوای مربوط به این تبلیغ را در پیج خود منتشر کنید. تولید و انشتار اینگونه محتوا در پیج اینستاگرام برای کسب و کار شما بسیار کارآمد بوده و سود بیزینس اینستاگرامی شما را چند برابر خواهد کرد.
10. معرفی محصولات یا خدمات با ویدیوی تیزری
میتوان گفت اصلیترین موردی که پیجهای فروشگاهی باید در تولید محتوا برای اینستاگرام به آن توجه کنند، معرفی محصولات است. حتی اگر تعداد محصولاتی که پیج شما ارائه میکند، زیاد باشد، باز هم باید درصد زیادی از آنها را در پیج خود معرفی کنید. طبیعتاً این مسئله باعث آشنایی فالوورها با محصولات پیج شده و میزان فروش شما افزایش خواهد یافت. بهتر است معرفی محصولات در قالب ویدیوهای تیزری کوتاه انجام شود.
11. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: برگزاری مسابقه در پیج
سعی کنید برگزاری مسابقه را در برنامهی تولید محتوای خود برای اینستاگرام قرار دهید. مسابقات اینستاگرامی به عنوان یکی از موثرترین و پربازدهترین روشها برای افزایش بازدیدکننده و فالوور شناخته میشوند. استفاده از این ترفند، علاوه بر جذب مخاطب، جذاب شدن تولید محتوای شما در اینستاگرام را نیز در پی خواهد داشت.
12. پیشنهادات جذاب در مناسبتهای تقویمی
مناسبتهایی که در تقویم وجود دارند، بهانهای هستند برای تولید محتوای موثرتر و افزایش بازدهی در فروش محصولات و ارائهی خدمات. سعی کنید با در نظر گرفتن مناسبتها برخی محصولات خود را با تخفیف و یا شرایط ویژهای به فروش برسانید. برای مثال اعلام کنید که در یک روز خاص، مشتریان با خرید چند محصول مشخص، مبلغی را به عنوان هدیهی نقدی دریافت خواهند کرد.
13. استفاده از دیالوگها، شعرها و داستانهای معروف در تولید محتوا برای اینستاگرام
کاربران فضای مجازی با مطالبی که برای آنها آشنا باشند، ارتباط بهتری برقرار میکنند. به همین دلیل توصیه میکنیم در تولید محتوا برای اینستاگرام از دیالوگها، شعرها و داستانهایی استفاده کنید که برای عموم مردم آشنا باشند. در این صورت، تعامل فالوورهای پیج نیز افزایش خواهد یافت.
14. بازنشر مطالب در فرمتهای دیگر
یکی از تکنیکهایی که اخیراً در فضای مجازی در آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به کار برده میشود، استفاده از فرمتهای دیگر برای انتشار محتواهایی است که قبلاً در پیج منتشر شدهاند. برای مثال اگر از یک پست متنی استقبال خوبی صورت گرفته باشد، میتوانید اطلاعات آن را در قالب یک اینفوگرافیک برای بار دیگر انتشار دهید.
15. ارائه پیشنمایش از محصول، خدمات یا محتوای جدید قبل از عرضه رسمی
قبل از این که از یک رویداد جدید به صورت رسمی رونمایی کنید، خبر عرضهی آن را مدتی قبل در پیج خود منتشر کنید. این کار باعث کنجکاو شدن کاربران پیج و پیگیری آنها خواهد شد. حتی ممکن است افرادی که صرفاً قصد یک بار بازدید از پیج شما را داشتند، برای مشاهدهی رویداد یا محصول جدید شما پیج را فالو کنند و به مخاطب دائمی شما تبدیل شوند.
16. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: تولید محتوای سریالی
تولید محتوای سریالی به این معناست که به گونهای پستهای خود را منتشر کنید که پستهای جدید شما ادامهدهندهی راه پستهای قبلی شما باشند. این گونه تولید محتوا میتواند نرخ تبدیل بازدیدکننده به فالوور را به شدت افزایش دهد. در صورتی که از تولید محتوای سریالی در اینستاگرام استفاده کنید، کاربران برای دیدن پستهای دیگر و باخبر شدن از ادامهی ماجرا پیج شما را فالو خواهند کرد. البته توجه داشته باشید که لازمهی تحقق این مورد، کیفیت بالای محتوای پیج شما میباشد.
ایده تولید محتوا در اینستاگرام برای استوری
در تولید محتوا برای استوریهای اینستاگرام خود میتوانید از ایدههایی که در این بخش از مقاله آموزش تولید محتوا در اینستاگرام میآیند، استفاده کنید و تعامل بیشتری نسبت به گذشته دریافت کنید:
1. سوال پرسیدن از کاربران
یکی از بهترین روشهایی که در تولید محتوا در اینستاگرام برای افزایش تعامل به کار برده میشود، سوال پرسیدن از کاربران است. بهترین بخش برای پرسش سوال از کاربران، استوری اینستاگرام است. در این بخش میتوانید با استفاده از استیکرهای Poll , Quiz , Question Box سوالات خود را از کاربران بپرسید.
2. درخواست از کاربران برای پرسیدن سوال
علاوه بر این که میتوانید پرسشهایی برای فالوورهای خود مطرح کنید، این امکان در استوری فراهم است تا از آنها بخواهید که سوالات خود را از شما بپرسند. برای این کار کافی است استیکر Question Box را در استوری قرار دهید و از کاربران بخواهید سوالات خود را مطرح کنند. سپس میتوانید پاسخ آنها را در دایرکت و یا استوریهای بعدی بدهید.
3. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: ارائهی کد تخفیف
کدهای تخفیف از دیگر مواردی هستند که میتوان در استوری به آنها اشاره کرد. میتوانید کدهای تخفیف محصولات خود را در استوری به اشتراک بگذارید. کدهای تخفیف جزو محتواهایی محسوب میشوند که در جذب کاربر نقش مهمی دارند. کاربران پیج شما را فالو خواهند کرد تا از تخفیفهای آینده باخبر شوند.
4. گذاشتن لایوهای آموزشی
از جذابترین محتواهایی که میتوان در اینستاگرام از آنها استفاده کرد، میتوان به ویدیوهای لایو اشاره کرد. لایو اینستاگرام محل مناسبی برای ارائهی مطالب آموزشی بوده و پتانسیل جذب تعامل بالایی هم دارد. برای مثال اگر در زمینهی آشپزی فعالیت دارید، میتوانید طرز تهیهی غذاهای مختلف را در لایو اینستاگرامی خود آموزش دهید.
5. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: انتشار اخبار بیزینس خود در استوری
مطلع کردن فالوورها از آخرین اخبار بیزینس خود از دیگر مواردی است که میتوانید در برنامهی تولید محتوای خود برای اینستاگرام قرار دهید. اگر کاربران پیج از اخبار بیزینس شما مطلع باشند، با اعتماد و اطمینان بیشتری از محصولات و یا خدمات شما استفاده خواهند کرد.
6. به اشتراکگذاری نظرات جالب کاربران
سعی کنید کامنتهای کاربران را بخوانید و به آنها پاسخ دهید. به این نکته هم توجه داشته باشید که میتوانید کامنتهای برتر را که فکر میکنید برای دیگر فالوورهای مهم هستند، انتخاب کرده و در استوری قرار دهید. کامنتهای فان نیز میتوانند گزینهی مناسبی برای به اشتراک گذاشتهشدن در استوری باشند.
7. استفاده از تمهای نوستالژیک در استوریها
هر چقدر هم که زمان بگذرد، باز هم برخی از خاطرات گذشته برای بیشتر افراد جذاب هستند. اگر بتوانید محتوایی تولید کنید که یادآور آنها باشد، بازخوردهای خوبی از کاربران خود دریافت خواهید کرد. استفاده از تمهای نوستالژیک روش خوبی برای این کار محسوب میشوند. برای مثال میتوانید برخی عکسها را به صورت سیاه و سفید منتشر کنید.
8. آموزش تولید محتوا در اینستاگرام: انتشار تصاویر رضایت مشتریان و مخاطبان
اگر فالوورهای شما شاهد رضایت مشتریان قبلی باشند، مسلماً با اطمینان خاطر بیشتری از محصولات و خدمات شما استفاده خواهند کرد. انتشار تصاویری که نشاندهندهی رضایت مشتریان باشد، میتواند این حس اعتماد را در آنها ایجاد کند. استوریهایی که با این نوع محتوا انتشار پیدا میکنند، میتوانند گزینهی مناسبی برای اضافه شدن به هایلایتها باشند. در این صورت بازدیدکنندگان جدید پیج هم به راحتی خواهند توانست به این استوریها دسترسی داشته باشند.
9. ارائه آمار و ارقام از تعداد محصولات یا خدمات، مخاطبان و میزان رضایتمندی آنها
مشاهدهی آمار و ارقام و مقایسهی آنها با یکدیگر همواره برای کاربران جذاب بوده است. سعی کنید آمار دقیقی از تعداد محصولات یا خدمات، مشتریان و همچنین میزان رضایتمندی آنها در اختیار داشته باشید و آنها را با مخاطبین پیج خود به اشتراک بگذارید. استفاده از این تکنیک میتواند حس اعتماد را در کاربران به وجود بیاورد. اگر آنها به این باور برسند که بیشتر مخاطبان از عملکرد پیج راضی هستند، با اطمینان خاطر بیشتری محصولات شما را خریداری کرده یا از خدمات شما استفاده خواهند کرد. این استوریها هم محتوای مناسبی برای هایلایت شدن دارند.
جمع بندی
شک نکنید که تولید محتوای با کیفیت در اینستاگرام مساوی است با دیده شدن و پیشرفت در این شبکهی اجتماعی. بنابر این اگر میخواهید پیج موفقی در اینستاگرام داشته باشید و از آن به درآمد برسید، تنها راه رسیدن به این هدف یادگیری آموزش تولید محتوا در اینستاگرام به صورت اصولی و رعایت نکات آن است.
در این مقاله اصول اولیه تولید محتوای با کیفیت را یاد گرفتید و با ایدههایی آشنا شدید که موفقترین پیجهای اینستاگرام از آنها استفاده میکنند.
امیدواریم که توانسته باشیم رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشیم. اگر شما هم ایده جذابی برای تولید محتوای اینستاگرام دارید، خوشحال میشویم آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.
از این که ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم!